abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129013340
Vandaag bij mijn ouders ziggo alles-in-1 geïnstalleerd. alles goed tot dusver. Het punt is dat het ziggo modem een zwakker wireless signaal afgeeft, waardoor op sommige plekken in huis er geen verbinding mogelijk is.

Nu heb ik nog een oude mimo XR router liggen, welke ik wil gebruiken als een signaal versterker, of als doorgever van het wireless.

Ik wil dat de mimo XR het ziggo signaal vindt, en dan dit uitzend. Met een lan-kabel is dit makkelijk, gewoon lan kabel van ziggo modem naar de mimo XR en voila, maar ik wil net niet met kabel gaan kloten, dus vroeg me af hoe dit zou moeten.

Ik heb via google een aantal sites gevonden, maar ik kom er niet uit.

Feitelijk zou ik de mimo XR als AP bridge WDS moeten instellen (heb ik gedaan) maar daarna raak ik de draad kwijt.

Hoe zorg ik ervoor dat de mimo het ziggo signaal vindt en dit gebruikt om uit te zenden?
<hr>
pi_129013450
Waarschijnlijk kan dat niet, dan zou je meerdere WIFI-interfaces toe moeten kunnen voegen. Iets wat de meeste routers niet kunnen. En al zou het kunnen, dan wil je dat niet aangezien je wifi-snelheid dan halveert.
pi_129013624
Waarom niet zelfde SSID op de Mimo instellen met zelfde wachtwoord? Dan is je netwerk toch ook vergroot/versterkt?
pi_129013825
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet zelfde SSID op de Mimo instellen met zelfde wachtwoord? Dan is je netwerk toch ook vergroot/versterkt?
Nee, je moet het apparaat ook instellen om zowel als client als host te fungeren. Met stock-software is dat vrijwel zeker onmogelijk, mocht je er OpenWRT op krijgen zou het misschien kunnen al weet ik niet zeker of dat kan met maar één radio.
pi_129013925
het is dus niet mogelijk? In de mimo router opties staat wel dat ik hem kan instellen als BridgeWDS en ik dacht dat daarmee iets mogelijk zou moeten zijn, maar het werkt dus alleen met kabel tussen de routers?
<hr>
pi_129014030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
het is dus niet mogelijk? In de mimo router opties staat wel dat ik hem kan instellen als BridgeWDS en ik dacht dat daarmee iets mogelijk zou moeten zijn, maar het werkt dus alleen met kabel tussen de routers?
Dat is om een wireless bridge naar de router te maken, voor een repeater moet je dat signaal ook weer uitzenden.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:38:40 #7
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_129017125
Zal waarschijnlijk daarmee niet lukken.. Voor een goedkope oplossing kan je kijken naar de TP-LINK TL-WR702N of de TL-MR3020. Deze kunnen allebei als repeater ingesteld worden en kosten 20 euro voor de 702 en 30 euro voor de 3020 (heeft als extra een 3G/4G functie).

Heb ze zelf allebei in gebruik en dat werkt eigenlijk perfect :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')