Hallo!
Ik heb een probleem met mijn laptop, en ik heb he-le-maal geen verstand van computers. Ik weet niet eens wat een router is. Zou iemand me kunnen helpen?
Het gaat om een compaq Presario CQ57 die ik aangeschaft heb voor mijn studie. Hij is een tijd geleden van een tafel gevallen, waardoor hij beschadigd is geraakt aan het beeldscherm. In het scherm zat een grote scheur van hoek tot hoek, gepaard met allerlei rare oplichtende en knipperende kleuren en pixels. Ik heb toen Fok! ook om hulp gevraagd, en de behulpzame Fok!kers hebben toen geholpen en aangeraden een nieuw beeldscherm te kopen of het te laten repareren. Mijn vader heeft vervolgens een nieuw scherm gekocht voor het laptopje en hem er zelf ingezet. Helaas heeft mijn vader het nieuwe beeldscherm niet zo gekregen dat hij niet meer flikkert of oplicht.
Het probleem is nu, en ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven, dat:
• Sommige pixels blauw opgloeien,
• Het beeldscherm af en toe knippert
• Alles schijnt te trillen, lezen doet pijn aan mijn ogen
Ik heb geprobeerd een foto te maken van het probleem!
![2d6odgi.jpg]()
Hopelijk kun je het goed zien, maar hier zie je mijn taakbalk met die blauwe spikkeltjes!
![2njvms2.jpg]()
En dit is een foto van mijn afbeeldingenmapje, daar zie je allemaal rare strepen. Die rare streepjes heb je eigenlijk in alles wat ik open en naar kijk...
Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Of moet ik het repareren laten..? En heeft dan iemand een idee hoe duur dat kan zijn..?