Midden-Oosten, Korea's, China-Rusland-VS of onrust door al die klokkenluidersquote:Op dinsdag 16 juli 2013 01:29 schreef arjan1212 het volgende:
ik zou werkelijk niet weten tussen welke landen er oorlog zou moeten uitbreken en waarom...
je kan zeggen rusland, iran en china tegen de vs... maar dat is niet waarscheinlijk
Warschau os de hoofdstad van Polenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 02:06 schreef arjan1212 het volgende:
wat ? nee man... nederland ligt helemaal in het westen... het midden van Europa is Berlijn, en als je Rusland meetelt, Warschau
Ik schat zo halverwege deze eeuw. Dan begint in elk geval de olie echt op te raken. Je ziet dat de nieuwe en oude supermachten met uitzondering van Europa hun legers aan het moderniseren zijn. Met name China is de marine aan het versterken. Wat nodig is om je aanvoerlijnen zelf te kunnen bewaken. En of met geweld grondstoffen te halen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:52 schreef bouwesuperman het volgende:
Dat is ook nog wel mogelijk, maar dan duurt het wel langer voor die begint
Ik denk ook dat Europa dan meer neutraal blijft (die pakken het waarschijnlijk ook slimmer aan dan die rednecks en spleetogen)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik schat zo halverwege deze eeuw. Dan begint in elk geval de olie echt op te raken. Je ziet dat de nieuwe en oude supermachten met uitzondering van Europa hun legers aan het moderniseren zijn. Met name China is de marine aan het versterken. Wat nodig is om je aanvoerlijnen zelf te kunnen bewaken. En of met geweld grondstoffen te halen.
Ik denk eerder dat Europa hopeloos verdeeld is. En geen partij zal zijn in dit verhaal. Europa is geen supermacht. En zal dat denk ik ook niet worden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:21 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Europa dan meer neutraal blijft (die pakken het waarschijnlijk ook slimmer aan dan die rednecks en spleetogen)
Ik denk (en hoop) dan liever dat de supermachten elkaar kapotmaken en liever ook Het tijgergedeelte van Azië en dat Europa dan weer de supermacht wordtquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Europa hopeloos verdeeld is. En geen partij zal zijn in dit verhaal. Europa is geen supermacht. En zal dat denk ik ook niet worden.
De Islam-dreiging vind ik ook wel wat minderquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:25 schreef ajacied4lf het volgende:
Een wereldoorlog zoals we die 'kennen' zie ik niet zo snel gebeuren. Wel zijn er genoeg problemen die kunnen zorgen voor onstabiliteit en grote conflicten (wat al deels bezig is op dit moment).
Met problemen bedoel ik vooral de financiele crisis (wat zorgt voor nog meer egoïsme > eigen regeltjes > onstabiliteit), maar ook de Islam.
In mijn ogen allemaal bijzaak. Als de grondstoffen opraken en de wereldbevolking maar blijft doorgroeien zonder dat er echt oplossingen komen op de langer termijn denk ik dat we zoals de Chinezen zeggen in interessante tijden gaan leven. Wat we dan met name van de financiële crisis kunnen leren is dat we van het bedrijfsleven op dit terrein weinig hoeven te verwachten. En de overheid. Kortetermijndenken en veel winst maken ten koste van anderen is de huidige trend.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:25 schreef ajacied4lf het volgende:
Een wereldoorlog zoals we die 'kennen' zie ik niet zo snel gebeuren. Wel zijn er genoeg problemen die kunnen zorgen voor onstabiliteit en grote conflicten (wat al deels bezig is op dit moment).
Met problemen bedoel ik vooral de financiele crisis (wat zorgt voor nog meer egoïsme > eigen regeltjes > onstabiliteit), maar ook de Islam.
Islam zie ik niet als dreiging (klein percentage wel trouwens), maar het is wel iets dat gebruikt kan worden om een Islamitisch land binnen te vallen denk ik. en het is de vraag of landen in het M-O dat accepteren. Daarnaast zal daar veel verdeeldheid over onstaan in het westen denk ik.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:28 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
De Islam-dreiging vind ik ook wel wat minder
Op zich zouden we ook gewoon op alternatieve energiebronnen kunnen overgaanquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
In mijn ogen allemaal bijzaak. Als de grondstoffen opraken en de wereldbevolking maar blijft doorgroeien zonder dat er echt oplossingen komen op de langer termijn denk ik dat we zoals de Chinezen zeggen in interessante tijden gaan leven. Wat we dan met name van de financiële crisis kunnen leren is dat we van het bedrijfsleven op dit terrein weinig hoeven te verwachten. En de overheid. Kortetermijndenken en veel winst maken ten koste van anderen is de huidige trend.
Ik verwacht een mogelijke inzet van nucleaire wapens die niet beperkt zal blijven tot een tactische inzet. Maar ook strategisch zal worden ingezet. En dan gaat er wel meer kapot dan alleen de supermachten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:27 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Ik denk (en hoop) dan liever dat de supermachten elkaar kapotmaken en liever ook Het tijgergedeelte van Azië en dat Europa dan weer de supermacht wordt
Die haatbaarden zijn wel gevaarlijk voor het westen ben ik ban, maar niet op Europa.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:32 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Islam zie ik niet als dreiging (klein percentage wel trouwens), maar het is wel iets dat gebruikt kan worden om een Islamitisch land binnen te vallen denk ik. en het is de vraag of landen in het M-O dat accepteren. Daarnaast zal daar veel verdeeldheid over onstaan in het westen denk ik.
Olie is veel meer dan alleen energie. Het is ook een grondstof voor heel veel kunststoffen zoals nylon waar je kleding van gemaakt word. Het gaat dus om veel meer dan alleen energie.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:33 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Op zich zouden we ook gewoon op alternatieve energiebronnen kunnen overgaan
Nee dat zou gestoord zijn en het einde van de mensheid betekenenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik verwacht een mogelijke inzet van nucleaire wapens die niet beperkt zal blijven tot een tactische inzet. Maar ook strategisch zal worden ingezet. En dan gaat er wel meer kapot dan alleen de supermachten.
Zal ook een rol spelen ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
In mijn ogen allemaal bijzaak. Als de grondstoffen opraken en de wereldbevolking maar blijft doorgroeien zonder dat er echt oplossingen komen op de langer termijn denk ik dat we zoals de Chinezen zeggen in interessante tijden gaan leven. Wat we dan met name van de financiële crisis kunnen leren is dat we van het bedrijfsleven op dit terrein weinig hoeven te verwachten. En de overheid. Kortetermijndenken en veel winst maken ten koste van anderen is de huidige trend.
Zijn ook wel weer oplossingen op te vindenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Olie is veel meer dan alleen energie. Het is ook een grondstof voor heel veel kunststoffen zoals nylon waar je kleding van gemaakt word. Het gaat dus om veel meer dan alleen energie.
In slechte tijden zie je vaak dat er voor gestoorde lijders een opening ontstaat.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:36 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Nee dat zou gestoord zijn en het einde van de mensheid betekenen
Ik zie Amerika eerder dat soort landen binnenvallen. 'die haatbaarden' zullen doorgaan met aanslagen, dat wel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:35 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Die haatbaarden zijn wel gevaarlijk voor het westen ben ik ban, maar niet op Europa.
Ik denk dat ze eerder Amerika aan zullen vallen(als er al wat gebeurt)
Amerika is daar al binnengevallen en zit daar nog steedsquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik zie Amerika eerder dat soort landen binnenvallen. 'die haatbaarden' zullen doorgaan met aanslagen, dat wel.
Vast wel. Alleen gebeurd er niet veel op dit terrein.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:37 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Zijn ook wel weer oplossingen op te vinden
Maar dat zou dan ook hun eigen einde betekenenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
In slechte tijden zie je vaak dat er voor gestoorde lijders een opening ontstaat.
Klopt, en dat zal door blijven gaan. Vraag is: blijft M-O dat accepteren. Zo niet, hoe gaat het Westen daarop reageren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:41 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Amerika is daar al binnengevallen en zit daar nog steeds
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |