Ik vast anders wel vanwege de vermeende gezondheidseffecten.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:52 schreef LXIV het volgende:
Vasten wordt niet op de eerste plaats gedaan om fysieke gezondheidsredenen.
Dit ja.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:49 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind het onzin, zie er het nut totaal niet van in en daarbij kan ik niet fatsoenlijk werken en sporten als ik honger heb.
Dat is wel erg kansloos ja. Als je dan de rest van de week eet wat je wilt val je niet af, dan kom je juist aan op deze manier.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:36 schreef eleusis het volgende:
Ik heb de laatste week twee afzonderlijke mensen (vrouwen weliswaar) gesproken die een paar dagen per week vasten om af te vallen.
"maar dan mag ik de rest van de week eten wat ik wil!!!"
Het bracht mij tot het zetten van een dikke, stinkende real-time.
Deze, spreken we over uren, dagen. Ik kan namelijk ook makkelijk 3 kwart dag niet eten zonder ergens last van te hebben.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat is 'heel lang'?
Persoonlijk vind ik ramadan trouwens geen vasten omdat ze als de zon onder is wel gewoon eten/drinken.
quote:Op zondag 14 juli 2013 09:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat is 'heel lang'?
Persoonlijk vind ik ramadan trouwens geen vasten omdat ze als de zon onder is wel gewoon eten/drinken.
Probeer eens 24 uur te niets te eten en te drinken.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Deze, spreken we over uren, dagen. Ik kan namelijk ook makkelijk 3 kwart dag niet eten zonder ergens last van te hebben.
Als je in een periode (zeg maar 7 dagen) minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbrandt, val je degelijk wel af. Vasten zorgt ervoor dat je een x aantal calorieën minder eet dan normaal. Zo lastig is het concept niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:38 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Dat is wel erg kansloos ja. Als je dan de rest van de week eet wat je wilt val je niet af, dan kom je juist aan op deze manier.
Heb ik ook wel eens gedaan, ook geen probleem.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:55 schreef G.R.S. het volgende:
[..]Ga je eens inlezen man.
Fasting is the act of willingly abstaining from some or all food and in some cases drink for a period of time.
- Brad Pilon
En dan hebben we het idd niet over 45 minuten maar een tig aantal uur. Het hangt maar net af of je aan IF, ESE of Ramadan doet.
[..]
Probeer eens 24 uur te niets te eten en te drinken.
Nou dan, als je het hebt gedaan met een doel voor ogen, dan heb je gevast.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gedaan, ook geen probleem.![]()
Hoe weet jij dat ze in die periode minder calorieën binnenkrijgt dan? Als zij in de andere dagen van de week alles eet wat ze wil, dan zal ze in totaal ongeveer hetzelfde aantal calorieën binnenkrijgen als het niet meer is.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:03 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Als je in een periode (zeg maar 7 dagen) minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbrandt, val je degelijk wel af. Vasten zorgt ervoor dat je een x aantal calorieën minder eet dan normaal. Zo lastig is het concept niet.
Standaard eet een vrouw 7 dagen x 2000 kcal= 14000 kcal per week. Vast ze twee dagen dan mist ze sowieso 4000 kcal (24uur vasten) of 3000kcal (500 kcal op vastendagen). Uiteraard moet de persoon in kwestie die 3000kcal extra niet gaan vreten op de dagen waar ze normaal mag eten.
Nee, was bij mij meer toeval.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:22 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Nou dan, als je het hebt gedaan met een doel voor ogen, dan heb je gevast.
Precies. Die documentaire bedoelde ik.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:05 schreef RealizeMe het volgende:
Het idee dat vasten goed is, komt omdat de meeste mensen ongezond (koolhydraat-rijk) eten. Na ongeveer 4 dagen echt vasten (in de documentaire op uitzending gemist 4 dagen onder 50kcal/dag), heeft je lichaam al je koolhydraten opverbrand, en ben je ten eerste aan het vetverbranden, maar zou je lichaam ook het stofje IGF-1 minder aanmaken. Dit stofje is een groeihormoon, en minder van dit stofje verlaagt inderdaad de kans op prostaatkanker.
@eleusis & @lonely-girl: Ja meerdere dagen per week vasten werkt totaal niet![]()
Dat hangt dus puur af van die persoon. Als je die gemiste kcal binnenkrijgt door extra te eten(onder het mom van 'ik mag nu alles eten wat ik wil') dan heeft vasten idd geen nut. Als je gewoon normaal, gezond en verantwoord eet, is vasten een perfect hulpmiddel om minder kcal binnen te krijgen. Je kunt gewoon een snicker of een mars eten zonder te stressen om die 200/300 kcal wat je binnenkrijg.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:24 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze in die periode minder calorieën binnenkrijgt dan? Als zij in de andere dagen van de week alles eet wat ze wil, dan zal ze in totaal ongeveer hetzelfde aantal calorieën binnenkrijgen als het niet meer is.
Je bereikt veel meer door je eetpatroon een beetje aan te passen en gewoon minder te eten, dan die paar dagen per week niets eten.
Dat is ontwenning. Na een paar keer vasten heb je dat niet meer. Duizeligheid is het gevolg van dehydratie trouwens.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Precies. Die documentaire bedoelde ik.
Maar het rare is dus dat ik compleet onwel wordt na een dag niet eten.
Naja, als ik jouw defenitie letterlijk neem vast ik iedere keer tussen slokjes en hapjes door. Jij legt de grens blijkbaar bij uren, ik toch bij dagen.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:55 schreef G.R.S. het volgende:
[..]Ga je eens inlezen man.
Fasting is the act of willingly abstaining from some or all food and in some cases drink for a period of time.
- Brad Pilon
En dan hebben we het idd niet over 45 minuten maar een tig aantal uur. Het hangt maar net af of je aan IF, ESE of Ramadan doet.
[..]
Probeer eens 24 uur te niets te eten en te drinken.
Duh.. niet eten en niet drinken is dan ook gewoon heel ongezond. Niet voor niets dat ze bij serious request van 3FM altijd sapjes met veel voedingswaarden krijgen. Zonder kan je gewoon niet functioneren.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Precies. Die documentaire bedoelde ik.
Maar het rare is dus dat ik compleet onwel wordt na een dag niet eten.
Drinken moet je alzo, vasten slaat dan ook op vast voedsel eten, groente en fruitsappen zijn ook toegestaan bij vasten. Het is niet de bedoeling dat je totaal niets meer binnenkrijgt.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Duh.. niet eten en niet drinken is dan ook gewoon heel ongezond. Niet voor niets dat ze bij serious request van 3FM altijd sapjes met veel voedingswaarden krijgen. Zonder kan je gewoon niet functioneren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |