abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129115573
Met een brok in mijn keel zit ik net het bericht te lezen dat Schoep overleden is. Waarschijnlijk zullen velen deze hond niet kennen, maar hij en zijn baasje zijn bekend geworden door onderstaande foto.

Het verhaal in het kort, Schoep was vorig jaar 19 jaar oud, toen er ernstige artritis was geconstateerd. waardoor hij binnen niet al te lange tijd ingeslapen zou moeten worden. Zijn baasje was echter zo aan hem gehecht, dat ie ging kijken of hij zijn maatje nog een mooie pijnloze tijd kon bezorgen. Hij dacht aan watertherapie, wat bij mensen met artritis altijd goed aanslaat.

Enfin, vanaf dat moment ging hij iedere dag met zijn hond het lokale meer in, voor een lange tijd, zodat zijn hond in het water in de armen van zijn baasje in slaap kon vallen, zonder de pijn die de hond op het land zou voelen. Dit is dus op bovenstaande foto ook vastgelegd.

Nu, een jaar later, is de Schoep dus op de respectabele leeftijd van 20 jaar alsnog overleden. Ik was toen ook al zo onder de indruk van de foto en zijn verhaal, dat ik nu bijna zit te janken. Heel raar. Maar goed, als een soort van respect naar dit mooie verhaal dit topic. Zou leuk zijn als mensen hier meer van zulke verhalen, foto's en dergelijke kunnen posten. Weet zeker dat er nog veel meer van zulke dierenliefde bekend en te vinden is.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:43:41 #2
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_129116050
Tussen alle sentiment door: dierenliefde is het ultieme éénrichtingsverkeer. Dieren hebben hun eigen redenen om mensen te gedogen/accepteren, maar liefde zit daar niet bij.

Een hond heeft zijn roedelinstinct waar een leider bij hoort (dé handel van Cesar Milan, mensen die dat niet snappen en in de roedel onder hun eigen hond komen te staan), katten vinden het wel prettig als iemand ze te eten geeft.

Wat niet weg neemt dat deze meneer wel waardering verdient voor de moeite die hij in het welzijn van zijn hond gestoken heeft.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_129116234
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:43 schreef Beelzebufo het volgende:
Tussen alle sentiment door: dierenliefde is het ultieme éénrichtingsverkeer. Dieren hebben hun eigen redenen om mensen te gedogen/accepteren, maar liefde zit daar niet bij.

Een hond heeft zijn roedelinstinct waar een leider bij hoort (dé handel van Cesar Milan, mensen die dat niet snappen en in de roedel onder hun eigen hond komen te staan), katten vinden het wel prettig als iemand ze te eten geeft.

Wat niet weg neemt dat deze meneer wel waardering verdient voor de moeite die hij in het welzijn van zijn hond gestoken heeft.
Welzijn van zijn hont?
Al heeft meneer 8 uur per dag met hont en al in het water gelegen. Dan nog betekent dat 16 uur pijn voor de hont. :')

Kortom, beest had beter jaar terug spuitje kunnen krijgen, vredig zonder een jaar marteling.
Dat egoïsme geld dus net zo hard voor de mens, wat het beest voelt maakt niet uit, paar uur per dag met hont het water in zodat het wat minder pijnlijk is en klaar. (Baasje voelt zich een held, en andere dombo's nemen het nog klakkeloos over ook. Maar nee als er een pony 10min word mishandelt door dik zeug staat half Nederland in de fik.)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:51:45 #4
206640 Beelzebufo
pi_129116303
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:49 schreef practics het volgende:

[..]

Welzijn van zijn hont?
Al heeft meneer 8 uur per dag met hont en al in het water gelegen. Dan nog betekent dat 16 uur pijn voor de hont. :')

Kortom, beest had beter jaar terug spuitje kunnen krijgen, vredig zonder een jaar marteling.
Dat egoïsme geld dus net zo hard voor de mens, wat het beest voelt maakt niet uit, paar uur per dag met hont het water in zodat het wat minder pijnlijk is en klaar. (Baasje voelt zich een held, en andere dombo's nemen het nog klakkeloos over ook. Maar nee als er een pony 10min word mishandelt door dik zeug staat half Nederland in de fik.)
Ik probeerde bovenstaande boodschap wat subtieler te brengen, maar het punt is wel duidelijk.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_129116385
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:51 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik probeerde bovenstaande boodschap wat subtieler te brengen, maar het punt is wel duidelijk.
In je laatste zin zie je het als dierenliefde, terwijl het gewoon ergens mishandeling is. Al is het goed bedoelt maar pakt het gewoon heel verkeerd uit als je er goed over na denkt.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:55:30 #6
206640 Beelzebufo
pi_129116436
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:54 schreef practics het volgende:

[..]

In je laatste zin zie je het als dierenliefde, terwijl het gewoon ergens mishandeling is. Al is het goed bedoelt maar pakt het gewoon heel verkeerd uit als je er goed over na denkt.
Ik open de reactie met de mededeling van dierenliefde eenrichtingverkeer is. Je kan het er wel instoppen, maar het komt er niet meer uit (al denken sommige mensen van wel).
pi_129116461
quote:

[..]

Welzijn van zijn hont?

Waarschijnlijk niet helemaal duidelijk uitgelegd, en ook in het bron artikel staat het niet zo uitgebreid vermeld, maar water therapie verminderd de pijn, ook buiten het water. Dus door iedere dag een tijdlang in het water te liggen met zijn hond, zorgde hij ervoor dat de hond ook buiten het water een stuk minder pijn voelde, dan zonder in het water te gaan. Anders zou het idd niet bepaald tof voor de hond zijn geweest.

Dus de hond was wel degelijk gebaat bij deze behandeling, en voelde dus ook een heel stuk minder pijn wanneer hij niet in het water lag.
pi_129117088
Christian the lion.

Meer hoef ik niet te zeggen...
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 12:20:44 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129117261
Het is ook wel erg kort door de bocht. Was er laatst ook niet een onderzoek waaruit was gebleken dat katten ook echt wel hechten aan hun baas, zelfs katten die dat niet duidelijk laten blijken. En van honden zijn er voorbeelden te over dat ze trouw zijn aan hun baas en echt wel een bijzondere band voelen met hun eigenaar.

En 20 jaar voor deze hond is wel een hele leeftijd zeg :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129117361
Als een hond in slaap valt in het water, wil dit iets zeggen. Voortdurende pijn kost ongelovelijk veel energie, het water verlichtte de pijn dermate, dat hond 'eindelijk' even kon slapen (door de intense vermoeidheid). Dit zegt mij dat de hond alsnog erg veel pijn leed buiten het water. En dit is imho onmenselijk om dit een dier aan te doen.

Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat een baasje zijn/haar huisdier mist (ik heb mijn beide katten kort na elkaar verloren een paar jaar geleden ;( ), maar als je echt, écht van je dier houdt, dan zet je het welzijn van het dier op de 1e plaats en niet je eigen emoties (hoe begrijpelijk ook).
Eerlijk waar, ik vind die foto in en in triest, maar puur vanwege het feit dat, doordat baasje geen afscheid kon nemen, het dier onnodig lang(er) heeft moeten lijden. Dit vind ik geen liefde...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_129117483
quote:
Jij bent ook een voorstander van het platspuiten van bejaarden begrijp ik?
Ja, ik generaliseer.
pi_129117579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:27 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij bent ook een voorstander van het platspuiten van bejaarden begrijp ik?
Nee, maar wel tegen het onnodig rekken tegen welke kosten dan ook. ;)
Wat op is = op, dat moet je gewoon laten gaan. Als iets ondragelijk is, en er is geen normale toekomst meer is moet je daar genoegen mee nemen.
pi_129117609
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:24 schreef KillerBee4ever het volgende:
Als een hond in slaap valt in het water, wil dit iets zeggen. Voortdurende pijn kost ongelovelijk veel energie, het water verlichtte de pijn dermate, dat hond 'eindelijk' even kon slapen (door de intense vermoeidheid). Dit zegt mij dat de hond alsnog erg veel pijn leed buiten het water. En dit is imho onmenselijk om dit een dier aan te doen.

Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat een baasje zijn/haar huisdier mist (ik heb mijn beide katten kort na elkaar verloren een paar jaar geleden ;( ), maar als je echt, écht van je dier houdt, dan zet je het welzijn van het dier op de 1e plaats en niet je eigen emoties (hoe begrijpelijk ook).
Eerlijk waar, ik vind die foto in en in triest, maar puur vanwege het feit dat, doordat baasje geen afscheid kon nemen, het dier onnodig lang(er) heeft moeten lijden. Dit vind ik geen liefde...
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:56 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet helemaal duidelijk uitgelegd, en ook in het bron artikel staat het niet zo uitgebreid vermeld, maar water therapie verminderd de pijn, ook buiten het water. Dus door iedere dag een tijdlang in het water te liggen met zijn hond, zorgde hij ervoor dat de hond ook buiten het water een stuk minder pijn voelde, dan zonder in het water te gaan. Anders zou het idd niet bepaald tof voor de hond zijn geweest.

Dus de hond was wel degelijk gebaat bij deze behandeling, en voelde dus ook een heel stuk minder pijn wanneer hij niet in het water lag.
pi_129117616
Wat een ontroerend verhaal en prachtige foto O+ ;(
pi_129117636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:20 schreef senesta het volgende:
Het is ook wel erg kort door de bocht. Was er laatst ook niet een onderzoek waaruit was gebleken dat katten ook echt wel hechten aan hun baas, zelfs katten die dat niet duidelijk laten blijken. En van honden zijn er voorbeelden te over dat ze trouw zijn aan hun baas en echt wel een bijzondere band voelen met hun eigenaar.
Youtube staat er vol mee, bijvoorbeeld filmpjes van Irak/Afghanistangangers die na x maanden weer thuis komen. Die honden worden helemaal gek van geluk.
Ja, ik generaliseer.
pi_129117685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:31 schreef Northside het volgende:

[..]

