ik kom niet telaat. Ik ben telaat klaar...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:30 schreef DJKoster het volgende:
Samenvatting: TS komt te laat en moet daarom, in zijn proeftijd, weer optyfen.
Ok!
Tussen alle klanten roept hij dat als het zo door gaat dat ik mijn koffers kan gaan pakken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:47 schreef Keltie het volgende:
Het midden in de winkel belachelijk maken is wel zo'n kneuzenactie. Mensen spreek je onder vier ogen ergens op aan of anders niet.
Wat doet of zegt hij dan tegen je?
nope,quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Krijg je wel betaald die tijd na 1 uur tot half 3?
Nou, gelukkig mag je na de vakantie weer terug naar school!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:32 schreef spekbek het volgende:
[..]
Tussen alle klanten roept hij dat als het zo door gaat dat ik mijn koffers kan gaan pakken.
Vind ik niet normaal eerlijk gezecht.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:40 schreef chrisr het volgende:
[..]
Nou, gelukkig mag je na de vakantie weer terug naar school!
Dat zijn ze wel verplicht te doen. Ze mogen je maximaal 15 minuten langer laten werken zonder hiervoor te betalen geloof ik, ivm uitloop.quote:
Ja, en weet je zeker dat de proeftijd snel afgelopen zal zijnquote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:52 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel verplicht te doen. Ze mogen je maximaal 15 minuten langer laten werken zonder hiervoor te betalen geloof ik, ivm uitloop.
Als jij anderhalf uur langer werkt moet je daar gewoon salaris voor krijgen.
Ik adviseer je alle gewerkte uren op te schrijven en je loonstrookje te controleren aan het einde van de periode. Staan deze uren er niet bij op, gesprek met de leidinggevende vragen en wilt hij dat niet, een schriftelijke brief schrijven en aan de baas oid geven.
Hierin geef je ze nog 2 weken de tijd om het loon alsnog te betalen van de overgewerkte uren. Betalen ze niet na 2 weken alsnog, maak je aanspraak op de wettelijke verhoging zoals in de wet artikel 7: 625 BW wordt benoemd. Dit is 5% extra van de 4e tm de 8e dag na die twee weken nadat het loon had moeten betaald zijn. (verbeter me als ik het fout heb met die 2 weken)
Daarna 1% voor elke opvolgende dag. Echter nooit meer dan 50% van het totale loon.
Als je hiermee gaat dreigen betalen ze vast wel. Je staat 100% in je recht.
Spannend!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:52 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel verplicht te doen. Ze mogen je maximaal 15 minuten langer laten werken zonder hiervoor te betalen geloof ik, ivm uitloop.
Ik adviseer je alle gewerkte uren op te schrijven en je loonstrookje te controleren aan het einde van de periode. Staan deze uren er niet bij op, gesprek met de leidinggevende vragen en wilt hij dat niet, een schriftelijke brief schrijven en aan de baas oid geven.
Hierin geef je ze nog 2 weken de tijd om het loon alsnog te betalen van de overgewerkte uren. Betalen ze niet na 2 weken alsnog, maak je aanspraak op de wettelijke verhoging zoals in de wet artikel 7: 625 BW wordt benoemd. Dit is 5% extra van de 4e tm de 8e dag na die twee weken nadat het loon had moeten betaald zijn. (verbeter me als ik het fout heb met die 2 weken)
Daarna 1% voor elke opvolgende dag. Echter nooit meer dan 50% van het totale loon.
Daarnaast: om je 'norm' te halen, misschien maar 'niet fifo' gaan vullen, tenzij de norm niet haalbaar is. Want dat netjes vullen zorgt nogal voor veel vertraging uit mijn ervaring..
fifo?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:52 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Daarnaast: om je 'norm' te halen, misschien maar 'niet fifo' gaan vullen, tenzij de norm niet haalbaar is. Want dat netjes vullen zorgt nogal voor veel vertraging uit mijn ervaring..
Tja..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:53 schreef chrisr het volgende:
[..]
Ja, en weet je zeker dat de proeftijd snel afgelopen zal zijn
First in first out?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:58 schreef spekbek het volgende:
[..]
fifo?![]()
En ik moet ook nog alles spiegelen etc. Begin ik links, rechts klaar staan de klanten er aan de linkerkant al weer in te graaien
Ik ben niet onzeker, wel begrijp ik dat het niet slim is om eem welles-nietes spelletje met mijn baas te gaan spelen terwijl ik in mijn proeftijd zit. Voor mijquote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Spannend!
En wat als ze niet akkoord gaan? TS is - net als alle leeftijdsgenootjes - nog een puber en onzeker. Dan kan je wel vanachter je computer een wettelijk kader uiteen gaan zetten, de praktijk is een stuk weerbarstiger en hier al helemaal.
first in, first out m.a.w. alles uit het vak halen en de producten met een latere datum achterin zetten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |