Optiefen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:48 schreef deadprez het volgende:
reuma lijkt me wel chill bietje gratis medicinale wiet krijgen alles
Hmm. Herkenbaar. Bij mij begon het in Londen na veel lopen (Londenquote:Op woensdag 17 juli 2013 18:00 schreef gothic-blackie het volgende:
Hier aanvalsreuma, specifiek een vorm die bij een kleine groep patienten aanwezig is voordat het reumatische artritis wordt (de ouderwetse reuma). Aanvallen worden nu onder controle gehouden door plaquenil en bij een aanval mag ik meloxicam slikken.
Aanvallen duren maar een dag of twee en het is elke keer een ander gewricht, vaak schouder of pols, soms heup, enkel en andere opties. Voordat ik de medicijnen kreeg waren de aanvallen dagelijks en dan weken lang. Het is pas op komen zetten nadat ik gestopt ben met roken, net alsof het roken de zware ziektes onderdrukt (heb ook astma gekregen na het stoppen)
Heb je niet zoiets van dat laat ik nog eens opnieuw bekijken of heb je er niet zo'n last van?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:58 schreef Mirjam het volgende:
Ik ben ooit gediagnosticeerd op bechterew, maar of dat echt zo is of nog steeds, geen idee eigenlijk.
De plaquenil werkt super bij mij. Na dagelijkse aanvallen nu eens in de twee weken en dan een dag of 2/3 dus pijnvrij ben ik gelukkig wel vaak al merk ik wel aftakeling, snel lopen doet pijn, typen soms ookquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hmm. Herkenbaar. Bij mij begon het in Londen na veel lopen (Londen) in mijn knieën dat ik gewoon echt niet meer kon opstaan. Daarna in mijn polsen, toen weer in mijn vingers, of in mijn elleboog, enkel, ect.
Werkt de plaquenil goed bij je? En ben je wel eens klachten vrij? Of nooit?
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:36 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
De plaquenil werkt super bij mij. Na dagelijkse aanvallen nu eens in de twee weken en dan een dag of 2/3 dus pijnvrij ben ik gelukkig wel vaak al merk ik wel aftakeling, snel lopen doet pijn, typen soms ook
Bijna 29, redelijk jong dusquote:
Ja, dat is idd redelijk jong.quote:
Het is bij jou dus NOOIT helemaal weg?quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:36 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
De plaquenil werkt super bij mij. Na dagelijkse aanvallen nu eens in de twee weken en dan een dag of 2/3 dus pijnvrij ben ik gelukkig wel vaak al merk ik wel aftakeling, snel lopen doet pijn, typen soms ook
Imigran heb ik ook gebruikt voor Migraine. Heb je injectie of neusspray?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:34 schreef soapie het volgende:
Hier fibromyalgie in combinatie met migraine. Altijd last van nek, rug / schouders en hoofd. Verder veel last van stijfheid. Bij mij is sporten ook voorbij, maakt het alleen maar erger. Zelfs zwemmen lukt niet.....
Heb veel baat bij imigran, is een migraine-middel maar verminderd nekklachten. Arts is er alleen niet blij mee dat ik het zo vaak gebruik, dus moet binnenkort weer terug...
Het is bij jou dus NOOIT helemaal weg?quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:36 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
Hoeveel prednison gebruik je? En jij hebt duidelijke ontstekingen in je gewrichten he? Dik, rood, ect?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:33 schreef saaw het volgende:
Heb al ruim 10 jaar RA in beide knieën. Gebruik hiervoor nu, na jaren gekloot met medicatie wat weinig opleverde, om de week humira, wekelijks methotrexaat en wanneer nodig prednison, en hou het zo redelijk onder controle.
Mja ik weet niet. Heb wel vaak veel pijn, maar geen idee of dat ook reuma is of kan zijn. Ben er te lam voor denk ikquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb je niet zoiets van dat laat ik nog eens opnieuw bekijken of heb je er niet zo'n last van?
Ja, dat snap ik wel heel goed, maar als het wel zo is kun je behandeld worden en word je pijn misschien wel minder. Maar ja, kop in het zand steken ben ik ook vanquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Mja ik weet niet. Heb wel vaak veel pijn, maar geen idee of dat ook reuma is of kan zijn. Ben er te lam voor denk ik
Ik heb ook niet zo'n zin in nog een kruisje op m'n bingokaart, dus ik doe alsof het er niet is.
nou ja, de pijn is wel soms helemaal weg. maar ik merk gewoon dat ik met lopen veel langzamer ben dan collega's (moeten hetzelfde stukje lopen van bus/trein naar kantoor en ik doe er twee keer zo lang over) en typen soms pijnlijk is, maar als ik dan even rust neem dan is dat wel over. het is meer dat ik merk dat als ik mijn gewrichten belast deze vervelend gaan doen. de echte pijnaanvallen zijn eens in de twee weken en dan paar dagen. voordat ik deze medicijnen had was het wel dagelijks pijn, en vaag genoeg vaak voor het slapen gaan, en niet bij het opstaan, net alsof bewegen het erger maakt terwijl ze zeggen dat juist rust het erger maakt (want dan word je stijf)quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het is bij jou dus NOOIT helemaal weg?
Ja als het zover is dan is er echt geen twijfel over mogelijk. Dik, rood, warm, pijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoeveel prednison gebruik je? En jij hebt duidelijke ontstekingen in je gewrichten he? Dik, rood, ect?
Dat heb ik dan weer niet. Ja, 2x gehad, in mijn knieën.
Ik gebruik het wanneer nodig, dat is dus als ik een ontsteking aan voel komen en dat komt neer op ongeveer 4 achtereenvolgende dagen per maand. Heb helemaal geen last van de bijwerkingenquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:19 schreef Qwea het volgende:
Kom je erg aan van de pred? Hoelang gebruik je 20mg?
Ochtendstijfheid heb ik geloof ik ook niet...
Ik heb tabletten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Imigran heb ik ook gebruikt voor Migraine. Heb je injectie of neusspray?
Aaaaah!quote:
Zaldiar is zaad, gewoon een combi van Tramadol en paracetamol ineen. Werkt dat voor jou wel?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aaaaah!
Hier ging het vanmiddag op het strand lekker. Nu thuis en last van mijn linker middelvinger en beide knieën weer.
Had Vrijdag reumatoloog gebeld omdat het blijft komen en humira niet veel doet... Moet ik of prednison gaan slikken (dikke doei!) of zaldiar. Tramadol gewoon doet niks. Oxycodon ook niet.
Celebrex wel iets, maar dat slik ik liever niet want NSAID en Crohn.
Gebruiken jullie pijnstilling? Zo ja : wat en hoeveel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |