quote:Het jaar 2013 viert de 100ste editie van de Tour de France. Acht keer eindigde een rit op de legendarische top van de Mont Ventoux. Van deze beklimmingen werden er vijf uitgezonden op televisie. Vijf ritten met vijf winnaars: Eddy Merckx (1970), Jean François Bernard (1987), Marco Pantani (2000), Richard Virenque (2002) en Juan Manuel Garate (2009). In De Koning van de Mont Ventoux komen de wielerkampioenen uit verschillende generaties elkaar tegen in één race. In een virtuele wedstrijd wordt bepaald wie de snelste klimmer aller tijden is. Gezien de technologische ontwikkelingen van de fiets lijken de kansen van de oudere generaties klein. Toch blijft de uitkomst tot op de laatste kilometer onbeslist. Veertig jaar wielergeschiedenis in één adembenemende beklimming waarbij de kampioenen terugblikken op hun carrière en de evolutie van de wielercompetitie. Wie van hen is uiteindelijk de koning van de Mont Ventoux?
Lijkt mij ook leuk, ben benieuwd wie de snelste is. Vermoed dat het Pantani is.quote:Op zondag 14 juli 2013 01:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ga het om 22:40 kijken, moet best wel leuk zijn.
Ja maar ik vind het toch niet te vergelijkenquote:Op zondag 14 juli 2013 13:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij ook leuk, ben benieuwd wie de snelste is. Vermoed dat het Pantani is.
Het is niet te vergelijken idd. In de trailer ziet het rijden van Merckx er nog vrij onprofessioneel uit. Pantani was waarschijnlijk ook het best geprepareerd. Die heeft volgens mij meerdere snelheidsrecords op zijn naam staan.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja maar ik vind het toch niet te vergelijken
Had Merckx nu dezelfde verzorging en dezelfde materiaal gehad dan pantani, wie zou er dan het snelst rijden? (en evt. dezelfde doping)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |