Dat noemt men verslaving, m'n ouders werkten in slechte tijden nog wel meer weg dan datquote:Op maandag 22 juli 2013 14:54 schreef borisz het volgende: 3 kratten in de week
Bij de BBQ gister heb ik het netjes bij vier biertjes gehouden. Oke nu met de zomer en een etentje meer gaat de alcoholconsumptie wel omhoog Maar drie kratten in de week krijg ik niet weg
.
Ik snap nooit als je zoiets van dichtbij ziet en je er waarschijnlijk heel veel ellende ervan gehad hebt, je zelf er ook aan toe gaat geven...quote:Op maandag 22 juli 2013 14:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Nja, hij heeft van dichtbij meegemaakt wat drankverslaving kan doen. Beide ouders hier zijn eraan kapot gegaan, geen kattepis. Verder een tof jong hoor, ik spreek hem nog wekelijks![]()
Daarom drink ik helemaal niet (of bij hoge uitzondering), liever een saaie doos dan cirrose of de dood.
Ik heb m'n poten hier onder de airco gegooidquote:Op maandag 22 juli 2013 14:59 schreef ieniminimuis het volgende:
Pootje baden in een emmertje water. Je moet toch wat.
Of "wie had dat gedacht", of de "roze reclame". Ze zetten KPN, Telfort en T-Mobile in een goed daglicht zoquote:Op maandag 22 juli 2013 14:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Die Vodafone reclames.Tyf op met je goeiemoggel.
Bij hem zit het niet in de familie, dat scheelt een stukquote:Op maandag 22 juli 2013 14:59 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik snap nooit als je zoiets van dichtbij ziet en je er waarschijnlijk heel veel ellende ervan gehad hebt, je zelf er ook aan toe gaat geven...
Nou is verslavingsgevoeligheid wel erfelijk natuurlijk...
Ik hou zelf ook wel van een drankje en kan soms goed doorzakken als ik dat wilVerder, als ik drink, doe ik het goed
, soms een stapje te ver (gelukkig niet vaak
)...
Maar doordeweeks ben ik blij dat ik ermee gekapt ben
Verstandigquote:Op maandag 22 juli 2013 15:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Bij hem zit het niet in de familie, dat scheelt een stuk![]()
Ooit eens geleerd in een verslavingscursus dat ik 80% kans heb om verslaafd te raken, ook daarom pas ik goed op en durf ik alleen te drinken als er iemand in de buurt is die me na het vierde glas een schop richting 7up geeft
Mijn max is 10 biertjes op een avond. Het schijnt dat ik daarin nog minimaal heb gescoord. Je hoort wel eens van die verhalen van 20 biertjes, nou ik krijg het niet weg.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:59 schreef SilentChaos het volgende:
Ik hou zelf ook wel van een drankje en kan soms goed doorzakken als ik dat wilVerder, als ik drink, doe ik het goed
, soms een stapje te ver (gelukkig niet vaak
)...
Maar doordeweeks ben ik blij dat ik ermee gekapt ben
Blijkt goed te werken jaquote:Op maandag 22 juli 2013 15:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb maar bakken water in de vriezer gezet, zover er nog ruimte in de vriezer was. Dat straks voor de ventilator zetten, soort van aircoHoop ik dan
Hier heb ik het van beide kanten in de familie, liters per week gingen erdoor. Alles ontkennen, de boel verstoppen, echt verslavingsgedrag. Daarom ben ik qua werk ook in die hoek terechtgekomen en heb ik in m'n laatste opleiding veel verslavingszorg gehad, ik wil het ooit kunnen begrijpenquote:Op maandag 22 juli 2013 15:04 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Verstandig![]()
Ik weet niet hoe het bij mijn familie zitMijn pa heeft in z'n diensttijd aardig wat weggetikt, maar nu eigenlijk alleen in het weekend af en toe, hoogstens 2, rum-cola...
M'n moeder drinkt alleen maar thee...
Ik heb alleen 1 oom die er wel van houdt, maar niet in hele erge vorm (meer)
Dat werkt!quote:Op maandag 22 juli 2013 15:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb maar bakken water in de vriezer gezet, zover er nog ruimte in de vriezer was. Dat straks voor de ventilator zetten, soort van aircoHoop ik dan
Heb ik nooit begrepen...20 bier... Ik drink er denk ik ongeveer 10 op een goede kroegavond...Verdeeld over een uur of 4 verdeeld...quote:Op maandag 22 juli 2013 15:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Mijn max is 10 biertjes op een avond. Het schijnt dat ik daarin nog minimaal heb gescoord. Je hoort wel eens van die verhalen van 20 biertjes, nou ik krijg het niet weg.
En daarbij ga ik liever naar de Jopenkerk voor drie goede bieren dan 20 pilskes.
Ja dat zijn wel de symptomen jaquote:Op maandag 22 juli 2013 15:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier heb ik het van beide kanten in de familie, liters per week gingen erdoor. Alles ontkennen, de boel verstoppen, echt verslavingsgedrag. Daarom ben ik qua werk ook in die hoek terechtgekomen en heb ik in m'n laatste opleiding veel verslavingszorg gehad, ik wil het ooit kunnen begrijpen
Vriendin van mij is ook zoquote:Op maandag 22 juli 2013 15:06 schreef ieniminimuis het volgende:
1 glas wijn; ik kom los. 2 glazen; aangeschoten en bij 4-5 glazen kun je me naar huis brengen.
Dat is het hem vaak ookquote:Op maandag 22 juli 2013 15:15 schreef SilentChaos het volgende:
Ja dat zijn wel de symptomen ja... Dan ben je al aardig ver heen
Vaak zit er wel een diepere gedachte achter... angst, onzekerheid etc etc.... maar goed, dat weet jij ook
Daar denkt Muis heel anders over... de mutsquote:Op maandag 22 juli 2013 15:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat is het hem vaak ook![]()
Helaas heeft dat ook allemaal impact op de koters die je krijgt, het heeft hier nog steeds veel invloed. Het heeft me gemaakt tot wie ik nu ben, zeker de negatieve shit die ik meesleur![]()
Maar goed. Het is mooi weer gelukkig!
Wat?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:22 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Daar denkt Muis heel anders over... de muts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |