abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129284365
Mijn vriendin heeft bijna vier weken geleden een operatie gehad, waarbij weefsel van haar baarmoederhals is weggesneden. Na deze operatie is zij naar huis gestuurd met de mededeling dat zij een week geen seks mocht hebben, en dat het bloeden wel een week kon aanhouden. Na anderhalve week bloedde zij nog steeds, dus zijn wij terug gegaan naar de gynaecoloog. Deze (een andere gynaecoloog) paste het verhaal aan en zei dat het bloeden wel 2 weken kon aanhouden, en dat zij geen tampons mocht gebruiken om het bloeden te stelpen. Toen zij een week later nog erger ging bloeden, zijn wij wederom terug gegaan en heeft de eerste gynaecoloog haar baarmoeder aangestipt met zilvernitraat om de genezing te bevorderen. Het bloeden zou met een paar dagen minder moeten worden.

Wij zijn sinds afgelopen vrijdag op vakantie in Spanje, en mijn vriendin kan nog steeds niets. Niet sporten, niet zwemmen met de kinderen, geen seks hebben. Daarnaast bloedt zij nog steeds heftig. Vanmorgen wederom gebeld en de tweede gynaecoloog aan de lijn gehad (na extra informatie gekregen te hebben van een vriendin die verpleegkundige is), en nu werd opeens gezegd dat het bloeden tot zes weken kan aanhouden! Daarnaast was dit de EERSTE KEER dat gezegd werd dat mijn vriendin niet mocht sporten, en dat er bij zwemmen sprake was van infectiegevaar. Daarnaast hadden wij na de operatie een informatiefolder met leefregels mee moeten krijgen. Over deze folder is nooit wat gezegd.

Dus, even de blunders op een rij:

- Voor de operatie (die achteraf geen haast bleek te hebben) werd niet gevraagd of wij op vakantie gingen, of dat mijn vriendin van plan was te zwemmen (in hartje zomer!)

- Na de operatie werd aangeraden een week geen seks te hebben (terwijl dit niet mag zo lang het bloeden aanhoudt)

- Na de operatie is NIETS gezegd over het gebruik van tampons (dit werd pas bij het tweede bezoek vermeldt)

- Na de operatie werd gezegd dat het bloeden na iets meer dan een week wel voorbij zou zijn.

- Bij het tweede bezoek werd dit uitgebreid naar twee weken, en werd er eindelijk wat gezegd over het gebruik van tampons

- Bij het derde bezoek werd gezegd dat het bloeden bijna op zou moeten houden, zeker na aanstippen met zilvernitraat

- Bij het bellen, vier weken na de operatie, wordt opeens gezegd dat het bloeden tot zes weken aan kan houden, en dat mijn vriendin in de tussentijd niets kan doen. Dat wij met twee kleine kinderen op vakantie zijn, is ons probleem, en kan hij (de tweede gynaecoloog) niets aan doen, aangezien hij niet degene was die de operatie heeft uitgevoerd. Dat hij zijn bek niet heeft open getrokken toen wij bij hem kwamen vergeet hij voor het gemak even.

Aangezien het een kleine ingreep was, die geen haast had, mag het duidelijk zijn dat mijn vriendin de operatie NA de vakantie had gepland als de gynaecoloog haar werk had gedaan en haar had ingelicht VOOR de operatie. Daarnaast was de genezing bevorderd als de instructies NA de operatie goed geweest waren, en wij de informatie hadden gekregen die (zoals nu blijkt) VERPLICHT was om te geven.

Kortom: door nalatigheid en slechte informatie van twee gynaecologen in niet minder dan vier contactmomenten is onze vakantie grondig verpest. De kinderen kunnen niets doen met hun moeder. Mijn vriendin kan niets. En wij kunnen geen seks hebben.

Wij hebben rechtsbijstand. Wat zijn de mogelijkheden?

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 24-07-2013 12:06:38 ]
pi_129284438
Welke operatie en indicatie waren het exact?
Je vriendin menstrueert nog wel gewoon?
Medicatiegebruik?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_129284482
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:35 schreef Seam het volgende:
Welke operatie en indicatie waren het exact?
Je vriendin menstrueert nog wel gewoon?
Medicatiegebruik?
Eerst poliepen die weg moesten, later celweefsel dat voor afwijkende pap-waardes zorgde, dat uit voorzorg weggesneden werd.

Menstruatie is moeilijk bij te houden, aangezien zij sowieso constant bloedt.

Geen medicatie.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:40:00 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129284574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wij zijn sinds afgelopen vrijdag op vakantie in Spanje
[..]
Wat zijn de mogelijkheden?
Een wat positievere instelling creëren? Mijn god zeg, zoiets een hele vakantie laten verpesten -O- Ze hebben dan misschien niet voldoende informatie gegeven, maar shit happens, laat toch niet je hele vakantie verpesten man.
Als ze geen enkel risico had willen lopen had ze zich sowieso niet voor de vakantie moeten laten opereren, je weet dat herstel nou eenmaal wel eens anders kan lopen dan van tevoren gedacht, zelfs bij routine operaties. En meer dan een welgemeende excuses zul je niet krijgen denk ik.

Overigens lijk je nog het meeste te zitten met dat je geen seks kunt hebben. Wees een beetje creatief, dan kom jij in ieder geval nog aan je trekken :+
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:41:58 #5
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129284624
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:40 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Een wat positievere instelling creëren?
Nou ja, geen tampons mogen gebruiken maakt wel dat je feitelijk niet in badkleding kunt, tenzij je voor joker wilt lopen. Had ik ook liever ná de vakantie gewild als dat kon.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_129284629
Ik zou je rechtsbijstand gewoon inschakelen, daar is hij voor.
pi_129284639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:40 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Een wat positievere instelling creëren? Mijn god zeg, zoiets een hele vakantie laten verpesten -O- Ze hebben dan misschien niet voldoende informatie gegeven, maar shit happens, laat toch niet je hele vakantie verpesten man.
Als ze geen enkel risico had willen lopen had ze zich sowieso niet voor de vakantie moeten laten opereren, je weet dat herstel nou eenmaal wel eens anders kan lopen dan van tevoren gedacht, zelfs bij routine operaties. En meer dan een welgemeende excuses zul je niet krijgen denk ik.
Sorry hoor, maar tot DRIE KEER toe niet de informatie bieden die je verplicht bent te bieden is toch wel een grove fout. In de psychiatrie worden wij daar wel zwaarder voor aangerekend.

En jij hebt vast geen kinderen?
quote:
Overigens lijk je nog het meeste te zitten met dat je geen seks kunt hebben. Wees een beetje creatief, dan kom jij in ieder geval nog aan je trekken
En deze opmerking had je achterwege kunnen laten. Mijn vriendin heeft ook behoeftes, en niet elke man is zo egocentrisch als wat jij blijkbaar gewend bent.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:43:02 #8
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129284656
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:41 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nou ja, geen tampons mogen gebruiken maakt wel dat je feitelijk niet in badkleding kunt, tenzij je voor joker wilt lopen. Had ik ook liever ná de vakantie gewild als dat kon.
Gebruik je toch inlegkruisjes en doe je een kort broekje aan? Dan kun je in ieder geval gezellig bij de kinderen aan het zwembad/strand liggen met een boekje erbij.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:43:48 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_129284671
Ik begrijp dat je boos bent, maar je bent nu zo rancuneus dat je je eigen vakantie verpest.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:43:54 #10
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129284675
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:43 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Gebruik je toch inlegkruisjes en doe je een kort broekje aan? Dan kun je in ieder geval gezellig bij de kinderen aan het zwembad/strand liggen met een boekje erbij.
Ja, kort broekje, dat is dus geen badkleding. Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_129284695
Er spelen 2 zaken: je bent ontevreden over de medische behandeling en de voorlichting daarover. Daarnaast heb je schade geleden door een vakantie waar jullie minder van hebben kunnen genieten. Aangezien je wel op vakantie bent gegaan (en daar is je vriendin niet opgenomen geweest of iets dergelijks), wordt die schade vrij lastig te bewijzen, maar je kunt het allicht proberen.

Ik zou beginnen met een klachtenbrief naar gynaecoloog of klachtenbureau ziekenhuis te sturen, en vervolgens de reactie en/of gesprek van gynaecoloog af te wachten. Daarnaast moet je het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:44:35 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129284698
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar tot DRIE KEER toe niet de informatie bieden die je verplicht bent te bieden is toch wel een grove fout. In de psychiatrie worden wij daar wel zwaarder voor aangerekend.

Ja het is ook een stomme fout, maar wat wil je nou? Je kunt wel je hele vakantie nu laten verpesten hierdoor, maar probeer er nog van te genieten zoveel mogelijk en doe eenmaal thuis je beklag bij de arts/het ziekenhuis.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:44:51 #13
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_129284700
Ik vind dat je het wel heel erg doortrekt, een operatie is geen exacte wetenschap. Je hoeft niet op vakantie, het is een luxe product. Volgens mij baal je gewoon dat je al zo lang geen sex hebt gehad.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_129284704
Maar was het nou operatie 1.0, 1S of 2.0?
Ik ben de draad kwijt
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:45:13 #15
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129284709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:43 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ja, kort broekje, dat is dus geen badkleding. Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel ;)
Ja ik zocht ook alleen maar naar een oplossing zodat je nog gezellig bij je kinderen in de zon kunt zitten.
pi_129284712
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wij hebben rechtsbijstand. Wat zijn de mogelijkheden?
Wat is nu precies je schade dan? Ik lees alleen maar dat jullie niet van je vakantie genieten, nergens dat jullie er niet van zouden kunnen genieten.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:45:33 #17
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_129284720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:43 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Sure :')

Wij werken het hele jaar hard, en kijken heel erg uit naar een vakantie met de kinderen. Het steekt dan als deze vakantie zo beperkt wordt door een menselijke fout. Het steekt nog meer, omdat dit gewoon makkelijk voorkomen had kunnen worden als de gynaecoloog haar werk goed had gedaan.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:46:26 #18
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_129284746
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:45 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat is nu precies je schade dan? Ik lees alleen maar dat jullie niet van je vakantie genieten, nergens dat jullie er niet van zouden kunnen genieten.
Dan moet je beter lezen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:47:02 #19
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_129284765
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:44 schreef dotKoen het volgende:
Er spelen 2 zaken: je bent ontevreden over de medische behandeling en de voorlichting daarover. Daarnaast heb je schade geleden door een vakantie waar jullie minder van hebben kunnen genieten. Aangezien je wel op vakantie bent gegaan (en daar is je vriendin niet opgenomen geweest of iets dergelijks), wordt die schade vrij lastig te bewijzen, maar je kunt het allicht proberen.

Ik zou beginnen met een klachtenbrief naar gynaecoloog of klachtenbureau ziekenhuis te sturen, en vervolgens de reactie en/of gesprek van gynaecoloog af te wachten. Daarnaast moet je het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
Dank je. Gelukkig zijn er nog wel mensen die serieus kunnen reageren. Kleine kinderen op fok ook altijd..
pi_129284770
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wij werken het hele jaar hard, en kijken heel erg uit naar een vakantie met de kinderen. Het steekt dan als deze vakantie zo beperkt wordt door een menselijke fout. Het steekt nog meer, omdat dit gewoon makkelijk voorkomen had kunnen worden als de gynaecoloog haar werk goed had gedaan.
En je vriendin (de verpleegkundige) heeft ook lekker veel informatie ingewonnen dus? Daar verwacht je ook wel wat meer diepgang van toch?
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:47:20 #21
34974 trigt013
pi_129284773
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Welke fout is er echt gemaakt? Trage genezing...kan door veel dingen komen, slechte voeding, roken, alcohol, slechte conditie en......taadaaaaa stress.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:49:12 #22
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_129284826
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:47 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Welke fout is er echt gemaakt? Trage genezing...kan door veel dingen komen, slechte voeding, roken, alcohol, slechte conditie en......taadaaaaa stress.
Geen alcohol, geen roken, wij hebben beiden een topconditie.

De fout die gemaakt is, is nalatigheid. Nalatigheid om te vermelden dat de genezing zes weken kan duren. En vooral: de nalatigheid om voldoende informatie te geven VOOR de operatie, die -zoals achteraf pas blijkt- ook makkelijk na de vakantie had gekund.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:49:45 #23
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129284843
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dank je. Gelukkig zijn er nog wel mensen die serieus kunnen reageren. Kleine kinderen op fok ook altijd..
O als mensen het niet met je eens zijn zijn het kleine kinderen?
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:50:02 #24
34974 trigt013
pi_129284849
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:49 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Geen alcohol, geen roken, wij hebben beiden een topconditie.

De fout die gemaakt is, is nalatigheid. Nalatigheid om te vermelden dat de genezing zes weken kan duren. En vooral: de nalatigheid om voldoende informatie te geven VOOR de operatie, die -zoals achteraf pas blijkt- ook makkelijk na de vakantie had gekund.
Dat is geen nalatigheid, dat is gebrekkige informatie.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:50:07 #25
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_129284857
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:47 schreef Deshain het volgende:

[..]

En je vriendin (de verpleegkundige) heeft ook lekker veel informatie ingewonnen dus? Daar verwacht je ook wel wat meer diepgang van toch?
Mijn vriendin is geen verpleegkundige. Blijf alsjeblieft weg uit dit topic als je toch alleen maar wilt lopen zieken. Daar zit ik echt niet op te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')