abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:59:52 #201
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129054830
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De discussie was, voor zo ver ik het volgde, of dat je voor het snel fietsen op zichzelf gestraft kon worden, dus ook als er geen gevaar door wordt veroorzaakt. Leven2.0 beweerde hetzelfde als jullie: bij het veroorzaken van gevaar kan je worden gestraft maar niet voor de snelheid op zich. Een misverstandje ten gevolge van het langs elkaar heen praten?
Nee, je kunt niet gestraft worden voor te snel fietsen. Wel als je door hard fietsen het overig verkeer in gevaar brengt.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:00:24 #202
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129054852
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:58 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wat beweer je dan dat er iets strafbaars is?

Ook te veel wegmisbruikers gekeken?
Zij veronderstelden blijkbaar dat jij stelde dat ook bij het veroorzaken van gevaar het snel fietsen niet bestraft kan worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, je kunt niet gestraft worden voor te snel fietsen. Wel als je door hard fietsen het overig verkeer in gevaar brengt.
Daar zijn wij het dus allemaal over eens. Wij zijn het er dus ook over eens dat je niet gestraf kan worden voor het snel fietsen, slechts voor potentiële consequenties van het snelle fietsen die enkel van toepassing zijn in specifieke omstandigheden. Het snel fietsen is dus perfect mogelijk, alleen niet bij kruispunten, bochten etc. (bijv. kinderen die oversteken).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:00:29 #203
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129054854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Die heb je al. Bel ze op en vraag het na. Het artikel zegt het gvd zelf al. Maar vooruit een bron:

[..]

lees nou eens zelf wat je post :')
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:01:22 #204
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129054881
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:58 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wat beweer je dan dat er iets strafbaars is?

Ook te veel wegmisbruikers gekeken?
Het is toch niet voor niks een kapstokartikel?
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:01:41 #205
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129054895
quote:
11s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Oh een gebiedsverbod op grond van wat ?
Dat lijkt me wel in een plaatselijke verordening te gieten, maar ik zou er enkel op terugvallen als blijkt dat in specifieke zones terugkerend problemen zijn met inhalende wielrenners.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:02:59 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129054940
Dat denk ik ook. Ik vind trouwens dat weggetje (langs water) wat steeds als voorbeeld wordt gebruikt door de media (komt doordat het enkele jaren geleden prominent in het nieuws kwam tijdens de komkommertijd) niet een al te goed voorbeeld. Daar kan je prima wielrennen en rustig fietsen/wandelen zolang iedereen links maar voldoende ruimte laat. Op die plaats zijn niet de wielrenners het probleem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:03:21 #207
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129054954
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:00 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

lees nou eens zelf wat je post :')
voor de tweede keer gedaan, en nu?
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:05:48 #208
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129055032
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Het is toch niet voor niks een kapstokartikel?
En je kunt er dus geen meubelen aan hangen, want die voldoen niet aan de eis van de kapstok ;)

Men ziet een art 5 als een soort last resort om alles aan te kunnen pakken wat anderszijds niet strafbaar zou zijn, dat is het niet, art5 is een zeer duidelijk afgeschermd stukje uit de wet met een specifiek doel, de veiligheid, en als die veiligheid uberhaupt niet in het geding is, is de rest niet eens van toepassing, en als laatste; de verkeersveilig is niet 'zomaar' in het geding, zelfs een ongeluk is geen directe aanleiding voor een art5, en men ziet een ongeluk toch wel als het uiterste van onveiligheid, niet? ;)
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:06:36 #209
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129055055
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]

Daar zijn wij het dus allemaal over eens. Wij zijn het er dus ook over eens dat je niet gestraf kan worden voor het snel fietsen, slechts voor potentiële consequenties van het snelle fietsen die enkel van toepassing zijn in specifieke omstandigheden. Het snel fietsen is dus perfect mogelijk, alleen niet bij kruispunten, bochten etc. (bijv. kinderen die oversteken).
Het RVV spreekt van gemotoriseerde voertuigen een fiets is geen gemotoriseerd voertuig hè. Tenzij er een bord aanwezig is waar de maximumsnelheid wordt aangegeven.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:08:24 #210
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129055111
Ik begrijp niet de relatie tussen wat jij nu 'zegt' en wat ik 'zei'. Voor fietsen is er nergens een absolute snelheidslimiet (verkeerd woord trouwens als je het mij vraagt maar dat terzijde) gedefiniëerd, dus ook niet voor wielrenners en ligfietsers.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:08:48 #211
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129055123
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En je kunt er dus geen meubelen aan hangen, want die voldoen niet aan de eis van de kapstok ;)

Men ziet een art 5 als een soort last resort om alles aan te kunnen pakken wat anderszijds niet strafbaar zou zijn, dat is het niet, art5 is een zeer duidelijk afgeschermd stukje uit de wet met een specifiek doel, de veiligheid, en als die veiligheid uberhaupt niet in het geding is, is de rest niet eens van toepassing, en als laatste; de verkeersveilig is niet 'zomaar' in het geding, zelfs een ongeluk is geen directe aanleiding voor een art5, en men ziet een ongeluk toch wel als het uiterste van onveiligheid, niet? ;)
Als jij te hard fietst, rookontwikkeling veroorzaakt, of aan het voetballen bent op straat en er is een reële kans op hinder van het overige verkeer kom je gewoon aan artikel 5 hoor.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:08:52 #212
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129055126
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel in een plaatselijke verordening te gieten, maar ik zou er enkel op terugvallen als blijkt dat in specifieke zones terugkerend problemen zijn met inhalende wielrenners.
Je wilt de apv misbruiken om een discriminaire maatregel tegen wielrenners in te voeren en ze zo de vrijheid van bewegen op nederlands grondgebied te ontzeggen?
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:09:36 #213
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129055158
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Als jij te hard fietst, rookontwikkeling veroorzaakt, of aan het voetballen bent op straat en er is een reële kans op hinder van het overige verkeer kom je gewoon aan artikel 5 hoor.
Snap je het niet of wil je gewoon iets zeggen?
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:09:54 #214
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129055177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je wilt de apv misbruiken om een discriminaire maatregel tegen wielrenners in te voeren en ze zo de vrijheid van bewegen op nederlands grondgebied te ontzeggen?
Hij stelde toch slechts dat het wellicht mogelijk is om dat te doen? Ik ben er trouwens geen voorstander van.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:09:57 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129055183
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik begrijp niet de relatie tussen wat jij nu 'zegt' en wat ik 'zei'. Voor fietsen is er nergens een absolute snelheidslimiet (verkeerd woord trouwens als je het mij vraagt maar dat terzijde) gedefiniëerd, dus ook niet voor wielrenners en ligfietsers.
Weggebruikers dienen zich aan de snelheidslimiet te houden.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:09:58 #216
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129055184
Maar nu wordt het dus nog leuker; een art 5 voor op straat voetballen _O_ !
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:10:25 #217
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129055198
quote:
9s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Snap je het niet of wil je gewoon iets zeggen?
Ik denk dat ik inderdaad jou niet snap.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:10:29 #218
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129055201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Weggebruikers dienen zich aan de snelheidslimiet te houden.
Nee

Bestuurder van motorvoertuigen dienen dat.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:10:41 #219
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129055205
quote:
17s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee

Bestuurder van motorvoertuigen dienen dat.
Fout.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:11:09 #220
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129055214
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Weggebruikers dienen zich aan de snelheidslimiet te houden.
Ik verwijs naar de overheidspagina waarop per voertuig de snelheidslimieten worden vermeld. De fiets staat er niet tussen. ;)
Bedenk dat de snelheidslimiet voor de rijbaan niet geldt voor het fietspad wat naast de rijbaan ligt.
Terzijde: de reden dat er geen snelheidslimiet is voor de fietser is natuurlijk dat dit in het verleden niet als probleem werd ervaren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:12:11 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129055252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
Men ziet een art 5 als een soort last resort om alles aan te kunnen pakken wat anderszijds niet strafbaar zou zijn, dat is het niet, art5 is een zeer duidelijk afgeschermd stukje uit de wet met een specifiek doel, de veiligheid, en als die veiligheid uberhaupt niet in het geding is, is de rest niet eens van toepassing, en als laatste; de verkeersveilig is niet 'zomaar' in het geding, zelfs een ongeluk is geen directe aanleiding voor een art5, en men ziet een ongeluk toch wel als het uiterste van onveiligheid, niet?
Dat lijkt me inderdaad ook onverstandig, het riekt enigszins naar rechtsmisbruik (behalve in extreme situaties, bijvoorbeeld een wielrenner die met 40 over een woonerf rijdt, maar dat zijn uitzonderingen). Ik zou zelf in beginsel hameren op een zekere inhaaletiquette: snelheid minderen, afstand van elkaar houden, enkel inhalen op plaatsen waar het veilig is. Desnoods zou van schending een overtreding kunnen worden gemaakt, maar dat handhaven lijkt me niet makkelijk. En, zoals ik al eerder zei, in zeer zwaar 'belaste' fietszones moet wellicht een keuze worden gemaakt: is georganiseerd wielrennen daar eigenlijk wel wenselijk?
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:12:36 #222
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129055262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik verwijs naar de overheidspagina waarop per voertuig de snelheidslimieten worden vermeld. De fiets staat er niet tussen. ;)
Bedenk dat de snelheidslimiet voor de rijbaan niet geldt voor het fietspad wat naast de rijbaan ligt.
quote:
artikel 20 van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV 1994) staat:
Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, 30 km per
uur.
quote:
artikel 62 van het RVV": Weggebruikers zijn verplicht gevolg te
geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
En hier praten we dus
over weggebruikers! Daar vallen fietsers zeker ook onder.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:13:13 #223
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129055282
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je wilt de apv misbruiken om een discriminaire maatregel tegen wielrenners in te voeren en ze zo de vrijheid van bewegen op nederlands grondgebied te ontzeggen?
Ze kunnen afstappen, snelheid minderen, of zich in kleinere of lossere groepen opsplitsen, en dan zijn ze overal welkom. Dat je niet 200 mag rijden betekent ook niet dat je niet welkom bent op de snelweg.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:13:34 #224
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129055294
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Fout.
Bron?
quote:
Artikel 20

Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;

b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:

1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur;

2. op de rijbaan 45 km per uur;

c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.
Artikel 21

quote:
Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 130 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;

b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:

1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 40 km per uur;

2. op de rijbaan 45 km per uur;

c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:14:15 #225
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129055320
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Artikel 21

[..]

artikel 62 van het RVV": Weggebruikers zijn verplicht gevolg te
geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')