abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 juni 2000 @ 05:36:00 #1
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_41914
Na 1 dagje afkoelen van parasiets zogenaamde morele kruistocht, wou ik zelf toch ook nog het een en ander kwijt. Zij die een boodschap eraan hebben wens ik veel lees"plezier", zij die menen dat ik probeer de "flamewar" weer op te rakelen of zit te stoken wens ik veel irritatie gevoelens toe.

Allereerst waarom ik uit m`n slof schoot en onze welberuchte parasiet een hoop lelijke dingen heb toegewenst. Lang heb ik de parasiet en haar psychopatische borderline gedrag verdedigt, omdat ik door ervaringen in de psychiatrie (b-verpleegkundige in opleiding in een grijs verleden) juist zo goed wist wat borderline inhield en dat een van de bijbehorende "symptomen" het vragen van aandacht was, zowel positief als negatief. Parasiets credit bij mij was uitgeput op het moment dat ze welbewust iemand kwetste door het inmiddels beruchte en beroemde "kind in raam"plaatje te laten staan onder het motto" ik heb er veel aan, het geeft mij steun, en verder heb je pech gehad als jij er door gekwetst wordt". Die in mijn ogen grenzeloos egoistische actie was voor mij de druppel die de emmmer deed overlopen, met als gevolg dat ik vanaf dat moment een tijd heb meegedaan in de onderlinge flamewars tussen de parasiet clan en overige fokkers. Onze inmiddels ex-onzin moderator, die z`n forum maar weer eens in een virtuele mad max arena zag veranderen, deed een op dat moment geslaagde poging om de boel te normaliseren. Afgesproken was er overduidelijk via mail dat alle partijen zich voortaan afzijdig zouden houden van elkaar uitlokken en opnaaien. Aldus geschiedde. Ikzelf heb vanaf die tijd parasiet absoluut en totaal genegeerd, om zo maar vooral geen aanleiding te geven om onze lopende kwik schakelaar niet af te laten gaan. Dit ging dus 3 weken goed, en toen,zoals al talloze malen voorspeld, vond la parasiet het weer nodig om het smeulende vuurtje een flink op te stoken. Parasiet zag ineens een 3 maanden oud topic uit het stof omhoogkomen, zag degene die het topic gemaakt had (ik dus) en dacht ineens een prachtige manier gevonden te hebben om me een hak te zetten. Aldus geschiedde en the rest is history, zoals dat zo mooi gezegd wordt. Parasiet had inderdaad beet, en speedcore knalde uit z`n slof en nam zich voor om niet meer terug te komen op dat vermadelijde fok tot la parasiet eindelijk een keer buitengeschopt werd. Maar gezien het imo zwabber en 2maten beleid dat fok eropna houd, ben ik waarschijnlijk pensioengerechtigd op het moment dat dat ooit een keer gaat gebeuren. Dus helaas, parasiet, opzet misgelukt, je bent nog niet van me af.

Ok, dan nu over al die prachtige "laten we nou vriendjes blijven" afspraken die er zo nodig gemaakt moesten worden. de tegenpartij heeft er overduidelijk lak aan, dus wat mij betreft bestaan die afspraken ook niet meer. Bij irritatie of provocatie uwerzijds, para en overige clanleden, hoeft u geen diplomatie of negeeracties mijnerzijds meer te verwachten. Kwaad moet met kwaad bestreden worden.

Ongetwijfeld word dit topic binnen de korste keren voorzien van een hangslot onder het motto" dan komt er tenminste weer rust", maar wat er kennelijk niet gerealiseerd word door de heren moder/admin is dat het afkappen van de discusssie met een slot, alleen maar tot het doorwoekeren van de onderlinge haat en nijd gevoelens leid. Wees eens een keer dapper en laat iedereen z`n zegje doen, al duurt het 8 topics achter elkaar door. Je zult zien dat op het einde van de discussie, of iemand woest is weggegaan van fok (probleem opgelost, je kunt geen oorlog voeren zonder tegenstander) of dat iedereen z`n grieven eindelijk kwijt is (probleem ook opgelost)

* speedcore is zo`n beetje uitgeraast, rest nog de aftiteling.

Allereerst bedankt parasiet. Ik heb dankzij jou weer wat over mezelf geleerd, maar vooral wil ik je bedanken voor de prachtige manier waarop je het voor mij volledig overbodig hebt gemaakt om je genadeloos af te zeiken. Je eigen reacties in de discussie die onstond in GC hebben het ervoor gezorgd dat ik geen moeite meer hoef te doen om je voor gek te zetten. dat deed je namelijk zelf al op een manier die ik nooit kan evenaren.

oh dat was de aftiteling al

naja bedankt dan maar crackmonkey, de reden verzin ik nog wel


Disclaimer: Al het bovenstaande is de MENING en ZIENSWIJZE van speedcore en hoeft niet perse de waarheid te zijn. ik spreek VOOR MEZELF en niet voor een ander. dankuwel

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  vrijdag 30 juni 2000 @ 06:04:00 #2
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_41915
* Quenda® is onder de indruk van het bovenstaande.


Persoonlijk (MIJN MENING!) kan ik alleen maar zeggen dat ik het eens ben dat er openlijk zaken op een forum uitgesproken dienen te worden. (Zie ook de topic's in Klaagbaak en Feedback) die vaak gaan over de slotjes die elders geplaatst worden met als bedoeling, *oplaaiende ruzies in de kiem te smoren* terwijl dat juist een averechts effect heeft.Je ontneemt daarbij namelijk mensen (users) van het recht om hun mening en vragen openlijk te ventileren, zodat mensen dus dingen op gaan kroppen, die later , op een overwacht moment juist op gaan laaien in afmaakpartijen.
(Zie hierbij het voorbeeld van La Parasiet en Speedcore, maar ook zelf heb ik deze ervaring met sommige users, die mij niet uit kunnen staan omdat ik tegen doofpotten technieken ben)

Ik ben voor openheid, voor het luisteren naar de problemen en vragen van user's, en zeker voor discussies. Dat er bij die discussies weleens tussendoor mensen over de scheef gaan, is menselijk, en niet te vermijden, vandaar dat ik gisteren in de bewuste **plaatjes&Censuur** topic's, continu uittreksels secu notulen maakten, zodat alles weer even helder op een rijtje kwam, en de daadwerkelijk aandachtspunten weer even aangestipt werden.

Ik zie niet in waarom dit niet zou mogen, ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen, sterker nog ik ben voor discussies a la Lagerhuis van de vara alles met een eigen jasje zoals ik gisteren heb geprobeerd te doen.Een soort, OPEN vergadering waarbij JUIST aandacht is voor meningen en vragen/problemen van users!

Die zouden 1 a 2 keer per week , kunnen plaatsvinden in Feedback of Klaagbaak, waarbij ook 1 modereter aanwezig is die tussendoor een samenvatting probeert te maken, zodat alles in goed banen loopt.

Mijn voorstel is dan ook:Laat elke modereter de specifieke problemen en vragen onder de users van zijn forumgedeelte eens oppikken, en oog hebben voor de users, aandachtspunten opschrijven .

(Signaleren van problemen niet wegschuiven en konkelen achter de schermen of per mail waardoor er juist opvallende scheve verhoudingen ontstaan tussen the crew en users en géén slotjes zetten, maar een datum/tijdstip prikken en deze dingen juist uitpraten!!)

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 30 Juni 2000).]

  vrijdag 30 juni 2000 @ 08:52:00 #3
2465 De Parasiet
How about no?
pi_41916
Als je problemen met mij hebt, neem dan in godsnaam geen deel aan een flamewar; dat bevordert de omgang nou niet echt.
Verder denk ik niet dat je, omdat je met het verschijnsel borderline bekend bent, mij nu kunt vergelijken met wat je gezien hebt. Ik neem ook deel aan een groepstherapie met andere borderliners, maar er is een wezenlijk verschil tussen de 'agressieve borderliners' en mijzelf. Borderline is een breed begrip en ik denk niet dat je mij nu kunt veroordelen op wat jij hebt meegemaakt met anderen. Ik vind zoiezo niet dat je mag oordelen over iemand die je werkelijk niet kent.

Verder ben je niet helemaal onschuldig wat betreft het met rust laten; in het onzinforum heb je een tijd zeer kwetsende posts neergezet.

"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
  vrijdag 30 juni 2000 @ 08:53:00 #4
1542 Ludo
Still YF&S
pi_41917
quote:
op 06-30-2000 om 05:36 AM schreef speedcore het volgende:
, maar wat er kennelijk niet gerealiseerd word door de heren moder/admin is dat het afkappen van de discusssie met een slot, alleen maar tot het doorwoekeren van de onderlinge haat en nijd gevoelens leid. Wees eens een keer dapper en laat iedereen z`n zegje doen, al duurt het 8 topics achter elkaar door. Je zult zien dat op het einde van de discussie, of iemand woest is weggegaan van fok (probleem opgelost, je kunt geen oorlog voeren zonder tegenstander) of dat iedereen z`n grieven eindelijk kwijt is (probleem ook opgelost)



Goed stuk speedcore. Vooral met bovenstaande quote ben ik het volmondig eens. Ik heb mijzelf gisteren lopen irriteren aan het sluitgedrag. Deze kop-in-het-zand-steken-politiek werkt gewoon niet. Praat het uit, discussieer erover, ook al is het 10 tegen 1! Iedereen heeft het recht op zijn/haar mening, maar geef elkaar dan ook de mogelijkheid die mening te ventileren.

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  vrijdag 30 juni 2000 @ 08:55:00 #5
2465 De Parasiet
How about no?
pi_41918
quote:
op 06-30-2000 om 08:53 AM schreef Ludo het volgende:

Goed stuk speedcore. Vooral met bovenstaande quote ben ik het volmondig eens. Ik heb mijzelf gisteren lopen irriteren aan het sluitgedrag. Deze kop-in-het-zand-steken-politiek werkt gewoon niet. Praat het uit, discussieer erover, ook al is het 10 tegen 1! Iedereen heeft het recht op zijn/haar mening, maar geef elkaar dan ook de mogelijkheid die mening te ventileren.

Ludo,

op een gegeven moment waren de posts niet meer zinvol, maar ronduit kwetsend en implicerend (zie bijv. posts van Capoeiristas)
Dat soort posts waren voor jou misschien normaal, mij deden ze bijzonder veel pijn. Op zo'n moment is het niet meer discussieren, maar opzettelijk kwetsen.

"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
pi_41919
quote:
op 06-30-2000 om 08:53 AM schreef Ludo het volgende:
Goed stuk speedcore. Vooral met bovenstaande quote ben ik het volmondig eens.
[....] kop-in-het-zand-politiek
[....] ventileren.

mee eens.
lang leve de communicatie. en liever openlijk dan in achterafkamertjes wat mij betreft, dan weet iedereen waar ie aan toe is. en daar is zo'n forum toch juist geschikt voor!

pi_41920
Even een reactie, niet op Parasiet <-> Speedcore, maar op het idee van openlijke discussie. Het lijkt me moeilijk om in een 'normaal' forum zo'n discussie te houden. Er zijn altijd mensen die er eigenlijk niets mee te maken hebben, maar zich er toch mee gaan bemoeien, daardoor wordt de ruzie alleen maar groter en groter. Iedereen wil zijn of haar vriendjes verdedigen of 'ontdekt' ineens vijanden.
Zelf vind ik het soms ook moeilijk om me niet in een discussie te mengen, daarom ga ik nu ook niet in op Speedcores verhaal.

Sommige discussies (die iedereen aangaan) kunnnen natuurlijk wel hier gevoerd worden, maar de 'persoonlijke' vetes (vaak maar tussen 3 of 4 personen), kunnen misschien beter in een soort 'oplossingen-chatbox' uitgevochten worden.

Het notulen idee van Quenda vind ik erg goed, maar dan wel als bemiddelaar een onpartijdige admin/moddereter, misschien iemand die wat minder op het forum komt en er nog niet zo mee bezig is geweest, ivm de onpartijdigheid.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 30 juni 2000 @ 09:05:00 #8
2465 De Parasiet
How about no?
pi_41921
Nog even Speedcore; ik wist tot jij reageerde niet wie het topic had gemaakt; ik reageerde op de plaatjes en het was dus alles behalve een persoonlijke aanval. Dat jij dat dan zo opvat is spijtig, maar ik vind het niet helemaal eerlijk dat je nu suggerert dat ik expres weer dat topic omhoog haalde. Dat deed ik dus niet.
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
  vrijdag 30 juni 2000 @ 09:23:00 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41922
De bewuste discussie ging weer eens over een plaatje ... Vind ik allemaal best, maar het was de zoveelste flame omtrent de Parasiet, en daar moet ik zo langzamerhand een beetje van kotsen, evenals van de plaatjes trouwens, en dus gooi ik dergelijke topics op slot. De laatste tijd zijn er een beetje teveel flames naar mijnm mening, en het wordt tijd dat het hier weer een beetje normaal gezellig wordt.... Elkaar afzeiken gebeurt al genoeg in de wereld.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 30 juni 2000 @ 09:33:00 #10
1542 Ludo
Still YF&S
pi_41923
quote:
De Parasiet:Ludo,
op een gegeven moment waren de posts niet meer zinvol, maar ronduit kwetsend en implicerend (zie
bijv. posts van Capoeiristas)
Dat soort posts waren voor jou misschien normaal, mij deden ze bijzonder veel pijn. Op zo'n moment is
het niet meer discussieren, maar opzettelijk kwetsen.

mee eens, daar mogen de heren moderators strenger tegen optreden wat mij betreft. Maar een (in mijn ogen) zinvolle discussie, kun je inderdaad beter "laten gaan", zodat e.e.a. vanzelf weer afzwakt en/of uitgesproken wordt.

quote:
Buzzer:De bewuste discussie ging weer eens over een plaatje ... Vind ik allemaal best, maar het was de
zoveelste flame omtrent de Parasiet, en daar moet ik zo langzamerhand een beetje van kotsen, evenals
van de plaatjes trouwens, en dus gooi ik dergelijke topics op slot. De laatste tijd zijn er een beetje teveel
flames naar mijnm mening, en het wordt tijd dat het hier weer een beetje normaal gezellig wordt....
Elkaar afzeiken gebeurt al genoeg in de wereld.

Buzzer, wat vind jij van onderstaande stelling (uit het stuk van Speedcore)

quote:
Speedcore:maar wat er kennelijk niet gerealiseerd word door de heren moder/admin is dat het
afkappen van de discusssie met een slot, alleen maar tot het doorwoekeren van de
onderlinge haat en nijd gevoelens leid. Wees eens een keer dapper en laat iedereen z`n
zegje doen, al duurt het 8 topics achter elkaar door. Je zult zien dat op het einde van de
discussie, of iemand woest is weggegaan van fok (probleem opgelost, je kunt geen oorlog
voeren zonder tegenstander) of dat iedereen z`n grieven eindelijk kwijt is (probleem ook
opgelost)

[Dit bericht is gewijzigd door Ludo (Datum 30 Juni 2000).]

&lt;a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"&gt;&lt;a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm&lt;" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.clinicantwerp.com/movie.htm&lt;&lt;/a&gt;;/a&gt;
  vrijdag 30 juni 2000 @ 09:34:00 #11
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_41924
Buzzer, zonder dat ik je nu aan wil vallen,met alle respect, het ging juist om de vragen die La Parasiet en vele andere user's hadden t.o.v het beleid rondom plaatjes, dat daarbij persoonlijke kwetsende dingen tussendoor kwamen, daar ontkom je niet aan.Ook gevoelens kunnen rare dingen met je toetsenbord doen.Zelfs La Parasiet heeft daar geen moeite mee, ook zij plaatst opmerkingen in haar boosheid, waar ze later mogelijk spijt van heeft en hetzelfde geld voor Speedcore.Speedcore heeft zich in de discussie van gisteren juist bewust Niet gemengt, omdat hij zich terdege bewust is van het effect daarvan.
Verder, als je de persoonsgerichte postings overslaat, kom je op het punt:-->Vragen en verwarring bij user's rondom een _____lijn____ die er duidelijk niet is, en die regelmatig aan verandering onderhevig is.Daar kan niemand omheen, dat probleem speelt wel degelijk.
Overigens ben ik me niet bewust van partij trekken in de topic's van gisteren, alleen toen iemand plotseling begon te roepen dat *we met z'n allen La Parasiet aanvielen**, veranderde haar houding, en dat was uitermate jammer, want ik wilde wel degelijk een discussie over haar vragen jegens plaatjes op het forum die wel of juist niet kunnen.Jammer dat Knut aka Camel zich daartussen ging mengen want de discussie verliep, redelijk, op enkele uitzonderingen na.

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 30 Juni 2000).]

  vrijdag 30 juni 2000 @ 09:56:00 #12
2738 Knut
Loyal Dog
pi_41925
Laat ook maar ik zeg al niks meer

[Dit bericht is gewijzigd door Knut (Datum 30 Juni 2000).]

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:03:00 #13
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_41926
Je hebt mij niet zien schrijven dat het "iemands" fout was Knut...
Ik schreef dat het jammer was, dat de discussie aan het einde wederom een *slachtoffer** wending aannam, iets wat juist NIET mijn bedoeling was.
La Parasiet is uitstekend in staat om aan te geven waar de schoen wringt, zonder dat het wederom een zeurderig geheel word als zijnde **ze pesten mij...**

Het ging om een discussie over het **waarom sommige plaatjes wel mogen, wat is ethisch verantwoord, en waarom veranderen de regels continu...**

Kortom, wat mag nu wel, en wat mag nu niet.

Dat daarbij , nogmaals, persoonlijke dingen naarboven komen van sommige users, is een logisch gevolg, dus verwijt ik NERGENS iemand iets, maar vind ik het enkel jammer/zonde dat dat gebeurde...

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 30 Juni 2000).]

  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:04:00 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41927
Ik las ergens in een van de topics:

(vrij naar......)

quote:
Para, deze discussie bestaat alleen nog omdat jij erop reageert

en dan vind ik het hoog tijd om er een slotje op te gooien punt.....

Het beleid is geen flame, en daarmee basta !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:15:00 #15
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_41928
quote:
op 06-30-2000 om 09:34 AM schreef Quenda® het volgende:
<knip>Jammer dat Knut aka Camel zich daartussen ging mengen want de discussie verliep, redelijk, op enkele uitzonderingen na.<knip>



Zie je nou wel Knut dat ik niet de enige ben die dit ziet, zelfs binnen je eigen team valt dit op.

Ik ben online
  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:16:00 #16
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_41929
quote:
op 06-30-2000 om 10:04 AM schreef buzzer het volgende:
Ik las ergens in een van de topics:

(vrij naar......)
en dan vind ik het hoog tijd om er een slotje op te gooien punt.....

Het beleid is geen flame, en daarmee basta !


Dan word het misschien eens tijd voor mij, gezien de weerstand en het onbegrip over mijn houding, de topic's die ik overal, in elk gedeelte plaats, de discussies, de mensen die ik probeer te betrekken bij leuke idee-en (zie Fok-Eiland , Literatuur, en Nieuws en ex-Bus)om afstand te nemen van een beleid waar ik me niet prettig bij voel.

Gezien de **Negeer Q ** houding in de crew chat en in het admin gedeelte, het niet ingaan op nieuwe idee-en en op creatieve dingen, adviezen van sommige moderators én User's e.d,lijkt het mij dan zeer verstandig om mij **aanstelling** als Modereter , eens als discussiepunt te gebruiken en mezelf daarbij
als onderwerp.

Ik merk veel weerstand bij de de andere moderator's (helaas).

**slachtoffermode on**

Gezonde Zelfkritiek maakt mensen ook rijp voor Gezonde Maatschappijkritiek!!

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 30 Juni 2000).]

  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:17:00 #17
2738 Knut
Loyal Dog
pi_41930
quote:
op 06-30-2000 om 10:15 AM schreef Hawkwind het volgende:
Zie je nou wel Knut dat ik niet de enige ben die dit ziet, zelfs binnen je eigen team valt dit op.

*Zucht*

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 juni 2000 @ 10:18:00 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_41931
De belangrijkste punten in de discussie

Een redelijk groot aantal Fokkers vindt dat Para niet direct de aangewezen persoon is om op Fok te klagen over plaatjes aangezien zij daar zelf een (recent) verleden hebt met het plaatsen van aanstoot gevende plaatjes, of als aanstootgevend geinterpreteerde plaatjes. Ik kan me hier wel deels in vinden. Het plaatje van Speedcore heeft hij overigens ook al maaaaaaaanden geleden -zonder enige wanklank-ergens in een topic gebruikt. Ik denk dat een belangrijke vraag is: als je ooit de fout in bent gegaan met plaatjes, hoe lang mag je je dan niet met plaatjes bemoeien zonder je medefokkers op stang te jagen?

Een aantal Fokkers denkt dan ook dat Para's reden voor het plaatsen van die opmerking niet direct met het plaatje te maken heeft maar met psychisch ongemak/aandachttrekkerij etc. Ik ga hier overigens niet automatisch van uit. Ik vind het enigszins jammer dat Para's psychische problemen direct aangevoerd werden terwijl die niet direct iets te maken hadden met het onderwerp. Netzomin deze door Para aangevoerd zouden moeten worden. Het vertroebelt de discussie.