Youtube staat er vol mee, bijvoorbeeld filmpjes van Irak/Afghanistangangers die na x maanden weer thuis komen. Die honden worden helemaal gek van geluk.
Omdat hun (roedel)leider terug is. Let maar op als het een ander persoon is (een kind bijvoorbeeld) dan zou een hont heel stuk gematigder reageren..
  vrijdag 19 juli 2013 @ 12:35:07 #17
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129117757
Ontroerend verhaal!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129117762
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:32 schreef practics het volgende:
Omdat hun (roedel)leider terug is. Let maar op als het een ander persoon is (een kind bijvoorbeeld) dan zou een hont heel stuk gematigder reageren..
Oh, en dan is het opeens geen liefde meer? Ik reageer ook een heel stuk minder enthousiast op een willekeurig persoon dan op mijn ouders bijvoorbeeld. Ik snap je redenering niet.
Ja, ik generaliseer.
pi_129117801
Ik vind het een mooi verhaal van liefde tussen mens en dier O+ en ik geloof daar gewoon wel in :)
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_129117907
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Oh, en dan is het opeens geen liefde meer? Ik reageer ook een heel stuk minder enthousiast op een willekeurig persoon dan op mijn ouders bijvoorbeeld. Ik snap je redenering niet.
Willekeurig vervangen voor kind uit exact het zelfde gezin.
Misschien dat je het dan snapt. En ja kind mag best 10 jaar zijn en 10 jaar al met hont opgegroeid zijn. van mijn part 15 zelfs.
pi_129118058
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:39 schreef practics het volgende:
Willekeurig vervangen voor kind uit exact het zelfde gezin.
Misschien dat je het dan snapt. En ja kind mag best 10 jaar zijn en 10 jaar al met hont opgegroeid zijn. van mijn part 15 zelfs.
Ja, dus een hond houdt vooral van zijn leider en minder van anderen eromheen. Ik zie niet hoe je daaruit kan destilleren dat dierenliefde eenrichtingsverkeer is. Ik denk juist dat de liefde van een dier voor zijn baas een stuk onvoorwaardelijker is dan de liefde tussen mensen.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 12:46:51 #22
206640 Beelzebufo
pi_129118188
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, dus een hond houdt vooral van zijn leider en minder van anderen eromheen. Ik zie niet hoe je daaruit kan destilleren dat dierenliefde eenrichtingsverkeer is. Ik denk juist dat de liefde van een dier voor zijn baas een stuk onvoorwaardelijker is dan de liefde tussen mensen.
Een mens is een mens en doet als een mens en denkt als een mens.
Een dier is een dier en doet als een dier en denkt als een dier.

Het probleem hier is antropomorfisme, het toekennen/projecteren van menselijke eigenschappen op dieren. Dieren zijn geen mensen en mensen zijn geen dieren. (Ja, biologisch gezien wel, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik hierboven bedoel)

Ik heb ook graag een kat op schoot, lekker aaien, beest spinnen! Hij een warm plekje, ik een warm plekje. Maar als de kat honger krijgt dan gaat hij er vandoor en als ik niet stil genoeg zit dan bijt hij in mijn handen. Dat doen katten.

Honden (mits niet in alfa-mode) lopen graag achter een leider aan. Dat doen honden. Rennen om een bal op te halen doen ze niet omdat ze dat leuk vinden, maar om de leider te plezieren. Zo denken honden.

En nogmaals: als iemand zo veel moeite wil doen om het welzijn van zijn huisdier te verbeteren: hulde. Een leider-hond zou dit echter nooit doen.
pi_129118228
Wat betreft het onderwerp of de liefde tussen mens en dier wederzijds is, hier een stukje uit een documentaire die ik van de week heb gezien, waarbij een klein experiment op dit gebied te zien is met zowel een heel jong kind, een hond en een kat. (vanaf ong. 21.30 min.)

pi_129118264
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:46 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik heb ook graag een kat op schoot, lekker aaien, beest spinnen! Hij een warm plekje, ik een warm plekje. Maar als de kat honger krijgt dan gaat hij er vandoor en als ik niet stil genoeg zit dan bijt hij in mijn handen. Dat doen katten.

Honden (mits niet in alfa-mode) lopen graag achter een leider aan. Dat doen honden. Rennen om een bal op te halen doen ze niet omdat ze dat leuk vinden, maar om de leider te plezieren. Zo denken honden.
En nu een beschrijving van de relatie tussen mensen?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 12:49:10 #25
206640 Beelzebufo
pi_129118269
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:47 schreef Kper_Norci het volgende:
Wat betreft het onderwerp of de liefde tussen mens en dier wederzijds is, hier een stukje uit een documentaire die ik van de week heb gezien, waarbij een klein experiment op dit gebied te zien is met zowel een heel jong kind, een hond en een kat. (vanaf ong. 21.30 min.)

Er zullen gerust wel processen zijn tussen mens en dier die, vanuit het menselijk oogpunt, uitgelegd worden als liefde. Maar zo denkt het dier niet, die heeft geen menselijk concept van liefde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')