Ik hoop 't. Ik zat te twijfelen tussen jouw theorie (3 jaar is immers 36 maanden) en 3 tijdelijke contracten. Maar aangezien mijn eerste contract 6 maanden is, vroeg ik mij dus af of ik misschien nog een derde verlening kon krijgen van zes maanden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:10 schreef SuperwormJim het volgende:
Eh ... ik dacht dat maximaal 3 jaar zonder vast contract. Maar ik heb eigenlijk geen idee of dat ook geldt voor jou.
Faal.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:42 schreef _NZT_ het volgende:
Contract mogen 5x verlengd worden tot men je een vast contract moeten aanbieden
Oh, ik zie nu dat dit veranderd is!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:45 schreef DaFan het volgende:
[..]
Faal.
Volgens de Nederlandse Flexwet heeft een werknemer recht op een arbeidscontract voor onbepaalde tijd, indien hij binnen een periode van drie jaar drie contracten voor bepaalde tijd heeft gehad met een tussentijd van minder dan drie maanden (de zogenaamde 3x3-regel) (Wikipedia)
Dus hierna kan je er nog eentje krijgen en die zou in theorie 1,5 jaar kunnen zijn (half jaar + jaar = 1,5 jaar pas).
Maar zoals sig000 zegt, AH kennende zal je er na je 18e sowieso wel uitgewerkt worden (al ga je dat net redden als je nog een jaarcontract krijgt) omdat je dan te duur wordt als (normale!) winkelmedewerker.
Nope, kan in de Cao van afgeweken worden en dan kan er gewoon gedurende 3 jaar tijdelijke contracten afgesloten worden onafhankelijk van de duur en aantal.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:45 schreef DaFan het volgende:
[..]
Faal.
Het is 3 contracten. Dus hierna kan je er nog eentje krijgen en de lengte van elk contract maakt niet uit. Dus ook 3x 1 maand telt als 3 contracten bv, maar nu dus half jaar + jaar = 2e contract. Na je derde moet je een vast contract aangeboden krijgen.
Dit ja, kwam ik dus net tegen. Ben nu ff cao aan het doorlezen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nope, kan in de Cao van afgeweken worden en dan kan er gewoon gedurende 3 jaar tijdelijke contracten afgesloten worden onafhankelijk van de duur en aantal.
Daarna is er dan verplichte pauze van 3 maanden en start de teller weer opnieuw.
True ik ging er maar even vanuit dat cao standaard was. Weet niet wat erin staat bij Ahold.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nope, kan in de Cao van afgeweken worden en dan kan er gewoon gedurende 3 jaar tijdelijke contracten afgesloten worden onafhankelijk van de duur en aantal.
Daarna is er dan verplichte pauze van 3 maanden en start de teller weer opnieuw.
Ja, ik denk dat ik nog 1 jaar contract krijg tot mei 2015 en dan houdt het op. Jammer, ik vind 't echt leuk daar en zou graag een vast contract willen. Ik kom uit juli 1996 en was ook 16 toen ik er begon. Ik zal dus bijna 19 zijn als ik wegga.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:45 schreef DaFan het volgende:
[..]
Faal.
Volgens de Nederlandse Flexwet heeft een werknemer recht op een arbeidscontract voor onbepaalde tijd, indien hij binnen een periode van drie jaar drie contracten voor bepaalde tijd heeft gehad met een tussentijd van minder dan drie maanden (de zogenaamde 3x3-regel) (Wikipedia)
Dus hierna kan je er nog eentje krijgen en die zou in theorie 1,5 jaar kunnen zijn (half jaar + jaar = 1,5 jaar pas).
Maar zoals sig000 zegt, AH kennende zal je er na je 18e sowieso wel uitgewerkt worden (al ga je dat net redden als je nog een jaarcontract krijgt) omdat je dan te duur wordt als (normale!) winkelmedewerker.
Kan een vast contract een 0-uren contract zijn?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:49 schreef jatochneetoch het volgende:
0 uren contract vragen kun je altijd blijven werken
Denk het ik heb al 5 jaar lang een 0 uren contract bij de zelfde werkgever.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:54 schreef HIPPExNAAM het volgende:
[..]
Kan een vast contract een 0-uren contract zijn?
In de supermarkten-CAO (VGL) is hierover niets afwijkends afgesproken. TS kan dus nog één verlenging krijgen van maximaal anderhalf jaar. AH doet (franchisers uitgezonderd) niet aan 0-uren contracten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Reken maar dat Ahold dat erg handig geregeld heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |