1 2 3 4 5 6 | Km 13.0 - Col de Manse 6.6 kilometre-long climb at 6.2% - category 2 Km 45.0 - Rampe du Motty 2.4 kilometre-long climb at 8% - category 3 Km 95.0 - Col d'Ornon (1 371 m) 5.1 kilometre-long climb at 6.7% - category 2 Km 122.5 - Alpe d'Huez 1 12.3 kilometre-long climb at 8.4% - category H Km 131.5 - Col de Sarenne 3 kilometre-long climb at 7.8% - category 2 Km 172.5 - Alpe d'Huez 2 13.8 kilometre-long climb at 8.1% - category H |
http://nos.nl/artikel/530191-bau--laugekte-op-alpe-dhuez.htmlquote:De Alpe d'Huez komt steeds voller te staan met Nederlanders. Al dagen staan tientallen Nederlanders met hun caravan op de Nederlandse berg en het wordt steeds moeilijker om nog een plekje te krijgen.
Donderdag staat de Tour-etappe met de Alpe d'Huez op het programma. Alle Nederlanders hopen op eindelijk weer een Nederlandse winnaar en dat Bauke Mollema en Laurens ten Dam goede zaken doen voor het klassement.
"Liefst Alpe d'Huez"
Ruim een week geleden zei Ten Dam nog dat hij droomt van een overwinning op Alpe d'Huez. Hij zei toen dat hij liever de etappe wint, dan dat hij hoog in het klassement eindigt.
Als Ten Dam aanvalt op de berg moet hij waarschijnlijk rekening houden met een nat wegdek. Franse weerstations verwachten zware regenbuien en mogelijk ook onweer.
Movistar-kopman Alejandro Valverde kondigde ook al aan dat hij zijn pijlen heeft gericht op de Alpe d'Huez. "Mijn doel is nu een ritzege, liefst op Alpe d'Huez", zei de Spanjaard gisteren. Door de waaier-etappe van afgelopen vrijdag kan Valverde zijn klassement vergeten.
Theunisse
De duizenden aanwezigen op de Alpe d'Huez krijgen in ieder geval de renners twee keer te zien. In etappe achttien beklimmen de renners aan het slot twee keer de Nederlandse berg.
In de Tour de France eindigde 27 keer een etappe op de Alpe d'Huez. Acht keer daarvan won een Nederlander, met Gert-Jan Theunisse in 1989 als laatste winnaar. Sindsdien waren het vooral Italianen die op Alpe d'Huez wonnen. In de jaren '90 zorgden Gianni Bugno (twee keer), Roberto Conti, Marco Pantani (twee keer) en Guiseppe Guerini voor Italiaans succes op 'onze' berg.
'Hup Herbert' oid.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:33 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Had op z'n minst Herbert in de tt verwacht
haten op Herbertquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:33 schreef Mani89 het volgende:
Herbert lacht om zijn eigen incapabelheid
*zap*
Ornon.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:33 schreef Ereinion het volgende:
Dit is wel kansloos van Bertje, doe dit dan op de Ornin.
DAS SPIEL IST AUF DER WAGEN!!!quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het spel is weer op de wagen.
Goed filmpje.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
moest gelijk hier aan denken bij dat lachje...![]()
fantastischquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:34 schreef Pino112 het volgende:
De Alpe vannacht
http://nos.nl/video/530861-ook-s-nachts-gekte-op-alpe-dhuez.html
Boom voor de bolletjestruiquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:35 schreef heywoodu het volgende:
Wel een serieus mooie kopgroep zeg, als die allemaal in vorm zijn
Nou, maar dan kun je tegenwoordig ook op internet hoorquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:35 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Die zitten buiten in de zon.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:34 schreef Pino112 het volgende:
De Alpe vannacht
http://nos.nl/video/530861-ook-s-nachts-gekte-op-alpe-dhuez.html
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, maar dan kun je tegenwoordig ook op internet hoor![]()
TT veranderd
Dat je daar weer kunt kijken. Reageer eens niet steeds.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En wat voegt dat toe aan dit topic?
Hashovdquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit niet gespeeld hebben
Dokker
Loipheimer
Rosmussen
Litz![]()
Weelinga
Beogerd
Zburg
Flocha
de bewegingen van de Grote Ambrosius niet bijhoudenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En wat voegt dat toe aan dit topic?
En alles op 99 zetten en met 9 man gaan aanvallen in de bergen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit niet gespeeld hebben
Dokker
Loipheimer
Rosmussen
Litz![]()
Weelinga
Beogerd
Zburg
Flocha
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef snellejelle het volgende:
[..]
de bewegingen van de Grote Ambrosius niet bijhouden
Laat hem lekker.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat je daar weer kunt kijken. Reageer eens niet steeds.
Godver, wat ernstig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit niet gespeeld hebben
Dokker
Loipheimer
Rosmussen
Litz![]()
Weelinga
Beogerd
Zburg
Flocha
Alsof ik me dat door jou laat opleggenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat je daar weer kunt kijken. Reageer eens niet steeds.
Dramatisch. Schandalig zelfs. Fietsen voor je geld.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:38 schreef Blik het volgende:
Ik zie helemaal geen Belkin-treintje (wel Sky, Saxo, Movistar), niet best.
Je bent een punt achter opleggen vergeten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Alsof ik me dat door jou laat opleggenVerder alles goed?
nee mart zat in het research teamquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:38 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik neem aan wegens geen licentie oid om echte namen te gebruiken?
Dit topic heeft wat Dries nodig.quote:
Moest ik aan denken toen bij die aanval van Saxobank met die waaiersquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En alles op 99 zetten en met 9 man gaan aanvallen in de bergen.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
nee mart zat in het research team
Sporza.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef Ambrosius het volgende:
Gerrans? Die rijdt niet bij Sky hoor José.
Even normaal doen tegen Mart.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
nee mart zat in het research team
Dat moeten we hebben hierquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Tijd voor een lief glitterbeertje
[ afbeelding ]
José.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef Ambrosius het volgende:
Ik heb dat nummer, of iig dat zinnetje, want ik ken dat nr niet eens, al de hele dag in mijn hoofdquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
*gaat staan met stoel boven hoofd*
SCHATJE MAG IK JE FOTO?![]()
![]()
![]()
*dansen*
En dan haten op D&Dquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef Ambrosius het volgende:
Stukkie na bocht 6quote:
Dat is wel heel lang geleden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Moest ik aan denken toen bij die aanval van Saxobank met die waaiersIn cyclingmanager selecteerde je alle renners om ze allemaal tegelijk te laten demareren
ik heb een een toe-toe, ik heb een toe-toe, ik heb een toe-toe, whoho!quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
*gaat staan met stoel boven hoofd*
SCHATJE MAG IK JE FOTO?![]()
![]()
![]()
*dansen*
Dat nummer niet kennenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:40 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb dat nummer, of iig dat zinnetje, want ik ken dat nr niet eens, al de hele dag in mijn hoofd
Ik word agressief van dat geglitter.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Tijd voor een lief glitterbeertje
[ afbeelding ]
Goed gejat van Rogier van Oosterhout.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat nummer niet kennen
Eén Gebroeders Ko voor dit topic:
Het was Dakkor manquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit niet gespeeld hebben
Dokker
Loipheimer
Rosmussen
Litz![]()
Weelinga
Beogerd
Zburg
Flocha
Eén Rogier van Oosterhout voor dit topic:quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Goed gejat van Rogier van Oosterhout.
Sommige gaan daar naar beneden hoorquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jammer van je mislukte grap. Ze rijden omhoog, niet naar beneden.
Rogier van Oosterhoutquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Goed gejat van Rogier van Oosterhout.
Nederlandsquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat nummer niet kennen
Eén Gebroeders Ko voor dit topic:
Nee.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:42 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
Sommige gaan daar naar beneden hoor
Dat klinkt nog aardig op de beat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nederlands
Schatzi schenk mir ein Foto
Nee, daar zijn ze dan al geweest.quote:
Bij gebrek aan barkrukken een keer met een paar man een loodzware statafel de lucht in getildquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Met mensen met barkrukken boven hun hoofd. Zoals het hoort.
Uiteraard.quote:
Volgende keer beter.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Uiteraard.
Nu alweer terug in het peloton.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef luckass het volgende:
[..]
Bij gebrek aan barkrukken een keer met een paar man een loodzware statafel de lucht in getild
Euskaltel heeft geen tactiek. Zou ook vreemd zijn als ze dat na bijna 15 jaar ineens wel zouden hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef DeeBee het volgende:
Kan Rellende_Rotscholier deze tactiek van Euskaltel even duiden? Want ik snap hier geen flikker van deze actie!
Tandjes tuffen.quote:
quote:
twitter:mrconde twitterde op donderdag 18-07-2013 om 13:46:29Talking between Team Sky and Belkin ends up with Sky saying they think they'll have an ally in Belkin today. Interesting. #TDF reageer retweet
Ja, maar is er sprake van? Onderhandelingen, etc.?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:46 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Ze willen nog een klassementsrenner en nu tteam uit elkaar valt..
Tijd voor Plan B!quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:46 schreef marcodej het volgende:
Belkin compleet onzichtbaar in het peloton. Boogerd en Berkhout maken zich oprecht zorgen over Mollema en Ten Dam.
Sanchez zal nooit voor Argos gaan rijden. Mocht Euskaltel inderdaad uit elkaar vallen, dan zal hij waarschijnlijk naar Movistar gaan, hij heeft al een aanbod gehad van hen. Movistar is gevestigd in Navarra, naast (of zoals de ETA zal zeggen in) het Baskenland.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:46 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Ze willen nog een klassementsrenner en nu tteam uit elkaar valt..
Vind het ook vreemd dat er niemand vooraan rijdtquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:46 schreef marcodej het volgende:
Belkin compleet onzichtbaar in het peloton. Boogerd en Berkhout maken zich oprecht zorgen over Mollema en Ten Dam.
Nee maar het leek mij wel een goed plan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja, maar is er sprake van? Onderhandelingen, etc.?
Oh okay, onzin dus.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:48 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Nee maar het leek mij wel een goed plan.
Movistar heeft toch al genoeg klassementsmannen ?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:48 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Sanchez zal nooit voor Argos gaan rijden. Mocht Euskaltel inderdaad uit elkaar vallen, dan zal hij waarschijnlijk naar Movistar gaan, hij heeft al een aanbod gehad van hen. Movistar is gevestigd in Navarra, naast (of zoals de ETA zal zeggen in) het Baskenland.
Dat Plan B van RaboBlancoBelkin is anders legendarisch te noemen.quote:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:48 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Nee maar het leek mij wel een goed plan.
Als ze echt heel slecht zouden zijn, dan zou Boom daar nu niet in de kopgroep zitten. Dan zouden ze hem in het peloton houden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:46 schreef marcodej het volgende:
Quintana, Valverde en?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:48 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Movistar heeft toch al genoeg klassementsmannen ?
Jij bent ook helemaal van het padje, of niet?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:49 schreef Kun-Aguero het volgende:
We hebben geen een keer naar Baulau gekeken.
Intxausti, Costa, Cobo (quote:
Rabo plannen. Lekker achterin hangen achter de kneuzen die altijd vallen, zodat je er zelf ook altijd bij ligt en niet mee kunt met ontsnappingen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind het ook vreemd dat er niemand vooraan rijdt
Hij snapt er zelf ook geen flikker van. Hij observeert en supportert alleen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef DeeBee het volgende:
Kan Rellende_Rotscholier deze tactiek van Euskaltel even duiden? Want ik snap hier geen flikker van deze actie!
Ze lopen gewoon te gamen daartwitter:larstm twitterde op donderdag 18-07-2013 om 13:33:48Gekkenhuis in bocht 7. We zuipen ons lan voor mollema en ten dam! reageer retweet
Daarvoor heb je Valverde en Quintana dan nog.quote:
Ja nogal.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jij bent ook helemaal van het padje, of niet?
Hij zal in ieder geval in één grote ronde wel (mede)kopman kunnen zijn, en Sanchez rijdt zelden meer dan één grote ronde per jaar (al zal hij dit jaar ook Vuelta doen).quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:50 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Daarvoor heb je Valverde en Quintana dan nog.
Sanchez is niet echt een renner die als knecht wil rijden lijkt mij.
Heeft ie nog iets gewonnen na die Vuelta?quote:
Omdat Boom Mollema en Ten Dam kan helpen tijdverlies te beperken op de Alpe d'Huez? Dan zou dan alleen tijdens de afdaling kunnen, maar Mollema kan zelf ook prima dalen. Als de twee zich echt slecht voelen zou ik juist gokken op een etappeoverwinning.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als ze echt heel slecht zouden zijn, dan zou Boom daar nu niet in de kopgroep zitten. Dan zouden ze hem in het peloton houden.
Gekkenhuis.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:50 schreef marcodej het volgende:
Ik jaag er nog maar een pizza in denk ik.
Houd ons op de hoogte.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:50 schreef marcodej het volgende:
Nee. Hoewel hij vorig jaar Tour nog acceptabel reed volgens mij.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heeft ie nog iets gewonnen na die Vuelta?
Ok man.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:50 schreef marcodej het volgende:
maak hem maar... soldaat!quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:50 schreef marcodej het volgende:
Welke topping?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:50 schreef marcodej het volgende:
[/liefdagboek]quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:50 schreef marcodej het volgende:
Fuentes is daarna ermee gestopt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heeft ie nog iets gewonnen na die Vuelta?
Nog 10 minuutjes, kaas begint net te smelten.quote:
Er zijn 3 grote rondes. Kassa.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:50 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Daarvoor heb je Valverde en Quintana dan nog.
Sanchez is niet echt een renner die als knecht wil rijden lijkt mij.
Dertigste noem jij acceptabel als winnaar van de Ronde van Spanje?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:52 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Nee. Hoewel hij vorig jaar Tour nog acceptabel reed volgens mij.
Wel de laatste renner die de Skyborgs kon stoppen.
Nee, de bolognese.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:53 schreef Frankcofrank het volgende:
[..]
Geen inferno pizza vd lidl hé!
Maar gokken met een etappeoverwinning van Boom? Kom op. De enige die het zou kunnen, is Gesink. Boom lost straks als eerste in voorin.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef Principia het volgende:
[..]
Omdat Boom Mollema en Ten Dam kan helpen tijdverlies te beperken op de Alpe d'Huez? Dan zou dan alleen tijdens de afdaling kunnen, maar Mollema kan zelf ook prima dalen. Als de twee zich echt slecht voelen zou ik juist gokken op een etappeoverwinning.
Valverde / quintana kunnen er wel 2 per jaar rijden.quote:
Daar zit nog 20km vlak/licht dalend. Daar kan Boom Mollema en/of Ten Dam nog prima helpen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef Principia het volgende:
[..]
Omdat Boom Mollema en Ten Dam kan helpen tijdverlies te beperken op de Alpe d'Huez? Dan zou dan alleen tijdens de afdaling kunnen, maar Mollema kan zelf ook prima dalen. Als de twee zich echt slecht voelen zou ik juist gokken op een etappeoverwinning.
Pilsje erbij naar ik aanneem?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nog 10 minuutjes, kaas begint net te smelten.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nog 10 minuutjes, kaas begint net te smelten.
Dertigste is verre van goed, maar ook in ogenschouw nemende dat hij zwaar gevallen was aan het begin van de ronde is het nog te verdedigen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:53 schreef Principia het volgende:
[..]
Dertigste noem jij acceptabel als winnaar van de Ronde van Spanje?
Als een baas.quote:
Hij is knap pittig moet ik zeggen, dan is een glas melk niet te versmaden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Melk met een pizzaalsof het een pannekoek is.
Zou er ook vlees noch vis op die pizza zitten?quote:
ah, een inferno dus.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij is knap pittig moet ik zeggen, dan is een glas melk niet te versmaden.
Overigens liever een beker melk.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Oh, dan kan het nog wel ja. Ik eet meestal ham-kaas pizza's. Met ansjovis.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
goddelijke combinatie man.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Melk met een pizzaalsof het een pannekoek is.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar gokken met een etappeoverwinning van Boom? Kom op. De enige die het zou kunnen, is Gesink. Boom lost straks als eerste in voorin.
Ik bedoel het dan ook in de vorm van Gesink laten ontsnappen tijdens de eerste keer Alpe met Boom als springplank.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar gokken met een etappeoverwinning van Boom? Kom op. De enige die het zou kunnen, is Gesink. Boom lost straks als eerste in voorin.
Vreemd inderdaad dat Gesink niet meezitquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waar zit dat stuk dan, bij Bourg d'Oisans? Dat is toch geen 20 km?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar zit nog 20km vlak/licht dalend. Daar kan Boom Mollema en/of Ten Dam nog prima helpen.
Tja, als je leidt dan wil je zoiets uit de etappe hebben, als je moet aanvallen wil je dat zoiets in de etappe blijft. Voorspelbare reacties vaak.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:55 schreef Ereinion het volgende:
Die hypocriet Riis, wat een smeerlap is dat ook. Toen ze bang waren dat Nibali in de afdaling van de Crostis zou aanvallen waren ze de eerste die die klim uit koers wilden halen.
Zo raar is het niet. Deze kopgroep wappert namelijk vanzelf wel weer terug en vroeger dan waarschijnlijk vooraf gehoopt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad dat Gesink niet meezit
Ze gaan pizza's met melk halen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:59 schreef Ferdii het volgende:
Paulinho en roche in de patat? Of gaan ze springplank zijn later op de alpe?
Is dat een tattooquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:59 schreef Marcoss het volgende:
Die tattoo van Boom is de 1ste dagen al meer dan genoeg in beeld geweest, blijkbaar hebben veel mensen die toen gemist
Boom als springplank voor Gesink, door hem te laten demarreren tijdens de eerste keer Alpe d'Huez.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
chasse du laitquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:59 schreef Ferdii het volgende:
Paulinho en roche in de patat? Of gaan ze springplank zijn later op de alpe?
idd, hip filmpjequote:Op donderdag 18 juli 2013 14:00 schreef Gramulanion het volgende:
He dit filmpje zie ik voor het eerst
Froome?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:01 schreef Pino112 het volgende:
Er gaat wel eentje vanmiddag het ravijn in bij die afdaling.
Mizoen richting La Ferriere. Daar kan Boom nog best nuttig zijn. (Hopelijk voor Gesink.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:59 schreef Principia het volgende:
[..]
Waar zit dat stuk dan, bij Bourg d'Oisans? Dat is toch geen 20 km?
Inderdaad. Ik vind normaal dat renners niet moeten zeuren, maar dat asfalt in combinatie met die afgrond vind ik wat overdreven, al ga ik ervan uit dat al het grind e.d. zal zijn weggeveegd.quote:
Met de huidige voorsprong van al 6"30 zou een goede renner uit die groep het wel eens erg lang vol kunnen houden. (heb de samenstelling van de groep nog niet bekeken)quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zo raar is het niet. Deze kopgroep wappert namelijk vanzelf wel weer terug en vroeger dan waarschijnlijk vooraf gehoopt.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:02 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik ook, gelukkig heb ik nog appels.
Voor een appel heb je altijd.
De kopgroep bestaat uit:quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met de huidige voorsprong van al 6"30 zou een goede renner uit die groep het wel eens erg lang vol kunnen houden. (heb de samenstelling van de groep nog niet bekeken)
de renners kiezen er zelf voor om het gevaarlijk te maken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:03 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind normaal dat renners niet moeten zeuren, maar dat asfalt in combinatie met die afgrond vind ik wat overdreven, al ga ik ervan uit dat al het grind e.d. zal zijn weggeveegd.
Maar eigenlijk hadden ze nieuw asfalt moeten leggen voordat ze dit deden.
Met zo'n weg niet altijd. Als er echt gaten inzitten loop je gewoon kans op een lekke band oid en dat is in een afdaling echt niet prettig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef snellejelle het volgende:
[..]
de renners kiezen er zelf voor om het gevaarlijk te maken.
Niemand die naast Hesjedal wil rijden straksquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:01 schreef Pino112 het volgende:
Er gaat wel eentje vanmiddag het ravijn in bij die afdaling.
dan moeten ze rustiger dalen. Aanpassen aan de omstandighedenquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:05 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Met zo'n weg niet altijd. Als er echt gaten inzitten loop je gewoon kans op een lekke band oid en dat is in een afdaling echt niet prettig.
Ze wouden nieuw asfalt laten leggen, maar dit is tegengehouden door natuuractivisten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:05 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Met zo'n weg niet altijd. Als er echt gaten inzitten loop je gewoon kans op een lekke band oid en dat is in een afdaling echt niet prettig.
jaquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wacht, wat, is die grap van Ericr nu weggehaald?
Neen. Als renner heb je remmen. Als je geen risico wil nemen gebruik je die wat meer.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef freaky40 het volgende:
Dat asfalt ziet er niet uit, dat had wel even een nieuw laagje mogen hebben. De afdaling is volledig voor rekening van de mensen die besloten hebben deze route te nemen als er straks iets goed mis gaat...
Ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja, dat die nergens goed voor zijn wisten we al.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ze wouden nieuw asfalt laten leggen, maar dit is tegengehouden door natuuractivisten.
Amador, Jeanneson en Riblon zijn wel goede klimmers. En TJ zou ook wat kunnenquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De kopgroep bestaat uit:
CHAVANEL S.152OPQ+00:35:17
JEANNESSON A.77FDJ+00:48:38
RIBLON C.89ALM+01:02:47
VAN GARDEREN T.39BMC+01:10:01
AMADOR A.122MOV+01:13:13
DANIELSON T.173GRS+01:32:23
VOIGT J.48RLT+01:41:43
BOOM L.161BEL+02:17:40
MOSER M.17CAN+02:17:43
Niet veel soeps dus
Het topic wordt steeds korter.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die natuuractivisten wilden die wouden behouden begrijp ik?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ze wouden nieuw asfalt laten leggen, maar dit is tegengehouden door natuuractivisten.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Daar had Gesink dan goed bij kunnen zitten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De kopgroep bestaat uit:
CHAVANEL S.152OPQ+00:35:17
JEANNESSON A.77FDJ+00:48:38
RIBLON C.89ALM+01:02:47
VAN GARDEREN T.39BMC+01:10:01
AMADOR A.122MOV+01:13:13
DANIELSON T.173GRS+01:32:23
VOIGT J.48RLT+01:41:43
BOOM L.161BEL+02:17:40
MOSER M.17CAN+02:17:43
Niet veel soeps dus
kan ik me niet voorstellen. Waarom zou je niet opnieuw mogen asfalteren?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De post die ie citeerde ook.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:07 schreef Lutte het volgende:
[..]
Die natuuractivisten wilden die wouden behouden begrijp ik?
Tankinkquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:07 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.letour.fr/le-tour/2013/us/classifications.html
Smakelijk!quote:
het gaat sneeuwen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:08 schreef Maver24 het volgende:
hoe staat het met de voorspelling van het weer op de bergen? Gaat het nog keihard plensen ?
Het oude asfalt zou bij de stijl van de omgeving passen. Een nieuwe donkere strook zou vervuilender zijn en niet bij de omgeving passen ofzo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:07 schreef snellejelle het volgende:
[..]
kan ik me niet voorstellen. Waarom zou je niet opnieuw mogen asfalteren?
Dat doe ik wel als ik mijn hoed moet opeten.quote:
Oke, ook goed.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat doe ik wel als ik mijn hoed moet opeten.
Dit weer.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:10 schreef Maver24 het volgende:
als je niet had gekeken naar de weersvoorspelling en je ziet deze weer denk je niet aan regen
Vanaf nu alleen maar bergie op, bergie af (3x)quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:10 schreef NaturalScience het volgende:
En nog maar 99km tot de finish.Nu wordt het spannender.
De finish is nog ver.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:10 schreef NaturalScience het volgende:
En nog maar 99km tot de finish.Nu wordt het spannender.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |