Precies.... deze lui stevig aanpakken en die Satudarah wapenhandelaren van gister ook. Daarna nog de salafisten opruimen en dan kunnen we weer rustig slapenquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
In ben blij dat dit soort acties plaatsvinden; terrorisme en extremisme kun je niet snel genoeg de kop indrukken.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)atie-in-Europa.dhtmlquote:Acties tegen neonazi-guerrilla in Europa
Verdachten planden terreuraanslagen
In Nederland, Duitsland en Zwitserland vindt een grootschalig onderzoek plaats naar een neonazistische terreurorganisatie. Woensdagochtend vielen agenten woningen, bedrijfspanden en gevangeniscellen binnen. Zes mannen, onder wie een 19-jarige Nederlander, worden verdacht van het plannen van een terreurnetwerk. De politie in Den Haag heeft woensdag bevestigd dat er huiszoeking is verricht in het kader van een Duits onderzoek. Volgens Duitse media was dat in de Zuid-Hollandse woning van verdachte Jeroen B.
De terroristische groep zou opgezet zijn langs de dezelfde lijnen als de Werwolf-Kommando's van SS-baas Heinrich Himmler. Die wilde in de nadagen van het Derde Rijk (1933-1945) guerrilla-eenheden opzetten die achter de linies van de oprukkende vijand moesten huishouden.
De verdachten die de politie woensdag in het vizier had bij de in totaal 11 huiszoekingen, zouden worden aangevoerd door de Zwitserse neonazi's Robert S. (54) en Sebastien N. (25). Zij zitten gevangen in hun vaderland en hun cellen werden doorzocht, evenals die van van 'geloofsgenoot' Roberto K. In Duitsland werden huiszoekingen gedaan bij Denny R. (29) in de deelstaat Nedersaksen en bij Heiko W. (32) in Mecklenburg-Voor-Pommeren.
De kopstukken Robert S. en Sebastien N. zijn vooral door getuigenverklaringen in het vizier van justitie gekomen. Het onderzoek naar de twee verloopt volgens het tijdschrift Der Spiegel moeizaam. Zo zijn onderzoekers er nog niet in geslaagd bewijsmateriaal te putten uit de gecodeerde telecommunicatie waar de verdachten zich van hebben bediend. Concrete plannen tot bijvoorbeeld het plegen van aanslagen zijn nog niet blootgelegd.
Justitie vermoedt evenwel dat de groep, samen met nog onbekende medeplichtigen, het politieke systeem van de Bondsrepubliek met geweld wilde aanvallen.
Tijdens de huiszoekingen is er volgens de eerste opgaven veel bewijsmateriaal gevonden, vooral in de vorm van databestanden die uitgeplozen moeten worden. Arrestaties vonden vooralsnog niet plaats.
Ik slaap over het algemeen rustig hoor. Dit soort extremisme wordt gelukkig meestal wel tijdig ontmaskerd. Gevaarlijker vind ik de naïevelingen die vinden dat de overheid niks mag monitoren met het oog op privacy. Gelukkig monitort de overheid wel. Dit soort nieuwsberichten maakt duidelijk hoe belangrijk en noodzakelijk dat is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:08 schreef Flurry het volgende:
[..]
Precies.... deze lui stevig aanpakken en die Satudarah wapenhandelaren van gister ook. Daarna nog de salafisten opruimen en dan kunnen we weer rustig slapen
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik slaap over het algemeen rustig hoor. Dit soort extremisme wordt gelukkig meestal wel tijdig ontmaskerd. Gevaarlijker vind ik de naïevelingen die vinden dat de overheid niks mag monitoren met het oog op privacy. Gelukkig monitort de overheid wel. Dit soort nieuwsberichten maakt duidelijk hoe belangrijk en noodzakelijk dat is.
quote:De kopstukken Robert S. en Sebastien N. zijn vooral door getuigenverklaringen in het vizier van justitie gekomen.
Men heeft alleen nog maar vermoedens blijkbaar, databestanden kan van alles zijn.quote:Zo zijn onderzoekers er nog niet in geslaagd bewijsmateriaal te putten uit de gecodeerde telecommunicatie waar de verdachten zich van hebben bediend. Concrete plannen tot bijvoorbeeld het plegen van aanslagen zijn nog niet blootgelegd.
Justitie vermoedt evenwel dat de groep, samen met nog onbekende medeplichtigen, het politieke systeem van de Bondsrepubliek met geweld wilde aanvallen.
Tijdens de huiszoekingen is er volgens de eerste opgaven veel bewijsmateriaal gevonden, vooral in de vorm van databestanden die uitgeplozen moeten worden. Arrestaties vonden vooralsnog niet plaats.
Geboorteland van de bedenker van het nazisme?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:04 schreef arjan1212 het volgende:
het waren 2 zwitsers, 1 nederlander en 3 duitsers.
hoe kom jij dan bij oostenrijk
Lekker toch dat de overheid alles van je weet. Tot dat je van iets verdacht wordt dan piep je wel anders.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik slaap over het algemeen rustig hoor. Dit soort extremisme wordt gelukkig meestal wel tijdig ontmaskerd. Gevaarlijker vind ik de naïevelingen die vinden dat de overheid niks mag monitoren met het oog op privacy. Gelukkig monitort de overheid wel. Dit soort nieuwsberichten maakt duidelijk hoe belangrijk en noodzakelijk dat is.
Ja, maar als je onschuldig bent heb je toch niet te verbergen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:44 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Lekker toch dat de overheid alles van je weet. Tot dat je van iets verdacht wordt dan piep je wel anders.
Je wilt toch niet dat mensen die je niet kent alles van je weten ook je medisch dossier en wat je interesse zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, maar als je onschuldig bent heb je toch niet te verbergen?
Medisch dossier? Wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:46 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je wilt toch niet dat mensen die je niet kent alles van je weten ook je medisch dossier en wat je interesse zijn.
Lijkt me een prima principe dat de overheid mensen in de gaten houdt die verdacht doen. Voorkomt terroristische aanslagen en dergelijke.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:44 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Lekker toch dat de overheid alles van je weet. Tot dat je van iets verdacht wordt dan piep je wel anders.
Die kans van 0,001% dat ik dood ga door een aanslag geeft hun niet het recht om mijn af te luisteren. Beter minder controle en een hoger kans. Dan dat ik geef prive meer heb.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt me een prima principe dat de overheid mensen in de gaten houdt die verdacht doen. Voorkomt terroristische aanslagen en dergelijke.
In dit geval zijn er toch juist geen concrete aanwijzingen gevonden, en wordt er geageerd op basis van wat andere roepen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt me een prima principe dat de overheid mensen in de gaten houdt die verdacht doen. Voorkomt terroristische aanslagen en dergelijke.
Klopt. Al staat er niet dat er volledig op basis dergelijke aanwijzingen is gehandeld.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:52 schreef Ludd het volgende:
[..]
In dit geval zijn er toch juist geen concrete aanwijzingen gevonden, en wordt er geageerd op basis van wat andere roepen?
0,001% van de bevolking is altijd nog 167 mensen. Ik heb er niks op tegen dat ze gericht monitoren indien nodig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:52 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Die kans van 0,001% dat ik dood ga door een aanslag geeft hun niet het recht om mijn af te luisteren. Beter minder controle en een hoger kans. Dan dat ik geef prive meer heb.
Onzin. Bij de laatste grote aanslagen lagen de daders allemaal al in het vizier van de overheid maar heeft men niet ingegrepen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |