abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129460753
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:24 schreef Luigi het volgende:

[..]

Bij Arriva werkt het nu wel ok. De catch pagina is net wat minder irritant geworden, de vinkjes zijn al gezet en 1 druk op een button en je bent verbonden.
nog te irritant, want als je dus niet naar die aanmeldpagina gaat ben je je internetverbinding kwijt zolang je in bereik van die hotspot zit. Voor die ene KB die het je zou besparen is dat alleen maar irritant.

Als die hotspots ook maar enige kans op succes willen hebben, moet de verbinding echt vlekkeloos tot stand komen en moet je telefoon ook nog automatisch terugschakelen naar 3g als de verbindingssnelheid niet optimaal is.
  maandag 29 juli 2013 @ 09:30:43 #32
407901 Hengelo-o
Geld is niet alles
pi_129460765
Arriva? really? ik dacht dat dat de enigste bussen waren ZONDER wifi..
  maandag 29 juli 2013 @ 09:36:31 #33
37295 Luigi
mario pls
pi_129460855
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

nog te irritant, want als je dus niet naar die aanmeldpagina gaat ben je je internetverbinding kwijt zolang je in bereik van die hotspot zit. Voor die ene KB die het je zou besparen is dat alleen maar irritant.

Als die hotspots ook maar enige kans op succes willen hebben, moet de verbinding echt vlekkeloos tot stand komen en moet je telefoon ook nog automatisch terugschakelen naar 3g als de verbindingssnelheid niet optimaal is.
Klopt, maar het is beter dan het was. Moest je zelf je vinkjes zetten en dan nog ging het meestal fout. Plus dat ze natuurlijk wettelijk verplicht zijn (denk ik) eea te registreren. Telefoons zouden een soort check moeten doen op het moment dat ze met wifi verbonden zijn (bijv. kan ik apple.com bereiken) en zo nee terugschakelen naar 3G.
  maandag 29 juli 2013 @ 09:36:45 #34
37295 Luigi
mario pls
pi_129460861
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:30 schreef Hengelo-o het volgende:
Arriva? really? ik dacht dat dat de enigste bussen waren ZONDER wifi..
Trein :).
  maandag 29 juli 2013 @ 09:40:27 #35
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_129460928
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:21 schreef KomtTijd... het volgende:
overigens ben ik benieuwd of die wifi spots een beetje soepel gaan werken. In de trein heb je ook gratis wifi, maar niemand gebruikt het omdat de aanmeldprocedure gewoon te irritant is. En voor het dataverkeer dat je normaliter op een telefoon hebt (beetje whatsapp en de files checken ofzo) , is 3g meer dan voldoende, en een stuk prettiger dan iedere keer een wifi netwerk oppikken met nauwelijks bereik.
Als je android gebruikt kun je de Wifi web-login app installeren. Hiermee log je éen keer in en daarna doet die app het voor je door simpelweg jouw acties te replayen. Voor andere platforms heb je ongetwijfeld vergelijkbare oplossingen.

Ik vind het idee van ziggo erg leuk, net als bijvoorbeeld fon. Helaas moet je gewone routers erg strategisch plaatsen om buiten ook een redelijk bereik te realiseren. Nog beter is een buitenantenne of zo'n "la fontenna" richtantenne waar fon mee kwam.

Voor wifi buitenshuis ben je waarschijnlijk nog altijd beter af bij bijv xs4all. Daarmee kun je gratis gebruik maken van kpn hotspots.
  maandag 29 juli 2013 @ 13:00:35 #36
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_129466482
Ik hoop alleen wel dat het bereik beter gaat worden dan dat je met zo'n WiFi-modem zelf thuis hebt :')
Anders kunnen ze alles wel weer opdoeken.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_129469877
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:40 schreef Heremeteit het volgende:
[knip]

Voor wifi buitenshuis ben je waarschijnlijk nog altijd beter af bij bijv xs4all. Daarmee kun je gratis gebruik maken van kpn hotspots.
Denk je dat of weet je dat zeker, want mijn ervaring is dat je of lid moet zijn van KPN/Xs4all alvorens je gratis er gebruik van kan maken (of voormalig Planet gebruiker) want zo maar aanmelden en gratis rond surfen heb ik nog niet meegemaakt.

Tenzij het onlangs is veranderd.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:46:26 #38
37295 Luigi
mario pls
pi_129469939
En over dramatische aanmeldprocedures gesproken zeg. Heb ooit gebruik 'mogen' maken van die T-Mobile constructie vwb gratis wifi, man man man. Elke keer een username aanvragen, werkte niet, maar hopen dat je geen rekening achter kreeg (betaald kon namelijk ook!).
pi_129474538
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Denk je dat of weet je dat zeker, want mijn ervaring is dat je of lid moet zijn van KPN/Xs4all alvorens je gratis er gebruik van kan maken (of voormalig Planet gebruiker) want zo maar aanmelden en gratis rond surfen heb ik nog niet meegemaakt.

Tenzij het onlangs is veranderd.
hij zegt toch ook xs4all..
:]
pi_129477372
Bij mij werkt het inmiddels wel goed (Tilburg) van en naar de Albert Heijn lopen met altijd verbinding is er nog niet bij, maar als je ergens stilstaat is er meestal wel een wifi spot te vinden, zo ook bij de bushalte in de buurt, vol bereik en automatisch ingelogd geen ontvangstpagina o.i.d.

Wel jammer dat het bereik zo kut is van die standaard routers, hierdoor probeert je iPhone natuurlijk elke 5 seconden dat je loopt in te loggen om vervolgens weer te faalen omdat je al verder bent gelopen. Zou dit veel extra stroom kosten?
pi_129477769
net een rondje door de woonwijk mmet de fiets.
constant verbinding maken met een netwerk.
vraag me af of hij dit bij standy ook doet en hoeveel stroom dit verbruikt.
en of een (muziek) stream niet gaat onderbreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')