ik denk dat zoiets zeker levensvatbaar kan zijn, want hoeveel vrouwen(sorry) hebben ondertussen al niet verzucht dat het huishouden doen niet zo erg is, maar dat dat strijken toch wel het ergste klusje is?
om even lekker kritisch d'r in te hakken:
ik neem aan dat je van huis uit wilt beginnen, kijk eens goed wat al je kosten zijn, en je plichten. niet om je bang te maken, maar je moet wel ff rekening houden met je btwafdracht, de tijd die erin gaat zitten (strijken op zich zal wel mee gaan vallen, maar je gaat ook halen/brengen, als je 't goed kan indelen hoef je per klant eens per week langs, maar dat moet dus ook. en als ze niet thuis zijn? of als je verschillende klanten niet in een logische route na elkaar thuis zijn?)
ik denk dat je met je tarieven niet te hoog zit, zeker als je een wijk/gebied kunt bedienen waar genoeg mensen boven modaal verdienen. misschien zul je zelfs hoger moeten gaan inzetten. dan kun je wellicht lokkertjes bieden als een korting van bv 10% bij een vast aantal stuks. maar dat is meer iets voor de marketingmensen :p
Maar als je het zwart gaat doen heb je wat meer ruimte uiteraard, maar dat lijkt mij niet verstandig.
Misschien is het beste advies nog wel om een keer de belastingdienst te benaderen, om te kijken of er iets van een introductie/informatiedag is voor starters. Daar kun je een hoop van leren! In Rotterdam hebben ze die dagen iig, geen idee wat jouw regio is.
En 't zou natuurlijk mooi zijn als je een scholier/student kunt vinden voor het halen/bezorgen, en een ijverige/secure dame die een dagje/dagdeel komt strijken.
Zo..even mijn ideetjes