Het betekent iets als durf je (eigen) verstand te gebruiken!quote:Op zondag 21 juli 2013 13:34 schreef SpecialK het volgende:
Begrijpen (inf) luister (imp)?
Mijn latijn is heel matig geworden.
Bill Maher, ben jij het?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:02 schreef Tijn het volgende:
Nou, het is wel een beetje eng als de mensen die aan de touwtjes trekken er waanbeelden op nahouden.
Heb je religious al eens gezien?quote:
Ik mag hem wel, al draaft hij wat door in zijn anti-religie. Maar dat is volgens mij ook een beetje omdat in de VS religie vooral te onpas wordt gebruikt.quote:
quote:Op zondag 21 juli 2013 16:38 schreef DS4 het volgende:
De ene politicus bidt even, de ander laat zich afzuigen door de stagiair.
Op zich heb ik meer op met versie twee, maar versie een lijkt mij beter werk leveren, omdat je niet chantabel bent als je bidt.
Kortom: als bidden het opzienbarendste is wat je in je vrije tijd uitspookt komt het best goed.
Jij hebt gymnasium gedaan en je bent dus links?quote:Op zondag 21 juli 2013 13:34 schreef SpecialK het volgende:
Begrijpen (inf) luister (imp)?
Mijn latijn is heel matig geworden.
Concentratie en bezinning tav een Oppermachtige?quote:Op zondag 21 juli 2013 11:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach, dat vind ik toch wel iets anders dan even bidden voordat je belangrijke beslissingen gaat nemen. Dat is te vergelijken met een moment van concentratie en bezinning, en dat kan nooit kwaad.
Och, of je nou denkt dat bij een oppermachtige, een geleidegeest of je goeroe te doen... de essentie is dat je even bij je zaak stilstaatquote:Op zondag 21 juli 2013 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Concentratie en bezinning tav een Oppermachtige?
Ik ben recht door zee, jonguh jeweetsquote:Op zondag 21 juli 2013 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij hebt gymnasium gedaan en je bent dus links?
Of rechts?.
Essentie is dat je een goede beslissing neemt ingegeven door die Oppermachtige... dus als je er wat op aan te merken hebt, vervoeg je tot die oppermachtige... Zo zie ik het althans. Het is elke verantwoordelijkheid van je afduwen en kritiek al vast even van je af werpen.quote:Op zondag 21 juli 2013 18:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Och, of je nou denkt dat bij een oppermachtige, een geleidegeest of je goeroe te doen... de essentie is dat je even bij je zaak stilstaat
Dus links?quote:Op zondag 21 juli 2013 18:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben recht door zee, jonguh jeweets
Correctie, die persoon dénkt dat de goede beslissing ingegeven wordt door een hogere macht. In werkelijkheid is het natuurlijk die persoon zelf die de beste oplossing bedenkt. Daarom til ik niet zo zwaar aan een schietgebedje voor een belangrijke beslissing. Oproepen tot gebed in een land waar ieder het zijne gelooft, vind ik weer heel wat anders.quote:Op zondag 21 juli 2013 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Essentie is dat je een goede beslissing neemt ingegeven door die Oppermachtige... dus als je er wat op aan te merken hebt, vervoeg je tot die oppermachtige... Zo zie ik het althans. Het is elke verantwoordelijkheid van je afduwen en kritiek al vast even van je af werpen.
Het is kortom back in de middeleeuwen.
En dat moderne NWS-goeroes zoals Elfletterig daar en passant even aan voorbij gaan terwijl ze iedere "god gegeven dag" aan het inhakken zijn op "onze broeders" de moslims, die immers hetzelfde middeleeuwse brouwsel voorstaan, vrede zij met hem oid, begrijp ik dan weer niet....
Het is echt huilen met de pet op.
Economisch niveau centrum-linksquote:
Ik kan jou niet uit elkaar houden met die andere user, dat weet je toch?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Economisch niveau centrum-links
op sociaal niveau liberaal
Vanwaar de interesse?
Joh, ze kan dat alleen gezegd hebben uit machiavellistische overwegingen, zoals iemand hierboven beweert, dat de gelovigen op haar stemmen binnenkort.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Correctie, die persoon dénkt dat de goede beslissing ingegeven wordt door een hogere macht. In werkelijkheid is het natuurlijk die persoon zelf die de beste oplossing bedenkt. Daarom til ik niet zo zwaar aan een schietgebedje voor een belangrijke beslissing. Oproepen tot gebed in een land waar ieder het zijne gelooft, vind ik weer heel wat anders.
Waarom ze het heeft gezegd, weet ik niet. Ik heb het alleen over de overbodigheid/het nut van bidden.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, ze kan dat alleen gezegd hebben uit machiavellistische overwegingen, zoals iemand hierboven beweert, dat de gelovigen op haar stemmen binnenkort.
Of dat ze wmb volkomen. is.
En wat is er aan de hand met Elf dan?
Kan me niet voorstellen dat-ie ooit iets moeilijks in zijn leven heeft meegemaakt...
Der vraag alleen al isquote:Op zondag 21 juli 2013 19:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom ze het heeft gezegd, weet ik niet. Ik heb het alleen over de overbodigheid/het nut van bidden.
Niks bijzonders.
Oh hemeltje nee, ik ben overtuigd ongelovigquote:Op zondag 21 juli 2013 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Der vraag alleen al is.
Of ben je stiekem ook van het geloof?
Nou, wat let je dan?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh hemeltje nee, ik ben overtuigd ongelovig
Ik zeg in essentie alleen maar dat het weinig kwaad kan. Het wordt pas kwalijk als je iedereen oproept hetzelfde te doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, wat let je dan?
Of is het een nieuw soort politiek correct zijn of zo?
Dat we die idioten weer eens het voordeel van de twijfel gunnen?
Want wat ze ook doet, welke beslissing ze ook maakt, het maakt niets uit?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zeg in essentie alleen maar dat het weinig kwaad kan. Het wordt pas kwalijk als je iedereen oproept hetzelfde te doen.
Wat maakt niets uit? Dat ze vantevoren bidt? Nee, volgens mij maakt dat niets uit, ik neem zonder meer aan dat de god in haar hoofd haar de beste beslissing ingeeft.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Want wat ze ook doet, welke beslissing ze ook maakt, het maakt niets uit?
Maar welke misconcepties legt ze die God dan misschien voor?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat maakt niets uit? Dat ze vantevoren bidt? Nee, volgens mij maakt dat niets uit, ik neem zonder meer aan dat de god in haar hoofd haar de beste beslissing ingeeft.
Ik ben daar niet bang voor. Ze zal het altijd goed willen doen, ongeacht hoe ze aan haar conclusies komt.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar welke misconcepties legt ze die God dan misschien voor?
Die daar dan ja op zegt?
Omdat die God ook geen enkele sjoege heeft?
Iedereen wil het goed doen, ook haar collega van 80 jaar geleden...quote:Op zondag 21 juli 2013 19:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben daar niet bang voor. Ze zal het altijd goed willen doen, ongeacht hoe ze aan haar conclusies komt.
Alles kan altijd fout gaan. Maar dat is volgens mij niet afhankelijk van of iemand even een schietgebedje doet voordat hij/zij een beslissing neemt.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedereen wil het goed doen, ook haar collega van 80 jaar geleden...
Aub ga dat niet aan de grote klok hangen.... ook al ben je zo simpel, zeg maar...quote:Op zondag 21 juli 2013 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Alles kan altijd fout gaan. Maar dat is volgens mij niet afhankelijk van of iemand even een schietgebedje doet voordat hij/zij een beslissing neemt.
Het kan best zijn dat ze het daarom heeft gezegd. En ik denk wel dat veel Duitsers net zo zullen reageren als jij. Nou weet ik niet hoeveel gelovigen versus atheïsten dat land kent, maar misschien was het inderdaad niet zo handig om het bekend te maken.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aub ga dat niet aan de grote klok hangen.... ook al ben je zo simpel, zeg maar...
Maar ja, ze moet kiezers winnen, want anders redt ze het niet bij aanstaande verkiezingen...
Het is wel een heel ander land dan Nederland hoor, ik weet ook niet hoe de verhoudingen liggen.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat ze het daarom heeft gezegd. En ik denk wel dat veel Duitsers net zo zullen reageren als jij. Nou weet ik niet hoeveel gelovigen versus atheïsten dat land kent, maar misschien was het inderdaad niet zo handig om het bekend te maken.
Duitsland is veel geloviger als Nederland en dit soort uitspraken leveren echt geen politieke schade/voordeel op. Heb in de Duitse media ook niet dit soort discusies gezien.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat ze het daarom heeft gezegd. En ik denk wel dat veel Duitsers net zo zullen reageren als jij. Nou weet ik niet hoeveel gelovigen versus atheïsten dat land kent, maar misschien was het inderdaad niet zo handig om het bekend te maken.
Ja, klopt die indruk heb ik ook van Duitsland door heel wat gelezen te hebben over pseudo-wetenschap...quote:Op zondag 21 juli 2013 19:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Duitsland is veel geloviger als Nederland en dit soort uitspraken leveren echt geen politieke schade/voordeel op. Heb in de Duitse media ook niet dit soort discusies gezien.
Wat doorsnee mensen allemaal voor gekke geloven en riten verzinnen dat boeit toch niet? Daar kun je om lachen.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:58 schreef Disana het volgende:
Ah, nou als dat klopt dan heeft Merkel het waarschijnlijk om electoraal gewin laten vallen.
Ik heb trouwens veel meer moeite met nieuwe gelovigen dan met die van de oude kerken. Mensen die in watertjes en hete steentjes geloven kunnen ontzettend drammen. Maar dat terzijde.
Het boeit wel als ze je ermee lastig vallen, en daar zijn ze vaak verbetener in dan ouderwetse christenen die inmiddels wel weten dat geloven een privékwestie is.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat doorsnee mensen allemaal voor gekke geloven en riten verzinnen dat boeit toch niet? Daar kun je om lachen.
Maar als de mensen die aan de knoppen draaien te kennen geven dat ze of even te berde gaan bij God via een schietgebedje, of via het trekken van en astrologie-dingetje dan zakt je broek er toch van af?
Maar bij jou niet blijkbaar, ik bespeur dan ook en nieuw soort van politiek-correctheid... Niemand weet het meer en dus is het wel hip om even te bidden oid?
Waarom zeg je dan niet dat het bull crap is?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Het boeit wel als ze je ermee lastig vallen, en daar zijn ze vaak verbetener in dat ouderwetse christenen die inmiddels wel weten dat geloven een privékwestie is.
Astrologie toepassen vind ik iets anders dan een gebed. De uitkomsten zijn concreter en daarom niet bevorderlijk voor een heldere denkwijze.
Ik ervaar mezelf absoluut niet als politiek correct in deze kwestie
Ik ben niet krampachtig. Het is volgens mij echt niet van belang voor het wereldtoneel of Angela een gebedje pleegt voor ze aan tafel gaat zittenquote:Op zondag 21 juli 2013 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan niet dat het bull crap is?
Fuck, al die FOK!moslims graaien hier op in joh....
Het mag in Duitsland niet zo omstreden zijn, maar hier in Nederland gelukkig toch wel?
Waarom zo'n krampachtig politiek-correcte houding?
Jawel, een mens denkt werkelijk dat-ie aan de goden is overgeleverd met dat soort bestuurders. En omdat wat zij beslist veel gevolg heeft voor ons kleine kikkerland.... meer dan wat die joker die premier is van ons land ooit kan voorstellen... (sorry Prism, grapje, just kidding around...).quote:Op zondag 21 juli 2013 20:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben niet krampachtig. Het is volgens mij echt niet van belang voor het wereldtoneel of Angela een gebedje pleegt voor ze aan tafel gaat zitten
Het is tegenwoordig vooral politiek-correct om hard te roepen dat religie op geen enkele manier een rol in de politiek mag spelen, dus wat dat betreft ben jij degene die erg politiek-correct bezig is en Disana juist niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom zo'n krampachtig politiek-correcte houding?
Maak je niet zo druk, drammer, ... keizers, koningen, sultans, presidenten, politieke en andere leiders vragen al door de eeuwen heen om wijsheid en steun bij HUN beslissingen en de wereld draait nog steeds gewoon door. Wellicht is hun versie van de waarheid beter dan de jouwe, wellicht niet, wie zal het zeggen. Warm hè ....quote:Op zondag 21 juli 2013 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat doorsnee mensen allemaal voor gekke geloven en riten verzinnen dat boeit toch niet? Daar kun je om lachen.
Maar als de mensen die aan de knopen draaien e kennen geven dat ze of even te berde gaan bij God bia een gebedje, of via het trekken van en astrologie-dingetje dan zakt je broek er tocvh van af?
Maar bij jou niet blijkbaar, ik bespeur dan ook en nieuw soort van politiek-correctheid... Niemand weet het meer en dus is het wel hip om even te bidden oid?
Wel nee, want ik bespeur in dit topic juist dat ik tot de minderheid behoor... het mag allemaal... zolang je niet iemand opdringt te bidden, is bidden een goede manier om tot een beslissing te komen.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Het is tegenwoordig vooral politiek-correct om hard te roepen dat religie op geen enkele manier een rol in de politiek mag spelen, dus wat dat betreft ben jij degene die erg politiek-correct bezig is en Disana juist niet.
Ach joh, ze raadpleegt Jomanda toch niet? Het enige wat ik lees is dat ze om wijsheid vraagt. Maar die wijsheid heeft ze allang in haar eigen hoofd. Niks aan de hand wat mij betreft.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, een mens denkt werkelijk dat-ie aan de goden is overgeleverd met dat soort bestuurders. En omdat wat zij beslist veel gevolg heeft voor ons kleine kikkerland.... meer dan wat die joker die premier is van ons land ooit kan voorstellen... (sorry Prism, grapje, just kidding around...).
Je bent met die gasten aan de middeleeuwen toevertrouwd, denk ik...
Nee, het is niet warm, want ik zit onder een airco.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk, drammer, ... keizers, koningen, sultans, presidenten, politieke en andere leiders vragen al door de eeuwen heen om wijsheid en steun bij HUN beslissingen en de wereld draait nog steeds gewoon door. Wellicht is hun versie van de waarheid beter dan de jouwe, wellicht niet, wie zal het zeggen. Warm hè ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |