123dudeguys | woensdag 24 juli 2013 @ 14:53 |
Ik krijg dus al sinds april mails dat ik mijn ID naar LLOYDSBANK moet sturen maar ik wil niet. Nu willen ze me rekening sluiten. Dit is toch van de zotte, waarom moet ik mijn ID sturen zodat ik kans krijg op identificatie diefstal. 
quote: U heeft een Internet Spaarrekening bij Lloyds Bank (voorheen Bank of Scotland). Toen u deze rekening opende, hebben wij uw identiteit gecontroleerd aan de hand van uw persoonsgegevens die vermeld stonden op de eerste storting vanaf uw betaalrekening. Vanwege aangescherpte regels rondom terrorismebestrijding en anti-witwasbeleid hebben wij u recent enige malen gevraagd om een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs. Wij hebben deze kopie tot op heden helaas niet ontvangen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt uw Internet Spaarrekening per *** te sluiten. dus nu moet ik mijn ID sturen of anders. ik word min of meer gechanteerd. hoe kom ik hier onderuit?  |
Wokkel | woensdag 24 juli 2013 @ 14:55 |
Je kopie ID sturen met de non relevante gegevens onherkenbaar.
(foto bijvoorbeeld, die hebben ze niet nodig voor een bankrekening)
Of langsgaan...
quote: Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Financiële instellingen zijn wel verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT). http://www.rijksoverheid.(...)aken-en-bewaren.html |
Janneke141 | woensdag 24 juli 2013 @ 14:56 |
Dit heeft niets met chantage te maken, de bank voert gewoon zijn wettelijke verplichting uit. |
jroz | woensdag 24 juli 2013 @ 14:57 |
quote: Met andere woorden, bank kan het account opzeggen, en TS kan nergens een nieuw account openen omdat het een lulhannes is. |
mvdejong | woensdag 24 juli 2013 @ 14:57 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 14:53 schreef 123dudeguys het volgende:Ik krijg dus al sinds april mails dat ik mijn ID naar LLOYDSBANK moet sturen maar ik wil niet. Nu willen ze me rekening sluiten. Dit is toch van de zotte, waarom moet ik mijn ID sturen zodat ik kans krijg op identificatie diefstal.  [..] dus nu moet ik mijn ID sturen of anders. ik word min of meer gechanteerd. hoe kom ik hier onderuit?  Het is hun verantwoordelijkheid om dat te doen, het is hun spelletje, jij speelt volgens hun regels of je speelt niet. |
hugecooll | woensdag 24 juli 2013 @ 14:58 |
WGR / 2ew herinnering lloyds bank kopie legitimatie WTF?? |
RemcoDelft | woensdag 24 juli 2013 @ 14:59 |
quote:

Gevolg:
quote: Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef Sloggi het volgende:ONTVANGST KOPIE IDENTITEITSBEWIJS Geachte heer, mevrouw, Graag bevestigen wij de ontvangst van de kopie van uw identiteitsbewijs. Wij danken u hartelijk voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Lloyds Bank Spaar Service Desk Like a boss! |
Wokkel | woensdag 24 juli 2013 @ 15:01 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 14:57 schreef jroz het volgende:[..] Met andere woorden, bank kan het account opzeggen, en TS kan nergens een nieuw account openen omdat het een lulhannes is. Volgens mij begrijp jij het niet. Een kopie is niet verplicht, dat staat toch op de site van rijksoverheid! |
hugecooll | woensdag 24 juli 2013 @ 15:02 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 15:01 schreef Wokkel het volgende:[..] Volgens mij begrijp jij het niet. Een kopie is niet verplicht, dat staat toch op de site van rijksoverheid! Is zelfs niet toegestaan
quote: Het identiteitsbewijs moet origineel zijn. Op een door de klant gemaakte kopie van een identiteitsbewijs mag niet worden afgegaan.
|
123dudeguys | woensdag 24 juli 2013 @ 15:15 |
dus alleen de foto mag weg? sofinummer moet blijven staan? dat maakt het wel heel makkelijk voor ID-stelers. ik heb onlangs een doc gezien op NL2 en iemand had opeens 20k schuld door gestolen kopie van ID. |
hugecooll | woensdag 24 juli 2013 @ 15:22 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 15:15 schreef 123dudeguys het volgende: dus alleen de foto mag weg? sofinummer moet blijven staan? dat maakt het wel heel makkelijk voor ID-stelers. ik heb onlangs een doc gezien op NL2 en iemand had opeens 20k schuld door gestolen kopie van ID. Naja, ze zeggen zelf dat je identiteit al is gecontroleerd. Ik snap dus niet echt wat hun probleem is  Stuur anders deze foto naar ze door, speciaal voor jou gemaakt 
 (er staat wel een slordig foutje in (uit gaan) ) |
-jos- | woensdag 24 juli 2013 @ 15:59 |
Het schijnt wettelijk verplicht te zijn sinds kort volgens de Nederlandse wet. Ik vond het zelf ook een beetje vreemd, maar heb toch maar een kopietje opgestuurd... |
jroz | woensdag 24 juli 2013 @ 16:14 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 15:01 schreef Wokkel het volgende:[..] Volgens mij begrijp jij het niet. Een kopie is niet verplicht, dat staat toch op de site van rijksoverheid! Volgens mij begrijp jij het niet. Er staat toch:
quote: Financiële instellingen zijn wel verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. En volgens mij heeft Lloyds Bank nog steeds geen fysieke vestigingen waar je als klant langs kan gaan in Nederland. Dus tenzij TS even naar de andere kant van de Noordzee wil gaan moet hij het dus digitaal doen. |
TallMan | woensdag 24 juli 2013 @ 17:09 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef jroz het volgende:[..] Volgens mij begrijp jij het niet. Er staat toch: [..] En volgens mij heeft Lloyds Bank nog steeds geen fysieke vestigingen waar je als klant langs kan gaan in Nederland. Dus tenzij TS even naar de andere kant van de Noordzee wil gaan moet hij het dus digitaal doen. Dan heeft die bank toch echt een probleem, ze mogen dus niet uitgaan van een door de klant gemaakt kopie. Laat ze maar een legertje mensen langs de deuren sturen (uiteraard na afspraak met de klant) om het identiteitsbewijs in te zien. |
hugecooll | woensdag 24 juli 2013 @ 17:22 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 15:59 schreef -jos- het volgende:Het schijnt wettelijk verplicht te zijn sinds kort volgens de Nederlandse wet. Ik vond het zelf ook een beetje vreemd, maar heb toch maar een kopietje opgestuurd...
quote: Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef jroz het volgende:[..] Volgens mij begrijp jij het niet. Er staat toch: [..] En volgens mij heeft Lloyds Bank nog steeds geen fysieke vestigingen waar je als klant langs kan gaan in Nederland. Dus tenzij TS even naar de andere kant van de Noordzee wil gaan moet hij het dus digitaal doen. Doet mijn plaatje het niet of zo? |
RemcoDelft | woensdag 24 juli 2013 @ 17:37 |
quote: Da's best een mooie quote! Succes banken! |
-jos- | woensdag 24 juli 2013 @ 17:54 |
quote: Hij doet het wel, had hem alleen niet gelezen. Maar jouw plaatje is van jan 2013 en volgens mij had ik ergens dit jaar gelezen dat er bepaalde regelgeving veranderd was waardoor banken verplicht waren om hun klanten te identificeren. Heb alleen geen tijd nu om dat op te zoeken. |
hugecooll | woensdag 24 juli 2013 @ 17:58 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 17:54 schreef -jos- het volgende:[..] Hij doet het wel, had hem alleen niet gelezen. Maar jouw plaatje is van jan 2013 en volgens mij had ik ergens dit jaar gelezen dat er bepaalde regelgeving veranderd was waardoor banken verplicht waren om hun klanten te identificeren. Heb alleen geen tijd nu om dat op te zoeken. Hm, ik kom hier alleen januari 2013 tegen http://www.fiu-nederland.nl/content/wetgeving-algemeen-1 |
Wokkel | woensdag 24 juli 2013 @ 20:39 |
quote: Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef jroz het volgende:[..] Volgens mij begrijp jij het niet. Er staat toch: [..] En volgens mij heeft Lloyds Bank nog steeds geen fysieke vestigingen waar je als klant langs kan gaan in Nederland. Dus tenzij TS even naar de andere kant van de Noordzee wil gaan moet hij het dus digitaal doen. Dat is niet het probleem van TS. Lloyds Bank kiest er blijkbaar voor om hier klanten te werven, dat betekent niet dat de klant er dan voor moet kiezen om zaken op te sturen die niet ter zake doen. |