quote:
Op maandag 15 juli 2013 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:[..]
Ik zou er geen moeite mee hebben als de politie meer fietsers en wandelaars gaat bekeuren voor dit soort zaken. Mijn steun hebben ze. Ook de automobilisten moeten eens flink worden aangepakt. Niet dat eenzijdige snelheid=foei maar (ook) eens veel meer prenten geven voor bijv. het niet adequaat richting aangeven, het bumper kleven, het inhalen bij een bocht en meer van dit soort zaken. Vooral het richting aangeven doen de meeste automobilisten (meer dan 50%!) schrikbaarwekkend slecht. Ik heb het meerdere keren in de buurt geturfd op een plaats waar het richting aangeven cruciaal is. Ik weet niet wat de rij-instructeurs uitspoken maar ze leren duidelijk niet de automobilist hoe ze richting moeten aangeven en waarom dat belangrijk is. Als de politie wat strenger hiertegen zou optreden dan wordt het verkeer veiliger en wordt de staatskas gespekt. Win/win.
Begin gewoon bij de auto
Daar heb je aan de maatschappij beloofd om netjes te rijden en niemand in het gevaar te brnegen, je krijgt dan een papiertje, dat papiertje moet je gewoon kwijt kunnen raken, de auto is een recht geworden, een heilig huisje, mag je niet aankomen, zelfs na 4 keer met drank op te zijn gepakt of x ongelukken te hebben veroorzaakt ziet 'men' geen reden om dat papiertje te houden, want het zou zoo zielig zijn als ie niet meer lekker mag scheuren in zijn auto
Gewoon simpel; als jij niet van A naar B kunt zonder iemand in gevaar te brengen (en ja, uitwijk/remacties die ondernomen moeten worden om NIET tot een ongeluk te komen = niet in staat) ben je dat papiertje kwijt en ga je maar oefenen op de fiets