abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:26:00 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129536130
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:17 schreef Phaidra het volgende:
Mineola, fijn!!!

XM, als je langer dan 6 uur tussen de voedingen hebt zitten, dacht ik dat je lichaam een seintje afgeeft om minder melk te produceren. Daar zou ik toch nog even voor waken. Anderzijds zijn er ook baby´s die met 8 weken doorslapen bij bv, dan zit er ook langer tussen. Toen mijn uk even doorsliep rond de 3 maanden, kon ik zelf rond 5 uur opstaan voor een droomvoeding of een kolfsessie, want dan had ik echt enorme stuwing.

En als je een losse vriezer hebt (temp. van -20) dan kan je bv een jaar lang bewaren. Ik denk erover om binnenkort te stoppen met kolven, maar ik heb nog wel ruim 5 liter in voorraad. Kan hij nog even bv drinken op het kdv.

En nu ga ik uitzoeken waarom mijn laptop opeens besloten heeft om mijn toetsenbord om te gooien. Al mijn leestekens door de war van het ene op het andere moment }:|
Control en shift tegelijk doen Phaidra!
pi_129536184
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Control en shift tegelijk doen Phaidra!
Ik kreeg ook al een DM met deze tip en het werkte!! *blij* Nu staat niets me in de weg om weer aan het werk te gaan :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:47:50 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129536788
quote:
17s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:20 schreef Kyara het volgende:
even opnieuw opstarten werkt hier altijd wel

Als dat zou ook nog een optie zijn. Om de wekker weer 's nachts te zetten om te kolven. Maar ik denk dat ik dat niet ga trekken op de lange termijn. Misschien klinkt dat als er niet alles voor willen doen maar dan vind ik dat ene flesje kv ook niet zo erg. Klinkt misschien als vloeken in de kerk maar ben bang dat ik het anders ook niet ga trekken.
Ben jij gek, ik zeg groot gelijk hoor! Jouw dagen en nachten zijn volgens mij zwaar genoeg!
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:55:30 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129537008
We hebben een vriezer met eigen deur in de koelkast. Aparte vriezer hebben we geen ruimte voor in ons appartementje ;) maar de lade is nogal vol :X en weggooien kan ik gewoon niet over m'n hart verkrijgen.

Ik kolf vandaag iets minder bij elke sessie, dus mss begint het toch iets terug te lopen, of er is een andere reden. Nouja, we zien het wel. Thnx voor de tips iig!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129537513
Nog even een 'alvast' vraag: op wat voor flesvoeding zou ik moeten/kunnen overstappen als het toch niks meer wordt met de bv? Welk merk? En welk nummer? :@
Ik herinner me iets over hypoallergeen uit het ziekenhuis, of geldt dat alleen voor pasgeborenen?
pi_129538684
*O* Mineola, wat fijn dat hij vannacht weer bij je heeft gedronken O+

LB :* Ik zou ook even overleggen, zoals de anderen al aangaven! Vlak voor het ophalen niets meer geven is een hele goede. En ik heb ook gehoord/gelezen dat borstgevoede babies aan de fles niet zo goed kunnen regelen hoeveel ze willen hebben en heel makkelijk te veel drinken. Misschien kunnen ze dus eerst kleinere porties geven en als ze dan echt honger heeft nog een (klein) portie?

Kyara, ik sluit me aan bij LB! Je doet het super goed en ik zou als ik jou was de nachten ook lekker pakken om uit te rusten! Ook rust en ontspanning is belangrijk om de borstvoeding goed opgang te houden!

XM, wat voelt dat dan toch luxe he, zo'n voorraad! Ik zou er ook niets van weggooien hoor!

Shandaly, toen Nin net geboren was had ik met kolven uit beide borsten evenveel opbrengst, maar na een poosje is dat ook verandert. En nog steeds heb ik uit links beduidend minder dan uit rechts, ik maakte me er eerst ook zorgen om, maar de LK vertelde dat dat heel normaal is! En ook bij live drinken is dat helemaal niet erg!
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:04:53 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129539276
Ik heb ook altijd minder uit links :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129546981
Ik post sinds enige uren mee in het babytopic, maar ik val hier ook maar even binnen!

Wat is voor jullie het moment geweest dat je 's avonds eerst de vaste voeding gaf en pas daarna de borst?

De dagen hier lopen een beetje rommelig op opvangdagen. Om 18.00 thuis, dan eerst borst, eigenlijk redelijk snel daarna wat hapjes avondeten, en om 20.00 dan alweer melk. Het lijkt me logisch, maar ik weet niet of dat werkt, om uiteindelijk die voeding van 18.00 en 20.00 samen te trekken? Nu eet ze, omdat ze net de borst heeft gehad, om 18.30 heel weinig.

Baby is trouwens 7 maanden!
pi_129547199
Tussen avondeten en naar bed zit hier ook niet zoveel tijd.
Hij kreeg een fles rond 16u denk ik (op kdv), dan rond 18u avondeten en rond 19u bv.

Dat avondeten is echt bijvoeding dus dat telde ik niet als volwaardige voeding, meer als een tussendoortje. Nu is het inmiddels wel een volwaardige voeding maar alsnog drinkt hij voor het slapen gaan bij mij.

Hoe laat krijgt ze de fles nog? Ik zou die voeding om 18u laten vallen, tenzij ze heel graag wil drinken als je thuiskomt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:13:24 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129547413
Mijn kinderen zijn max 1,5 uur wakker. En dan is het ook schipperen met de tijd wat betreft bijvoeding. Dus dat zit ook redelijk dicht op de borst. Maar het is inderdaad bijvoeding dus ik reken het ook niet als voeding.
pi_129547462
Op kdv krijgt ze om 11.00 en 15.00. Dan heeft ze om 18.00 wel honger en vind ik het eigenlijk ook het gezelligste nog om meteen te voeden. Nu ik het zo typ, is er denk ik voorlopig wel een middenweg mogelijk door bijvoorbeeld om 18.00 maar 1 kant te geven...

Jouw baby is een paar maanden ouder toch? Zijn de tijden op het kdv toen ook gewijzigd? Want misschien zou ze uiteindelijk wel de fles op het kdv iets later dan 15.00 kunnen krijgen (als ze uiteindelijk echt brood eet enzo), waardoor de borst idd pas om 20.00 weer hoeft.
pi_129551332
Mijnes is nu 13,5 maand en ik voed nog steeds als ik thuis kom uit mijn werk rond 18 uur. Dat is echt even zijn moment van rust na een drukke dag. Vrij snel daarna gaan we eten. Ik merk dat het helemaal niet zoveel uitmaakt hoeveel hij gedronken heeft daarvoor. Soms eet hij juist heel goed nadat hij bij mij gedronken heeft. Om 19.00-19.30 drinkt hij voor het slapen gaan nog een keer.

Op dagen dat we samen thuis zijn, heeft hij de behoefte om nog voor het avondeten te drinken veel minder. Dat is dan ook prima, hij geeft het zelf aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129553087
Vervelend dat er zo weinig begrip is op je werk LB. Je voelt je vaak al bezwaard en dan al helemaal. :*

Mineola *O* voor het drinken, wat een opluchting zeg, ook al is het nog niet optimaal.

Ik was vandaag mijn kolf vergeten mee te nemen naar m'n werk. Gelukkig werk ik in het ziekenhuis en kon ik en kolf van de kraamafdeling gebruiken. Daar hadden ze een Medela Symphony. Wow, wat een fijne kolf zeg! Ik kolf met mijn eigen Ardo Calypso maximaal 150cc uit beide borsten samen, nu haalde ik in 1 keer gewoon 250cc en de tweede keer nog eens 200cc en ook nog eens in veel minder tijd! Nu heb ik gewoon genoeg voor J. voor overdag *O* O+

Dat dat zo'n verschil kan maken zeg, ik ga ook een Medela kopen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:24:55 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129553283
Ik heb de Freestyle l0t en daarmee haal ik er net zoveel uit als met de Sympony :Y. Het is ff een aanschaf, dat wel.
pi_129553500
LB vervelend dat dat zo gaat met kolven op je werk. Ik had dat ook omdat er geen kolfkamer was, alleen een vergaderkamer anders moest ik uitwijken naar het keukentje of de wc.

Minneola *O* voor het live drinken. Hopelijk wil hij overdag ook weer.

Mijnes bijna 15 maanden en ik voed ook nog direct bij thuiskomst, soms beide borsten, soms 1. Is meestal wel een korte voeding. En dan drinkt hij voor het naar bed gaan om 19.30 uur/ 19.45 uur weer.

Olf je kunt ook een borst geven en dan eerst eten.

Phaidra, ga je stoppen met kolven op je werk? Ik durf nog niet echt.

Lot *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129554104
Wow, wat bizar dat een ander type kolf zo'n groot verschil kan uitmaken! 'Fijn' dat je je kolf was vergeten, toch een ontdekking die de hele borstvoedingsperiode nog fijner kan maken!

Ik ga inderdaad maar eens experimenteren met 1 borst om 18.00, dan wat hapjes eten en dan voor slapen gaan beide borsten weer. Loopt allemaal ook wel los, maar was benieuwd of jullie een duidelijk keerpunt kende van hoofdzakelijk melk naar echt mee-eten in de avond.
pi_129555196
Olf, mijne is ruim twee maanden ouder dan je dochter ja.
Zijn voedingsschema is eigenlijk altijd hetzelfde geweest op het KDV, maar wat hij krijgt is wel veranderd. Rond zeven maanden was het dit:
10u (bv? en) fruit
13u bv en brood
16u bv

Rond 18u thuis groente, 1830 ik thuis, spelen, badje en naar bed met om 19-19.30 voeding. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik meteen ging voeden na thuiskomst, misschien in het begin maar niet na zes maanden.

Phaidra, echt een knuffelmomentje dus van jullie, lief!
Tinu, waarom wil je nog niet stoppen met kolven? Ben je bang voor je productie?

Lot, fijn dat je een kolf kon lenen! Wat een monster hè?!

En *O* want mini wilde net voor t slapen gaan weer (uitgebreid) drinken! Nu was hij wakker, was het licht, dus ik ben BLIJ!
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:26:01 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129555275
Oh wat fijn !!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:37:56 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129555816
Goed nieuws mineola! O+

L0t, wat een uitkomst dan! Ik ben ook tevreden over mijn Freestyle, die ik tweedehands heb gekocht :Y
Een vriendin van mij die in het ziekenhuis werkt, kon standaard met haar eigen kolfsetje gebruikmaken van de Medela Symphony op de kraamafdeling. Kon ze zich voor intekenen.

Ik heb gisteravond en vanmiddag nog 100 cc bij elkaar gesprokkeld en E heeft nog 2 korte dagjes opvang deze week, dus hopelijk wat voorraad.
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:39:46 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129555886
Ik ga vrijdag, zaterdag en zondag maar elke ochtend wat sprokkelen, dat ik voor volgende week weer heb. Ik vrees grote vrezen dat deze aankomende ongesteldheid gaat zorgen voor de eerste flessen kunstmelk.
pi_129556086
Tico, daar vreesde ik dus ook voor, amper voorraad nog over. Man stond al op het punt om fv te kopen.
Wat is dan de beste keus, of maakt het niet uit? Ik weet echt niks van fv...

Balen dat je productie zo terugloopt. Weet je zeker dat het daardoor komt?
pi_129556204
Mineola bedankt voor jouw schema. Verschil is dus dat mijne na 15.00 nu niets krijgt en dan is het bij thuiskomst wel echt meteen drinken.

Ik heb totaal geen voorraad dus gebruik (sinds paar weken) incidenteel poedermelk. Ben gegaan voor AH puur en eerlijk. Heb gekeken wat qua smaak het meest op borstvoeding leek (zag ergens een overzichtje online, wilde per se geen nutrilon en vind het fijn dat het biologisch is.
pi_129556493
*O* Mineola, wat een opluchting! Lekker dat ie toch nog bij je wil drinken O+
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:57:20 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129556753
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:43 schreef Mineola het volgende:
Tico, daar vreesde ik dus ook voor, amper voorraad nog over. Man stond al op het punt om fv te kopen.
Wat is dan de beste keus, of maakt het niet uit? Ik weet echt niks van fv...

Balen dat je productie zo terugloopt. Weet je zeker dat het daardoor komt?
Gewoon elke keer ongesteld is een klap. En deze maand hield al weinig over. Kolven op m'n werk max 250cc, meneer drinkt 360 tot 400. Dus ochtend bijkolven. M'n vriezer is zo goed als leeg.

Zwanger kan niet, spiraal.
Ik had zo onwijs gehoopt dat meneertje rond deze tijd meer zou eten. Fruit en groente. Maar hij eet pas sinds een week nu goed fruit, maar dat maakt niets uit in z'n flessen.

We gaan nu beginnen met brood.
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:59:00 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129556851
En ik weet ook niets van fv. Als we het nodig hebben haal ik denk een pak HA2? Bestaat dat?
pi_129557005
Ik gebruikte HA1, zit veel meer voedingswaarde in. Nummer twee bestaat zodat er reclame kan worden gemaakt.
pi_129557076
Oh, vette jompel voor mineola! *O*
pi_129557101
Is stap 2 dan zinloos? Kan ik voor incidenteel gebruik beter 1 gebruiken?
En waarom HA?

Flesvoeding is echt ingewikkeld haha.
pi_129557256
HA, tja, of het nuttig is op die leeftijd kun je je afvragen idd. Meer gevoelskwestie. De koemelkeiwitten zijn in kleinere stukjes geknipt, dus makkelijker te handelen. In die zin komt dat dichterbij moedermelk, hoewel nog sterrenstelsels verwijderd.
pi_129557436
Dat van die kleinere stukjes wist ik niet, ik ga er eens meer over lezen. Raak wel steeds meer gemotiveerd voorlopig nog zo door te gaan, terwijl ik bij 6 maanden het even spuugzat was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')