FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Hoogste snelheid ooit op fiets
Realforzevrijdag 20 september 2002 @ 00:11
Na het immense succes van het alom geprezen topic "Hoogste snelheid ooit in bebouwde kom", nu dit topic.

Wat is jullie hoogste snelheid ooit op een fiets gereden?
Voor 2 categorieën wegen: 1. afdaling 2. vlakke weg.

Voor mij:
1. 78.8 km/u, afdaling (10%) van de Alpe d'Huez (berg in Frankrijk). Met mijn mountainbike.
2. 55.8 km/u, windkracht 6 in de rug en sprinten maar! Ook met mijn mountainbike.
Beiden gemeten met fietscomputer.

Vermeld ook ff erbij of het met een gewone fiets, mountainbike of racefiets was en of het een meting was van een fietscomputer.

thetruthvrijdag 20 september 2002 @ 00:15
Met een ligfiets 110 kmh
CherrymoonTraxxvrijdag 20 september 2002 @ 00:17
Iets tegen de 100 km/h ofzo.
Loedertjevrijdag 20 september 2002 @ 00:17
Mijn zoontje raced door Groningen met 45 tot 50 km per uur.
street011vrijdag 20 september 2002 @ 00:18
right... wedden dat dat meteen in het guinnes zou komen? haha
lachertje...
goudappeltjevrijdag 20 september 2002 @ 00:18
Geen idee, een kilometer of 45 per uur. Met de hond ernaast wel te verstaan
GizartFRLvrijdag 20 september 2002 @ 00:18
50 km/h op een Mountainbike gemeten met fietscomputer...

ben ook nog een keer een afdalingkje afgegaaan en daarbij heb ik de 50 volgnes mij ook wel overtroffen, maaar toen had ik geen meet apparatuur bij de hand; dat was op een TE klein mountainbikeje

MacBethvrijdag 20 september 2002 @ 00:22
1. 55 km/u, van de Grebberg afrossen (7% geloof ik)
2. 45 km/u

Beide op de toer-fiets van me vader. Kan niet veel harder omdat dan de versnellingen domweg tekort schieten, te hoog beentempo, 't is geen race-fiets maar wel heel licht en met smalle bandjes.

Vavavrijdag 20 september 2002 @ 00:22
En wat als je dan geflitst wordt?
goudappeltjevrijdag 20 september 2002 @ 00:24
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:22 schreef Vava het volgende:
En wat als je dan geflitst wordt?

dan hebben ze geen nummerbord om te beboeten
Satan.NBvrijdag 20 september 2002 @ 00:25
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
40 km/u op me ma der snorfiets vlakke weg ow snorFIETS telt niet? jammer
keepervrijdag 20 september 2002 @ 00:28
65-70 km/u hangend aan een scooter van een vriend, op een recht stuk. Harder durfde ik niet want toen begon m'n fiets als een gek te trillen
Symbiosevrijdag 20 september 2002 @ 00:35
50 of zo op de racefiets. een "echte" afdaling heb ik nog nooit gedaan...
Gorrovrijdag 20 september 2002 @ 00:56
76 km/h in afdaling in Italië (10% ofzo)

56 km/h op het vlakke, volgens mij was dat zelfs met niet egt bepaald veel wind...

Racefiest, fietscomputer

I.R.Baboonvrijdag 20 september 2002 @ 00:58
Ehm, volgens mij naar beneden iets van 53 of zo, en achter een brommer of scooter wel eens wat harder. Maar lang, lang geleden allemaal.
twiFightvrijdag 20 september 2002 @ 00:58
vanaf berg nooit gedaan
vlak: 57 km/u gemeten met fietscomputer
was op mountainbike

nu op me normale fietsje kan ik nie harder dan 45 km/u want dan heb ik geen versnellingen meer

Realforzevrijdag 20 september 2002 @ 01:56
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:15 schreef thetruth het volgende:
Met een ligfiets 110 kmh
Moeten wij dit geloven? Ik denk
Realforzevrijdag 20 september 2002 @ 01:58
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iets tegen de 100 km/h ofzo.
Moet een pittig afdalinkje geweest zijn, hoeveel % en waar was dat? En ATB of racefiets?
Realforzevrijdag 20 september 2002 @ 02:08
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:25 schreef Satan.NB het volgende:
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
Echt? Da's een aardig vaartje.
Daar moet je toch wel goed op voorbereid zijn als je zo naar beneden vliegt. Ik weet dat profs met max. 120 km/u downhillen. Ben jij zo goed dat je 137 km/u gaat of moest die 1 er niet staan?
Dr.Dagglavrijdag 20 september 2002 @ 02:09
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iets tegen de 100 km/h ofzo.
Dr.Dagglavrijdag 20 september 2002 @ 02:11
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:25 schreef Satan.NB het volgende:
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
Harmoniusvrijdag 20 september 2002 @ 02:23
geen id, 45 ofzo maar dan wel de dijk af
Dr_Croutonvrijdag 20 september 2002 @ 02:25
Alsof je standaard een fietscomputertje bij je hebt om de snelheid te meten.

M'n snelste ooit was iig in Sauerland met een mountainbike van de besneeuwde skipiste af, nadat m'n leraar Duits op diezelfde piste op zijn bek was gedonderd. ("Tuurlijk kan dat!. Wacht, ik doe het even voor...")

Poepoogvrijdag 20 september 2002 @ 02:29
68 kilometer bergafwaarts op een Japanse bijna snelweg met 25 kilo bepakking en een duffe hoofd.
Martine_22vrijdag 20 september 2002 @ 10:23
hahaha
ToXiCitYvrijdag 20 september 2002 @ 10:27
55 (fietscomputer) op een kaarsrecht boerenweggetje door de polder, er stond die dag bijna orkaankracht wind dus ik ff proberen hoe hard ik nou kon
von_mansteinvrijdag 20 september 2002 @ 10:27
~95km uur (aanhangen bij een opgevoerde brommer)

btw. na die rit was mn fiets zo krom als iets

Teknovrijdag 20 september 2002 @ 10:29
Hoogste snelheid van mij was 48,8 km/u op een mountainbike. Wind mee, beetje berg af, nog net geen café in zicht.

Wil je trouwens in het Guinness Book of Records komen, moet je nog een beetje doortrappen hoor. Wereldrecord hoogste snelheid op de fiets staat op 260 km/u. Maar dat was dan wel met een speciale fiets met 4 versnellingen ofzo, met van die tandwielen met een diameter van 50 cm. Werd ie op een zoutvlakte in Amerika eerst tot 150 km/u getrokken door een dragracer, en daarna kon die gast zelf fietsen. Versnellingen waren te zwaar om mee weg te fietsen.

DaBuzzzzzvrijdag 20 september 2002 @ 10:35
De wereldtop Downhill and dual zitten op fok!
Tsk!!! 100 en 137!!! km/h in your dreams!


Goed,

Op eigen trapkracht 49 km/h
Afdaling van berg op asfalt 72 km/h
Afdaling Off road 55 km/h

Allen op MTB met Fietscomputer

TR08vrijdag 20 september 2002 @ 11:32
Ik ben afgedaald met 87 km/u, weet niet of ik dat later nog verbeterd heb, ik wel wel e.e.a zonder computertje afgedaald met ook vrij hoge snelheden.

Het frame van mijn racertje was een beetje slapjes en begon te klapperen op het laatst. Toen maar rapjes de rem aangetrokken

Gewone fiets (3 versn) iets van 55, gemeten met de teller van een brommer die naast me reed

Dr_Flashvrijdag 20 september 2002 @ 13:17
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 02:08 schreef Realforze het volgende:

[..]

Echt? Da's een aardig vaartje.
Daar moet je toch wel goed op voorbereid zijn als je zo naar beneden vliegt. Ik weet dat profs met max. 120 km/u downhillen. Ben jij zo goed dat je 137 km/u gaat of moest die 1 er niet staan?


Heh, of die 7
Jolly_Reapervrijdag 20 september 2002 @ 13:29
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:28 schreef keeper het volgende:
65-70 km/u hangend aan een scooter van een vriend, op een recht stuk. Harder durfde ik niet want toen begon m'n fiets als een gek te trillen
Altijd intelligent om zoiets te doen. Ik kende iemand die bijna zijn nek gebroken had met zo'n stunt.
Bledderhaasvrijdag 20 september 2002 @ 13:38
20 km of zo
SharkWarevrijdag 20 september 2002 @ 13:40
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 13:29 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Altijd intelligent om zoiets te doen. Ik kende iemand die bijna zijn nek gebroken had met zo'n stunt.


[offtopic] Met mijn skate's aan 125 cc motor gehangen. Bij 60 ofzo wou ik dus echt niet meer harder. [/offtopic]

Afdaling (flauw): 64 km/h
Afdaling (zandpad, met hobbels etc.): 54 km/h

MrTorturevrijdag 20 september 2002 @ 13:43
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 02:29 schreef Poepoog het volgende:
68 kilometer bergafwaarts op een Japanse bijna snelweg met 25 kilo bepakking en een duffe hoofd.
Ik ook zoiets maar dan in België, afdaling in de buurt van Spa.
extremevrijdag 20 september 2002 @ 13:44
misschien wel iets van 8km/u

als ik ergens een hekel aan heb is het wel fietsen

Soohrvrijdag 20 september 2002 @ 14:08
op een race fiets in de afdaling, 76 km/u
op de race fiets vlak 51 km/h.

op ski's wel de 100km/u gehaald,
teld dat ook?

Mkleinman64vrijdag 20 september 2002 @ 14:21
52km p/u wind mee, begin stukje afdaling van een viaduct af, met een tourfiets (10 versnellingen) gemeten met een putertje
Solitariasvrijdag 20 september 2002 @ 14:22
130 kM/H: Met een crossfietje van een klifje afgefiets in het water (a la Jack-ass), helling 90 graden
BarBaarvrijdag 20 september 2002 @ 14:26
Rond de 80 a 90 km/h van de Mont Ventoux af, vorige week. Op eigenkracht ergens tussen de 60 a 65, in volle sprint tijdens een wedstrijd..

Overigens is 90 km/h ongeveer de maximaal haalbare snelheid op de weg, op de fiets. Om harder te gaan heb je een helling nodig die erg steil en lang is, en die bestaan niet. Mocht je Smeets of andere varianten dus ooit horen roepen dat de renners in de Tour tegen de 120 gaan, dan weet je gelijk weer op welk niveau Smeets zit.

Jammer alleen dat snelheid op een rechtstuk geen kick geeft In hard een bocht doorgaan doet meer

irvine_2805vrijdag 20 september 2002 @ 14:29
79 KM/H frankrijk La Plagne met 80 KG bagage op de fiets
Duiveltjavrijdag 20 september 2002 @ 14:32
45 km op eigen kracht
speedfreakssjvrijdag 20 september 2002 @ 15:55
30 ofzo maar toen was er een slagboom en ik had zo'bn 15 meter daus dat was wel effe schrikken. dat was op een gewonen weg. verder heb ik zo'n 40 gereden etm de auto's mee. vomden ze niet leuk.
nog niet van de helling egaan.
DJPvrijdag 20 september 2002 @ 17:14
he realforce, krijg ik nog credit voor het verzinnen van het fiets onderwerp?
(http://forum.fok.nl/showtopic.php/197978)

mijn records op de rechte weg met de wind in de rug:
44 KMU op een opoefiets zonder versnellingen (ja dan mot je dus echt snel trappen)
Hoogste overtreding:
41 KMU in een 30 zone.

chello_rules_heftigvrijdag 20 september 2002 @ 17:44
120km/h toen ik in de trein op me fiets zat
Kreatorvrijdag 20 september 2002 @ 17:45
sgopje...
Klingonvrijdag 20 september 2002 @ 17:54
Op de fiets, aan de auto vasthouden....bij 60 km/u begon mijn fiets nogal te trillen, en met een put verder op in de weg heb ik besloten los te laten
SpaceCakevrijdag 20 september 2002 @ 17:57
Ongeveer 45-50 kilometer per uur, op eigen trapkracht.
EvilFaithvrijdag 20 september 2002 @ 18:01
58km per uur
Feyenoord-rotterdamvrijdag 20 september 2002 @ 18:03
iets een helling ; 64,7 km/u
gewoon vlak asfalt; 54 km/h
in het bos (dus onverhard); 51 km/h

op m'n mountainbike

#ANONIEMvrijdag 20 september 2002 @ 18:34
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 14:26 schreef BarBaar het volgende:
Overigens is 90 km/h ongeveer de maximaal haalbare snelheid op de weg, op de fiets. Om harder te gaan heb je een helling nodig die erg steil en lang is, en die bestaan niet. Mocht je Smeets of andere varianten dus ooit horen roepen dat de renners in de Tour tegen de 120 gaan, dan weet je gelijk weer op welk niveau Smeets zit.
Inderdaad. En dat is makkelijk te begrijpen als je bedenkt het benodigde vermogen om een bepaalde snelheid te handhaven toeneemt met de snelheid tot de derde macht. Met andere woorden, om 2x zo snel te rijden moet je 8x zoveel vermogen leveren. Om van 40km/u naar 50km/u te gaan moet je dus al 2x zoveel vermogen leveren. Het te leveren vermogen neemt dus zeer snel toe en voor je het weet moet je al prof zijn om het nog rond te kunnen draaien.

Die snelheden van 100+ km/u die ik hier langs zie komen zijn dus klinkklare onzin.

Een ligfiets zou wat sneller moeten zijn omdat die een lagere luchtweerstand heeft: scheelt ongeveer een factor 2 in luchtweerstand.
Iemand die op een racefiets 50km/u haalt zou op een ligfiets ca 63km/u moeten halen (=derdewortel(2)*50km/u)

Qwievrijdag 20 september 2002 @ 18:45
In een afdaling 76km/h racefiets..
op het vlakke volle bak tijdens een trainingswedstrijd 63.1
Monacovrijdag 20 september 2002 @ 18:54
Sterke afdaling op racefiets 80< ....
nooit meer! trillende fiets, korte broek, shirt en gympen...
LangeJanvrijdag 20 september 2002 @ 18:54
Ja, en het kan altijd extremer.. ik heb met mijn fiets aangehangen met een auto..

Was een eenmalige ervaring want ik werd bijna onder de auto getrokken... maar heb wel een snelheid gehaald van 80 KM/h..

Cavemaniazaterdag 21 september 2002 @ 10:54
Heb ooit eens 74km/h van een lange helling gehaald, en ongeveer 52 op de vlakke weg
BloodhoundFromHellzaterdag 21 september 2002 @ 20:06
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 10:54 schreef Cavemania het volgende:
Heb ooit eens 74km/h van een lange helling gehaald, en ongeveer 52 op de vlakke weg
\\

70 kilometer per uur op een omafiets!! Geduwd door een opgevoerde brommer, van de brug Dordrecht-papendrecht af!! Echt levensgevaarlijk, de fiets begon vervaarlijk onstabiel te worden op snelheid... en beneden uiteraard de bocht niet halen, maar toen kon je nog rechtdoor het gras een helling af..ik weet niet hoe het nu is..

blupzondag 22 september 2002 @ 02:46
Eigen trap kracht, tour fiets, 35kmu
Berg af bospad, wel geveerd uiteraard ~50kmu
bergaf tussen allemaal bomen door rijden (Vette ervaring) tegen de 30, maar dat is dan al voor je gevoel erg hard.
Khaleinzondag 22 september 2002 @ 02:54
Op een racefiets (vlakke weg): 59 km/uur, erg pijnlijk tot stilstand gekomen..

Downhill in Zweden: 68 km/uur op mountainbike.

jacksonzondag 22 september 2002 @ 03:16
35
Daklemzondag 22 september 2002 @ 17:34
maar 15 km per uur.

ik ben een erg slome fietser.

DJPdinsdag 24 september 2002 @ 15:25
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 18:34 schreef Aernout het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat is makkelijk te begrijpen als je bedenkt het benodigde vermogen om een bepaalde snelheid te handhaven toeneemt met de snelheid tot de derde macht. Met andere woorden, om 2x zo snel te rijden moet je 8x zoveel vermogen leveren. Om van 40km/u naar 50km/u te gaan moet je dus al 2x zoveel vermogen leveren. Het te leveren vermogen neemt dus zeer snel toe en voor je het weet moet je al prof zijn om het nog rond te kunnen draaien.

Die snelheden van 100+ km/u die ik hier langs zie komen zijn dus klinkklare onzin.

Een ligfiets zou wat sneller moeten zijn omdat die een lagere luchtweerstand heeft: scheelt ongeveer een factor 2 in luchtweerstand.
Iemand die op een racefiets 50km/u haalt zou op een ligfiets ca 63km/u moeten halen (=derdewortel(2)*50km/u)


jullie hebben beiden helemaal gelijk.
90 is echt het maximum
TheFluGuydinsdag 24 september 2002 @ 15:56
ongeveer 70km/u

ik kreeg een sleepje van een maat op zijn brommer , alleen ging die lul ineens linksaf een straat in en ik hield het eff niet meer en reed rechtdoor en knalde vol op de stoeprand

was pijnlijk maar we hebben wel gelachen

Komakiedinsdag 24 september 2002 @ 19:22
46km/h op zo'n fiets in een fitness centrum.

39km/h op de weg toen ik nog 15 of 16 was.
Een x gekeken hoe hard ik kon toen ik wind mee had ofzo.
Daarna heb ik niet zo vaak meer gefietst. Zeker niet om me moe te maken

Tegenwoordig heb ik een auto

Lightdinsdag 24 september 2002 @ 20:20
57 km/u geloof ik. Op een racefiets, snelheid maken vanaf een viaduct met een leuke chicane aan het eind daarvan.

Ook eens 7 km in zo'n 14 minuten gefietst, exactere waarden weet ik niet meer, maar 't gemiddelde zat wel zo rond 28 km/u. En dat was op een gewone fiets met 3 versnellingen.

-PassY-dinsdag 24 september 2002 @ 20:41
85, berg afwaarst in spanje op de bergfiets
45 vlak op die zelfde fiets
thetruthwoensdag 25 september 2002 @ 22:13
Het is zeer zeker mogelijk om met een ligfiets 120 km/h te gaan. Er zijn van die ligfietsen te koop die nogal aërodynamisch gebouwd zijn en erg weinig wegen. Ik heb ze een keer op televisie gezien. kosten? : prijzen beginnen bij 4000 piek
Ablazewoensdag 25 september 2002 @ 22:15
/Iets meer dan 50 Km/h van een klein bergje af, op een mountainbike.
Realforzedonderdag 26 september 2002 @ 22:58
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 17:14 schreef DJP het volgende:
he realforze, krijg ik nog credit voor het verzinnen van het fiets onderwerp?
(http://forum.fok.nl/showtopic.php/197978)
Voor zijn waardevolle tip over dit topic benoem ik DJP tot FOK!ker van de week
Public Enemydonderdag 26 september 2002 @ 23:05
Fietsen sucks..

on topic-

Ik ga zelden sneller als 30km/u, te vermoeiend

knepdonderdag 26 september 2002 @ 23:09
Alles op mijn ATB:

85,7 Op 2800m hoogte op de Col de la Bonette.
76,3 Zuid-limburg (Moorveldberg).
65,3 Ergens in het bos in midden-Limburg.
52,0 Eigen kracht windstil.

Realforzedonderdag 26 september 2002 @ 23:12
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 15:25 schreef DJP het volgende:
90 is echt het maximum
Maximum op racefiets in afdaling=90 km/u
Maximum op MTB in afdaling =80km/u? (MTB heeft dikkere banden dan racefiets, dus meer weerstand, dus minder snelheid)

Toen ik 78.8 reed met MTB in 10% Alpe d'Huez afdaling was dat voor mijn gevoel echt het maximum: Ik zat in een aerodynamische houding, trapte zoveel mogelijk bij, ik reed op het langste rechte stuk van de afdaling (1 à 2 km van de voet), en harder ging echt niet. Je hebt ook altijd weer bochten waarvoor je af moet remmen en je moet natuurlijk oppassen voor tegenliggers.

Ik heb trouwens ooit gehoord dat ze de maximum snelheid tijdens een massasprint (op een vlakke weg) in de Tour (in 1997 ofzo) hadden gemeten: 72 km/u.
De winnaar, Nicola Minali, reed dat toen. Maarja, die gasten zaten toen ook helemaal vol met EPO.

knepdonderdag 26 september 2002 @ 23:18
Ik weet (uit eigen ervaring) dat je zeker harder dan 80 kan op een ATB.
Realforzevrijdag 27 september 2002 @ 00:07
quote:
Op donderdag 26 september 2002 23:18 schreef knep het volgende:
Ik weet (uit eigen ervaring) dat je zeker harder dan 80 kan op een ATB.
Hoeveel % daling was dat? Moet je wel een hele steile berg hebben met een goed wegdek en lange rechte stukken. Je hebt zeker van die relatief dunne ATB-banden (stadsbanden).

Ik heb vrij brede Bontrager Jones banden erop zitten . Leuk op zwaar terrein, maar op asfalt ga je dan natuurlijk zachter.

TheOneAndOnlyvrijdag 27 september 2002 @ 09:26
63 km/uur met 2 kapotte banden en 3 slagen in me wiel en poltiehond tussen me spaken.....
knepvrijdag 27 september 2002 @ 10:41
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 00:07 schreef Realforze het volgende:

[..]

Hoeveel % daling was dat? Moet je wel een hele steile berg hebben met een goed wegdek en lange rechte stukken. Je hebt zeker van die relatief dunne ATB-banden (stadsbanden).

Ik heb vrij brede Bontrager Jones banden erop zitten . Leuk op zwaar terrein, maar op asfalt ga je dan natuurlijk zachter.


15% een kilometer lang en ook nog eens eenrichting verkeer. En ik had toen 1,9 inch banden met toch wel redelijk profiel. Je moet als je graag zo hard wilt als een idioot optrekken om met een hoge beginsnelheid aan het steile stuk te kunnen beginnen...
#ANONIEMvrijdag 27 september 2002 @ 18:26
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 00:07 schreef Realforze het volgende:
Je hebt zeker van die relatief dunne ATB-banden (stadsbanden).
Voor de duidelijkheid: bij snelheden boven de 50km/u speelt rolweerstand van de banden nauwelijks meer een rol. Meer dan 95% van de weerstand is dan luchtweerstand. Wel is de aerodynamica van de wielen dan van belang en zijn dunne banden in het voordeel.
knepmaandag 30 september 2002 @ 11:23
Gisteren een tocht van 100 km gemaakt en op 0,1 km/h na mijn record van 76,6 km/h geevenaard in. (Nederland)
Realforzemaandag 7 oktober 2002 @ 12:41
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 18:26 schreef Aernout het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: bij snelheden boven de 50km/u speelt rolweerstand van de banden nauwelijks meer een rol. Meer dan 95% van de weerstand is dan luchtweerstand. Wel is de aerodynamica van de wielen dan van belang en zijn dunne banden in het voordeel.


Speelt rolweerstand echt geen rol? Ik heb eens een berg afgedaald samen met iemand op een racefiets (ik op m'n ATB) en diegene ging minstens 10 km/u harder dan ik.(zonder bijtrappen)

Ik heb trouwens een hele interessante link gevonden. Interessante link!
Hier staat o.a. hoe hard je gaat bij een bepaald dalingspercentage.

GraPghaSTmaandag 7 oktober 2002 @ 13:13
78-79 op grote weg van Belle-croix (Belgische Ardennen) naar beneden (onderlangs Baraque Michel langs als ik me niet vergis) op een oude Batavus winner 3 versnellingen. Waarom ik dan toch zo hard ging? Tig kilo aan bagage op de fiets en goede afdaler voor me (die had computertje). Tip: doe dat nooit.

61 op plat weggetje naast snelweg met windje mee. Kan sneller, ik weet het..

ow, Was op Zelfgesleutelde racefiets met Koga frame..

zwijntjemaandag 7 oktober 2002 @ 13:17
Okee, er staan veel hogere snelheden in dit topic.
Maar ik vond met 65 km/u afdalen door de haarspeldbochtjes best spectaculair, eerlijkgezegd
[geen helm op, niet echt verantwoord... de volgende keer ga ik er toch maar eens een aanschaffen...]
GraPghaSTmaandag 7 oktober 2002 @ 13:22
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 13:17 schreef zwijntje het volgende:
Okee, er staan veel hogere snelheden in dit topic.
Maar ik vond met 65 km/u afdalen door de haarspeldbochtjes best spectaculair, eerlijkgezegd
[geen helm op, niet echt verantwoord... de volgende keer ga ik er toch maar eens een aanschaffen...]
Keertje in de famenne (zuid-belgie) onderuit gegaan met bijna 60. Combinatie van miezerregen, geen haarspeldbochtaankondiging en 3 rochefortjes..

Zat gelukkig met met voetjes in de toe-clips (ouwe versie) dus lag bij stilkomen horizontaal gewoon op me zij, maar nogsteeds op me fiets. Niet gaan rollen, anders breek je alle botte. Was wel een van de stoerste ervaringen.. Adrenaline spoot me neus uit..

BertVmaandag 7 oktober 2002 @ 13:28
268 km/u


motorfiets

#ANONIEMmaandag 7 oktober 2002 @ 18:22
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:41 schreef Realforze het volgende:
Speelt rolweerstand echt geen rol? Ik heb eens een berg afgedaald samen met iemand op een racefiets (ik op m'n ATB) en diegene ging minstens 10 km/u harder dan ik.(zonder bijtrappen)
Het scheelt altijd wel iets natuurlijk, vooral als je zacht opgepompte banden met grote noppen hebt. Maar verreweg de grootste invloed bij die snelheden is de luchtweerstand. Een ATB heeft een breder stuur waardoor je meer luchtweerstand hebt. Vergeet ook de aerodynamica van de wielen niet, smalle wielen zijn in het voordeel.
FHRdinsdag 8 oktober 2002 @ 16:23
85km/u op een weggetje in de Ardennen ofzo. Regelmatig over de 70 daar trouwens. Maar 't coolste was eigenlijk nog 80km/u op 't downhill-parcours in Metabief. 80km/u off-road dus.....met steentjes en gras en boomworteljes etc
Suncrossdinsdag 8 oktober 2002 @ 16:25
Ergens tegen de 90 op een ouwe gammele opoefiets.

werd gedrukt door een gast op een 125cc brommer, trekt die lul het gas los opeens.

7 kleuren kak kan ik je vertellen.

V-gerdinsdag 8 oktober 2002 @ 17:19
Met de mountainbike op asfalt in La Roche tegen de 80, kon niet meer bijtrappen.
Off road ook tegen de 80 op het downhillparcours in Metabief. Echt een gaaf parcours trouwens.
BazPwoensdag 9 oktober 2002 @ 15:58
Gewone fiets, op plat terrein (asfalt):
52 KMH gemeten met fiets computertje (wel wind mee!)
harder als dit kan ie echt niet, dan gaat de ketting er af oid, en slippen je pendalen dus door :S
ramsesiiwoensdag 9 oktober 2002 @ 16:22
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 02:08 schreef Realforze het volgende:

[..]

Echt? Da's een aardig vaartje.
Daar moet je toch wel goed op voorbereid zijn als je zo naar beneden vliegt. Ik weet dat profs met max. 120 km/u downhillen. Ben jij zo goed dat je 137 km/u gaat of moest die 1 er niet staan?


dit haal je nooit... als je de kilometers ziet die erbij de tour in de afdaling zit kan je als niet profesionele wielrenner daar echt niet met meet dan 75KM/h afdalen... anders rij je jezelf echt kei dood... van downhillen heb ikgeen verstand maar 140KM per uur tegen een boom met je fietsje ??
sebazwoensdag 9 oktober 2002 @ 16:27
Tuurlijk kan je wel zo snel...je zal het denk niet elke dag zien....
blupdonderdag 10 oktober 2002 @ 11:18
Op een ATB kan je juist harder een normale fiets gaat dan shaken enzo, ATB niet.
FHRdonderdag 10 oktober 2002 @ 12:21
Over downhillers: ja, die gaan soms 100+. Vooral op 't parcours van Mont Sainte Anne gaan ze hard. Zoek en lekker steile helling uit, monteer een 54 of 56 blad voor en 11 achter, trek je body-armour aan, zet je full-face helm op en raggen maar! Oh ja, schijfremmen en veeeel veerweg (20cm voor en achter) zijn ook wel handig.
Maar 't hardste gaan ze nog op ski-pistes. Van die hellinkjes waar ze ook snelheidsrecord op ski's halen, daar met je fiets van af: 200+.
syndr0medonderdag 10 oktober 2002 @ 12:23
Kilometer of 110, hangend aan een (opgevoerde) Aprillia RS.
BloodhoundFromHelldonderdag 10 oktober 2002 @ 23:27
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 18:22 schreef Aernout het volgende:

[..]

Het scheelt altijd wel iets natuurlijk, vooral als je zacht opgepompte banden met grote noppen hebt. Maar verreweg de grootste invloed bij die snelheden is de luchtweerstand. Een ATB heeft een breder stuur waardoor je meer luchtweerstand hebt. Vergeet ook de aerodynamica van de wielen niet, smalle wielen zijn in het voordeel.


En gewicht, iemand van 100 kilo gaat veel harder een berg af als iemand van 50 kilo.
Nitroglycerinevrijdag 11 oktober 2002 @ 14:16
115 km/u op een hele lange, rechte afdaling in Italië.

Was wel een racefiest met voor 60 tanden en achter 11....
De snelheid is trouwens geklokt met een autoteller

Helm en beschermende kleding had ik aan, maar was als de dood voor een kleine, verkeerde beweging - boven de 60 km/u moet je niet aan je stuur rukken, heeeeeeeeeeeeeeel erg stabiel houden

Rekkievrijdag 11 oktober 2002 @ 14:29
Mijn fiets ging eens 145 km/h, maar dit was op de fietsendragen achter de auto...

Was trouwens niet erg verantwoord....hij klapperde best wel, ik ben toen ook iets zachter gaan rijden

Willymaandag 21 juli 2003 @ 16:27
Ik haal op mijn nieuwe ligfiets met gemak 55.
In de Beneluxtunnel ging ik 68 naar beneden.
Tussen Spijkenisse en Delft (25 KM) haal ik een gemmiddelde van 35.
erikhmaandag 21 juli 2003 @ 16:38
Van het kopje van bloemendaal naar beneden, behoorlijk recht stuk met meetrappen 61 km/u gehaald. En het was echt doodeng
beyond_coolmaandag 21 juli 2003 @ 16:38
Ik heb er geen idee van hoe hard ik ging in de Ardennen maar ik heb toen wel 2 auto's ingehaald (netjes langs de linkerkant). Was altijd weer fink spannend bij de volgende bocht maar het is toen goedgegaan.

Heb toen wel besloten dat ik de volgende keer maar wel een helm zou opzetten.

stienus5gtturbomaandag 21 juli 2003 @ 17:35
60 km/h op vlakke weg!
half jaar geleden ongeveer, met die storm! ik en een maat waren zo gek om te gaan mountain biken
Metro2005donderdag 24 juli 2003 @ 14:56
normaal rijd ik tussen de 30 en 35 maar top was heuvel af in frankrijk: meer als 70

was wel eng trouwens

twijfeldonderdag 24 juli 2003 @ 15:02
Italië op berg X afdaling met mountainbike: 70km/h

Vlakke weg vlak bij huis met wind in de rug op mn gewone fiets: 48km/h

MewBiedonderdag 24 juli 2003 @ 15:04
rond de 45km/h, reed naast een scooter en zag de teller iets boven de 55 en aangezien die dingen nogal afwijken...
CrashOnedonderdag 24 juli 2003 @ 15:18
43 op de fiets van mijn toekomstige schoonmoeder, gewone boodschappen fiets.
Fiets normaal niet op een fiets waar zo'n tellertje op zit.

Wel op mijn skates achter een auto ruim tachtig gereden.

xyzdonderdag 24 juli 2003 @ 15:26
Tijdens een afdaling in wielerwedstrijd 108 max na afloop. Ik heb alleen geen idee welke afdaling het was want ze gingen die die allemaal heel hard. Het was in dolomiten.
MartinusMagnuszaterdag 27 december 2003 @ 12:08
Bergaf in de Alpen: 87
Van het Kopje van Bloemendaal af: 70
Op het vlakke in mn eentje: 55 ofzo
In het vlakke in de sprint in een koersje: 60
Op het vlakke op de ligfiets: 65 (op cyclevision 2002)
Dizpalescozaterdag 27 december 2003 @ 12:19
best interesant om te weten allemaal


B_BOYzaterdag 27 december 2003 @ 18:06
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:28 schreef keeper het volgende:
65-70 km/u hangend aan een scooter van een vriend, op een recht stuk. Harder durfde ik niet want toen begon m'n fiets als een gek te trillen
LOOSER mijn fiets begint bij de 75-80 pas te trillen als een gek en dan ga ik nog door, jammer dat de top op die brommer waar ik wel eens aanhang maar op 83 ligt met fiets eraan. (digi gemeten)
CMNiKoNzaterdag 27 december 2003 @ 18:12
62 km/h berg in vaals naar onder. ik haalde de auto's in
Freeflyerzaterdag 27 december 2003 @ 18:18
95 km/u - mountainbike - fietscomputer (verharde afdaling in kroatie 15%)
45 km/u - mountainbike - fietscomputer (onverharde afdaling in kroatie 8% schat ik)

dat onverharde ging bijna fout, kon de bocht net halen, anders was ik een ravijn ingestort

AIRmichaelzaterdag 27 december 2003 @ 18:54
80 km/u heuveltje op
145 km/u heuveltje af
AIRmichaelzaterdag 27 december 2003 @ 19:13
1 km/u bergje op
300 km/u bergje af
Cyberdoggzaterdag 27 december 2003 @ 21:26
50 km/h-tjes.
TheWilliedockSaintszaterdag 27 december 2003 @ 21:29
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:25 schreef Satan.NB het volgende:
137 km/u Downhillmountainbiken welteverstaan ergens in de franse alpen.
40 km/u op me ma der snorfiets vlakke weg ow snorFIETS telt niet? jammer
ik geloof er geen reet van
Kaj_Azaterdag 27 december 2003 @ 23:15
Op een vlakke weg 56 kmh met mijn mountainbike en op de holteberg hier in twente 67 kmh.
Fliepkezaterdag 27 december 2003 @ 23:22
We mogen inmiddels wel concluderen dat die fietscomputers absoluut niet nauwkeurig kunnen meten .
Of dat ze heel erg slecht worden afgesteld...
-chefke-zaterdag 27 december 2003 @ 23:22
brug tussen huis -> werk 68 km per binnen de bebouwde kom op mijn atb.

en met de race fiets km of 75 van een berg af in de buurt van dordonge frankrijk.


gemeten met fiets teller cateye mity 2 en een sigma atb teller

Kaj_Azaterdag 27 december 2003 @ 23:29
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:22 schreef Fliepke het volgende:
We mogen inmiddels wel concluderen dat die fietscomputers absoluut niet nauwkeurig kunnen meten .
Of dat ze heel erg slecht worden afgesteld...
of jij kan gewoon niet fietsen
Fliepkezaterdag 27 december 2003 @ 23:31
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:29 schreef Kaj_A het volgende:

[..]

of jij kan gewoon niet fietsen


denk je nu werkelijk dat ik me bezig ga houden met fietsen?
ik vind de wetenschappelijke benadering van oa Aernout een stuk geloofwaardiger dan het opscheppende gedrag van een stel kleuters met een slechte of verkeerd afgestelde snelheidsmeter.
Party_Pzaterdag 27 december 2003 @ 23:49
45km/h, flauwe helling af, was toen 11 ofzo
MartinusMagnuszondag 28 december 2003 @ 11:26
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:22 schreef Fliepke het volgende:
We mogen inmiddels wel concluderen dat die fietscomputers absoluut niet nauwkeurig kunnen meten .
Of dat ze heel erg slecht worden afgesteld...
Wat een onzinverhaal. Ik vind de snelheden die hier worden genoemd echt niet buitenaards snel ofzo. In het tijdschrift Fiets stond een tijd geleden een artikel over 'de magische 100' met allerlei tips en verhalen over het halen van 100 km/h. Het is gewoon heel goed mogelijk, en als je een beetje goeie fiets en een helm hebt is er niks gevaarlijks aan. 87 rijden voelt wel sensationeel maar absoluut niet eng.
Remco2002zondag 28 december 2003 @ 12:45
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:26 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Wat een onzinverhaal. Ik vind de snelheden die hier worden genoemd echt niet buitenaards snel ofzo. In het tijdschrift Fiets stond een tijd geleden een artikel over 'de magische 100' met allerlei tips en verhalen over het halen van 100 km/h. Het is gewoon heel goed mogelijk, en als je een beetje goeie fiets en een helm hebt is er niks gevaarlijks aan. 87 rijden voelt wel sensationeel maar absoluut niet eng.


Het is toch best hard...

56.8 km/h op een hybridefiets met 7 versnellingen (tijd terug)

Binnenkort hopelijk een nieuwe fiets

john_boshwoensdag 14 januari 2004 @ 18:56
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:24 schreef goudappeltje het volgende:

[..]

dan hebben ze geen nummerbord om te beboeten


sennetijdemanwoensdag 14 januari 2004 @ 18:59
64 ongeveer. Wind wel in de rug en kleine afdaling, met mountenbike. Gemeten op fiets computer
dJ-Zcorewoensdag 14 januari 2004 @ 18:59
46 eigen kracht.
Classic-PCwoensdag 14 januari 2004 @ 19:17
Mijn record staat op dit moment op 49,9 km/h op rechte weg en 71,3 downhill in Frankrijk. Geloof dat het 8 of 10 % was.
SuperRembowoensdag 14 januari 2004 @ 19:24
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 18:22 schreef Aernout het volgende:

[..]

Het scheelt altijd wel iets natuurlijk, vooral als je zacht opgepompte banden met grote noppen hebt. Maar verreweg de grootste invloed bij die snelheden is de luchtweerstand. Een ATB heeft een breder stuur waardoor je meer luchtweerstand hebt. Vergeet ook de aerodynamica van de wielen niet, smalle wielen zijn in het voordeel.


Als je 50km/u gaat dan maait de bovenkant van de band met 100km/u door de lucht. En als daar dus grote dikke noppen op zitten dan levert dat ernorme weerstand op. Niet de rolweerstand, maar de luchtweerstand van een ATB-band is het probleem.
lulletjevrijdag 16 januari 2004 @ 23:05
80 km/u, op een rechte weg.
Niet zelf natuurlijk. Ben niet z'on fietsert.
Ik stond voor het stoplicht met de auto achter een vrachtwagen, tussen mij en de vrachtwagen een racefiets. stoplicht springt op groen en de fietser accelereert mee met de vrachtwagen. Vrachtwagen houdt natuurlijk wel veel wind voor em tegen... maar toch.
Faraozaterdag 17 januari 2004 @ 00:14
Zo rond de 65 km/h, deed mee met de tourversie van de amstelgold race (ook wel Limburg Mooiste genoemd), lange stijle heuvel in Valkenburg, en omdat dat gedeelte van 't parcour was afgezet voor verkeer hoefde je niet bang te zijn voor auto's enzo die opeens uit een zijstraat kwamen.

Maar goed, dat is toch bijna weer een jaar of 10 geleden, fiets niet zo vaak meer laatste tijd, ben een beetje lui aan't worden.

Overigens meen ik ooit tijdens een tv-verslag van de Tour de France gezien te hebben dat ze met meer als 140 km/h een heuvel afkwamen, dat moet je toch ook niet op je gezicht gaan.

PsychoDude_666zaterdag 17 januari 2004 @ 00:27
dunno heb geen teller op me fiets en als ik die zou hebben zou ie waarschijnlijk afwijken ;d
pAinzaterdag 17 januari 2004 @ 00:32
Denk een kilometer of 90 van een berg af te Oostenrijk.....

Wat interessanter is: bergje op op een motorfiets: 130

Fl3xxzaterdag 17 januari 2004 @ 01:03
Mountainbike 56km/h
Gewone fiets 60+ km/h gemiddeld over 7,5 km (heb 2 dagen bijna niet kunnen lopen daarna) (was een standaard el-cheapo fiets met 3 versnellingen)

Deze zijn allemaal op vlakke weg, afdalingen heb ik wel harder gereden maar dan heb ik wel betere dingen te doen dan op de snelheidsmeter te kijken.

Deze snelheden haal ik nou niet meer, ik heb nou een zooi extra gewicht en een heeel wat slechtere conditie als toen ik boven staande snelheden reed, ik heb nou een race fiets en daar probeer ik weer een beetje mee in conditie te komen (tenminste zodra het weer wat warmer wordt ) en daar heb ik vorige zomer een top van 50 km/h mee gehaald, ben van plan dat ik dit jaar toch wel zo ver moet komen dat ik die 50km toch wat kilometers vol kan houden op de vlakke weg.

De hoogste snelheid die ooit gefietst is ligt trouwens rond de 270 km/h dacht ik (keer op discovery channel gezien), was met behulp van een racewagen die de fietser sleepte tot de 200+ km/h waarna die werd losgekoppeld en de fietser een bepaalde afstand achter de racewagen bleef rijden (die een speciaal scherm had zodat de fietser geen last had van de wind enz).

PsychoDude_666zaterdag 17 januari 2004 @ 01:09
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef pAin het volgende:


Wat interessanter is: bergje op op een motorfiets: 130


Wow jij bent echt best wel DE man!
bier2k3zaterdag 17 januari 2004 @ 03:01
65 km/h bergaf, met mijn bakfiets.... was van de couberg... wel klote aan het einde trouwens... daar stoof ik volgas het terras op!!!!!!!
Rietvaerderzaterdag 17 januari 2004 @ 11:01
180 @ Maasvlakte..
pAinzaterdag 17 januari 2004 @ 11:41
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Wow jij bent echt best wel DE man!


Hehe ja, ik was een keertje in Amerika, waar up hill motorrijden helemaal hip en de bom is

Imagine this: er staan een stel rednecks rond om een motorfiets die bijna 3 meter lang is. En jij staat er zo bij te kijken, maar aangezien het locals zijn, keken ze me zo raar aan.... Dus zij vragen stellen waar ik vandaan kwam op zn plattelands amerikaans, dus ik zeg van "uit holland"..... En die gasten allemaal lachen..... Dus ze vroegen: wil je ook eens op zon motor rijden?? Nou ja, dat laat je je geen 2 keer vertellen natuurlijk

Mute_Mezaterdag 17 januari 2004 @ 22:06
Ergens in Zuid Frankrijk 68.6km/u bergafwaarts.
Top in nederland op vlakke weg is 50 ofzo, met wind mee natuurlijk.

Dis mij in Franrijk op een wat bewolkte dag, anders was t te warm om overdag te fietsen.

Fiets is een Kyoso k4000 (halfords merk , ben er werknemer dus voor een bedragje onder de ¤300,- )

Niet echt boeiende fiets, schijfrem voor (bagger kwali opzich, maar remt redelijk strak)

voorvering weet ik niet ui mn koppie, deore versteller achter, voor sis.

v-brake achter.

vredestijn slicks voor & achter.

Dat is trouwens heerlijk, om samen met je broer (gazelle playa, voor&achter schijfrem deore) beetje rond te rijden...
Hij was snel op de rechte vlakke stukken, maar bij de eerste off-road stukkie ging t niet meer zo lekker hij had echte race bandjes...

Lightzaterdag 17 januari 2004 @ 23:02
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:03 schreef Fl3xx het volgende:

De hoogste snelheid die ooit gefietst is ligt trouwens rond de 270 km/h dacht ik (keer op discovery channel gezien), was met behulp van een racewagen die de fietser sleepte tot de 200+ km/h waarna die werd losgekoppeld en de fietser een bepaalde afstand achter de racewagen bleef rijden (die een speciaal scherm had zodat de fietser geen last had van de wind enz).


Fred Rompelberg heet die fietser. Een Nederlander, ja Volgens het Guinness Book of Records kwam hij tot 268.831 km/u. En hij moest wel gesleept worden het eeste stuk, het verzet is zodanig dat je daar echt niet mee wegkomt anders.

Overigens heeft hij een jaar ofzo voordat hij het record vestigde ook al eens een poging gedaan. Dat ging toen mis, hij kwam buiten de slipstream van de auto en ging onderuit met snelheid hard.

_Kuch_zondag 18 januari 2004 @ 20:36
Helling: 76 km/u (fietscomputer), op een hybridefiets met 24 versnelling op de Cauberg in Valkenburg (ver voordat ze die verkeerssituatie hadden veranderd naar de huidige setting). Vol overhangend in die bocht daar, je doet gekke dingen als je een jaar of 15 bent
Zou ik nu nooit van zn leven meer doen :S

Vlak: 56 km/u (ook op fietscomputer), wel flinke meewind toen (denk kracht 6 a 7).

idiotforalivingmaandag 19 januari 2004 @ 13:19
op een 20 jaar oud krom racefietsje van een frans bergje af, 55 ofzo maar het was echt eng dude en dat losse grind op dat franse asfalt
Solitariasmaandag 19 januari 2004 @ 13:57
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 14:22 schreef Solitarias het volgende:
130 kM/H: Met een crossfietje van een klifje afgefiets in het water (a la Jack-ass), helling 90 graden
HEEE, dat heb ik helemaal niet geschreven! Het forum is stuk!!!
Individualmaandag 19 januari 2004 @ 14:11
Heel eventjes 68mph [108kph] met mountainbike downhill op verharde weg in America. Tenminste als de teller goed was afgesteld want dat is wel heeel erg hard... Het voelde in elk geval wel verdomde hard!

Zelfs het flauwste bochtje wordt dan een scherpe bocht en de fiets begon aardig te schudden...

Het leukste is trouwens off road; bochtjes, springen, door water, enz

Wat een adrenaline kick krijg je daarvan!

Roadstermaandag 19 januari 2004 @ 14:20
Ik kan me alleen nog herinneren dat ik zo'n analoge snelheidsmeter op mn fiets had in groep 8.

Ding ging tot 55km/u ofzo en ik ging net iets buiten te teller, tegen de 60 dus, volgens mij wel bergaf enz.

Op mn 17e ofzo met een goede ATB een keer 62 digi gereden rechtuit.

FHRmaandag 19 januari 2004 @ 16:34
Ik moest door dit topic opeens aan New World Disorder denken, daar zitten paar leuke stukjes in:

Falcowoensdag 14 juli 2004 @ 17:18
55 km/h per ongeveer op heuvelachtig terrein in Oostenrijk op een redelijk normale fiets met 7 versnellingen. De top haalde ik zelfs op een stukje wat heel licht bergop ging. Daarna was ik zo afgemat dat een klim van nog geen kilometer hoog (wel zo'n 10% helling) totaal niet ging. En naar beneden kneep ik telkens in mijn remmen omdat ik bang was dat ik keihard zou vallen. De weg was namelijk onverhard met grind en echt controle heb je dan niet over een fiets met zulke snelheden.
the_wamwoensdag 14 juli 2004 @ 17:25
65 km/h met een fiets zonder versnellingen of handremmen. Dat was voor een scooter
wieringerwoensdag 14 juli 2004 @ 17:52
gemiddeld 30 de laatste tijd
en 45 met tourfiets voorzien van 7 versnellingen en een windje in de rug
itsontodaywoensdag 14 juli 2004 @ 18:54
http://www.google.nl/sear(...)=UTF-8&start=10&sa=N
quattrowoensdag 14 juli 2004 @ 18:57
78 km/uur in kiltunnel ( 's gravendeel --> dordrecht ) op een racefiets
Eddie__woensdag 14 juli 2004 @ 19:04
eigen trapkracht op m'n mountainbike 59 km/uur op verharde weg.(wel windje mee)

Helaas met deze mountainbike nog niet downhill gefietst dus daar weet ik geen snelheid van.

Vorige fiets heb ik in de Ardennen de 74 op m'n teller gezien. Zover ik nog kon kijken door het getril, dat was onverhard van een flinke berg af.

Het jaar erna klapte een vriend van me op het zelfde stuk tegen de vlakte met ongeveer dezelfde snelheid, gevolg: gebroken sleutelbeen. Daarna nooit meer zo hard gegaan.
GiSHwoensdag 14 juli 2004 @ 19:15
54,3 Km/h vlakasfalt heel veel rugwind met mountainbike, snelheid met lasergun gemeten
Byte_Mewoensdag 14 juli 2004 @ 19:26
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 18:34 schreef Aernout het volgende:
tot de derde macht
weet je het zeker? ik leerde bij natuurkunde altijd dat het een kwadratische afhankelijkheid was, ivm E = 0.5*m*v^2
jeroenekewoensdag 14 juli 2004 @ 23:23
eigen trap kracht net iets onder de 60 km/uur ( wedstrijden gereden wielrennen ) " eindsprint finish"

op vakantie ( fiets vakantie ) Mont Ventoux de noordkant met tellertje gemeten net geen 90 per uur 89.5 zag ik op teller

weg was niet afgezet, in de slipstream van me pappie ( die was ook mee op de wielerfiets ), was trouwens ook niet voor zo'n lange tijd, 5 min ong
Tommy_Kuklinskiwoensdag 14 juli 2004 @ 23:25
ongeveer 220 op de A9
Dr_Croutonwoensdag 14 juli 2004 @ 23:33
Snelheid gisteren met speedmeter/waarschuwingsbord voor autoverkeer gemeten: slechts 32km/u op vlak wegdek.
Heb al jaren niet meer gefietst.
Hagedisdonderdag 15 juli 2004 @ 00:09
Ongeveer 53 km/h gemeten, en toen was ik 12

Ongeveer 80 km/h als een gek van een heling van 14% afgaand
Haikuhdonderdag 15 juli 2004 @ 00:25
190 km/h, met de (motor)fiets

enneuhm

64 km/h met de mountinbike
Die meeting was overigings door een motor agent, die vondt t te gevaarlijk als ik op dat tempo door bleef fietsen, vandaar dat hij me staande hield .... dat was op een vlakke weg (in limburg,...) t enigste stuk volgens mij ...
sven_da_mandonderdag 15 juli 2004 @ 03:24
Mijn max. was laatst op vlakke weg 54KM/h. Op een gewone Giant heren fiets met 7 versnellingen, wel wind mee.
MartinusMagnusdonderdag 15 juli 2004 @ 07:24
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 19:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

weet je het zeker? ik leerde bij natuurkunde altijd dat het een kwadratische afhankelijkheid was, ivm E = 0.5*m*v^2
De kracht van de luchtweerstand neemt toe met een 2e macht van de snelheid. Het vermogen (=kracht x snelheid) dat je nodig hebt om de luchtweerstand te overwinnen neemt toe met een 3e macht van de snelheid. Ofwel.... wil je 2x zo hard fietsen, moet je 8 x zo hard trappen
errorkendonderdag 15 juli 2004 @ 08:36
250km/h, op de E314 richting lummen
Solitariasdonderdag 15 juli 2004 @ 08:53
392,7 km/uur. Ik heb bewijs op de foto staan.................. voor de ongelovigen
Tommy_Kuklinskidonderdag 15 juli 2004 @ 10:16
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 08:53 schreef Solitarias het volgende:
392,7 km/uur. Ik heb bewijs op de foto staan.................. voor de ongelovigen
foto!
Rietvaerderdonderdag 15 juli 2004 @ 10:17
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 08:53 schreef Solitarias het volgende:
392,7 km/uur. Ik heb bewijs op de foto staan.................. voor de ongelovigen
Wel geijkt?
RedArrow68donderdag 15 juli 2004 @ 11:05
69 km/h.. 7 heuvelen weg in limburg
Solitariasdonderdag 15 juli 2004 @ 11:11
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 10:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

foto!
OK, vanavond of morgen...en geijkt tot op 0,5% (VDO C10 metertje)
Mute_Medonderdag 15 juli 2004 @ 11:14
t gaat toch om fietsen waar je moet trappen
Tommy_Kuklinskidonderdag 15 juli 2004 @ 11:27
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:11 schreef Solitarias het volgende:

[..]

OK, vanavond of morgen...en geijkt tot op 0,5% (VDO C10 metertje)
met WAT heb jij dat gedaan?? bijna 400 km/u
Mute_Medonderdag 15 juli 2004 @ 13:19
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

met WAT heb jij dat gedaan?? bijna 400 km/u
magneetje voor het reed contactje plaatsen 10x t wiel snel heen en weer bewegen en voilá je rijd heel snel
Barbaafdonderdag 15 juli 2004 @ 13:30
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:19 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

magneetje voor het reed contactje plaatsen 10x t wiel snel heen en weer bewegen en voilá je rijd heel snel
Welnee, gewoon op elke spaak zo'n magneetje zetten
quattrodonderdag 15 juli 2004 @ 13:34
whehehehe
Barbaafdonderdag 15 juli 2004 @ 13:34
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:30 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Welnee, gewoon op elke spaak zo'n magneetje zetten
??? Editen lukt niet? "geen rechten"

Anyway, wou nog toevoegen:

55 km/u vlak, lichte rugwind
75 km/u van het kopje van Bloemendaal af, de zuidkant (de kant zonder zijstraten van rechts)

Beide op een 10 versn. racefiets, rond 1990
Solitariasdonderdag 15 juli 2004 @ 13:50
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:30 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Welnee, gewoon op elke spaak zo'n magneetje zetten
He da's een goede tip!

Nee, gewoon met 1 magneet ah fietswiel en trappen maar................
Bonddonderdag 15 juli 2004 @ 14:09
Bergaf: 65 km/h moutainbike (in Denemarken)
Bergop: 6 km/h (laagste snelheid, zelfde berg)
Vlak: 50 km/h ofzo
Tommy_Kuklinskidonderdag 15 juli 2004 @ 14:09
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 13:50 schreef Solitarias het volgende:

[..]

He da's een goede tip!

Nee, gewoon met 1 magneet ah fietswiel en trappen maar................
natuurlijk.. ik fiets ook regelmatig met een gangetje van 397,2 km/u naar mijn werk
A-W-E-S-O-M-Odonderdag 15 juli 2004 @ 15:04
70 km/h, vlakke weg, wind stil, niet in slipstream van iets, gewone kleding: korte broek en t-shirt op een gare Batavus Champion met 10 versnellingen van 20 jaar oud. Als op de fiets een hoger verzet zat kon ik nog wel harder.
MartinusMagnusdonderdag 15 juli 2004 @ 15:20
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 15:04 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
70 km/h, vlakke weg, wind stil, niet in slipstream van iets, gewone kleding: korte broek en t-shirt op een gare Batavus Champion met 10 versnellingen van 20 jaar oud. Als op de fiets een hoger verzet zat kon ik nog wel harder.
Waarom heb jij nog geen profcontract?
Weet je héél zeker dat die weg echt vlak was?
Solitariasdonderdag 15 juli 2004 @ 15:54
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:09 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

natuurlijk.. ik fiets ook regelmatig met een gangetje van 397,2 km/u naar mijn werk
Ik post de foto wel, van de stand van mijn meter.......meten is weten...........
johannesmvp2donderdag 15 juli 2004 @ 19:30
Helling : 49,5 km/h
Vlak: (bos): 39km/h

beiden met MTB in Hilversum
B_BOYdonderdag 15 juli 2004 @ 20:27
vlak asfalt 48 per uur
van helling 72 das hard op een mountainbike in tsjechie. was overigens langs een ravijn dus vonk hard zat. en aan de zijkant van de weg lagen van die leuke ijsplakken dus dan weet je ut wel
Solitariasvrijdag 16 juli 2004 @ 10:46
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet

pAinvrijdag 16 juli 2004 @ 11:10
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 10:46 schreef Solitarias het volgende:
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet

[afbeelding]
Is dat niet je totale kilometerstand??
Solitariasvrijdag 16 juli 2004 @ 12:11
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 11:10 schreef pAin het volgende:

[..]

Is dat niet je totale kilometerstand??
Nee, zie de MAX aan de rechterkant, da's de maximale snelheid vd rit.
GWDvrijdag 16 juli 2004 @ 15:45
293km/u op een oma fiets bergop
GWDvrijdag 16 juli 2004 @ 15:46
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:09 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

natuurlijk.. ik fiets ook regelmatig met een gangetje van 397,2 km/u naar mijn werk
kan hendig ik fietst ook regelmatig 200+
quattrovrijdag 16 juli 2004 @ 15:47
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 10:46 schreef Solitarias het volgende:
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet

[afbeelding]
WebForcevrijdag 16 juli 2004 @ 16:00
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:46 schreef GWD het volgende:

[..]

kan hendig ik fietst ook regelmatig 200+
Dat is nog niets
Flex82vrijdag 16 juli 2004 @ 16:15
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 10:46 schreef Solitarias het volgende:
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet

[afbeelding]
Hahaha, sure.

Maar bij mij iig:
Rechte weg, eigen trapkracht op een mtb: ong. 50 km/h.
Bergaf in de Belgische Ardennen op een wielrenfiets die ik geleend had van iemand: 69 km/h, en toen durfde ik echt niet meer harder op van die kleine bandjes met van die strakke bochten.
A-W-E-S-O-M-Ozaterdag 17 juli 2004 @ 01:43
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 15:20 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Waarom heb jij nog geen profcontract?
Weet je héél zeker dat die weg echt vlak was?
Dit is mijn topsnelheid, die 70 heb ik even aangeraakt, profs gaan continu snel. En de weg was vlak.
BMWM3zaterdag 17 juli 2004 @ 01:48
56km/h. Vlak tot 1% helling
MartinusMagnuszaterdag 17 juli 2004 @ 14:14
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 01:43 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:

[..]

Dit is mijn topsnelheid, die 70 heb ik even aangeraakt, profs gaan continu snel. En de weg was vlak.
Dan nog geloof ik het niet.
Ik haal zelf op eigen kracht ongeveer 55 op het vlakke, op een moderne racefiets, (op een redelijk snelle ligfiets (Optima Baron zonder verdere stroomlijn) 65) strakke kleding, en ik ben niet onathletisch. (1,5 jaar geleden Wingate test gedaan: piekvermogen 19,7 Watt/Kg, gemiddeld over 30 seconden 11,9 Watt/Kg)

Aangezien het vermogen toeneemt met een 3e macht van de snelheid zou je om 70 ipv 55 te rijden (70/55)3 = 2,06 x zoveel vermogen moeten leveren. En dan ook nog met flapperkleren enzo?
A-W-E-S-O-M-Ozaterdag 17 juli 2004 @ 22:21
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 14:14 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Dan nog geloof ik het niet.
Ik haal zelf op eigen kracht ongeveer 55 op het vlakke, op een moderne racefiets, (op een redelijk snelle ligfiets (Optima Baron zonder verdere stroomlijn) 65) strakke kleding, en ik ben niet onathletisch. (1,5 jaar geleden Wingate test gedaan: piekvermogen 19,7 Watt/Kg, gemiddeld over 30 seconden 11,9 Watt/Kg)

Aangezien het vermogen toeneemt met een 3e macht van de snelheid zou je om 70 ipv 55 te rijden (70/55)3 = 2,06 x zoveel vermogen moeten leveren. En dan ook nog met flapperkleren enzo?
Ja, ik ben sterk. Maar als je het niet gelooft, dan maar niet
BTW, als je 55 fietst op een moderne racefiets dan ben je dus echt niet snel.

En wat is dat met de derde macht? Helaas is het niet zo simpel om het benodigde vermogen uit te rekenen. Sla de boeken er nog maar eens op open!
MartinusMagnuszaterdag 17 juli 2004 @ 22:41
Waar woon je? Ik wil het wel eens IRL zien!
A-W-E-S-O-M-Ozaterdag 17 juli 2004 @ 23:26
Ik ben niet IRL te zien. Helaas.

Maar nogmaals, je bent niet verplicht mij te geloven
qwertyuiopzaterdag 17 juli 2004 @ 23:36
kaatsheuvel 75 km/h ................Ik scheet in mn broek

Op de gewone weg 50 km/h
YoGi_Berrazondag 18 juli 2004 @ 10:09
vlak: 51Km/u
normale fiets, windkracht 2 zijkant, fiets was nieuw moest ff uitgetest worden
afdaling: 63Km/u
zelfde fiets, geen wind ( zat achter de dijk ), kwam een drempel aan, dus maar ff snelheid verminderd...
aardappelmoestuintjezondag 18 juli 2004 @ 10:16
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 10:46 schreef Solitarias het volgende:
Hiet is het bewijs - mijn meter liegt niet

[afbeelding]
ligt ook maar net hoe je toeren ingesteld zijn.
Archiezondag 18 juli 2004 @ 15:36
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 01:43 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
Dit is mijn topsnelheid, die 70 heb ik even aangeraakt, profs gaan continu snel. En de weg was vlak.
Sprinters in de tour de france halen net aan 70 km/u op topsnelheid voor de streep!!
Mute_Mezondag 18 juli 2004 @ 15:41
quote:
Op zondag 18 juli 2004 15:36 schreef Archie het volgende:

[..]

Sprinters in de tour de france halen net aan 70 km/u op topsnelheid voor de streep!!
ja, die meoten daarvoor nog 100 km rijden ofzo
Mijn top was vorig jaar op een mtb met slick bandjes op een bergweg met 75 km per uur, en toen kwam mn broer me voorbij met zn playa (gazelle).
En een keer in limburg op zo'n gare huurfiets vrijwel zonder remmen een groep racefietser bijgehouden (bergafwaarts) met ik hoorde achteraf 60 km/uur
Archiezondag 18 juli 2004 @ 16:46
Dat maakt geen flikker uit van die 100 km, op een valkke weg halen ze echt vol vermogen hoor!
ABBAfanzondag 18 juli 2004 @ 16:50
47 km/u met wind in de rug. Ik hield het zo'n 2 tot 3 kilometer lang vol.
Steve-Ozondag 18 juli 2004 @ 16:55
met me fiets computer 650 ofzo
rechte weg 45
heuvel af 60
Mute_Mezondag 18 juli 2004 @ 17:20
quote:
Op zondag 18 juli 2004 16:46 schreef Archie het volgende:
Dat maakt geen flikker uit van die 100 km, op een valkke weg halen ze echt vol vermogen hoor!
en dat hou je idd op vol vermogen 100km vol
Flex82zondag 18 juli 2004 @ 18:27
quote:
Op zondag 18 juli 2004 16:46 schreef Archie het volgende:
Dat maakt geen flikker uit van die 100 km, op een valkke weg halen ze echt vol vermogen hoor!
Bij de tour de france rijden ze ongeveer een constante gemiddelde snelheid van 50 km/h. Tijdens de sprints idd rond de 70 á 75km/h en bergop iets van 40 km/h.

Geloof je me niet? Kijk op www.tourdefrance.nl. De gem. snelheid kan je hier zien.
GotenSSJzondag 18 juli 2004 @ 19:59
36.3 km/h van een klein rot heuveltje af (25 meter ofzo) en ik ben niet zoon hardrijder
Archiemaandag 19 juli 2004 @ 11:44
quote:
Op zondag 18 juli 2004 18:27 schreef Flex82 het volgende:

[..]

Bij de tour de france rijden ze ongeveer een constante gemiddelde snelheid van 50 km/h. Tijdens de sprints idd rond de 70 á 75km/h en bergop iets van 40 km/h.

Geloof je me niet? Kijk op www.tourdefrance.nl. De gem. snelheid kan je hier zien.
Ik bedoelde ook in de sprint duh, want daar ging 't over!
Boris_Boefdonderdag 22 juli 2004 @ 00:32
Probeerde laatst een puchje in te halen met m'n moutainbike toen ging ik iets van 45 km/h, miste toen versnellingen om harder te gaan.
en een keer de bult af in België 56 km/h (Zonder helm)
Lightdonderdag 22 juli 2004 @ 00:42
quote:
Op zondag 18 juli 2004 18:27 schreef Flex82 het volgende:

[..]

Bij de tour de france rijden ze ongeveer een constante gemiddelde snelheid van 50 km/h. Tijdens de sprints idd rond de 70 á 75km/h en bergop iets van 40 km/h.

Geloof je me niet? Kijk op www.tourdefrance.nl. De gem. snelheid kan je hier zien.
Bergop 40 km/u. Right. Armstrong deed vandaag bijna 40 minuten over een stukje van maar 15,5 km. Bergop.
De-oneven-2donderdag 22 juli 2004 @ 00:47
40 km/h bergop. Ha!
Over welke bobbel heb je het dan?
MartinusMagnusdonderdag 22 juli 2004 @ 08:39
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 00:42 schreef Light het volgende:

[..]

Bergop 40 km/u. Right. Armstrong deed vandaag bijna 40 minuten over een stukje van maar 15,5 km. Bergop.
Ik rijd wel eens 50 tegen een viaduct op
Hou ik alleen niet zo lang vol
Flex82donderdag 22 juli 2004 @ 09:35
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:44 schreef Archie het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook in de sprint duh, want daar ging 't over!
Jij wel ja, maar:
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 01:43 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
Dit is mijn topsnelheid, die 70 heb ik even aangeraakt, profs gaan continu snel. En de weg was vlak.
uit deze context haalde ik dat hij bedoelde dat ze constant 70 reden.

Ik wou alleen maar informatief zijn

En okay, 40 bergop is erg positief. ,25 is realistischer.
Dr.Droxzmaandag 26 juli 2004 @ 14:27
verharde weg, normale fiets (grootste batavus, k ben niet echt klein), met fietscomputer gemeten + brommer teller ....


56 km/uur
Tetraktysvrijdag 30 juli 2004 @ 18:02
Ik ben vorig jaar in slecht weer met slecht zicht met zo nu en dan 70 km/u de tourmalet afgefietst. Was een bijzonder slecht plan, ben er ook mee opgehouden toen ik voor een bocht vol in de remmen moest, mn achterwiel van de grond kwam en begon de rest van de fiets in te halen. Heb die bocht dan ook maar ter nouwernood gered... De rest van de 15 km afdaling heb ik het rustig aangedaan.

edit: op een rechte weg heb ik weleens 65 gehaald, maar dat hield ik 2 seconden vol en toen moest ik de kramp uit mn kuiten halen:S
Mikkievrijdag 30 juli 2004 @ 20:02
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 62% gewijzigd door Sander op 16-05-2011 23:09:05 ]
komradvrijdag 30 juli 2004 @ 20:05
Ik heb ooit een documentaire op discovery gezien waar iemand het wereldrecord wilde verbeteren en achter een auto met straalmoter reed. Errug lijp trouwens, vallen was -> einde verhaal. Ik weet niet wat het record was, maar ik vind dat ook niet echt tellen.
Willy84zondag 1 augustus 2004 @ 21:07
afdaling ongeveer 115 km per uur
en normaal 90 km per uur
op een snorfiets
Virus3000zondag 1 augustus 2004 @ 22:23
bergen: 81km/u, Luxemburg, 17% en dat 4km lang, rechte weg!!
hoge tatra: sneller dan in Luxemburg, maar had toen geen fietscomputer
vlak: iets van 45km/u ofzo
met mountainbike beide
MartinusMagnusmaandag 2 augustus 2004 @ 19:13
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 20:05 schreef komrad het volgende:
Ik heb ooit een documentaire op discovery gezien waar iemand het wereldrecord wilde verbeteren en achter een auto met straalmoter reed. Errug lijp trouwens, vallen was -> einde verhaal. Ik weet niet wat het record was, maar ik vind dat ook niet echt tellen.
Fred Rompelberg, 268,831 kilometer per uur



Ik dit weekend in de Ardennen: 80,8
#ANONIEMmaandag 2 augustus 2004 @ 20:51
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:26 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Wat een onzinverhaal. Ik vind de snelheden die hier worden genoemd echt niet buitenaards snel ofzo. In het tijdschrift Fiets stond een tijd geleden een artikel over 'de magische 100' met allerlei tips en verhalen over het halen van 100 km/h. Het is gewoon heel goed mogelijk, en als je een beetje goeie fiets en een helm hebt is er niks gevaarlijks aan. 87 rijden voelt wel sensationeel maar absoluut niet eng.
Idd. Waar die formules geen rekening mee houden is het zuigingseffect van het peloton en het bijtrappen.

Een paar weken geleden had ik op de Mont Ventoux een maximum van 94. Ik haalde dat maximum toen ik zolang mogelijk bleef bijtrappen (53x11). Bij 94 ging dat niet meer en ging ik nog iets platter liggen met m'n knieën aerodynamisch tegen het frame. En het grappige was dat mijn snelheid onmiddelijk zakte tot 90!
Dus dat 90 zo'n beetje het maximum is wat je kunt halen kon wel eens kloppen.

Op een vlakke weg heb ik in mijn eentje eens 60 gehaald (storm in de rug. Als ik toen niet op mijn trainingsfietsje met een 52x13 had gereden had 't nog wel harder gekund).

In een wedstrijd heb ik eens in de sprint 66 gehaald.

Alles met racefiets en Cateye tellertje (met een goede wielmaat ingesteld).

Iemand die in zijn eentje 70 haalt op een vlakke weg, geloof ik niet. Die wil ik dan ook wel eens zien fietsen.
quote:
Op zondag 18 juli 2004 18:27 schreef Flex82 het volgende:
Bij de tour de france rijden ze ongeveer een constante gemiddelde snelheid van 50 km/h. Tijdens de sprints idd rond de 70 á 75km/h en bergop iets van 40 km/h.

Geloof je me niet? Kijk op www.tourdefrance.nl. De gem. snelheid kan je hier zien.
In een tijdrit wel ja. In de vlakke etappes rijden ze meestal een gemiddelde van rond de 45 (dan wel over 200 km of zo). In de sprint maximaal idd 70-75 (hoewel het meestal meer in de buurt van de 70 zit dan van de 75).

Bergop 40
Hooguit een gemiddelde van tegen de 40 in een wat minder zware bergrit. In zware bergritten een gemiddelde van 33-36.
Bergop rijden de profs rond de 20-24 km/u (Alpe d'Huez had Armstrong een gemiddelde van 23,5, maar daar zat nog 1,5 km vlak voor).
Bass-Missmaandag 2 augustus 2004 @ 20:53
70 bergaf. Op een rammelkarfiets.
erikhmaandag 2 augustus 2004 @ 21:01
Op eigen kracht 1 keer de 52.5 gehaald, had net mijn nieuwe fiets eaald, toch eens kijken hoe hard ik ermee kon.

was een hybride
MartinusMagnuszaterdag 14 augustus 2004 @ 01:13
Net terug uit de Vogezen....
80,5 op de teller slechts
Maar snelheid zegt niet alles, want tijdens de boeiendste afdaling van de week (Col de Schlucht, links en rechts auto's inhalen ) haalde ik slechts 75.
Solitariasmaandag 16 augustus 2004 @ 01:26
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 21:01 schreef erikh het volgende:
Op eigen kracht 1 keer de 52.5 gehaald, had net mijn nieuwe fiets eaald, toch eens kijken hoe hard ik ermee kon.

was een hybride
Op een hybryde is dat ook ongeveer wel het maximaal haalbare op het vlakke......... harder lukt mij ook nooit......niet genoeg versnellingen en geen groot genoege tandwielverhoudingen