abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129100634
Ging net even naar buiten om wat foto's te maken en stuitte op een vreemd probleem met mijn camera. Als ik de camera op een stand anders dan de M stand zet en de lens op manueel focus dan zie ik mijn zoeker vreemde knipperingen. Staat de lens op autofocus dan heb ik er geen last van. Heb het geprobeerd met alle lenzen die ik heb en elke lens heeft er last van (behalve mijn 50 mm 1.4 AF D want die heeft geen autofocus).

De knipperingen zijn bij de belichting (in bovenstaand plaatje nr. 11). De ene keer knippert hij links de andere keer rechts terwijl ik niks doe. Soms staan links en rechts allebei 'aan'. Soms knipperen links en rechts van de '0'. Dit is irritant en wil ik graag oplossen. Heeft iemand een idee?
pi_129100884
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:40 schreef geelkuikentje het volgende:
(behalve mijn 50 mm 1.4 AF D want die heeft geen autofocus).
Dat is vreemd, want de AF in AF-D staat voor autofocus...

Verder zou het kunnen zijn dat er sterke lichtverschillen zijn, waardoor je camera constant de verlichting aanpast in de (half-)automatische standen (waar alles anders dan M onder valt). Alleen verklaard dat niet waarom het alleen gebeurd wanneer je de camera op manual focus zet.
pi_129101308
Ik probeer mijn camera te resetten met menu + info indrukken voor 2 seconden maar resetten wil niet (of krijg ik geen melding?)
Mocht hij wel gereset zijn heeft dit niet geholpen....
pi_129101321
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:45 schreef Azreal het volgende:

[..]

Dat is vreemd, want de AF in AF-D staat voor autofocus...

Verder zou het kunnen zijn dat er sterke lichtverschillen zijn, waardoor je camera constant de verlichting aanpast in de (half-)automatische standen (waar alles anders dan M onder valt). Alleen verklaard dat niet waarom het alleen gebeurd wanneer je de camera op manual focus zet.
D5100 heeft geen eigen focusmotor en kan dus niet focussen met de 1.4 lens.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen al geprobeerd? Lijkt me een probleem met de lichtmeter
pi_129104404
Factory reset lukte niet dus dan maar de firmware updaten (met dezelfde firmware als er al op stond, ik had al de laatste). Misschien is dan alles weer gereset.
pi_129104720
De problemen zijn pas ontstaan merk ik eigenlijk nadat ik mijn nieuwe lens heb. De 50 mm 1.4 D AF had ik nog niet, toen waren de problemen nog niet. Ik zette de camera op A toen de 50 mm op de camera zat en toen zag ik dat ook bij de lichtmeter.

Opvallend is dat als ik op het scherm kijk en de camera op A of S zet (niet op M in ieder geval) en dan geforceerd probeer onder of over te belichten dat ik de belichtingsmeter wel naar links of naar rechts zie gaan terwijl het in de zoeker een discotheek van knipperingen blijft bij de belichtingsmeter.

[ Bericht 39% gewijzigd door geelkuikentje op 19-07-2013 07:33:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')