quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:01 schreef bouwesuperman het volgende:
Ik wou nog in de op zetten: "of is doe al begonnen" maar ik wist niet wat je je daarbij voor moet stellen
Dit dacht ik dus ookquote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Grote onzin.
Kernwapens zorgen voor stabiliteit.
Als jij weet dat als je een ander land aanvalt met kernwapens dat jouw eigen vernietiging inhoudt is de lol er vrij snel vanaf.quote:
begint met dit topicquote:Op maandag 15 juli 2013 23:59 schreef bouwesuperman het volgende:
Denken jullie dat er een derde Wereldoorlog aankomt en zo ja, hoe denken jullie dat die begint?
Ik heb een tijdje terug nog eens een lezingenreeks op de universiteit van Maastricht gevolgd waarin de spreker (Gerard Bodifee) betoogde dat de veranderingen in het wereldbeeld van mensen in die tijd (teweeg gebracht door ontdekkingen en veranderingen in de wetenschap, kunst en literatuur) misschien wel eens vrij doorslaggevend zijn geweest voor de schaal van de oorlog in die tijd, de reader daarvan is hier terug te vinden als je erin geïnteresseerd bent: http://www.sg.unimaas.nl/(...)kel_is_de_wereld.pdfquote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:07 schreef Jellereppe het volgende:
Moeilijk te zeggen. Als je mensen in 1900 vroeg of er een Wereldoorlog kwam, dan hadden ze dat heel onwaarschijnlijk gevonden. Niemand had het toen voor mogelijk gehouden dat er een wereldoorlog zou uitbreken in 1914, dat er 70 miljoen soldaten zouden worden gestationeerd waarvan 9 miljoen het leven zouden laten. Laten we het maar niet hebben over de burgerslachtoffers. Het Verenigd Koninkrijk verloor zowat een hele generatie jonge mannen in de eerste wereldoorlog. Zo groot waren de verliezen.
Ik heb de reader even bekeken en het is een grote bron van informatie. Thanks.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug nog eens een lezingenreeks op de universiteit van Maastricht gevolgd waarin de spreker (Gerard Bodifee) betoogde dat de veranderingen in het wereldbeeld van mensen in die tijd (teweeg gebracht door ontdekkingen en veranderingen in de wetenschap, kunst en literatuur) misschien wel eens vrij doorslaggevend zijn geweest voor de schaal van de oorlog in die tijd, de reader daarvan is hier terug te vinden als je erin geïnteresseerd bent: http://www.sg.unimaas.nl/(...)kel_is_de_wereld.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |