abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 juli 2013 @ 09:41:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_129245431
Kyandro, een jongetje van drie dat vorige week vrijdag in zijn gezicht gebeten werd door de hond van zijn grootouders, herstelt goed in een kinderziekenhuis in Zuid-Frankrijk van een operatie. De peuter uit het Belgische Westerlo was er met zijn familie op vakantie, toen het dier hem plots aanviel. 'Uit pure jaloezie', zegt zijn vader.

Het kind verbleef sinds een week met zijn ouders op een camping in Ramatuelle, bij Saint-Tropez. Vrijdagochtend zat het gezin te ontbijten onder een boom, samen met de grootouders die op weg waren naar Marseille, maar voor één dag op de camping verbleven. Niemand zag de aanval gebeuren, maar plots weerklonk het geschreeuw van de 3-jarige Kyandro.

'De hond, die vastgebonden lag aan de boom, had zich op mijn zoontje gestort', aldus vader Raphaël (34), een militair bij de Belgische luchtmacht, tegen de Vlaamse krant 'Het Laatste Nieuws'. 'Vier tot vijf keer heeft hij hard in zijn gezichtje gebeten.' De vader kon de labrador met veel moeite van zijn kind slaan, maar het jongetje was al lelijk toegetakeld.

'In zijn wang en aan een wenkbrauw had hij een gapende vleeswond. Zijn oortje was deels afgescheurd. en op verschillende plekken waren tandafdrukken te zien', aldus de vaderl. Hij stopte zijn zoontje meteen onder de douche, om de wonden te spoelen. De hulpdiensten waren snel ter plaatse en Kyandro werd samen met mama Ulrika (24) met een helikopter overgevlogen naar een kinderziekenhuis in Nice.

Het jongetje herstelt inmiddels behoorlijk goed. De wonden werden gehecht en volgens de dokters verloopt de genezing vrij vlot.



http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)tje-3-knapt-op.dhtml

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:45:34 #2
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129245516
Alle labradors doodknallen.
pi_129245664
pure jaloezie volgens papa. Een labrador is over het algemeen een hond met een heel lief karakter die enorm veel kan hebben.

http://www.symbolic.be/?CategoryID=597&ArticleID=2206
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:57:36 #4
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129245729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:54 schreef Nobody2.0 het volgende:
pure jaloezie volgens papa. Een labrador is over het algemeen een hond met een heel lief karakter die enorm veel kan hebben.

http://www.symbolic.be/?CategoryID=597&ArticleID=2206
Nonsens. Laten we niet pappen en nathouden en slappe thee drinken. Zero tolerance. Alle labradors doodknallen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:57:42 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129245734
Kyandro :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:58:09 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129245742
Oh en mag inderdaad hopen dat dat agressieve beest in ieder geval een spuitje heeft gekregen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129245773
Uit pure jaloezie? En niemand heeft het zien gebeuren... Da's knap.. Wie weet heeft het kindje ( per ongeluk ) tijdens het willen aaien een paar vingers in de ogen gestoken oid...

Aannames zeggen niets natuurlijk.

Tis heel erg voor het kind, en het is een algemeen bekend feit dat retrievers aan de top staan qua bijtincidenten... Zijn en blijven beesten, meestal bijten ze niet zonder reden, helaas soms door een kronkel in de kop door bijv. kapot fokken en inteelt...

Hop dat het mannetje snel hersteld.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:01:49 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_129245810
Met zo'n naam verdienen die ouders ook een flinke beet.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:02:12 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_129245819
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:59 schreef Shaggy8675 het volgende:
Wie weet heeft het kindje ( per ongeluk ) tijdens het willen aaien een paar vingers in de ogen gestoken oid...
Een gemiddelde labrador zal dat van een kind uit "zijn" roedel nog accepteren ook.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_129245828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:54 schreef Nobody2.0 het volgende:
pure jaloezie volgens papa. Een labrador is over het algemeen een hond met een heel lief karakter die enorm veel kan hebben.

http://www.symbolic.be/?CategoryID=597&ArticleID=2206
Je weet dat vooral Retrievers last hebben van gedragsstoornissen door het abnormale doorfokken? Bij Golden Retrievers ligt dit 1 op de 20. Labradors is wat minder, maar het komt voor.
pi_129245889
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Kyandro :')
Ja, hetzelfde als lachen om een Duits gezin wat hun kind Heinz noemt hahaha }:|
pi_129246072
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:02 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Een gemiddelde labrador zal dat van een kind uit "zijn" roedel nog accepteren ook.
Het kind maakte geen deel uit van zijn roedel, het kind werd in zijn roedel geplaatst, een groot verschil voor een hond.

Maar mensen roepen vaak meteen dat de hond een spuitje moet krijgen etc. etc. Heel vaak ( hier niet misschien, dat weten we niet! ) zit er al een voorgeschiedenis aan vast. Pesten, knijpen, trekken, duwen, poten staan, ogen prikken etc. De dingen die wij niet zien en de ouders/eigenaar niet zien of niet opvallen.

Als ik jou met regelmaat op je tenen ga staan zeg je na 10 keer ook niets meer en sla je d'r op. Kan me nog een gebeurtenis herinneren dat een hond een kindje aanviel en pakte. Kind flink gewond, hond was een kutbeest en moest meteen ingeslapen worden. Na het spuitje ontdekte de dierenarts dat er onder de haren van zijn oren allemaal nietjes zaten welke het kind erin had geschoten...

Nee, ieder verhaal heeft 2 kanten. Een hond hoort niet te bijten, maar het kan zeker gebeuren door de verkeerde omstandigheden. Het is en blijft een dier. En zoals Rolstaartbeer al aangeeft, de oh zo populaire en "lieve" retrievers zijn de afgelopen jaren helemaal kapot gefokt. Maar ja, het zijn zo'n lieve betrouwbare en snel lerende beesten dat de onwetende mensen ze blijven kopen als hun ideale gezinshond...
pi_129246210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:14 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Het kind maakte geen deel uit van zijn roedel, het kind werd in zijn roedel geplaatst, een groot verschil voor een hond.

Maar mensen roepen vaak meteen dat de hond een spuitje moet krijgen etc. etc. Heel vaak ( hier niet misschien, dat weten we niet! ) zit er al een voorgeschiedenis aan vast. Pesten, knijpen, trekken, duwen, poten staan, ogen prikken etc. De dingen die wij niet zien en de ouders/eigenaar niet zien of niet opvallen.

Als ik jou met regelmaat op je tenen ga staan zeg je na 10 keer ook niets meer en sla je d'r op. Kan me nog een gebeurtenis herinneren dat een hond een kindje aanviel en pakte. Kind flink gewond, hond was een kutbeest en moest meteen ingeslapen worden. Na het spuitje ontdekte de dierenarts dat er onder de haren van zijn oren allemaal nietjes zaten welke het kind erin had geschoten...

Nee, ieder verhaal heeft 2 kanten. Een hond hoort niet te bijten, maar het kan zeker gebeuren door de verkeerde omstandigheden. Het is en blijft een dier. En zoals Rolstaartbeer al aangeeft, de oh zo populaire en "lieve" retrievers zijn de afgelopen jaren helemaal kapot gefokt. Maar ja, het zijn zo'n lieve betrouwbare en snel lerende beesten dat de onwetende mensen ze blijven kopen als hun ideale gezinshond...
Ik ken dat verhaal ook, in de versie met de 14, 20, 34, 40 en de 53 nietjes, is net wie hem verteld , daarbij een hond bijt al na 1 nietje gezien een kind totaal geen ranghogere is.

En over het fokken van honden, de hond is in de laatste 30 jaar zo hard van de ladder van succes gedonderd dat die de houtsplinters in zijn kont heeft staan, de meest raszuivere rassen hebben fokkers naar de mallemoeren geholpen.
pi_129246459
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:14 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Het kind maakte geen deel uit van zijn roedel, het kind werd in zijn roedel geplaatst, een groot verschil voor een hond.

Maar mensen roepen vaak meteen dat de hond een spuitje moet krijgen etc. etc. Heel vaak ( hier niet misschien, dat weten we niet! ) zit er al een voorgeschiedenis aan vast. Pesten, knijpen, trekken, duwen, poten staan, ogen prikken etc. De dingen die wij niet zien en de ouders/eigenaar niet zien of niet opvallen.

Als ik jou met regelmaat op je tenen ga staan zeg je na 10 keer ook niets meer en sla je d'r op. Kan me nog een gebeurtenis herinneren dat een hond een kindje aanviel en pakte. Kind flink gewond, hond was een kutbeest en moest meteen ingeslapen worden. Na het spuitje ontdekte de dierenarts dat er onder de haren van zijn oren allemaal nietjes zaten welke het kind erin had geschoten...

Nee, ieder verhaal heeft 2 kanten. Een hond hoort niet te bijten, maar het kan zeker gebeuren door de verkeerde omstandigheden. Het is en blijft een dier. En zoals Rolstaartbeer al aangeeft, de oh zo populaire en "lieve" retrievers zijn de afgelopen jaren helemaal kapot gefokt. Maar ja, het zijn zo'n lieve betrouwbare en snel lerende beesten dat de onwetende mensen ze blijven kopen als hun ideale gezinshond...
http://www.broodjeaap.nl/hondje.html
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:33:00 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129246504
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129246593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:54 schreef Nobody2.0 het volgende:
pure jaloezie volgens papa. Een labrador is over het algemeen een hond met een heel lief karakter die enorm veel kan hebben.

http://www.symbolic.be/?CategoryID=597&ArticleID=2206
Daar koop je wat voor als jouw kind - vanuit het niets - door zo'n beest wordt aangevallen en misschien wel levenslang verminkt is.

Ik mag hopen dat ze het dier hebben afgemaakt?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:45:27 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129246779
Oh en inb4 Vogeltjesdans. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129246875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Oh en inb4 Vogeltjesdans. :')
Zeker last van de hitte jij?
pi_129246930
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar koop je wat voor als jouw kind - vanuit het niets - door zo'n beest wordt aangevallen
Precies wat ik al eerder zei, uit het niets... niemand heeft het zien gebeuren, dus je verondersteld dat er niets is gebeurt, een aanname, geen feit, wie weet wat er gebeurt is vooraf, of in de voorafgaande dagen leidend naar dit incident.
pi_129246941
quote:
Uiteraard.
pi_129246962
Grappig dat die vader zegt dat het jaloezie is terwijl niemand het heeft zien gebeuren....
Enige wat ik kan bedenken is dat die hond dan eerder iets heeft gedaan waardoor die vader zoiets zegt maar waarom laat je je kind dan alleen bij die hond??
No bitch to me
pi_129247063
Je weet idd niet wat er vooraf gegaan is aan de aanval (sowieso vraag ik me af hoe 'opgevoed/betrouwbaar' de hond is als ie vastgebonden moet worden, én waarom niemand zicht had op wat de 3-jarige deed)
Geen idee dus wie hier de schuldige echt is :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_129247172
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:52 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Precies wat ik al eerder zei, uit het niets... niemand heeft het zien gebeuren, dus je verondersteld dat er niets is gebeurt, een aanname, geen feit, wie weet wat er gebeurt is vooraf, of in de voorafgaande dagen leidend naar dit incident.
Ik zou in elk geval geen enkel risico nemen en het dier onmiddellijk afmaken. Het is een hond, geen mens.
pi_129247223
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou in elk geval geen enkel risico nemen en het dier onmiddellijk afmaken. Het is een hond, geen mens.
en daarom moet je nooit je kind bij een hond laten zonder toezicht...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_129247225
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou in elk geval geen enkel risico nemen en het dier onmiddellijk afmaken. Het is een hond, geen mens.
Ahh, dus een mens verheft zichzelf weer boven een hond.. ja, dat klopt, wij waren zo superieur of zo, hé... Ieder mens die een ander aanvalt ook een spuitje, word het een heel stuk gezelliger op de wereld iig *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')