abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:03:13 #1
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129037121
Beste Fok!kers

Ik wil graag mijn b16a2 motor opvoeren,zonder al een turbo in te steken,ik wil hem namelijk n/a houden. Standaard heeft hij zo'n 160 pk maar ik zou daar graag 200 tot 250 van maken. Is dit mogelijk? Zo ja, welke onderdelen moeten vervangen worden en waar kan ik ze aanschaffen?
Zo nee,waarom dan?

Alvast bedankt!
Ik drink geen kraantjeswater.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:17:49 #2
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_129037533
Zonder Turbo ga je daar niet zo snel 40PK bij krijgen en al helemaal nooit van zijn leven 90pk. Chippen van een NA motor levert relatief weinig op, misschien krijg je met een goed uitlaatsysteem , goede luchtinlaat én chippen een PK of 15 erbij maar dan heb je het denk ik al wel gehad. Wel zal de motor een stuk beter oppakken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:23:53 #3
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129037704
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:17 schreef Metro2005 het volgende:
Zonder Turbo ga je daar niet zo snel 40PK bij krijgen en al helemaal nooit van zijn leven 90pk. Chippen van een NA motor levert relatief weinig op, misschien krijg je met een goed uitlaatsysteem , goede luchtinlaat én chippen een PK of 15 erbij maar dan heb je het denk ik al wel gehad. Wel zal de motor een stuk beter oppakken.
zullen andere injectoren of nokkenassen niets doen?
Ik drink geen kraantjeswater.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:27:26 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_129037780
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:03 schreef Bami-Powner het volgende:
Beste Fok!kers

Ik wil graag mijn b16a2 motor opvoeren,zonder al een turbo in te steken,ik wil hem namelijk n/a houden. Standaard heeft hij zo'n 160 pk maar ik zou daar graag 200 tot 250 van maken. Is dit mogelijk? Zo ja, welke onderdelen moeten vervangen worden en waar kan ik ze aanschaffen?
Zo nee,waarom dan?

Alvast bedankt!
Wat voor auto heb je? Een heeeeele lage zwarte hatchback toevallig?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  Forum Admin woensdag 17 juli 2013 @ 11:28:41 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_129037821
Het blok is al flink op leeftijd zo te zien. Minimaal 13 jaar oud, zeer waarschijnlijk ouder. Die 160 PK heeft ie allang niet meer.
Als je er zo meer vermogen uit wil persen moet je er rekening mee houden dat het blokje dat niet lang gaat overleven. Als je er langduriger van wil genieten dan moet je het blok gaan reviseren en dat kost tijd en geld. Als je dat dan toch doet kan je er ook meteen een turbo opzetten voor echte resultaten.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:30:08 #6
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129037870
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het blok is al flink op leeftijd zo te zien. Minimaal 13 jaar oud, zeer waarschijnlijk ouder. Als je er zo meer vermogen uit wil persen moet je er rekening mee houden dat het blokje dat niet lang gaat overleven. Als je er langduriger van wil genieten dan moet je het blok gaan reviseren en dat kost tijd en geld. Als je dat dan toch doet kan je er ook meteen een turbo opzetten voor echte resultaten.
Welke blokken zijn dan beter om op te voeren, k-series zijn gewoon duur dus ik hou het bij de b-serie.
Ik drink geen kraantjeswater.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:32:01 #7
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_129037925
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:23 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

zullen andere injectoren of nokkenassen niets doen?
Natuurlijk maar je moet er geen wonderen van verwachten, 200PK is echt te hoog gegrepen of het kost je zoveel geld dat het het gewoon niet waard is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Forum Admin woensdag 17 juli 2013 @ 11:34:28 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_129037984
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:30 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Welke blokken zijn dan beter om op te voeren, k-series zijn gewoon duur dus ik hou het bij de b-serie.
Zet er een goedkope sportuitlaat op. Doe je raampje open en trap flink je koppeling in met elke keer wegrijden dan lijkt het nog wat. Als je sneller wil moet je op zoek naar een andere auto die zich daar meer voor leent.
Een Subaru Impreza GT Turbo bijvoorbeeld. Voor een paar duizend euro heb je al een redelijke bak waarmee je nog een hoop kan klooien en waarmee je echt rap kan optrekken.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:47:08 #9
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129038323
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Zet er een goedkope sportuitlaat op. Doe je raampje open en trap flink je koppeling in met elke keer wegrijden dan lijkt het nog wat. Als je sneller wil moet je op zoek naar een andere auto die zich daar meer voor leent.
Een Subaru Impreza GT Turbo bijvoorbeeld. Voor een paar duizend euro heb je al een redelijke bak waarmee je nog een hoop kan klooien en waarmee je echt rap kan optrekken.
Sorry maar Subaru valt gewoon niet in mijn smaak.
Ik drink geen kraantjeswater.
  Forum Admin woensdag 17 juli 2013 @ 11:49:23 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_129038377
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:47 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Sorry maar Subaru valt gewoon niet in mijn smaak.
Het was maar een voorbeeld natuurlijk. Er zijn meer dergelijke auto's die zich beter lenen om er meer vermogen uit te halen en betaalbaar zijn. Het is zonde om heel veel geld een zo'n oud motorblokje te stoppen om er relatief weinig winst uit te halen en de kans reëel is dat het ding in spoedig in elkaar draait.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:51:48 #11
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129038450
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld natuurlijk. Er zijn meer dergelijke auto's die zich beter lenen om meer vermogen uit te halen en betaalbaar zijn. Het is zonde om heel veel geld een zo'n oud motorblokje te stoppen om er relatief weinig winst uit te halen en de kans reëel is dat het ding in spoedig in elkaar draait.
Maar je kan ook toch een turbo erop zetten? Het enige probleem is dat een vtec motor al een hoge compressie heeft,en dat het toch moeilijk zal gaan om daarbovenop nog een turbo te zetten,is dit een fabeltje of niet?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_129038542
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:17 schreef Metro2005 het volgende:
Zonder Turbo ga je daar niet zo snel 40PK bij krijgen en al helemaal nooit van zijn leven 90pk. Chippen van een NA motor levert relatief weinig op, misschien krijg je met een goed uitlaatsysteem , goede luchtinlaat én chippen een PK of 15 erbij maar dan heb je het denk ik al wel gehad. Wel zal de motor een stuk beter oppakken.
Onzin dat je geen 90pk bij een n/a blok erbij kan krijgen.

NOS die shit en ju :Y)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Forum Admin woensdag 17 juli 2013 @ 11:55:04 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_129038560
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:51 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Maar je kan ook toch een turbo erop zetten? Het enige probleem is dat een vtec motor al een hoge compressie heeft,en dat het toch moeilijk zal gaan om daarbovenop nog een turbo te zetten,is dit een fabeltje of niet?
Er zijn zat Civic-jes met turbo kitjes. Dus het kan ja. Maar hetzelfde verhaal. Je blok is oud. Pakkingen, keringen etc zijn niet optimaal meer. Zo even een turbo er opzetten gaat geheid gezeik opleveren. Je zal dan dus flink met je blok aan de gang moeten. Als je dat niet zelf kan moet je dat dus laten doen bij een tuner en dat gaat je centen kosten. Centen die je beter kan steken in een auto die stock al meer vermogen heeft en makkelijker te tunen is.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:55:11 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129038565
Stuur raulbouli of bietelboer een dm. Allebei honda-fappers. raulbouli reed vroeger met een B16, daarna een K20 met turbo. geen idee of ie dat apparaat nog heeft. Bietelboer heeft van alles met VTEC gereden en geknutseld.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:55:14 #15
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129038568
quote:
12s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Onzin dat je geen 90pk bij een n/a blok erbij kan krijgen.

NOS die shit en ju :Y)
weet je wel hoe gevaarlijk nos is?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_129038600
Overigens is het wel de vraag of je je geld erin zou willen steken om zoiets flink sneller te maken.

Ik bedoel gooi er een K&N kit op, een uitlaat van voor tot achter, chiptunen, spaghettispruitstuk etc.

En dat is dan pas het begin en dan heb je nog maar weinig pk's gewonnen.

Voor het geld dat je daarmee kwijt bent koop je een auto die standaard al zo snel is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_129038610
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:55 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

weet je wel hoe gevaarlijk nos is?
Ik kijk het dagelijks op de tv :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:15:04 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129039316
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:56 schreef vosss het volgende:
Overigens is het wel de vraag of je je geld erin zou willen steken om zoiets flink sneller te maken.

Ik bedoel gooi er een K&N kit op, een uitlaat van voor tot achter, chiptunen, spaghettispruitstuk etc.

En dat is dan pas het begin en dan heb je nog maar weinig pk's gewonnen.

Voor het geld dat je daarmee kwijt bent koop je een auto die standaard al zo snel is.
Wat dacht je van al je pakkingen, zuigerveren, lagers etc die al flink oud zijn. Je kan erop wachten dat je die er 1 voor 1 eruit knalt als je echt flinke vermogenswinst gaat halen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_129039562
Zeker dat. Bovendien als je een auto die standaard 160pk heeft op wilt schroeven tot 250pk, dan moet je imo niet alleen de motor onder handen nemen, maar ook de complete ophanging en remmelarij, want die zijn niet gemaakt voor die 250pk.

Ergo: dat wordt een heel duur grapje om het allemaal goed te doen en op zo een manier dat het en veilig is en heel blijft.

Denk aan duizenden en duizenden euro's. Minimaal.

Beter koop je dan gewoon een auto die al zo snel is; ben je een stuk goedkoper uit :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:24:13 #20
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129039633
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:22 schreef vosss het volgende:
Zeker dat. Bovendien als je een auto die standaard 160pk heeft op wilt schroeven tot 250pk, dan moet je imo niet alleen de motor onder handen nemen, maar ook de complete ophanging en remmelarij, want die zijn niet gemaakt voor die 250pk.

Ergo: dat wordt een heel duur grapje om het allemaal goed te doen en op zo een manier dat het en veilig is en heel blijft.

Denk aan duizenden en duizenden euro's. Minimaal.

Beter koop je dan gewoon een auto die al zo snel is; ben je een stuk goedkoper uit :)
Een civic/integra type r ? Misschien kan ik beter een al voorgetunede blok kopen,is dat ook niet voordelig?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_129039805
Nee. Als je meer pk's wilt koop dan gewoon een goeie occasion die dat standaard al heeft.
Die zijn er op gebouwd namelijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:31:59 #22
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129039919
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:28 schreef vosss het volgende:
Nee. Als je meer pk's wilt koop dan gewoon een goeie occasion die dat standaard al heeft.
Die zijn er op gebouwd namelijk.
Ja maar dan zit je met zo'n 3 liter v6 of iets dergelijks
Ik drink geen kraantjeswater.
  Forum Admin woensdag 17 juli 2013 @ 12:47:10 #23
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_129040382
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:31 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Ja maar dan zit je met zo'n 3 liter v6 of iets dergelijks
Nee, hoeft helemaal niet. De door mij eerder genoemde Impreza als voorbeeld heeft een vier cilinder 2 liter boxer turbo blok waar stock 220 pk uit komt. Als je dan een beetje met de turbodruk gaat klooien dan komt daar zo 40 pk bovenop. Meer is uiteraard ook mogelijk met een grotere turbo en bijvoorbeeld een boostcontroller om de turbo zo efficiënt mogelijk in te zetten.
En dat op vier wielen zodat je dat vermogen ook daadwerkelijk op de weg krijgt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 17-07-2013 13:02:17 ]
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:59:31 #24
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_129040715
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Nee, hoeft helemaal niet. De door mij eerder genoemde Impeza als voorbeeld heeft een vier cilinder 2 liter boxer turbo blok waar stock 220 pk uit komt. Als je dan een beetje met de turbodruk gaat klooien dan komt daar zo 40 pk bovenop. Meer is uiteraard ook mogelijk met een grotere turbo en bijvoorbeeld een boostcontroller om de turbo zo efficiënt mogelijk in te zetten.
En dat op vier wielen zodat je dat vermogen ook daadwerkelijk op de weg krijgt.
Ja maar ik ken de basis wel en ben een beetje handig, maar zo technisch ben ik niet aangelegd,dat vormt natuurlijk het grootste probleem. Qua geld heb ik eigenlijk geen probleem.
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_129040775
quote:
Qua geld heb ik eigenlijk geen probleem.
Ok dus je bent bereid om meer dan 10K uit te geven aan dat oud barrel van je?

Nouja dan doe maar zou ik zeggen.
Met minder dan 10K ga je het in elk geval niet voor elkaar krijgen op een manier die veilig en duurzaam is.

Overigens is 10K volledig uit de lucht gegrepen en een lage inschatting.

Succes ermee :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')