abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129280197
Natuurlijk zullen de meeste hier wel DSLRs hebben waar ze dingen mee filmen... Maar ik wilde het toch even proberen, het lijkt me namelijk best interessant om te zien of users ook met videocamera`s filmen, wat hun historie is, waarom ze hier voor hebben gekozen etc etc.

Mijn historie is best groot:
Ik begon met filmen met een Sony TR37e (Geluid was perfect, windfilter werkte super, beeld was aardig, in het donker helaas heel veel grain.. En Video8 tapes)

Daarna ben ik langzaam maar zeker overgestapt op de Sony HC reeks (HC17/27/40/53 heb ik gehad, met Tapes, en ik was over allemaal zeer tevreden, zeker de 53.. Ding liet me nooit in de steek en had haar scherp beeld)'

Daarna heb ik nog een blauwe maandag de Sony DVD91e gehad (Met Mini-DVDs, ongelovelijke flop was dat ding, met een beeldstabilisator die de balken onder en boven je beeld mee bewoog met wat je filmde :') En je kon maar 20 minuten kwijt in HQ op een DVDtje a 6 euro)

Daarna een semi-professionele Panasonic GS-330 met 3CCD lens, was heel duur, maar heb ik heel veel plezier mee gehad.

Daarna nog een paar dagen de Sony HC-1000, dat was de laatste uit de HC/Mini-DV reeks van Sony geloof ik, en die had echt ontelbare features en fantastische low-light performance, mocht ook wel, hing een prijskaartje aan van... 1100 euro dacht ik toen.

Dáárna heb ik een tijd de JVC Everio MZ150 gehad (Grappige camera die in SD filmt, was 89 euro nieuw, maar was niet eens slecht :) Hij bleef redelijk vaak scherp, ook `savonds, en de microfoontjes waren best ok. En geheugenkaartjes waren echt een pre)

Die geruild tegen een JVC DVL-145EG (Camera filmt in het licht echt super ondanks dat ie 12 jaar oud is schat ik, maar in het donker is van de 60 seconden film die je schiet 58 seconden onscherp. Hier maak ik af en toe nog wat opnames mee in en rond huis)

Heb nu de Panasonic V-110 op het oog, prachtige HD camera met geheugenkaartjes, een 8,9MP BSI sensor, en een 34MM lens.

Heb op dit moment ook een Sony HX9V waar ik (nog) veel mee film, deze is alleen aan het overlijden, en dat is zonde. Want het beeld wat die camera produceert is fantastisch.

Dat was even mijn historie qua camera`s en wat er nog komt op korte termijn.
Heeft er iemand toevallig nog wat leuks qua camera`s en eventueel sample footage?

En ja, ik ben een echte Sony man, dat blijkt maar weer, ik vind hun Handycams echt tot de top behoren, zeker met die Steadyshot feature is het super. En ze hebben hun lenzen en de kwaliteit daar van ook heel goed voor elkaar, je hebt altijd wel scherp beeld, goede contrasten, goede kleur weergave.

De nieuwe generatie Sony Handycams heeft nu ook BOSS steadyshot. inplaats van 1 elementje wat beweegt is het nu het volledige mechanisme, waardoor je beelden (volgens sony) 13x stabieler zijn als met normale Steadyshot (En ik vind die normale Steadyshot al te gek)
pi_129280205
EDIT: Tr gemacht, verkeerde subforum.
pi_129280370
Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')