abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129252224
Ik zoek spellen die lijken of Civilization V, maar dan iets meer controle offeren dan dat. Bijvoorbeeld dat je echt een land moet stichten, of een stad, en dat je dan over heel veel zaken controle hebt.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:25:30 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_129252262
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik zoek spellen die lijken of Civilization V
Civilization IV.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_129252285
Niet precies wat je zoekt maar je zou victoria 2 eens kunnen proberen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:27:40 #4
370352 I
Eye for an I
pi_129254209
Tijdens de steamsale gevonden. Het eerste waar ik aan dacht bij deze game was Civ 5

Warlock: Master of the Arcane
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:55:20 #6
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_129257341
Simcity 4
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  dinsdag 23 juli 2013 @ 16:17:38 #7
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_129257994
Age of Empires serie
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_129259399
Bedankt!

Iemand ervaring met Cities XL ?

Niet echt een land, dan maar met steden.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:46:39 #9
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129273977
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:05 schreef SherlockHolmes het volgende:
Bedankt!

Iemand ervaring met Cities XL ?

Niet echt een land, dan maar met steden.
Heb jij ervaring met SimCity? Ongeveer hetzelfde, vond het wel vermakelijk. Maar wat voor aspect zoek je in de game, want als het echt puur de citybuilding is zou ik voor Cities XL of SimCity4/5 gaan.

Als het meer oorlog voeren met andere landen en zo nieuwe landen te ontdekken enzo, misschien kijken naar Empire Total War of wat hierboven gezegd is.
pi_129287657
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:46 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Heb jij ervaring met SimCity? Ongeveer hetzelfde, vond het wel vermakelijk. Maar wat voor aspect zoek je in de game, want als het echt puur de citybuilding is zou ik voor Cities XL of SimCity4/5 gaan.

Als het meer oorlog voeren met andere landen en zo nieuwe landen te ontdekken enzo, misschien kijken naar Empire Total War of wat hierboven gezegd is.
Weet ik niet, ik wil een zeer welvarende onafhankelijke stad maken (of land), ik wil sociale, financiele en misschien zelfs politieke problemen oplossen.

Oorlog hoeft van mij zeker niet per se.

Ervaring heb ik alleen met Civilization IV en V, maar die vind ik te herhalend. Na 60 uur weet je makkelijk welke dingen je achter mekaar moet doen om een welvarend land te krijgen.

Ook heb ik ervaring met Empire Earth en Age Of Empires 3, welke ik vermakelijk vond.
-Don Draper
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:16:16 #11
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129296612
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:10 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik wil een zeer welvarende onafhankelijke stad maken (of land), ik wil sociale, financiele en misschien zelfs politieke problemen oplossen.

Oorlog hoeft van mij zeker niet per se.

Ervaring heb ik alleen met Civilization IV en V, maar die vind ik te herhalend. Na 60 uur weet je makkelijk welke dingen je achter mekaar moet doen om een welvarend land te krijgen.

Ook heb ik ervaring met Empire Earth en Age Of Empires 3, welke ik vermakelijk vond.
Dan zou ik toch kijken naar de Total War serie, en dan voornamelijk Empire Total War. Het is geen micromanagement zoals Civ5, maar je speelt gewoon heer&meester over een land. Ik heb een campaigne met Frankrijk waar ik Napoleonstijl alles vernietig wat in mijn pad komt, USA van mij is en heel India. Maar aan de andere kant heb ik ook een campaign met Nederland, tijdperk van de VOC. En met die kan ik alleen al met economie&diplomatie de wereld veroveren. Maar dit hierboven heb je wel altijd kans om in oorlog te komen (Maar die battles kan je zelf realtime spelen of de computer het binnen 3 seconden beslissen)

Ik zou als ik jou was even gameplay van de volgende checken en kijken of er wat voor je tussen zit.

- Empire Total War
- Tropico 3/4
- Cities XL 13
- SimCity 4/5

En anders misschien meer kijken naar Tycoon achtige spelen, of spellen van Paradox zoals Crusader Kings II of Europa Universalis III (IV = 13 augustus verkrijgbaar)

Paradox spellen zijn moeilijk in te springen als je er net mee begint, maar de mogelijkheden (vooral van de modcommunity) zijn onbegrensd.
pi_129298017
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:16 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Dan zou ik toch kijken naar de Total War serie, en dan voornamelijk Empire Total War. Het is geen micromanagement zoals Civ5, maar je speelt gewoon heer&meester over een land. Ik heb een campaigne met Frankrijk waar ik Napoleonstijl alles vernietig wat in mijn pad komt, USA van mij is en heel India. Maar aan de andere kant heb ik ook een campaign met Nederland, tijdperk van de VOC. En met die kan ik alleen al met economie&diplomatie de wereld veroveren. Maar dit hierboven heb je wel altijd kans om in oorlog te komen (Maar die battles kan je zelf realtime spelen of de computer het binnen 3 seconden beslissen)

Ik zou als ik jou was even gameplay van de volgende checken en kijken of er wat voor je tussen zit.

- Empire Total War
- Tropico 3/4
- Cities XL 13
- SimCity 4/5

En anders misschien meer kijken naar Tycoon achtige spelen, of spellen van Paradox zoals Crusader Kings II of Europa Universalis III (IV = 13 augustus verkrijgbaar)

Paradox spellen zijn moeilijk in te springen als je er net mee begint, maar de mogelijkheden (vooral van de modcommunity) zijn onbegrensd.
Wat zijn Total War spellen dan? Gewoon een soort Civ maar dan met de nadruk op oorlog? En is het wel diepgaand? Kun je ook veel kleine dingen besturen, moet je echt problemen oplossen, op sociaal, economisch etc. gebied? Werk je ook met grondstoffen?

Tropico is niets voor mij, Total War moet ik nog bekijken, SimCity klinkt te kinderachtig voor me, een beetje Sims stijl.
Cities XL, is dat wat? Heb je er zelf ervaring mee?

Bedankt.
-Don Draper
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:12:58 #13
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129298498
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:59 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Wat zijn Total War spellen dan? Gewoon een soort Civ maar dan met de nadruk op oorlog? En is het wel diepgaand? Kun je ook veel kleine dingen besturen, moet je echt problemen oplossen, op sociaal, economisch etc. gebied? Werk je ook met grondstoffen?

Tropico is niets voor mij, Total War moet ik nog bekijken, SimCity klinkt te kinderachtig voor me, een beetje Sims stijl.
Cities XL, is dat wat? Heb je er zelf ervaring mee?

Bedankt.
Ja, ik vind Cities XL persoonlijk wel beter, en mooier grafisch gezien. SimCity 5 ziet er ook kinderachtig uit in mijn ogen, SimCity4 daarintegen schijnt beter te zijn. Maar is onderhand ook verouderd, ik heb het nog nooit gespeeld maar lees er eigenlijk alleen maar goede dingen over.

Mja, weet niet echt hoe ik de Total War serie moet omschrijven, nadruk ligt wel op oorlog (als je bijv. met een grote natie begint), maar je kan bijvoorbeeld ook gewoon als Noorwegen beginnen en neutraal aan de slag gaan, beetje op de legale manier de wereld veroveren. Het is in mijn ogen de beste RTS serie die er is. Je zoekt wat minder oorlog, in Empire zijn de battles ook minder dan de andere TW games. Maar heeft wel de hele wereld beschikbaar, van Amerika tot aan India.

10 minuut gameplay filmpje van de Campaign modues (Grand Campaign) met Nederland, komen alle managementschermen ook in voor. Zoals ik al zei, battles kan je zelf spelen of overslaan en de computer laten beslissen. De kracht van de Total War games zit hem echter wel in de battles, duizende manschappen die je kan besturen om een stad in te nemen kan episch overkomen. Maar niet noodzakelijk, je beslist zelf wat je doet.
pi_129298899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:12 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Ja, ik vind Cities XL persoonlijk wel beter, en mooier grafisch gezien. SimCity 5 ziet er ook kinderachtig uit in mijn ogen, SimCity4 daarintegen schijnt beter te zijn. Maar is onderhand ook verouderd, ik heb het nog nooit gespeeld maar lees er eigenlijk alleen maar goede dingen over.

Mja, weet niet echt hoe ik de Total War serie moet omschrijven, nadruk ligt wel op oorlog (als je bijv. met een grote natie begint), maar je kan bijvoorbeeld ook gewoon als Noorwegen beginnen en neutraal aan de slag gaan, beetje op de legale manier de wereld veroveren. Het is in mijn ogen de beste RTS serie die er is. Je zoekt wat minder oorlog, in Empire zijn de battles ook minder dan de andere TW games. Maar heeft wel de hele wereld beschikbaar, van Amerika tot aan India.

10 minuut gameplay filmpje van de Campaign modues (Grand Campaign) met Nederland, komen alle managementschermen ook in voor. Zoals ik al zei, battles kan je zelf spelen of overslaan en de computer laten beslissen. De kracht van de Total War games zit hem echter wel in de battles, duizende manschappen die je kan besturen om een stad in te nemen kan episch overkomen. Maar niet noodzakelijk, je beslist zelf wat je doet.
Dat Empire Total War klinkt fenomenaal, maar ik ben nu meer van het management, zo een welvarende stad/natie maken, een utopie, waar je kunt beslissen over wetgeving etc, maar zulke spellen zijn er waarschijnlijk niet. Ook heb ik nu niet zo veel zin in oorlog voeren, misschien een andere keer. :P
Dus, als je echt lekker veel wilt beslissen in een stad/natie, is Cities XL dan goed? Of is dat alleen maar wegen bouwen en gebouwtjes uit de grond stampen.
-Don Draper
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:35:07 #15
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_129299321
Ik heb wat voorbeelden voorbij zien komen maar de Anno reeks blijft wat mij betreft het beste. Vooral Anno 2070 is gigantische uitgebreid en heeft veel zeer gave options om te bouwen, er bestaan facties. er zijn maandelijks campaigns, stemrecht om bepaalde voorrechten te verkrijgen e.d.; kortom een game die van zichzelf al bezig blijft. Daarvan zijn weinige andere spellen.
pi_129299917
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:35 schreef DjUntzUntz het volgende:
Ik heb wat voorbeelden voorbij zien komen maar de Anno reeks blijft wat mij betreft het beste. Vooral Anno 2070 is gigantische uitgebreid en heeft veel zeer gave options om te bouwen, er bestaan facties. er zijn maandelijks campaigns, stemrecht om bepaalde voorrechten te verkrijgen e.d.; kortom een game die van zichzelf al bezig blijft. Daarvan zijn weinige andere spellen.
Is dat een stad of een land dat je bestuurd?

En kun je tot in kleine details veel besturen?
-Don Draper
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:23:25 #17
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_129300912
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:51 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Is dat een stad of een land dat je bestuurd?

En kun je tot in kleine details veel besturen?
De meeste Anno games spelen zich af in het verleden. Anno 2070 speelt zich af in de toekomst. Ik zal je een voorbeeld geven: Je begint simpelweg met een factie waarbij je begint met het bouwen van een markt en wat huisjes. Die huizen zijn opgedeeld in 6 niveaus. niveau 1 begin je en vereist zeer simpele materialen. Als je eenmaal voldoet aan de wensen dan graden je huisjes op naar niveau 2 en komen er nieuwe wensen bij. Zo werk je naar een steeds hoger niveau en zul je meerdere eilanden met andere mineralen/verbouwingsmogelijkheden moeten settelen om je niveau zo hoog mogelijk te krijgen. Ondertussen kun je samen met of tegen computers/of mensen (multiplayer) spelen. Er bestaan mogelijkheden als oorlogvoeren of vrede houden en economisch sterker worden d.m.v. ruilhandel.

Je kunt bepalen of je het wat vindt door te kijken via google --> anno online. Maak een account aan en begin met spelen. In het begin kun je een tutorial volgen die je van alles vertelt over van alles hoe je je stad opbouwt e.d. Als je dat wat lijkt kun je ook eens kijken naar anno 2070 of andere versies van anno (ik blijf de klassiekers zeer mooi vinden, maar van de "nieuwere versies" steekt anno 2070 er met vele koppen boven uit)
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:35:26 #18
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_129301341
Oh en. Anno 2070 biedt tevens de mogelijkheid om ook onderwater te werken. Ontzettend gaaf :-).
pi_129301394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:23 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

De meeste Anno games spelen zich af in het verleden. Anno 2070 speelt zich af in de toekomst. Ik zal je een voorbeeld geven: Je begint simpelweg met een factie waarbij je begint met het bouwen van een markt en wat huisjes. Die huizen zijn opgedeeld in 6 niveaus. niveau 1 begin je en vereist zeer simpele materialen. Als je eenmaal voldoet aan de wensen dan graden je huisjes op naar niveau 2 en komen er nieuwe wensen bij. Zo werk je naar een steeds hoger niveau en zul je meerdere eilanden met andere mineralen/verbouwingsmogelijkheden moeten settelen om je niveau zo hoog mogelijk te krijgen. Ondertussen kun je samen met of tegen computers/of mensen (multiplayer) spelen. Er bestaan mogelijkheden als oorlogvoeren of vrede houden en economisch sterker worden d.m.v. ruilhandel.

Je kunt bepalen of je het wat vindt door te kijken via google --> anno online. Maak een account aan en begin met spelen. In het begin kun je een tutorial volgen die je van alles vertelt over van alles hoe je je stad opbouwt e.d. Als je dat wat lijkt kun je ook eens kijken naar anno 2070 of andere versies van anno (ik blijf de klassiekers zeer mooi vinden, maar van de "nieuwere versies" steekt anno 2070 er met vele koppen boven uit)
Klinkt goed! Erg goed zelfs.
Gaat het alleen over de huizen, of moet je ook veel problemen oplossen, sociaal, economisch, geografisch etc?
En kun je nog wat uitleggen over de levels? :)
-Don Draper
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:45:20 #20
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129301667
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:23 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Dat Empire Total War klinkt fenomenaal, maar ik ben nu meer van het management, zo een welvarende stad/natie maken, een utopie, waar je kunt beslissen over wetgeving etc, maar zulke spellen zijn er waarschijnlijk niet. Ook heb ik nu niet zo veel zin in oorlog voeren, misschien een andere keer. :P
Dus, als je echt lekker veel wilt beslissen in een stad/natie, is Cities XL dan goed? Of is dat alleen maar wegen bouwen en gebouwtjes uit de grond stampen.
Mja, heb je een punt. Cities XL gaat vooral om inwoners tevreden te houden door voorzieningen/faciliteiten te bouwen, eigen wetten en beslissingen zijn er niet.

Daar kan je het beste een Paradox game voor hebben, CK2 of EU3 spelen zich af in het verleden, Hoi3 is tijdens 2de wereldoorlog. Micromanagement staat daar op de eerste plek, kan je echt alles beslissen wat je wilt. Hoi3 is natuurlijk oorlog voeren dus dat is wat minder, maar de andere 2 zijn makkelijk te doen zonder constant in conflict te raken.

Voor de rest niet bekend met de Anno reeks, dus die kan je ook wel uitchecken. Maar voor zover ik kan zien op YT nu komt er geen micromanagement aan te pas. Lijkt gewoon op Cities XL maar dan iets in de toekomst.
pi_129302108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:45 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Mja, heb je een punt. Cities XL gaat vooral om inwoners tevreden te houden door voorzieningen/faciliteiten te bouwen, eigen wetten en beslissingen zijn er niet.

Daar kan je het beste een Paradox game voor hebben, CK2 of EU3 spelen zich af in het verleden, Hoi3 is tijdens 2de wereldoorlog. Micromanagement staat daar op de eerste plek, kan je echt alles beslissen wat je wilt. Hoi3 is natuurlijk oorlog voeren dus dat is wat minder, maar de andere 2 zijn makkelijk te doen zonder constant in conflict te raken.

Voor de rest niet bekend met de Anno reeks, dus die kan je ook wel uitchecken. Maar voor zover ik kan zien op YT nu komt er geen micromanagement aan te pas. Lijkt gewoon op Cities XL maar dan iets in de toekomst.
Heb je zelf wat ervaring met Paradox games? Zijn het ook redelijke nieuwe games, wil toch wel wat redelijke graphics, en aangezien ik er nog nooit van heb gehoord, zijn ze niet zo populair, en dat duidt vaak op spellen van 10 jaar oud voor MS DOS _O-
-Don Draper
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:19:27 #22
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129302898
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:58 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Heb je zelf wat ervaring met Paradox games? Zijn het ook redelijke nieuwe games, wil toch wel wat redelijke graphics, en aangezien ik er nog nooit van heb gehoord, zijn ze niet zo populair, en dat duidt vaak op spellen van 10 jaar oud voor MS DOS _O-
GAM / Paradox Interactive #3

Zijn geen 10 jaar oude games, maar ze zijn ook niet voor de graphics gemaakt. Zijn wel de meest uitgebreide games ooit, als het om het beheren gaat van een land. Maar no kidding, je moet je echt verdiepen in die games. Ik heb ze vorig jaar tijdens de Steam sale allemaal gehaald, en kom nog steeds nieuwe dingen tegen.

Betere micromanagement games bestaan er niet, garandeer ik je. Maar dan moet je kiezen tussen graphics en gameplay, en de enigste games die ze met goede graphics opschepen zijn vooral oorlogsgames, dus dilemma. :D
pi_129303256
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:19 schreef Chef_M het volgende:

[..]

GAM / Paradox Interactive #3

Zijn geen 10 jaar oude games, maar ze zijn ook niet voor de graphics gemaakt. Zijn wel de meest uitgebreide games ooit, als het om het beheren gaat van een land. Maar no kidding, je moet je echt verdiepen in die games. Ik heb ze vorig jaar tijdens de Steam sale allemaal gehaald, en kom nog steeds nieuwe dingen tegen.

Betere micromanagement games bestaan er niet, garandeer ik je. Maar dan moet je kiezen tussen graphics en gameplay, en de enigste games die ze met goede graphics opschepen zijn vooral oorlogsgames, dus dilemma. :D
Zijn de graphics echt om van te huilen dan? Ik durf het niet op te zoeken :'( :') _O-
-Don Draper
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:36:57 #24
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_129303632
Bij anno 2070 komt er zeer zeker micromanagement ter sprake.

Wanneer je je gesettled hebt op een eiland begint de pret. Je moet je huishoudens onderhouden, je electriciteit op peil houden, je moet rekening houden met ecologische waarden (zo 'diep' gaat anno 2070, LOL WOORDGRAP AANGEZIEN JE OOK DIEP ONDER WATER KAN HAHA ICKSDEE), je moet je grondstoffen op peil houden, je bevolking onderhouden, zorgen voor voldoende werkgelegenheid d.m.v. gebouwen, er zit tactiek achter hoe je zo effectief mogelijk een eiland kunt bouwen en onderhouden, je kunt handelen met andere mensen en met neutrale facties, je kiest een industriële factie of ecologische factie en kunt daarnaast een technologische factie spelen (in beide gevallen) waarbij je ook technologische gebouwen kunt ontwikkelen zoals een waterdam die ecologisch weer goed voor je is en tevens een gigantische stroomvoorziening biedt, en zo kan ik nog wel even doorgaan. kortom; genoeg te doen :-)
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:41:23 #25
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129303824
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:28 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Zijn de graphics echt om van te huilen dan? Ik durf het niet op te zoeken :'( :') _O-
Nee, maar er komen geen graphics aan te pas. :D Alles speelt zich af op een 2D wereldmap. Jij beheert je gebieden, en als je op je gebied klikt kan je daar aanpassingen doen. Voor de rest nog allemaal menu's voor politieke,economische en diplomatische doeleinde, het is gewoon graphisch simpel, maar gameplay is (veelste) ingewikkeld voor de de meeste beginners in Paradox games. Zoals ik al zei, ultieme micromanagement game, maar moet je wel 'vette graphical filmpjes e.d' voor opgeven. Niet dat dat nodig is voor dat soort games.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:36 schreef DjUntzUntz het volgende:
Bij anno 2070 komt er zeer zeker micromanagement ter sprake.

Wanneer je je gesettled hebt op een eiland begint de pret. Je moet je huishoudens onderhouden, je electriciteit op peil houden, je moet rekening houden met ecologische waarden (zo 'diep' gaat anno 2070, LOL WOORDGRAP AANGEZIEN JE OOK DIEP ONDER WATER KAN HAHA ICKSDEE), je moet je grondstoffen op peil houden, je bevolking onderhouden, zorgen voor voldoende werkgelegenheid d.m.v. gebouwen, er zit tactiek achter hoe je zo effectief mogelijk een eiland kunt bouwen en onderhouden,
Alles wat je opnoemt om iedereen tevreden te houden kan je alleen maar door dingen (bij te) bouwen, als dat al micromanagement is dan is Cities XL hetzelfde.

quote:
je kunt handelen met andere mensen en met neutrale facties, je kiest een industriële factie of ecologische factie en kunt daarnaast een technologische factie spelen (in beide gevallen) waarbij je ook technologische gebouwen kunt ontwikkelen zoals een waterdam die ecologisch weer goed voor je is en tevens een gigantische stroomvoorziening biedt, en zo kan ik nog wel even doorgaan. kortom; genoeg te doen :-)
Dat zijn alsnog gewoon extra gebouwtje hier bouwen e.d, met af en toe een keuze ertussen door. Ik denk dat mijn definitie van micromanagement anders is. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')