zullen andere injectoren of nokkenassen niets doen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:17 schreef Metro2005 het volgende:
Zonder Turbo ga je daar niet zo snel 40PK bij krijgen en al helemaal nooit van zijn leven 90pk. Chippen van een NA motor levert relatief weinig op, misschien krijg je met een goed uitlaatsysteem , goede luchtinlaat én chippen een PK of 15 erbij maar dan heb je het denk ik al wel gehad. Wel zal de motor een stuk beter oppakken.
Wat voor auto heb je? Een heeeeele lage zwarte hatchback toevallig?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:03 schreef Bami-Powner het volgende:
Beste Fok!kers
Ik wil graag mijn b16a2 motor opvoeren,zonder al een turbo in te steken,ik wil hem namelijk n/a houden. Standaard heeft hij zo'n 160 pk maar ik zou daar graag 200 tot 250 van maken. Is dit mogelijk? Zo ja, welke onderdelen moeten vervangen worden en waar kan ik ze aanschaffen?
Zo nee,waarom dan?
Alvast bedankt!
Welke blokken zijn dan beter om op te voeren, k-series zijn gewoon duur dus ik hou het bij de b-serie.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het blok is al flink op leeftijd zo te zien. Minimaal 13 jaar oud, zeer waarschijnlijk ouder. Als je er zo meer vermogen uit wil persen moet je er rekening mee houden dat het blokje dat niet lang gaat overleven. Als je er langduriger van wil genieten dan moet je het blok gaan reviseren en dat kost tijd en geld. Als je dat dan toch doet kan je er ook meteen een turbo opzetten voor echte resultaten.
Natuurlijk maar je moet er geen wonderen van verwachten, 200PK is echt te hoog gegrepen of het kost je zoveel geld dat het het gewoon niet waard is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:23 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
zullen andere injectoren of nokkenassen niets doen?
Zet er een goedkope sportuitlaat op. Doe je raampje open en trap flink je koppeling in met elke keer wegrijden dan lijkt het nog wat. Als je sneller wil moet je op zoek naar een andere auto die zich daar meer voor leent.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:30 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Welke blokken zijn dan beter om op te voeren, k-series zijn gewoon duur dus ik hou het bij de b-serie.
Sorry maar Subaru valt gewoon niet in mijn smaak.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Zet er een goedkope sportuitlaat op. Doe je raampje open en trap flink je koppeling in met elke keer wegrijden dan lijkt het nog wat. Als je sneller wil moet je op zoek naar een andere auto die zich daar meer voor leent.
Een Subaru Impreza GT Turbo bijvoorbeeld. Voor een paar duizend euro heb je al een redelijke bak waarmee je nog een hoop kan klooien en waarmee je echt rap kan optrekken.
Het was maar een voorbeeld natuurlijk. Er zijn meer dergelijke auto's die zich beter lenen om er meer vermogen uit te halen en betaalbaar zijn. Het is zonde om heel veel geld een zo'n oud motorblokje te stoppen om er relatief weinig winst uit te halen en de kans reëel is dat het ding in spoedig in elkaar draait.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:47 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Sorry maar Subaru valt gewoon niet in mijn smaak.
Maar je kan ook toch een turbo erop zetten? Het enige probleem is dat een vtec motor al een hoge compressie heeft,en dat het toch moeilijk zal gaan om daarbovenop nog een turbo te zetten,is dit een fabeltje of niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld natuurlijk. Er zijn meer dergelijke auto's die zich beter lenen om meer vermogen uit te halen en betaalbaar zijn. Het is zonde om heel veel geld een zo'n oud motorblokje te stoppen om er relatief weinig winst uit te halen en de kans reëel is dat het ding in spoedig in elkaar draait.
Onzin dat je geen 90pk bij een n/a blok erbij kan krijgen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:17 schreef Metro2005 het volgende:
Zonder Turbo ga je daar niet zo snel 40PK bij krijgen en al helemaal nooit van zijn leven 90pk. Chippen van een NA motor levert relatief weinig op, misschien krijg je met een goed uitlaatsysteem , goede luchtinlaat én chippen een PK of 15 erbij maar dan heb je het denk ik al wel gehad. Wel zal de motor een stuk beter oppakken.
Er zijn zat Civic-jes met turbo kitjes. Dus het kan ja. Maar hetzelfde verhaal. Je blok is oud. Pakkingen, keringen etc zijn niet optimaal meer. Zo even een turbo er opzetten gaat geheid gezeik opleveren. Je zal dan dus flink met je blok aan de gang moeten. Als je dat niet zelf kan moet je dat dus laten doen bij een tuner en dat gaat je centen kosten. Centen die je beter kan steken in een auto die stock al meer vermogen heeft en makkelijker te tunen is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:51 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Maar je kan ook toch een turbo erop zetten? Het enige probleem is dat een vtec motor al een hoge compressie heeft,en dat het toch moeilijk zal gaan om daarbovenop nog een turbo te zetten,is dit een fabeltje of niet?
weet je wel hoe gevaarlijk nos is?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin dat je geen 90pk bij een n/a blok erbij kan krijgen.
NOS die shit en ju
Ik kijk het dagelijks op de tvquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:55 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
weet je wel hoe gevaarlijk nos is?
Wat dacht je van al je pakkingen, zuigerveren, lagers etc die al flink oud zijn. Je kan erop wachten dat je die er 1 voor 1 eruit knalt als je echt flinke vermogenswinst gaat halen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:56 schreef vosss het volgende:
Overigens is het wel de vraag of je je geld erin zou willen steken om zoiets flink sneller te maken.
Ik bedoel gooi er een K&N kit op, een uitlaat van voor tot achter, chiptunen, spaghettispruitstuk etc.
En dat is dan pas het begin en dan heb je nog maar weinig pk's gewonnen.
Voor het geld dat je daarmee kwijt bent koop je een auto die standaard al zo snel is.
Een civic/integra type r ? Misschien kan ik beter een al voorgetunede blok kopen,is dat ook niet voordelig?quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:22 schreef vosss het volgende:
Zeker dat. Bovendien als je een auto die standaard 160pk heeft op wilt schroeven tot 250pk, dan moet je imo niet alleen de motor onder handen nemen, maar ook de complete ophanging en remmelarij, want die zijn niet gemaakt voor die 250pk.
Ergo: dat wordt een heel duur grapje om het allemaal goed te doen en op zo een manier dat het en veilig is en heel blijft.
Denk aan duizenden en duizenden euro's. Minimaal.
Beter koop je dan gewoon een auto die al zo snel is; ben je een stuk goedkoper uit
Ja maar dan zit je met zo'n 3 liter v6 of iets dergelijksquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:28 schreef vosss het volgende:
Nee. Als je meer pk's wilt koop dan gewoon een goeie occasion die dat standaard al heeft.
Die zijn er op gebouwd namelijk.
Nee, hoeft helemaal niet. De door mij eerder genoemde Impreza als voorbeeld heeft een vier cilinder 2 liter boxer turbo blok waar stock 220 pk uit komt. Als je dan een beetje met de turbodruk gaat klooien dan komt daar zo 40 pk bovenop. Meer is uiteraard ook mogelijk met een grotere turbo en bijvoorbeeld een boostcontroller om de turbo zo efficiënt mogelijk in te zetten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:31 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je met zo'n 3 liter v6 of iets dergelijks
Ja maar ik ken de basis wel en ben een beetje handig, maar zo technisch ben ik niet aangelegd,dat vormt natuurlijk het grootste probleem. Qua geld heb ik eigenlijk geen probleem.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee, hoeft helemaal niet. De door mij eerder genoemde Impeza als voorbeeld heeft een vier cilinder 2 liter boxer turbo blok waar stock 220 pk uit komt. Als je dan een beetje met de turbodruk gaat klooien dan komt daar zo 40 pk bovenop. Meer is uiteraard ook mogelijk met een grotere turbo en bijvoorbeeld een boostcontroller om de turbo zo efficiënt mogelijk in te zetten.
En dat op vier wielen zodat je dat vermogen ook daadwerkelijk op de weg krijgt.
Ok dus je bent bereid om meer dan 10K uit te geven aan dat oud barrel van je?quote:Qua geld heb ik eigenlijk geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |