abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129317058
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een briefing over huisstijl.. Het is voor een project ouderen (55+) vs jongeren (jongeren kids van 9 tot 12 jaar)

We willen een site wat beide doelgroepen aanspreekt, ook kleurgebruik lettertype etc.
Weten jullie waar ik online kan experimenteren, of programma's of inspiratie...

Ook sites waar ik zelf logos kan 'maken' (alleen om te zien of het de juiste richting op gaat

Alle hulp welkom!!!

(oja advies vanuit hier mag ook wel heheh)
  donderdag 25 juli 2013 @ 02:16:30 #2
407403 Ironisch
Psychotisch en chaotisch
pi_129317093
ik zou zeggen comic sans lieverd
He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
pi_129317096
Paars, comic sans, Photoshop.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  donderdag 25 juli 2013 @ 04:44:10 #4
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_129319026
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 02:14 schreef Sandous het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een briefing over huisstijl.. Het is voor een project ouderen (55+) vs jongeren (jongeren kids van 9 tot 12 jaar)

We willen een site wat beide doelgroepen aanspreekt, ook kleurgebruik lettertype etc.
Weten jullie waar ik online kan experimenteren, of programma's of inspiratie...

Ook sites waar ik zelf logos kan 'maken' (alleen om te zien of het de juiste richting op gaat

Alle hulp welkom!!!

(oja advies vanuit hier mag ook wel heheh)
Hou het vooral simpel. hou het lettertype gewoon zwart, maar net iets groter dan normaal zodat ook de ouderen het kunnen lezen (al dan niet met leesbril). Geen rare kleuren, geen afwijkende lettertypes... Roman English is goed genoeg.

Wat je wel kunt doen is wat kleurgebruik in de balkjes van de hoofd en subtexten, maar ook die moeten in zachte kleuren gedrukt worden. Sowieso de ouderen houden niet van felle kleuren, en de jongeren hebben geen felle kleuren nodig.

De rest moet je zelf even opzoeken via google ( "logo's maken" ) etc.
Succes!
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_129340585
Font: http://font.ubuntu.com/ -- Minimaal 15pt. Bij voorkeur vet/bold.

Koppen groter dan subtext natuurlijk.

Als je mij een PBtje stuurt van wat voor logo je zoekt zou ik 'm ook nog wel even kunnen photoshoppen voor je ipv zo'n "kant en klaar ding"

-Vermaeck
Geen commentaar.
pi_129394605
Eric en Vermaek, super!!!

Vermaeck, wat een gave lettertype! Die ga ik zeker gebruiken!
  zondag 4 augustus 2013 @ 09:37:09 #7
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129672390
Als je een briefing over huisstijl wilt maken, moet je nou net niet zelf gaan experimenteren. Je moet vertellen waar de huisstijl aan moet voldoen en wat je er mee wilt uitstralen.
En dan laat je een vormgever zijn/haar werk doen.

En dat is een oprecht serieus goed bedoeld advies.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 4 augustus 2013 @ 11:29:01 #8
408812 Mushox
Fulltime filosoof
pi_129674040
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:37 schreef jajablahblah het volgende:
Als je een briefing over huisstijl wilt maken, moet je nou net niet zelf gaan experimenteren. Je moet vertellen waar de huisstijl aan moet voldoen en wat je er mee wilt uitstralen.
En dan laat je een vormgever zijn/haar werk doen.

En dat is een oprecht serieus goed bedoeld advies.
Jup, bij een briefing is het voornamelijk de bedoeling dat je het missie, visie, doel en de doelgroep van de site kenbaar maakt. Maar zelf voorbeelden aandragen is niet erg. Maar dat is eigenlijk het werk van de vormgever zelf. Maar Ubuntu is een mooi lettertype.

Ik zou zeggen, niet te druk. Hou het vooral basic en overzichtelijk. Tierelantijntjes kunnen altijd, maar dit moet zeker niet overheersen. :D
Burgerflipper allround bij het meest fabuleuze restaurant ter wereld. Bekend van ONZ / Wat is dit voor een dier?
  zondag 4 augustus 2013 @ 11:44:41 #9
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129674395
Zoek liever sites die je aanspreken als voorbeeld, en laat het ontwerpen aan de professional over ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')