abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129366465
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:13 schreef ems. het volgende:

Op een privéstrand staat het je inderdaad vrij om alle beperkingen op te leggen aan de bezoekers die je wil.
Het is dus staatseigendom en die eigenaar legt de beperkingen op.

Zijn we het eens dat het gewoon moet kunnen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129366604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alles kan, De staat kan ook zeggen dat je alleen met een honkbalknuppelin je anus daar mag rondlopen. Van de staat verwachten we een redelijkheid waarbij ook met minderheden rekening gehouden wordt.
pi_129367007
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt.

Jammer dat het Nederlandse beleid allesbehalve consequent is wat dat betreft. Hetzelfde zou natuurlijk moeten gelden voor cafés, restaurants en discotheken. Beetje vreemd dat door gezanik van derden de eigenaren worden beperkt in hoe ze hun zaak mogen runnen.
Conscience do cost.
pi_129367285
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:

Alles kan, De staat kan ook zeggen dat je alleen met een honkbalknuppelin je anus daar mag rondlopen. Van de staat verwachten we een redelijkheid waarbij ook met minderheden rekening gehouden wordt.
Vind je die vergelijking zelf niet heel erg dom?

En rekening houden, prima. Dat kan bv een rookplek zijn.
pi_129367309
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:47 schreef ems. het volgende:

Klopt.

Jammer dat het Nederlandse beleid allesbehalve consequent is wat dat betreft. Hetzelfde zou natuurlijk moeten gelden voor cafés, restaurants en discotheken. Beetje vreemd dat door gezanik van derden de eigenaren worden beperkt in hoe ze hun zaak mogen runnen.
Eigenaren hebben natuurlijk wel ook nog met wettelijke beperkingen te maken.
pi_129367833
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenaren hebben natuurlijk wel ook nog met wettelijke beperkingen te maken.
Een eigenaar die ook nog eens zijn eigen wetten en regels mag maken sommige niet eens gebaseerd op enige logica klinkt nu ook niet als een betrouwbare bondgenoot, dat is dus onze overheid. :D
pi_129368988
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:12 schreef Basp1 het volgende:

Een eigenaar die ook nog eens zijn eigen wetten en regels mag maken sommige niet eens gebaseerd op enige logica klinkt nu ook niet als een betrouwbare bondgenoot, dat is dus onze overheid. :D
Zonder overheid wordt het leven niet beter hoor...
pi_129369394
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 01:13 schreef arjan1212 het volgende:
Me zusje wil dat ik en me moeder mee gaan naar Benidorm nou dat is lekker bij 80% van de hotels daar is een totaal rookverbod
ik heb ze een e-mail gestuurd met de volgende vraag:

is roken toegestaan op de balkons van de appartementen? is smoking allowed on the balconies of the apartments ? Se permite fumar en los balcones de los apartamentos ?

dit was het antwoord:

Dear Sir

About your question below. We would like to inform you that we allow smoke in the room.

Yours faifhfully
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:41:11 #234
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129536572
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_129536641
quote:
Waar woont hij nu ?
pi_129536814
quote:
Dat vind ik niet meer dan terecht. Verstokte rokers.. ben je daar wel eens binnen geweest? Heb jaren voor een woningcorporatie gewerkt, en de huizen waar rokers hadden gewoond waren slecht te verhuren en moesten ook nog eens tegen hoge kosten (als ze niet verhuurd werden) 'ontsmet' worden.
Zouden ze eventueel op kunnen lossen met een clausule in het contract dat bij rookluchten de gederfde huur + schoonmaakkosten voor rekening van de vertrekkende (rokende) huurder komen, maargoed, verder is het hun goed recht.

Koop je je huis, dan mag je er mee doen wat je wilt, al rook je met 10 man continu in álle vertrekken van je huis: jouw probleem bij de verkoop; het is immers jouw eigendom. Bij huur is het het eigendom van een ander en betaal je slechts voor gebruikersrechten.
Ja doei.
pi_129536919
Hoezo extra betalen? Als een huurder vertrekt word het toch vaak opgeknapt, maakt op zich niets uit of iemand dan rookte of niet.
pi_129536945
ik bedoel als er een kast tegen de muur staat, dan verkleurd die muur ook, door het zonlicht, met gevolg dat die muur opnieuw geschilderd of behangen moet worden.
pi_129536980
quote:
Dat is in België ook al het geval, dus NL zal wel niet lang meer op zich laten wachten, ondanks dat een aantal mensen zich dat eerder in dit topic niet voor konden stellen.

Het voorlichtingsbeleid is een hele tijd geleden al omgeslagen in ontmoedigingsbeleid en nu zitten we al een tijdje in het opjaagbeleid. Een legaal product overal verbieden te gebruiken.
pi_129537002
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:52 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo extra betalen? Als een huurder vertrekt word het toch vaak opgeknapt, maakt op zich niets uit of iemand dan rookte of niet.
Je hebt totaal geen werkelijkheidsbesef, wel?
Ja doei.
pi_129537006
Idd terecht. Inmiddels is in onze huurcontracten ook opgenomen dat de huurders niet mogen roken in de woning.

Overigens: je ziet bij appartementen (ook koop) steeds vaker een rookverbod vanwege de mogelijke stankoverlast voor de buren.

En als je het dan doet zonder stankoverlast te veroorzaken kun je gewoon roken in huis...
pi_129537087
Er is een simpele reden waarom het heel onwaarschijnlijk is dat passief roken dodelijk is: de dosis is extreem laag. Uit metingen blijkt dat iemand die dagelijks thuis en op het werk passief rookt, dus wordt blootgesteld aan rook, slechts ongeveer eenduizendste van de dosis rook binnenkrijgt die een roker binnenkrijgt (bron: Covance Laboratories). Dat de orde van grootte van dit getal geloofwaardig is, kunnen we zien aan het volgende hypothetische voorbeeld. Stel dat een roker en een meeroker in een kamer van 4 bij 3 bij 2,5 meter zitten. Stel dat de roker de helft van de rook zelf inhaleert en de helft direct de lucht ingaat tijdens het smeulen van de sigaret tussen de trekjes door. De concentratie rook hangt af van de mate van ventilatie, maar laten we er vanuit gaan dat de helft van alle rook van de sigaret tien minuten lang in de kamer blijft. Verder gaan we uit van twaalf ademhalingen per minuut van 0,5 liter lucht elk. Stel tenslotte dat de meeroker er in de helft van de gevallen bij is als de roker een sigaret rookt. Met deze aannames valt te berekenen dat de meeroker eenduizendste van de dosis rook binnenkrijgt die de roker binnenkrijgt.

De meeste cijfers geven aan dat actief roken de kans op longkanker ongeveer tien keer zo groot maakt. Dus als zich bijvoorbeeld in een grote groep niet-rokers normaal gesproken honderd gevallen van longkanker per jaar voordoen, dan zouden dat duizend gevallen zijn geweest als al die mensen hadden gerookt. Dat is een toename van negenhonderd procent. Als het risico evenredig is met de dosis, dan is de toename van het risico voor een meeroker ongeveer eenduizendste daarvan, dus ongeveer 0,9 procent. Een niet-roker heeft normaal gesproken een kans van circa één procent om ooit longkanker te krijgen. Maar let op: de toename van het risico met 0,9 procent betekent niet dat de kans op longkanker toeneemt van één procent naar 1,9 procent, maar dat de kans toeneemt met 0,9 procent van één procent, oftewel 0,009 procent. Dat betekent dat de kans dat je als meeroker longkanker krijgt toeneemt van ongeveer één procent naar 1,009 procent – een verwaarloosbaar klein effect. En als rook pas vanaf een bepaalde dosis schadelijk is (waar men vaak vanuit gaat bij giftige stoffen), dan zou het extra risico zelfs nul procent kunnen zijn in plaats van één procent. Het in het rapport genoemde verhoogde risico van maar liefst twintig procent is hierbij vergeleken volstrekt onrealistisch. Theoretisch is twintig procent mogelijk als de schadelijkheid van rook niet evenredig is met de dosis. Maar men gaat er doorgaans bij schadelijke stoffen van uit dat zo’n extreme afwijking van een evenredig verband erg onwaarschijnlijk is. Overigens, zelfs als de in het rapport genoemde risicotoename van twintig procent zou kloppen, betekent dat niet dat de kans op longkanker voor een meeroker toeneemt van één procent tot 21 procent, maar van één procent naar 1,2 procent – ook niet iets om echt van wakker te liggen.

De door de Gezondheidsraad genoemde risicoverhoging op hartaandoeningen van twintig tot dertig procent is helemaal absurd. Het is zelfs controversieel of actief roken de kans op hartaandoeningen verhoogt, maar volgens de meest pessimistische onderzoekers verhoogt actief roken de kans op hartaandoeningen met ongeveer honderd procent. Aangezien een meeroker ongeveer eenduizendste van de dosis rook van een roker binnenkrijgt, volgt daaruit een schatting voor het verhoogd risico van meeroken van slechts 0,1 procent.
pi_129537089
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:54 schreef Kingstown het volgende:

Een legaal product overal verbieden te gebruiken.
Nee overal waar men er last van heeft.

Het is niet zo fijn om in de stank van de buren te zitten. Zo moet je ook de stereo op normaal niveau houden en niet gaan tapdansen om 3 uur in de nacht.

Sim-pel
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:59:15 #244
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129537132
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:55 schreef DS4 het volgende:
Idd terecht. Inmiddels is in onze huurcontracten ook opgenomen dat de huurders niet mogen roken in de woning.

Overigens: je ziet bij appartementen (ook koop) steeds vaker een rookverbod vanwege de mogelijke stankoverlast voor de buren.

En als je het dan doet zonder stankoverlast te veroorzaken kun je gewoon roken in huis...
Ik rook niet en hoef geen rook in m'n gezicht, maar ik vind mensen die het niet trekken als er een sigarettenlucht in de gang/trappenhuis haalt toch wel enorme zeikers. Hoe lang bivakkeer je nou helemaal in een gang? 1 minuut?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_129537135
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:57 schreef arjan1212 het volgende:
Er is een simpele reden waarom het heel onwaarschijnlijk is dat passief roken dodelijk is:
Het ging om de stank...
pi_129537143
De realiteit is dat anti-rokers verschrikkelijke zeikstralen zijn.
pi_129537166
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:57 schreef DS4 het volgende:

Sim-pel
Heb je ook al het koken van spruitjes verboden in je huurcontract. :')

En leuk dat je het opneemt in je contracten, ik ben benieuwd of het in NL rechtsgeldig is bij appartementen/huizen.
pi_129537176
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:59 schreef ErikT het volgende:

Ik rook niet en hoef geen rook in m'n gezicht, maar ik vind mensen die het niet trekken als er een sigarettenlucht in de gang/trappenhuis haalt toch wel enorme zeikers. Hoe lang bivakkeer je nou helemaal in een gang? 1 minuut?
Iedere dag een paar keer door de stank moeten is vrij naar.
pi_129537189
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet zo fijn om in de stank van de buren te zitten. Zo moet je ook de stereo op normaal niveau houden en niet gaan tapdansen om 3 uur in de nacht.

Sim-pel
Waarom stel je niet voor om alle rokers dood te schieten ?
pi_129537244
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:00 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Waarom stel je niet voor om alle rokers dood te schieten ?
Ja, goed idee. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Bedankt voor de tip.

[/Sarcasme]
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')