Een aantal Fokkers vind dat Para haar opmerking heeft kunnen plaatsen en dat het verder aan moderaters etcera is om het plaatje al dan niet te verwijderen; of een verzoek te plaatsen het te verwijderen. De meerderheid van de Fokkers heeft geen problemen met het plaatje. En het zal niet verwijderd (hoeven) te worden. Daarmee is dat verhaal ten einde. En de discussie om dit specifieke plaatje wordt daardoor overbodig.

Dan blijven drie onderwerpen over die interessant zijn om te bespreken; twee gerelateerd aan Fok, en een algemener onderwerp.

Ten eerste:
Wat voor plaatjes zijn aanstootgevend? Een grens wat betreft bloot (Eros) is recentelijk enigszins verlegd (binnen de grensen van het Babes en Hunks forum). Maar hoe zit het met de grenzen van de meer Thanathos (agressie, bloed, dood, etcetra) gerichte plaatjes. Wat kan wel, en wat kan niet? Hoeveel mensen moeten een verzoek doen om een plaatje te verwijderen, wil het werkelijk verwijderd worden. Interessante vragen...

Ten tweede:
Algemener is de discussie of het verwonderlijk is dat veel mensen meer bezwaar hebben tegen een plaatje van sexuele aard dan van agressieve aard is een andere (taboe op sex vs taboe op geweld).

Ten derde:
En tenslotte de discussie over discussie op Fok... Hoe ver moet je een discussie laten gaan. Wat moet je uit praten, en wat in de kiem laten smoren?

En daarnaast dus nog het punt wanneer iemand die ooit zelf de fout is ingegaan weer recht van spreken heeft als het gaat om commentaar op plaatjes...

{Even een vraagje aan Para: snap je dat men moeite heeft met jouw commentaar of niet, en weet ook waarom?}

Damn, hier zijn zoveel punten die voer voor discussie zijn...

En het zou leuk zijn als een discussie met argumenten gevoerd zou worden, en niet op de man gespeeld. Een aantal opmerkingen zijn zo voorspelbaar gezien de bekende sym/anti-pathieen...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc (Datum 30 Juni 2000).]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:19:00 #19
2738 Knut
Loyal Dog
pi_41932
quote:
op 06-30-2000 om 10:16 AM schreef Quenda® het volgende:
Dan word het misschien eens tijd voor mij, gezien de weerstand en het onbegrip over mijn houding, de topic's die ik overal, in elk gedeelte plaats, de discussies, de mensen die ik probeer te betrekken bij leuke idee-en (zie Fok-Eiland , Literatuur, en Nieuws en ex-Bus)om afstand te nemen van een beleid waar ik me niet prettig bij voel.

Gezien de **Negeer Q ** houding in de crew chat en in het admin gedeelte, het niet ingaan op nieuwe idee-en en op creatieve dingen, adviezen van sommige moderators e.d.
Lijkt het mij dan zeer verstandig om mij **aanstelling** als Moderater , eens als discussiepunt te gebruiken en mezelf daarbij
als onderwerp.

Ik merk veel weerstand bij de de andere moderator's (helaas).

**slachtoffermode on**



hebben we voor dit soort dingen niet een apart forum ? Je voelt je genegeerd maar er word daar toch echt wel gelezen. En kijk eens naar dat ene topic van DIGGER..
zet maar weer uit die slachtofferrol

[Dit bericht is gewijzigd door Knut (Datum 30 Juni 2000).]

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:25:00 #20
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_41933
Doc ...Super!

Knut, kijk ook eens naar de reacties op dat topic
Zegt genoeg toch?

  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:38:00 #21
1542 Ludo
Still YF&S
pi_41934
quote:
op 06-30-2000 om 10:16 AM schreef Quenda® het volgende:
Dan word het misschien eens tijd voor mij, gezien de weerstand en het onbegrip over mijn houding, de topic's die ik overal, in elk gedeelte plaats, de discussies, de mensen die ik probeer te betrekken bij leuke idee-en (zie Fok-Eiland , Literatuur, en Nieuws en ex-Bus)om afstand te nemen van een beleid waar ik me niet prettig bij voel.

Gezien de **Negeer Q ** houding in de crew chat en in het admin gedeelte, het niet ingaan op nieuwe idee-en en op creatieve dingen, adviezen van sommige moderators e.d.
Lijkt het mij dan zeer verstandig om mij **aanstelling** als Modereter , eens als discussiepunt te gebruiken en mezelf daarbij
als onderwerp.

Ik merk veel weerstand bij de de andere moderator's (helaas).

**slachtoffermode on**

Gezonde Zelfkritiek maakt mensen ook rijp voor Gezonde Maatschappijkritiek!!


Quenda, ik hoop dat waardering van niet-collega's ook nog mee kan wegen in een evt. beslissing jouw functie als Admin/forumleider neer te leggen. Ik ken je niet persoonlijk, maar het valt mij wel op dat jij vaak/altijd heel goed onderbouwd jouw mening/zienswijze over een bepaald onderwerp weergeeft op FOK!

&lt;a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"&gt;&lt;a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm&lt;" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.clinicantwerp.com/movie.htm&lt;&lt;/a&gt;;/a&gt;
  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:40:00 #22
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41935
idd Quenda, het is neit direkt kritiek op jou, maar je hebt in het verleden gezien watflames teweeg kunnen brengen, en daar heb ik gewoon geen trek meer in, en dan spreek ik op persooblijke titel.

Verder denk ik dat jouw inbreng van grote waarde is, en idd lees dat topic van Digger nog maar eens !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 30 juni 2000 @ 10:43:00 #23
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_41936
Hey mode off pleaze!
Het gaat niet over mij

Nieuw extra puntje dan maar, bij de eerstvolgende Nieuwe Aanstelling van een modereter, zou ik het dan persoonlijk erg prettig vinden als er een stemming word gehouden onder de FOK! bewoners!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 02 Juli 2000).]

  Overall beste user 2022 vrijdag 30 juni 2000 @ 10:46:00 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_41937
Over geweld vs sex/bloot

Het maakt me weinig uit of een topic plaatjes van blote dames of plaatjes van wapens of oude oorlogsfoto's bevat. De grens ligt voor mij op expliciet materiaal. Ik fok! meestal op mijn werk en plaatjes van www.gruizigeporno.com of www.rotten.com hoef ik dan niet te zien.
Blote dames/heren liever ook niet, maar aangezien die meestal in b+h geplaatst worden open ik dat forum gewoon niet/nauwelijks overdag.
Plaatjes zoals Speedcore en Crackmonkey ze gebruiken vind ik minder irritant omdat het meestal in topics staat met een zodanig debiliteitsgehalte dat het duidelijk is dat het niet serieus genomen dient te worden.
Mocht Speedcore (of anderen) plaatjes gaan posten van afgerukte ledematen en onthoofde lijken is het uiteraard een ander verhaal.
Meestal post hij echter plaatjes die zo uit een issue van guns&ammo of the police chief zouden kunnen komen.

De grens wordt echter bepaald door de lezer.

Een van de problemen die een forum heeft is dus: Kan iemand weten dat er een persoon is die zich aan een bepaald plaatje/topic ergert en moet je daar van te voren rekening mee houden?

Ik denk dat dat niet mogelijk is en dat zulke maatregelen tot echt grote flamewars zullen leiden. Of tot een hypocriet soort kuddegedrag omdat iedereen zodanig druk bezig om maar niemand voor het hoofd te stoten

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 juni 2000 @ 11:03:00 #25
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_41938
Plaatjes,praatjes het is gewoon geouwe hoer.

FOK IS ZIEK!!

Er zou bij wijze van spreke een grote griep prik geinjecteerd moeten worden zodat alle bacterien verwijderd worden.

ok ok ik ben ook niet onschuldig. Ik ben para gewoon beu met de aanstellerietus en de-ziek-wanneer-het-mij-uitkomt-gedacht. En dat ga ik eruit gooien doormiddel van kwetsende woorden/zinnen etc.

Dus als ik een van de bacterien ben die verwijderd zal moeten worden dan doe dat maar, maar laat fok tenmisnte weer gezellig worden. Maar verwijder niet alleen mij maar dan ook andere bacterien, ja meervoud!

Want zoals fok! nu is denk ik er hard over om of weg te gaan of om sommige gedeelte's hard te gaan mijden. Want zoals het nu is is het ziek en ongezellig.

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')