abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:53:14 #1
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_129141934
Ik loop al een tijdje rond met een idee om een strijkdienst te starten en heb ook al uitgezocht of dat in mijn regio zit
Maar wat het belangerijkst is gaat dat klanten trekken?
Je was zelf wassen is zo gebeurd maar iedereen heeft een hekel aan strijken of heeft t te druk om het te doen dus zou
je voor zeg maar 2,50 per overhemd en 1,00 voor een t-hirt
de strijkwas wekelijks bij je laten ophalen?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:56:31 #2
403605 LittleMonkey
Nie znasz mnie
pi_129142058
Ik denk niet dat dit klanten gaat trekken, als ze geen zin in strijken hebben doen ze het later wel of gewoon niet. Laat staan er voor betalen denk ik?
LittleMonkey
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:57:15 #3
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_129142083
Binnen de stad waar ik woon wel
pi_129142364
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:02 schreef jennie-pen het volgende:

[..]

Aardiger mag wel toch! Ik bied geen dienst aan ik stelde een vraag!

Wat een chagrijnige zuurpruim gelijk zeg!
Hij was aardig. De "vraag" in V&A slaat op de vraag naar bepaalde producten; niet op het stellen van vragen zoals de jouwe. Je bent beter af in GC of WGR.
pi_129143560
ik denk dat zoiets zeker levensvatbaar kan zijn, want hoeveel vrouwen(sorry) hebben ondertussen al niet verzucht dat het huishouden doen niet zo erg is, maar dat dat strijken toch wel het ergste klusje is?

om even lekker kritisch d'r in te hakken:
ik neem aan dat je van huis uit wilt beginnen, kijk eens goed wat al je kosten zijn, en je plichten. niet om je bang te maken, maar je moet wel ff rekening houden met je btwafdracht, de tijd die erin gaat zitten (strijken op zich zal wel mee gaan vallen, maar je gaat ook halen/brengen, als je 't goed kan indelen hoef je per klant eens per week langs, maar dat moet dus ook. en als ze niet thuis zijn? of als je verschillende klanten niet in een logische route na elkaar thuis zijn?)
ik denk dat je met je tarieven niet te hoog zit, zeker als je een wijk/gebied kunt bedienen waar genoeg mensen boven modaal verdienen. misschien zul je zelfs hoger moeten gaan inzetten. dan kun je wellicht lokkertjes bieden als een korting van bv 10% bij een vast aantal stuks. maar dat is meer iets voor de marketingmensen :p

Maar als je het zwart gaat doen heb je wat meer ruimte uiteraard, maar dat lijkt mij niet verstandig.

Misschien is het beste advies nog wel om een keer de belastingdienst te benaderen, om te kijken of er iets van een introductie/informatiedag is voor starters. Daar kun je een hoop van leren! In Rotterdam hebben ze die dagen iig, geen idee wat jouw regio is.

En 't zou natuurlijk mooi zijn als je een scholier/student kunt vinden voor het halen/bezorgen, en een ijverige/secure dame die een dagje/dagdeel komt strijken.

Zo..even mijn ideetjes :)
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 09:34:26 #6
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_129147640
>> WGR

V&A is voor vraag en aanbod, niet voor vragen en antwoorden ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_129149268
Mijn oma heeft dat vroeger, zeg zeker een jaar of 15 geleden, gedaan. Liep toen best lekker, met een paar vaste klanten. Klanten kwamen hun was zelf brengen en ophalen. Geloof dat ze het zeker een paar jaar heeft gedaan tot ze ging verhuizen naar een andere stad. Wel was het meer een bijbaantje, dan dat het echt grof geld opleverde.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:55:51 #8
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_129149659
Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het niet zou lopen, maar vraag eens rond verder in je omgeving, maak een ondernemingsplan, ben benieuwd eigenlijk. Ik vind strijken zelf maar onzin, men die ene keer dat ik een gestreken overhemd voor een trouwerij of begrafenis wil dan doe ik het zelf wel! ;)

Maar wellicht zijn er mensen die veel te strijken hebben en er een enorme hekel aan hebben en dat liever uitbesteden, alleen dan kom je op het puntje 'kosten'. Want met een flinke was gaat dat best een hoop kosten elke week weer. Is dat het waard?
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_129149707
Kantoorpersoneel dat de overhemden gestreken wil hebben daar is best wel markt voor. 's Ochtends voor werktijd brengen en na werktijd ophalen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 12:20:31 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129150131
lijkt me meer een nevenactiviteit van bijvoorbeeld een wasserette dan een hoofdactiviteit
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:18:41 #11
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_129169064
Ken ook mensen die dit gebruiken.
Mannetje komt de was wekelijks strijken.
Ik strijk zelf onze kleding, maar soms....
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:21:27 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129169170
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:18 schreef FF het volgende:
Ken ook mensen die dit gebruiken.
Mannetje komt de was wekelijks strijken.
Ik strijk zelf onze kleding, maar soms....
Ik had ooit een paar overhemden die je niet hoefde te strijken, omdat je lichaamstemperatuur al genoeg was om de kreukels eruit te krijgen. Ideaal ^O^
pi_129169264
Ik zou overwegen om dan ook te wassen, als ik dan toch zo lui en decadent zou zijn om mijn overhemden weg te brengen zou ik ze ook wel gewassen willen hebben. Anders ga je ze eerst wassen, dan drogen en dan langsbrengen/op laten halen alleen voor het strijken? Doe dan alles in één. :)

Maar misschien is dat persoonlijk. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_129174633
idd, wassen zou ik er dan ook bij doen als complete service. En dan zou ik me ook richten op bedrijven, zodat men op het werk alles kan inleveren, jij haalt het daar op en levert het een paar dagen later gewassen en gestreken weer af. Levert denk ik ook sneller een grotere klantenkring op dan bij particulieren (weet alleen niet of bedrijven makkelijk aan zoiets mee willen werken).
pi_129178951
Vreemde vraag. Er bestaan immers al allerlei bedrijfjes die dit doen. Dus ja, dan is er klaarblijkelijk geld mee te verdienen. Kijk eens bij bestaande bedrijven wat ze voor tarieven rekenen. Ga na hoeveel jij in een uurtje kunt strijken. Bereken wat je kosten zijn en bedenk tenslotte of je zodoende een redelijke boterham kunt verdienen.

Overigens; t-shirts strijken? Doen mensen dat?
pi_129179838
quote:
Op zondag 21 juli 2013 03:24 schreef k_man het volgende:
Vreemde vraag. Er bestaan immers al allerlei bedrijfjes die dit doen. Dus ja, dan is er klaarblijkelijk geld mee te verdienen. Kijk eens bij bestaande bedrijven wat ze voor tarieven rekenen. Ga na hoeveel jij in een uurtje kunt strijken. Bereken wat je kosten zijn en bedenk tenslotte of je zodoende een redelijke boterham kunt verdienen.

Overigens; t-shirts strijken? Doen mensen dat?
:Y

Mijn moeder strijkt werkelijk alles. zelfs zakdoeken moeten er aan geloven. :`)
  zondag 21 juli 2013 @ 08:07:34 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129179854
ik had jarenlang een wasserette waar je overhemden heen kon brengen en voor 2,50 per stuk gewassen en gestreken terug kreeg. In die tijd streek ik nooit overhemden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 juli 2013 @ 09:42:16 #18
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_129180397
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:39 schreef Waterweg het volgende:
ik denk dat zoiets zeker levensvatbaar kan zijn, want hoeveel vrouwen(sorry) hebben ondertussen al niet verzucht dat het huishouden doen niet zo erg is, maar dat dat strijken toch wel het ergste klusje is?

om even lekker kritisch d'r in te hakken:
ik neem aan dat je van huis uit wilt beginnen, kijk eens goed wat al je kosten zijn, en je plichten. niet om je bang te maken, maar je moet wel ff rekening houden met je btwafdracht, de tijd die erin gaat zitten (strijken op zich zal wel mee gaan vallen, maar je gaat ook halen/brengen, als je 't goed kan indelen hoef je per klant eens per week langs, maar dat moet dus ook. en als ze niet thuis zijn? of als je verschillende klanten niet in een logische route na elkaar thuis zijn?)
ik denk dat je met je tarieven niet te hoog zit, zeker als je een wijk/gebied kunt bedienen waar genoeg mensen boven modaal verdienen. misschien zul je zelfs hoger moeten gaan inzetten. dan kun je wellicht lokkertjes bieden als een korting van bv 10% bij een vast aantal stuks. maar dat is meer iets voor de marketingmensen :p

Maar als je het zwart gaat doen heb je wat meer ruimte uiteraard, maar dat lijkt mij niet verstandig.

Misschien is het beste advies nog wel om een keer de belastingdienst te benaderen, om te kijken of er iets van een introductie/informatiedag is voor starters. Daar kun je een hoop van leren! In Rotterdam hebben ze die dagen iig, geen idee wat jouw regio is.

En 't zou natuurlijk mooi zijn als je een scholier/student kunt vinden voor het halen/bezorgen, en een ijverige/secure dame die een dagje/dagdeel komt strijken.

Zo..even mijn ideetjes :)
pi_129180955
als je in mijn regio zit zal ik nadenken klant te worden, wat een pleurishekel heb ik aan strijken.

Zoals hierboven al gezegd zal ik ook een was&strijk combi overwegen, eventueel met een stomerij en naai-atelier-achtig iets waar klein verstel werk gedaan kan worden (denk aan knopen aannaaien, uitgelubberde knoopsgaten versmallen, mouwen van overhemden inkorten (pokkewerk!) etc. Zo kan je een hele brede markt bedienen en hebben klanten 1 adres waar ze hun spullen heen kunnen brengen.

Wanneer je als personeel je dan richt op vrouwen van pak hem beet 50+, heb je ook heel veel kans dat zij dit "ambachtelijke' werk ook gewoon kunnen zonder intensieve trainingen. Vroegahhh leerde je immers dit soort dingen nog gewoon op school :P

Halen en brengen kan je zelf doen, maar ook door de klant laten doen natuurlijk, net wat zij willen. Deze service bij bedrijven leveren is helemaal makkelijk voor zowel jou als de klant. Als jouw regio toevallig de zuid-as in Amsterdam is en 1% van de mensen die daar werkt wil structureel gebruik maken van je service, heb je volgens mij al een aardig klantenbestand.

Wanneer je zelf wilt rijden moet je daar overigens wel kosten voor rekenen, of een minimum aantal aan items eisen. Wanneer je voor 1 overhemd op pad moet zal je immers altijd geld bij moeten leggen.
  zondag 21 juli 2013 @ 12:25:48 #20
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_129182993
Ik zou *meteen* klant worden als je bij mij in de regio zat.
Wat meteen ook het probleem voor je is: check eventuele concurrentie. Laatste keer dat ik keek zaten er in/rond Amsterdam tientallen. In Leiden nul. Om maar een voorbeeld te geven
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  zondag 21 juli 2013 @ 12:43:33 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_129183328
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:25 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Ik zou *meteen* klant worden als je bij mij in de regio zat.
+1 !!
  zondag 21 juli 2013 @ 13:32:48 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129184416
Je kunt het toch gewoon proberen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129205582
Begin eens met een advertentie op marktplaats pleuren en hier en daar wat folders ophangen.
  maandag 22 juli 2013 @ 06:09:10 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_129210719
zoiets bestaat overal al

ze noemen dit een stomerij
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 22 juli 2013 @ 08:33:01 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129211346
Ik denk dat het (vooral in de huidige markt; crises, dus dit soort luxe bespaart men het eerst op) heel aantrekkelijk zou kunnen zijn om ook het wegwerken van een opgelopen stapel strijkwas aan te bieden.

Mensen denken soms dat ze dat niet kunnen brengen omdat ze dan maar één keer je dienst afnemen, dus persoonlijk zou ik ook duidelijk maken dat dat juist geen probleem is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')