https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-core_processorquote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:03 schreef theguyver het volgende:
De wat ouderen kennen de naam die hier boven staat wat al te goed.
De millenium Bug, de reden waarom ik het aan haal is de manier waarop dit gebruikt werd om de economie weer op te laten leven en de mensheid nieuwe computers te laten kopen.
Voor de mensen die niet weten wat het was.
Er werd vermeld dat de pc de sprong van 1999 naar 2000 niet aan kon en er veel problemen zouden ontsaan met netwerken en andere dingen die werden aangestuurd door pc's.
mijn mening het was gewoon een wereldwijde recalme stunt om de mensheid nieuwe pc's te laten kopen.
Er onstonden nauwelijks problemen.
Ik vond het toen al erg vreemd de hele opbouw van de pc de echte pc begon zo'n beetje bij de 8086 en toen ging het gestaag vooruit maar nooit echt met grote sprongen.
Dit vond ik heel gek, want veel techniek bestond al lang en er werd beweerd dat nieuwe technieken veel meer kosten om te fabriceren, vaak was het zo dat zo'n nieuwe techniek al heel snel in prijs daalde.
zo ging de snelheid langzaam vooruit, ze maakten nooit echt grote sprongen.
en sinds een aantal jaren kan die techniek niet meer vooruit en wat doen ze nu ze gooien er gewoon meer processors in, en de techniek is er gewoon, een vriend van mij heeft de mobiel een oppo find 5 dit telefoon toestel heeft gewoon een quad core, dus waarom niet verder?
waarom hangen bij quad core en waarom gewoon niet door gaan.
Nee ze wachten expres puur omdat dit de economiw stimuleerd dat we elke keer een nieuwe moeten kopen, en zo deze economie in stand houden.
wat denken jullie?
milleniumbug
oppo find 5 info
Niet elke CPU is hetzelfde. De CPUs die in telefoons zitten zijn heel anders.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:37 schreef theguyver het volgende:
true in wikipedia staat ook dat hitte het probleem is, wat ik best raar vind want ze kunnen zo'n processor quadcore zonder hitte probleem in een telefoon proppen, ze houden de vooruitgang naar mijn mening gewoon langzaam,
vanwege andere redenen waaronder het financiële plaatje, gewoon gestaag geen grote sprongen.
klopt, maar dan komt gelijk de vraag, waarom maken ze geen pc's met phone cpu's je kan er veel meer op een mainboard kwijt de snelheid is hoog en de techniek is er al.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niet elke CPU is hetzelfde. De CPUs die in telefoons zitten zijn heel anders.
Telefoon CPU's zijn gewoon langzaam en je komt in de problemen met architectuur. Veel telefoon CPU's zijn ARM CPU's.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:04 schreef theguyver het volgende:
pt, maar dan komt gelijk de vraag, waarom maken ze geen pc's met phone cpu's je kan er veel meer op een mainboard kwijt de snelheid is hoog en de techniek is er al.
de huidige cpu op een telefoon heeft de zelfde snelheid als die van een normale pc amper 5 jaar terug, en de manier van koelling is niet echt veranderd in de loop der jaren die technieken bestonden al. waarom breiden ze dat niet uit.
voorbeeld de Blueray is uitgevonden medio jaren 90 maar ze vonden het medium te groot voor de markt.
de techniek bestond al lang maar ze stelden het gewoon nog een hele tijd uit, zelfde geld voor een hoop andere technieke
maar als opslag medium wel, zie een normale harde schijf uit die tijd was maar, 4 tot 8 gb de blueray denderde daar gewoon overheen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Telefoon CPU's zijn gewoon langzaam en je komt in de problemen met architectuur. Veel telefoon CPU's zijn ARM CPU's.
Verder zou bluray in de jaren 90 niet nuttig zijn omdat je nog tv's had met lage resolutie. TVs met hoge resoluties waren gewoon te duur.
Maar die bluray is dan wel 10x duurder dan een normale hardeschijf en dan heb ik het nog over de bluray brander die je nodig hebt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:10 schreef theguyver het volgende:
maar als opslag medium wel, zie een normale harde schijf uit die tijd was maar, 4 tot 8 gb de blueray denderde daar gewoon overheen.
Videomateriaal afspelen is niet zo zwaar. Laat die telefoon maar eens complexe berekeningen maken en vergelijk dat met een normale pcquote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:10 schreef theguyver het volgende:
telefoon cpu is klein en portable, en als voorbeeld gaf ik deze oppo telefoon met een resolutie van 1080p dat is wel erg netjes voor zo'n klein ding vergeleken met mijn pc is dat ding een monster telefoon, heb telefoon dmv hdmi aangelsoten aan mijn tv en nog steeds zonder haperingen.
nou is mijn pc 2 jaar oud en had deze dat zonder problemen aan gekund.
de techniek word goedkoper door massa productiequote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar die bluray is dan wel 10x duurder dan een normale hardeschijf en dan heb ik het nog over de bluray brander die je nodig hebt.
daarom snap ik niet dat ze niet een mainboard maken met veel van die telefoon cpu's hoe meer hoe sneller, en ow ze kunnen behoorlijke berekeningen maken, ik denk dat de huidige techniek veel meer kan maar dat ze het gewoon gestaag doen zodat het gunstiger is voor de economiequote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Videomateriaal afspelen is niet zo zwaar. Laat die telefoon maar eens complexe berekeningen maken en vergelijk dat met een normale pc
Het is veel voordeliger om een goede cpu te nemen dan 30 zwakke telefoon cpu'squote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
daarom snap ik niet dat ze niet een mainboard maken met veel van die telefoon cpu's hoe meer hoe sneller, en ow ze kunnen behoorlijke berekeningen maken, ik denk dat de huidige techniek veel meer kan maar dat ze het gewoon gestaag doen zodat het gunstiger is voor de economie
je sanpt niet echt waar ik heen wil, een nieuwe cpu, kost veel als deze net op de markt is, maar als uit test blijkt dat deze goed is, dan gelijk in massa productie gooien, ook is het zo'n een cpu word geperst en getest op snelheid, en dan gedowngrade naar een bepaalde snelheid. je kan dit zelf aanpassen dit heet over klokken, die dingen vallen heel goed omhoog te schroeven maar je koeling op je pc is maar voor de huidige snelheid berekend dus je kan die processor al veel sneller maken dan op de verpakking staat.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is veel voordeliger om een goede cpu te nemen dan 30 zwakke telefoon cpu's
Kost allemaal extra stroom. Op kleine schaal merk je dat misschien niet maar op grote schaal wel. Dan komt een normale cpu goedkoper uit.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:31 schreef theguyver het volgende:
[..]
je sanpt niet echt waar ik heen wil, een nieuwe cpu, kost veel als deze net op de markt is, maar als uit test blijkt dat deze goed is, dan gelijk in massa productie gooien, ook is het zo'n een cpu word geperst en getest op snelheid, en dan gedowngrade naar een bepaalde snelheid. je kan dit zelf aanpassen dit heet over klokken, die dingen vallen heel goed omhoog te schroeven maar je koeling op je pc is maar voor de huidige snelheid berekend dus je kan die processor al veel sneller maken dan op de verpakking staat.
zo kan het dus ook met telefoon processors, die hebben nagenoeg geen koeling nodig maar je kan ze wel opschroeven maar dan moet je een pc koeling er op zetten.
daarop baseer ik dit.,
ja en nee, koeling misschien het voltage op een printplaat is zeer laag en zowel op je telefoon als pc verschilt het niet veel.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Kost allemaal extra stroom. Op kleine schaal merk je dat misschien niet maar op grote schaal wel. Dan komt een normale cpu goedkoper uit.
jup true maar MMO's en dergelijke maken gebruik van quad core.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:12 schreef Knarf het volgende:
Veel games werken eigenlijk maar op 1 core. Dat wordt lekker spelen op een Telefoon CPU.
Omdat de chips anders te groot worden?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup true maar MMO's en dergelijke maken gebruik van quad core.
Ik weet niet of het kan maar, it's just out of the blue here.
Vroeger werkte de processors naar ongekende hoogte nu ze zo'n beetje de limit hebben bereikt van de snelheid van 1 processor werken ze in de breedte dus meer processors.
maar waarom stapje voor stapje, waarom niet gelijk wat overslaan en verder uitbreiden.
daar gaat het me een beetje om
Omdat er ook software wordt gemaakt. Tot het moment dat de processors zo'n beetje hun huidige top snelheid hadden bereikt was er vraag naar snellere processors zodat er makkelijk voor geprogrammeerd kon worden. Multiprocesor systemen waren wel mogelijk maar van Microsoft kon je alleen het professionele windows NT gebruiken..quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup true maar MMO's en dergelijke maken gebruik van quad core.
Ik weet niet of het kan maar, it's just out of the blue here.
Vroeger werkte de processors naar ongekende hoogte nu ze zo'n beetje de limit hebben bereikt van de snelheid van 1 processor werken ze in de breedte dus meer processors.
maar waarom stapje voor stapje, waarom niet gelijk wat overslaan en verder uitbreiden.
daar gaat het me een beetje om
Kijk dat bedoel ik dus.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:02 schreef illusions het volgende:
Lijkt me logisch. Is niets anders dan het enige logische gevolg van kapitalisme - technologie is zo'n beetje de vijand en wordt sterk tegengehouden. In principe is het geen complot van zichzelf, maar het kan er natuurlijk wel heel gemakkelijk eentje worden door onderlinge afspraken tussen de groten der aarden qua technologie.
Om weer op dat logische terug te komen. Fabrikant 1 maakt iets, fabrikant 2 loopt daarmee achter en gaat zijn product dus verbeteren, maar het heeft geen zin om iets 1000% beter te maken - de moeite die dat kost, gaat het niet gelijk opleveren, dus zorg je dat je net even die schep van 10% er bovenop doet.
Dit zal ook nooit veranderen, als kapitalisme blijft bestaan in zijn huidige vorm.
Spelcomputers maken tegenwoordig gewoon gebruik van aangepaste hardware van pc's. Deze zijn dus per definitie achterhaald op het moment dat ze uitkomen.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus.
ze kunnen ook grotere stappen maken zie bijvb de gameconsole verbeteringen, dat gaat met grotere stappen, zit ook wel wat langere tijd tussen, maar het kan korter, die consoles hadden ze toen ook kunnen maken, technisch gezien wel.
maar ik denk dat het kapitalisme in de toekomst zal vervallen, maar dan heb ik het ver in de toekomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |