quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:54 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
In globale lijnen ben ik het wel met je eens.
Je bent een beetje dom aan het lullen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:47 schreef Spatieloos het volgende:
Op scholen leren we op 1 manier leren, allemaal het zelfde, met soms een beetje verschil in vakken en niveau.
Maar door al die dingen die we op school leren, leren we ook veel andere dingen niet. En school is hier verplicht, hierdoor missen we heel veel dingen die de mensheid zou kunnen doen!
We zouden eigenlijk een ander systeem moeten maken. Op een andere manier leren dan toetsing en dingen in je hoofd stampen, want dit is gewoon niet goed.
EDIT: Oh wacht dit moet in BNW
Ja en dat werkt dus gewoon niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bent een beetje dom aan het lullen.
Op school leer je de basis. Des te hoger je opleiding, des te omvangrijker de basis. Maar het blijft altijd basis. Iets om op verder te bouwen.
Dat houdt dus in dat het de bedoeling is dat je na je school al die andere dingen gaat leren. En sterker nog: je zult zelfs NOOIT klaar met leren zijn!
Wat een deceptie hé!
Overigens leer je helemaal niet op 1 manier leren, hoe kom je daar nu bij? Ik denk dat deze misvatting komt omdat je gewoon nog niet genoeg hebt geleerd om de verschillen te zien.
Des te hoger je in je opleiding komt, des te meer verschillende manieren van denken je zult gaan leren. Dus nog eventjes volhouden.
Beginnende denkertjes moeten bij het begin beginnen, ook jij.
Het werkt prima. Voor mij tenminste wel.quote:
Dat het voor jou prima werkt betekent niet dat het de meest ideale vorm van leren is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het werkt prima. Voor mij tenminste wel.
Misschien ben je dan gewoon te dom of te lui om jezelf de overige dingen in het leven aan te leren?
Wat snap je niet aan 'jezelf iets leren'? Er IS geen meest ideale vorm van leren. Er zijn meerdere vormen van leren. Het meest ideale zou zijn als je ze allemaal zou leren, want ze zijn allemaal bruikbaar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat het voor jou prima werkt betekent niet dat het de meest ideale vorm van leren is.
Of ben je te dom om dat te snappen?![]()
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'jezelf iets leren'? Er IS geen meest ideale vorm van leren. Er zijn meerdere vormen van leren. Het meest ideale zou zijn als je ze allemaal zou leren, want ze zijn allemaal bruikbaar.
Als je er maar eentje leert, dan blijf je beperkt. Dat is mijn betoog. En dat is ook het betoog van TS. Alleen de conclusies zijn anders. TS denkt dat hij daardoor dom zal blijven, ik zeg dat dat helemaal aan hemzelf zal liggen.
Nou ben jij weer de dommerd. Wil je een wedstrijdje houden?
Want je zou na de middelbare school helemaal uitgeleerd moeten zijn?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]![]()
Nou ik ben het eens met dat betoog, school is uiterst beperkt qua manieren van leren, je geeft het zelfs zelf toe dat je na school dingen zou moeten leren, als je het niet doet ben je naar jouw mening lui of dom, dat lijkt mij nogal een achterlijke conclusie.
Ik geloof niet dat jij zo perfect bent eerlijk gezegd![]()
Waar lees je dat nou weer?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:59 schreef mootie het volgende:
[..]
Want je zou na de middelbare school helemaal uitgeleerd moeten zijn?
Nope, ik ben niet perfekt, ondanks dat ik al mijn hele leven doorleer. Kun je nagaan hoeveel moeite het allemaal kost.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]![]()
Nou ik ben het eens met dat betoog, school is uiterst beperkt qua manieren van leren, je geeft het zelfs zelf toe dat je na school dingen zou moeten leren, als je het niet doet ben je naar jouw mening lui of dom, dat lijkt mij nogal een achterlijke conclusie.
Ik geloof niet dat jij zo perfect bent eerlijk gezegd![]()
Overigens is school zo beperkt als dat de leerlingen het aankunnen. Een inferentie daarvan is dat de leerlingen dus beperkt zijn en school daarop aangepast is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]![]()
Nou ik ben het eens met dat betoog, school is uiterst beperkt qua manieren van leren,
Nee, de school is er niet of nauwelijks op aangepast, er wordt alleen theorie geleerd en kent te weinig verlengstukken naar de echte wereld.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Overigens is school zo beperkt als dat de leerlingen het aankunnen. Een inferentie daarvan is dat de leerlingen dus beperkt zijn en school daarop aangepast is.
Een school waar iedereen alleen maar onvoldoendes krijgt, leert geen enkele student iets.
Praktijkgericht zouden er véél meer kinderen als "knap" worden beoordeeld, dan zoals het nu het geval is.. Theorie, en prestatiegericht..(en dan ook nog binnen een bepaalde tijd)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, de school is er niet of nauwelijks op aangepast, er wordt alleen theorie geleerd en kent te weinig verlengstukken naar de echte wereld.
Dat vind ik altijd zo'n gezwets he. Je zult een kind toch de basisdingen moeten leren en ja, daarvoor gaat het naar de basisschool, de naam zegt het al.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:39 schreef Fusions het volgende:
Er wordt geen wijsheid geleerd. Niks van zelfstandig kritisch denken.
Kinderen ontdekken niets zelf. Er wordt niks over de ziel geleerd. Er wordt niet op een spelende manier geleerd.
Er wordt alleen maar kennis gestampt.
Kennis gaat snel verloren, wijsheid niet.
Hoe ontdekt een kind vanzelf rekenen en grammatica?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:05 schreef Fusions het volgende:
Een kind ontdekt de basis vanzelf wel, het is allemaal heel simpel. Er hoeft niet echt gestampt te worden, het kan makkelijk op een leukere manier, een vrijere manier.
Nou, de leer waar religie op gebaseerd is. De maatschappij is er nog niet helemaal klaar voor maar dingen zoals Out of body reizen, lucid dreaming, dromen interpreteren, meditaties kunnen aan kinderen geleerd worden.
En meer manieren waarbij de ziel zich vrij kan uiten, theater, zang, tekenen, dans etc.
En kind gaat gedurende 8 jaar basisschool slechts 940 uur per jaar naar school. In een jaar zit ca 8.760 uur.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:05 schreef Fusions het volgende:
Een kind ontdekt de basis vanzelf wel, het is allemaal heel simpel. Er hoeft niet echt gestampt te worden, het kan makkelijk op een leukere manier, een vrijere manier.
Nou, de leer waar religie op gebaseerd is. De maatschappij is er nog niet helemaal klaar voor maar dingen zoals Out of body reizen, lucid dreaming, dromen interpreteren, meditaties kunnen aan kinderen geleerd worden.
[..]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is op de basisschool, maar in mijn tijd kwam dat allemaal met grote regelmaat aan bod.quote:En meer manieren waarbij de ziel zich vrij kan uiten, theater, zang, tekenen, dans etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |