abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:47:45 #1
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129257123
Op scholen leren we op 1 manier leren, allemaal het zelfde, met soms een beetje verschil in vakken en niveau.

Maar door al die dingen die we op school leren, leren we ook veel andere dingen niet. En school is hier verplicht, hierdoor missen we heel veel dingen die de mensheid zou kunnen doen!

We zouden eigenlijk een ander systeem moeten maken. Op een andere manier leren dan toetsing en dingen in je hoofd stampen, want dit is gewoon niet goed.

EDIT: Oh wacht dit moet in BNW
Spatieboos
pi_129257172
:')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_129257324
In globale lijnen ben ik het wel met je eens.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 16:00:00 #4
370352 I
Eye for an I
pi_129257468
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:54 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
In globale lijnen ben ik het wel met je eens.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 16:18:03 #5
141854 John5
Coujonjeur
pi_129258006
Het staat je gelukkig vrij om ook andere dingen te leren, buiten school om. Jammer genoeg zijn de meeste ouders tegenwoordig te druk met andere dingen en hebben ze geen tijd/ zin om hun kinderen wat bij te brengen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_129258361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:47 schreef Spatieloos het volgende:
Op scholen leren we op 1 manier leren, allemaal het zelfde, met soms een beetje verschil in vakken en niveau.

Maar door al die dingen die we op school leren, leren we ook veel andere dingen niet. En school is hier verplicht, hierdoor missen we heel veel dingen die de mensheid zou kunnen doen!

We zouden eigenlijk een ander systeem moeten maken. Op een andere manier leren dan toetsing en dingen in je hoofd stampen, want dit is gewoon niet goed.

EDIT: Oh wacht dit moet in BNW
Je bent een beetje dom aan het lullen.

Op school leer je de basis. Des te hoger je opleiding, des te omvangrijker de basis. Maar het blijft altijd basis. Iets om op verder te bouwen.

Dat houdt dus in dat het de bedoeling is dat je na je school al die andere dingen gaat leren. En sterker nog: je zult zelfs NOOIT klaar met leren zijn!

Wat een deceptie hé!

Overigens leer je helemaal niet op 1 manier leren, hoe kom je daar nu bij? Ik denk dat deze misvatting komt omdat je gewoon nog niet genoeg hebt geleerd om de verschillen te zien.

Des te hoger je in je opleiding komt, des te meer verschillende manieren van denken je zult gaan leren. Dus nog eventjes volhouden.

Beginnende denkertjes moeten bij het begin beginnen, ook jij.
pi_129258426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:29 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je bent een beetje dom aan het lullen.

Op school leer je de basis. Des te hoger je opleiding, des te omvangrijker de basis. Maar het blijft altijd basis. Iets om op verder te bouwen.

Dat houdt dus in dat het de bedoeling is dat je na je school al die andere dingen gaat leren. En sterker nog: je zult zelfs NOOIT klaar met leren zijn!

Wat een deceptie hé!

Overigens leer je helemaal niet op 1 manier leren, hoe kom je daar nu bij? Ik denk dat deze misvatting komt omdat je gewoon nog niet genoeg hebt geleerd om de verschillen te zien.

Des te hoger je in je opleiding komt, des te meer verschillende manieren van denken je zult gaan leren. Dus nog eventjes volhouden.

Beginnende denkertjes moeten bij het begin beginnen, ook jij.
Ja en dat werkt dus gewoon niet.
Rustig aan.
pi_129258447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja en dat werkt dus gewoon niet.
Het werkt prima. Voor mij tenminste wel.

Misschien ben je dan gewoon te dom of te lui om jezelf de overige dingen in het leven aan te leren?

Je moet het natuurlijk wel zelf doen.

Ik snap ook niet helemaal wat je wil. Aan de ene kant vindt je dat een school je op 1 manier laat leren leren, aan de andere kant heb je geen zin om jezelf andere manieren van leren aan te leren.

Wat wil je dan? Nog 5 keer meer tijd op school doorbrengen om die andere manieren ook te leren?

Hoe rijm je dat? Aan de ene kant vind je dat scholen je helemaal niks zouden moeten leren, aan de andere kant vindt je dat je 5 keer langer op school zou moeten zitten om al die dingen wel te leren.

Laat ik je één ding leren: je kan niet alles EN niets hebben. Je kunt alleen dat hebben dat zich ergens tussen alles of niets bevindt.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik je vertel, want ik heb mezelf wel op verschillende manieren leren leren, daardoor ontzettend veel kennis opgedaan en het nu dus erg moeilijk heb om dingen nog duidelijk voor domme en luie mensen uit te leggen.

Ik ben in feite vergeten op welk niveau een middelbare scholier zich bevindt en kan het dus niet meer in termen uitleggen die achterblijvers kunnen begrijpen.

[ Bericht 48% gewijzigd door RetepV op 23-07-2013 16:38:25 ]
pi_129258485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:32 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het werkt prima. Voor mij tenminste wel.

Misschien ben je dan gewoon te dom of te lui om jezelf de overige dingen in het leven aan te leren?
Dat het voor jou prima werkt betekent niet dat het de meest ideale vorm van leren is.
Of ben je te dom om dat te snappen? :')
Rustig aan.
pi_129258704
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat het voor jou prima werkt betekent niet dat het de meest ideale vorm van leren is.
Of ben je te dom om dat te snappen? :')
Wat snap je niet aan 'jezelf iets leren'? Er IS geen meest ideale vorm van leren. Er zijn meerdere vormen van leren. Het meest ideale zou zijn als je ze allemaal zou leren, want ze zijn allemaal bruikbaar.

Als je er maar eentje leert, dan blijf je beperkt. Dat is mijn betoog. En dat is ook het betoog van TS. Alleen de conclusies zijn anders. TS denkt dat hij daardoor dom zal blijven, ik zeg dat dat helemaal aan hemzelf zal liggen.

Nou ben jij weer de dommerd. Wil je een wedstrijdje houden?
pi_129258903
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:40 schreef RetepV het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan 'jezelf iets leren'? Er IS geen meest ideale vorm van leren. Er zijn meerdere vormen van leren. Het meest ideale zou zijn als je ze allemaal zou leren, want ze zijn allemaal bruikbaar.

Als je er maar eentje leert, dan blijf je beperkt. Dat is mijn betoog. En dat is ook het betoog van TS. Alleen de conclusies zijn anders. TS denkt dat hij daardoor dom zal blijven, ik zeg dat dat helemaal aan hemzelf zal liggen.

Nou ben jij weer de dommerd. Wil je een wedstrijdje houden?
Nou ik ben het eens met dat betoog, school is uiterst beperkt qua manieren van leren, je geeft het zelfs zelf toe dat je na school dingen zou moeten leren, als je het niet doet ben je naar jouw mening lui of dom, dat lijkt mij nogal een achterlijke conclusie.

Ik geloof niet dat jij zo perfect bent eerlijk gezegd _O-
Rustig aan.
pi_129259232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nou ik ben het eens met dat betoog, school is uiterst beperkt qua manieren van leren, je geeft het zelfs zelf toe dat je na school dingen zou moeten leren, als je het niet doet ben je naar jouw mening lui of dom, dat lijkt mij nogal een achterlijke conclusie.

Want je zou na de middelbare school helemaal uitgeleerd moeten zijn? :o
pi_129259252
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:59 schreef mootie het volgende:

[..]

Want je zou na de middelbare school helemaal uitgeleerd moeten zijn? :o
Waar lees je dat nou weer?
Overigens bedoelden we volgens mij met na school gewoon in je vrije tijd dus, terwijl je naar de middelbare school gaat. ? Kan ik ook mis hebben verder.

Ah fuck deze shit, nare manier van discussieren.
Rustig aan.
pi_129259279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waar lees je dat nou weer?
Dat lees ik in jouw post, kan ook aan mijn intepretatie liggen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:05:37 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129259396
nee, mensen maken scholen dom.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129259529
quote:

[..]

Nope, ik ben niet perfekt, ondanks dat ik al mijn hele leven doorleer. Kun je nagaan hoeveel moeite het allemaal kost.

'Lui' en 'dom' zijn beide relatieve termen, termen die relatief zijn ten opzichte van een norm. Ten opzichte van mijn norm zijn mensen die na hun school niks meer leren lui, dom of beide.

Kijk, jij ziet 'leren' als een vorm van consumeren. Jij wil gewoon achterover hangen en dan de verantwoording voor jouw intelligentie overdragen aan een leraar. Maar zo werkt het niet, jij bent helemaal zelf verantwoordelijk voor jouw intelligentie. De leraar kan je alleen maar helpen bij die taak waar je helemaal alleen voor staat.

Op school leert de leraar jou hoe je zelf nieuwe dingen kunt leren. Maar dat vergt 'nadenken' van jou en niet 'achteroverhangen en stof consumeren'.

Wat wilde je straks doen als blijkt dat je slechte cijfers hebt gehaald. De leraar en de school daar de schuld van geven? Maar wat als jij de enige bent met slechte cijfers? Is dat dan nog steeds de leraar z'n schuld?

En wat als iedereen in de hele klas middelmatige cijfers heeft, ben je dan trots dat je je diploma hebt gehaald met middelmatige cijfers? Niks om trots op te zijn, je bent niet beter dan de rest van de klas.

Ik ben niet perfekt, maar ik denk dat ik er zo dichtbij zit dat jij het verschil tussen mijn imperfectie en werkelijke perfectie toch niet kan zien.

Maar alles is relatief, en ik zie het verschil ertussen wel. Alleen zit jij dan weer zo ver van mij af dat ik geen verschil meer zie tussen jouw imperfectie en de imperfectie van de mensen die zich om en nabij jouw niveau bevinden.

Overigens geef ik je wel dat je netjes en fatsoenlijk schrijft. Je zou wat minder bijzinnen kunnen gebruiken. Dan worden je zinnen korter en worden je postings beter leesbaar voor minder begaafde lezers.
pi_129259587
quote:

[..]

Nou ik ben het eens met dat betoog, school is uiterst beperkt qua manieren van leren,
Overigens is school zo beperkt als dat de leerlingen het aankunnen. Een inferentie daarvan is dat de leerlingen dus beperkt zijn en school daarop aangepast is.

Een school waar iedereen alleen maar onvoldoendes krijgt, leert geen enkele student iets.
pi_129260105
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

Overigens is school zo beperkt als dat de leerlingen het aankunnen. Een inferentie daarvan is dat de leerlingen dus beperkt zijn en school daarop aangepast is.

Een school waar iedereen alleen maar onvoldoendes krijgt, leert geen enkele student iets.
Nee, de school is er niet of nauwelijks op aangepast, er wordt alleen theorie geleerd en kent te weinig verlengstukken naar de echte wereld.
Rustig aan.
pi_129260280
Er wordt geen wijsheid geleerd. Niks van zelfstandig kritisch denken.
Kinderen ontdekken niets zelf. Er wordt niks over de ziel geleerd. Er wordt niet op een spelende manier geleerd.

Er wordt alleen maar kennis gestampt.

Kennis gaat snel verloren, wijsheid niet.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_129261370
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee, de school is er niet of nauwelijks op aangepast, er wordt alleen theorie geleerd en kent te weinig verlengstukken naar de echte wereld.
Praktijkgericht zouden er véél meer kinderen als "knap" worden beoordeeld, dan zoals het nu het geval is.. Theorie, en prestatiegericht..(en dan ook nog binnen een bepaalde tijd)
Net alsof alleen de goed, en snel-lerende kinderen van de verplichte meuk ertoe doen..
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 18:54:35 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_129262048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:39 schreef Fusions het volgende:
Er wordt geen wijsheid geleerd. Niks van zelfstandig kritisch denken.
Kinderen ontdekken niets zelf. Er wordt niks over de ziel geleerd. Er wordt niet op een spelende manier geleerd.

Er wordt alleen maar kennis gestampt.

Kennis gaat snel verloren, wijsheid niet.
Dat vind ik altijd zo'n gezwets he. Je zult een kind toch de basisdingen moeten leren en ja, daarvoor gaat het naar de basisschool, de naam zegt het al.
Wat een kind daarna gaat doen ligt aan het kind zelf. De een heeft niet zo'n behoefte om nog heel lang te studeren en kiest liever voor een praktische opleiding en de ander gaat wel studeren .
Kennis gaat helemaal niet verloren maar wordt praktisch toegepast.

Onderwijzen over de ziel, hoe zie je dat in de praktijk voor je?
pi_129262360
Een kind ontdekt de basis vanzelf wel, het is allemaal heel simpel. Er hoeft niet echt gestampt te worden, het kan makkelijk op een leukere manier, een vrijere manier.

Nou, de leer waar religie op gebaseerd is. De maatschappij is er nog niet helemaal klaar voor maar dingen zoals Out of body reizen, lucid dreaming, dromen interpreteren, meditaties kunnen aan kinderen geleerd worden.
En meer manieren waarbij de ziel zich vrij kan uiten, theater, zang, tekenen, dans etc.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 20:11:18 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_129264593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 19:05 schreef Fusions het volgende:
Een kind ontdekt de basis vanzelf wel, het is allemaal heel simpel. Er hoeft niet echt gestampt te worden, het kan makkelijk op een leukere manier, een vrijere manier.

Nou, de leer waar religie op gebaseerd is. De maatschappij is er nog niet helemaal klaar voor maar dingen zoals Out of body reizen, lucid dreaming, dromen interpreteren, meditaties kunnen aan kinderen geleerd worden.
En meer manieren waarbij de ziel zich vrij kan uiten, theater, zang, tekenen, dans etc.
Hoe ontdekt een kind vanzelf rekenen en grammatica?
pi_129264658
Spelletjes
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  dinsdag 23 juli 2013 @ 20:39:59 #25
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_129265718
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 19:05 schreef Fusions het volgende:

[..]
En kind gaat gedurende 8 jaar basisschool slechts 940 uur per jaar naar school. In een jaar zit ca 8.760 uur.

Kortom, meer dan genoeg tijd voor ouders om stukje eigen verantwoordelijkheid te nemen en hun eigen kinderen te onderwijzen (of hersenspoelen, het is maar net hoe je het bekijkt) in zaken die zij belangrijk vinden voor hun kinderen i.p.v. het af te schuiven op derden.

quote:
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is op de basisschool, maar in mijn tijd kwam dat allemaal met grote regelmaat aan bod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')