Lapo:
http://www.teambelkin.com(...)ollowing-stage--1103TDF: REACTIES NA ETAPPE 17
Na elke etappe in de Tour de France peilen we bij de renners van het Belkin Pro Cycling Team hoe het er met ze voorstaat.
Lars Boom“Het ging eigenlijk wel goed. Ik had meteen een redelijk ritme te pakken. In de eerste afdaling was het draaien en keren en ook het asfalt lag er niet al te best bij, maar als je een beetje technisch bent, kon je er wel lekker naar beneden. Vanuit de auto hebben ze me goed door de bochten geloodst.”
Laurens ten Dam“Bergop ging het goed, ik baal van mijn valpartij in het slot. Ik reed vol op de limiet. Ik gaf alles, maar die crash heeft me dertig seconden gekost. Het gebeurde zo'n vijf à zes kilometer voor de finish. Ik nam een bocht naar links niet goed en kon mijn fiets niet meer houden. Ik gleed flink door en heb ook schaafwonden op mijn rug. De conditie is nog goed.”
Robert Gesink“De tijdrit werd door de regen best een beetje gevaarlijk. Zeker de afdaling van de eerste klim was link. Ik heb met het oog op morgen rustig aan gedaan. Ik heb gehoord dat er al een week lang geen auto’s omhoog kunnen op Alpe d’Huez, omdat het zo druk is. Ik kijk er erg naar uit. Je krijgt zoveel energie van de mensen langs de kant. De Mont Ventoux was al mooi, de Alpe d’Huez zal nog mooier worden.”
Tom Leezer“Ik heb echt mijn best moeten doen, want het was geen vlakke tijdrit, maar het is prima gegaan. Ik heb bergop mijn eigen tempo aangehouden en vervolgens twee goede afdalingen gereden. Ik vond het op de eerste beklimming moeilijk om in een ritme te komen aangezien het erg onregelmatig was. De afdaling van de eerste klim vond ik vanwege het slechte asfalt en de smalle weg bijzonder lastig.”
Bauke Mollema“Ik had niet gedacht dat de verschillen zo groot zouden zijn. Het begon op het einde te regenen en daardoor ging remmen lastig. Dan word je meteen wat onzeker en daarom stuurde ik de laatste bocht ook gewoon te laat in en ging ik in de hekken. Vandaag was geen goede dag, ik wil me zeker nog laten zien de komende dagen en ik blijf strijden voor het podium. Ik denk nog steeds dat ik bij de eerste drie kan eindigen.”
Lars Petter Nordhaug“Om het zekere voor het onzekere te nemen, ben ik bergop vol gegaan. In de afdalingen heb ik het wat rustiger gedaan en geen risico’s genomen. Aan het eind van mijn tijdrit viel er wat regen, maar dat was geen probleem.”
Bram Tankink“De regen was heel plaatselijk en tijdens mijn tijdrit droogde het gelukkig alweer een beetje op. Vooruitkijkend naar morgen hoop ik dat het een mooi gekkenhuis wordt, maar dat het ook allemaal goed gaat verlopen. Bovendien moeten de mensen in hun enthousiasme niet op mijn linkerschouder duwen, die is nog een beetje pijnlijk.”
Sep Vanmarcke“Voor niet-klassementsrenners, waaronder ook ik, was het flink doortrappen om op tijd binnen te komen. Het deed vanaf de eerste meter pijn. Vanaf het startpodium ging het meteen omhoog. Ik hoop dat ik de mannen de komende dagen kan helpen, dat zou betekenen dat ik lang met het peloton mee kan.”
Maarten Wynants“Ik heb stevig doorgereden, want ik wilde niet het risico lopen om buiten de tijdslimiet te eindigen. Je weet nooit wat de favorieten doen. Het was een vrij lastig parcours. Er zaten twee echte klimmen in en met name de eerste was erg onregelmatig met veel steile, maar ook veel vlakke stukken. De eerste afdaling vond ik best gevaarlijk, de tweede was vooral heel snel.”
Nico Verhoeven“Ik heb geen heel slecht gevoel. Misschien hadden anderen meer verwacht, maar Bauke heeft een degelijke tijdrit gereden. De concurrenten hebben het ook gewoon heel goed gedaan. We zijn van plek twee naar vier gegaan, maar die vierde plaats na ruim twee weken Tour is zeker geen schande. Er zijn nog kansen op meer. We moeten gewoon gefocust blijven, in ons zelf blijven geloven en zorgen dat we goed zijn.”