abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129023076
Hallo!

Ik heb een probleem met mijn laptop, en ik heb he-le-maal geen verstand van computers. Ik weet niet eens wat een router is. Zou iemand me kunnen helpen?

Het gaat om een compaq Presario CQ57 die ik aangeschaft heb voor mijn studie. Hij is een tijd geleden van een tafel gevallen, waardoor hij beschadigd is geraakt aan het beeldscherm. In het scherm zat een grote scheur van hoek tot hoek, gepaard met allerlei rare oplichtende en knipperende kleuren en pixels. Ik heb toen Fok! ook om hulp gevraagd, en de behulpzame Fok!kers hebben toen geholpen en aangeraden een nieuw beeldscherm te kopen of het te laten repareren. Mijn vader heeft vervolgens een nieuw scherm gekocht voor het laptopje en hem er zelf ingezet. Helaas heeft mijn vader het nieuwe beeldscherm niet zo gekregen dat hij niet meer flikkert of oplicht.

Het probleem is nu, en ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven, dat:

• Sommige pixels blauw opgloeien,
• Het beeldscherm af en toe knippert
• Alles schijnt te trillen, lezen doet pijn aan mijn ogen

Ik heb geprobeerd een foto te maken van het probleem!

Hopelijk kun je het goed zien, maar hier zie je mijn taakbalk met die blauwe spikkeltjes!

En dit is een foto van mijn afbeeldingenmapje, daar zie je allemaal rare strepen. Die rare streepjes heb je eigenlijk in alles wat ik open en naar kijk...

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Of moet ik het repareren laten..? En heeft dan iemand een idee hoe duur dat kan zijn..?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:58:33 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129023169
wellicht heeft je moederboord / GPU ook een opdonder gekregen waardoor je deze artefacten ervaart. je kan kijken of alles nog goed vastzit op het moederboord en of er zichtbare schade is. maar als je niks ziet....

optie 1 : nieuwe laptop kopen, repareren heeft financieel gezien geen zin
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_129023267
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:58 schreef leeell het volgende:
wellicht heeft je moederboord / GPU ook een opdonder gekregen waardoor je deze artefacten ervaart. je kan kijken of alles nog goed vastzit op het moederboord en of er zichtbare schade is. maar als je niks ziet....

optie 1 : nieuwe laptop kopen, repareren heeft financieel gezien geen zin

Bedankt voor je reactie! Zal de reparatie dan zo in de kosten lopen..? Hij is haast gloednieuw...

Hoe check ik of de moederboord/GPU nog goed is en waar zit deze?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:01:05 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129023283
Vette glitch art...

Maar idd, als het aandrukken van de kabeltjes geen zin heeft weet ik het ook niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:02:25 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129023356
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:00 schreef lkki het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Zal de reparatie dan zo in de kosten lopen..? Hij is haast gloednieuw...

Hoe check ik of de moederboord/GPU nog goed is en waar zit deze?
een moederboord is feitelijk de PC, als deze naar zn grootje is is vervanging ongeveer hetzelfde als een nieuwe.

en deze zit onder een heatsink (vierkant, koper blok) , en is te herkennen als een vierkant plaatje waar Intel/Amd op staat.
pi_129023455
Kan ik hem opsturen naar iets toe? Waar ze er verstand van hebben? Hoeveel zou dat kosten?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:04:51 #7
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129023500
ik denk dat dat weggegooid geld is, kabels aandrukken kan je zelf / een vriend wel
en als er het inderdaad je moederboord/CPU/GPU is moet je toch een nieuwe.
pi_129023667
Oké!

Sorry, maar ik ben echt een leeg blad. Welke kabels, hoe kom ik bij deze en kan ik ze zonder gevaar gewoon aandrukken?

Ik kan me nog heugen dat iemand zei dat het misschien de videokabel áchter het scherm was, maar dat die heel poreus is.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:10:31 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129023779
laptop uitelkaar schroeven, komt wel wat geweld bij kijken bij sommige modellen.
pi_129023836
Al eens een extern beeldscherm aangesloten? Als je daar hetzelfde krijgt dan is het sowieso redelijk einde verhaal voor je videokaart.
pi_129023867
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:10 schreef leeell het volgende:
laptop uitelkaar schroeven, komt wel wat geweld bij kijken bij sommige modellen.
:@ :@

Uhmmmm....

Ja, ik zal denk ik alleen meer schadce aanrichten :9
pi_129023932
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:11 schreef Xetran het volgende:
Al eens een extern beeldscherm aangesloten? Als je daar hetzelfde krijgt dan is het sowieso redelijk einde verhaal voor je videokaart.
Een extern beeldscherm werkt helemaal PERFECT! Geen enkel probleem. Ik kan de laptop gebruiken, zolang ik maar een ander beeldscherm gebruik. Maar een laptop is om mee te nemen, daarom wil ik graag dat zijn eigen het goed doet...

Maakt het dat het op te lossen is..? Het is waarschijnlijk echt het beeldscherm, of de verbinding! En niet iets van het systeem zelf? *O*
pi_129036079
Schopje!

Niemand..?
pi_129059050
Echt, niemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')