abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129047794
In Nederland is de woning van de 19-jarige Jeroen B. in de buurt van Rotterdam doorzocht, meldt het artikel in Der Spiegel.

In ben blij dat dit soort acties plaatsvinden; terrorisme en extremisme kun je niet snel genoeg de kop indrukken.
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:08:19 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129047874
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

In ben blij dat dit soort acties plaatsvinden; terrorisme en extremisme kun je niet snel genoeg de kop indrukken.
Precies.... deze lui stevig aanpakken en die Satudarah wapenhandelaren van gister ook. Daarna nog de salafisten opruimen en dan kunnen we weer rustig slapen ^O^
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_129047882
Even een blijvende afbeelding gemaakt van de Teletekst-pagina die TS heeft geplaatst:

En even het nieuwsbericht de OP van het gesloten topic hierheen:

quote:
Acties tegen neonazi-guerrilla in Europa
Verdachten planden terreuraanslagen

In Nederland, Duitsland en Zwitserland vindt een grootschalig onderzoek plaats naar een neonazistische terreurorganisatie. Woensdagochtend vielen agenten woningen, bedrijfspanden en gevangeniscellen binnen. Zes mannen, onder wie een 19-jarige Nederlander, worden verdacht van het plannen van een terreurnetwerk. De politie in Den Haag heeft woensdag bevestigd dat er huiszoeking is verricht in het kader van een Duits onderzoek. Volgens Duitse media was dat in de Zuid-Hollandse woning van verdachte Jeroen B.

De terroristische groep zou opgezet zijn langs de dezelfde lijnen als de Werwolf-Kommando's van SS-baas Heinrich Himmler. Die wilde in de nadagen van het Derde Rijk (1933-1945) guerrilla-eenheden opzetten die achter de linies van de oprukkende vijand moesten huishouden.

De verdachten die de politie woensdag in het vizier had bij de in totaal 11 huiszoekingen, zouden worden aangevoerd door de Zwitserse neonazi's Robert S. (54) en Sebastien N. (25). Zij zitten gevangen in hun vaderland en hun cellen werden doorzocht, evenals die van van 'geloofsgenoot' Roberto K. In Duitsland werden huiszoekingen gedaan bij Denny R. (29) in de deelstaat Nedersaksen en bij Heiko W. (32) in Mecklenburg-Voor-Pommeren.

De kopstukken Robert S. en Sebastien N. zijn vooral door getuigenverklaringen in het vizier van justitie gekomen. Het onderzoek naar de twee verloopt volgens het tijdschrift Der Spiegel moeizaam. Zo zijn onderzoekers er nog niet in geslaagd bewijsmateriaal te putten uit de gecodeerde telecommunicatie waar de verdachten zich van hebben bediend. Concrete plannen tot bijvoorbeeld het plegen van aanslagen zijn nog niet blootgelegd.

Justitie vermoedt evenwel dat de groep, samen met nog onbekende medeplichtigen, het politieke systeem van de Bondsrepubliek met geweld wilde aanvallen.

Tijdens de huiszoekingen is er volgens de eerste opgaven veel bewijsmateriaal gevonden, vooral in de vorm van databestanden die uitgeplozen moeten worden. Arrestaties vonden vooralsnog niet plaats.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)atie-in-Europa.dhtml

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2013 16:33:14 ]
pi_129047973
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:08 schreef Flurry het volgende:

[..]

Precies.... deze lui stevig aanpakken en die Satudarah wapenhandelaren van gister ook. Daarna nog de salafisten opruimen en dan kunnen we weer rustig slapen ^O^
Ik slaap over het algemeen rustig hoor. Dit soort extremisme wordt gelukkig meestal wel tijdig ontmaskerd. Gevaarlijker vind ik de naïevelingen die vinden dat de overheid niks mag monitoren met het oog op privacy. Gelukkig monitort de overheid wel. Dit soort nieuwsberichten maakt duidelijk hoe belangrijk en noodzakelijk dat is.
pi_129052512
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik slaap over het algemeen rustig hoor. Dit soort extremisme wordt gelukkig meestal wel tijdig ontmaskerd. Gevaarlijker vind ik de naïevelingen die vinden dat de overheid niks mag monitoren met het oog op privacy. Gelukkig monitort de overheid wel. Dit soort nieuwsberichten maakt duidelijk hoe belangrijk en noodzakelijk dat is.
quote:
De kopstukken Robert S. en Sebastien N. zijn vooral door getuigenverklaringen in het vizier van justitie gekomen.
:?
pi_129054456
quote:
Zo zijn onderzoekers er nog niet in geslaagd bewijsmateriaal te putten uit de gecodeerde telecommunicatie waar de verdachten zich van hebben bediend. Concrete plannen tot bijvoorbeeld het plegen van aanslagen zijn nog niet blootgelegd.

Justitie vermoedt evenwel dat de groep, samen met nog onbekende medeplichtigen, het politieke systeem van de Bondsrepubliek met geweld wilde aanvallen.

Tijdens de huiszoekingen is er volgens de eerste opgaven veel bewijsmateriaal gevonden, vooral in de vorm van databestanden die uitgeplozen moeten worden. Arrestaties vonden vooralsnog niet plaats.
Men heeft alleen nog maar vermoedens blijkbaar, databestanden kan van alles zijn.
pi_129054855
Terug naar eigen land! (Oostenrijk)
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129055008
het waren 2 zwitsers, 1 nederlander en 3 duitsers.

hoe kom jij dan bij oostenrijk
pi_129055364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:04 schreef arjan1212 het volgende:
het waren 2 zwitsers, 1 nederlander en 3 duitsers.

hoe kom jij dan bij oostenrijk
Geboorteland van de bedenker van het nazisme? :@
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129061622
Wat ik vanuit de Duitse media meekrijg zijn er helemaal geen concrete aanwijzingen. Noem me maar achterdochtig, maar dit komt op mij over als een tactiek om weer wat meer budget voor verfassungsschutz vrij te maken en een draagvlak voor een überwachungsstaat te creëren bij de naïeve burgers. Na het NSU-debacle snap ik wel dat ze geen risicio's kunnen nemen, maar toch.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:44:08 #12
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129061717
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lekker toch dat de overheid alles van je weet. Tot dat je van iets verdacht wordt dan piep je wel anders.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_129061781
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:44 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Lekker toch dat de overheid alles van je weet. Tot dat je van iets verdacht wordt dan piep je wel anders.
Ja, maar als je onschuldig bent heb je toch niet te verbergen?
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:46:28 #14
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129061845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:45 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja, maar als je onschuldig bent heb je toch niet te verbergen?
Je wilt toch niet dat mensen die je niet kent alles van je weten ook je medisch dossier en wat je interesse zijn.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_129061937
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:46 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Je wilt toch niet dat mensen die je niet kent alles van je weten ook je medisch dossier en wat je interesse zijn.
Medisch dossier? Wat heeft dat hier mee te maken?
pi_129062090
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:44 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Lijkt me een prima principe dat de overheid mensen in de gaten houdt die verdacht doen. Voorkomt terroristische aanslagen en dergelijke.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:52:42 #17
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129062165
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lijkt me een prima principe dat de overheid mensen in de gaten houdt die verdacht doen. Voorkomt terroristische aanslagen en dergelijke.
Die kans van 0,001% dat ik dood ga door een aanslag geeft hun niet het recht om mijn af te luisteren. Beter minder controle en een hoger kans. Dan dat ik geef prive meer heb.
pi_129062167
quote:

[..]

In dit geval zijn er toch juist geen concrete aanwijzingen gevonden, en wordt er geageerd op basis van wat andere roepen?
pi_129062215
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:52 schreef Ludd het volgende:

[..]

In dit geval zijn er toch juist geen concrete aanwijzingen gevonden, en wordt er geageerd op basis van wat andere roepen?
Klopt. Al staat er niet dat er volledig op basis dergelijke aanwijzingen is gehandeld.
pi_129062268
Duitsland, tsja, het blijft daar toch tot bepaalde hoogte een probleem schijnbaar.
pi_129062308
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:52 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Die kans van 0,001% dat ik dood ga door een aanslag geeft hun niet het recht om mijn af te luisteren. Beter minder controle en een hoger kans. Dan dat ik geef prive meer heb.
0,001% van de bevolking is altijd nog 167 mensen. Ik heb er niks op tegen dat ze gericht monitoren indien nodig.
pi_129062886
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

:?
Ja, nee, weet je wel :')
pi_129062990
quote:

[..]

Onzin. Bij de laatste grote aanslagen lagen de daders allemaal al in het vizier van de overheid maar heeft men niet ingegrepen.
pi_129063023
Londen en Madrid ?
pi_129063038
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:11 schreef arjan1212 het volgende:
Londen en Madrid ?
En Boston bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')