abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juli 2013 @ 03:24:22 #1
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128860091
Het Isra๋lische leger heeft dinsdag in Hebron op de Westoever een 5-jarig Palestijns jongetje opgepakt wegens het gooien van een steen naar een auto. De Isra๋lische mensenrechtengroep B'Tselem, die beelden heeft van het incident met de huilende Wadi Maswadeh, noemt de arrestatie illegaal.
In de video is te zien hoe een groep soldaten om het huilende jongetje heen komt staan. Ze vragen hem waar zijn vader is. Verschillende bewoners proberen met de soldaten te praten en te voorkomen dat het kind wordt gearresteerd. Een van de soldaten zegt in het Engels: 'Hij is een kind, huh? Nee, maar hij gooide het.'

Een Palestijnse tiener neemt het kind bij de hand en neemt hem mee naar een rustiger plek. Het kind blijft huilen en de soldaten komen weer om hem heen staan. De tiener vertelt de soldaten waar het kind woont. Daarna wordt hij meegenomen naar een legerjeep en krijgt te horen dat hij in moet stappen. Het kind raakt in paniek. Later komt een oudere man aangelopen, die samen met hem in de jeep gaat zitten.

Moeder
Volgens B'Tselem reed de jeep hierop naar het huis van het jongetje. De militairen vertellen de moeder dat haar zoon wordt overgedragen aan de Palestijnse politie, maar dat ze eerst de vader willen spreken. Als deze komt, wordt hij samen met het jongetje meegenomen naar een militaire basis, en daarna naar de politie gebracht.

In een andere video is te zien hoe de vader is geblinddoekt terwijl het jongetje naast hem zit.

Op tv zei het jongetje na zijn vrijlating dat hij op een hond had gemikt, maar per ongeluk een auto raakte.

:{
pi_128860140
Topje van de ijsberg? :?
pi_128860143
Wat een onmenselijke dieren zijn de zionistische israeliers altijd.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 03:42:13 #4
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128860144
Wat moet je er aan doen. Stenen tegen een geavanceerd leger. Kansloze zaak. Verder is de Joodse lobby heel invloedrijk in de USA. Zelfs als je je vinger een keer naar ze opsteekt, dan heb je een zeer grote kans dat je binnen no time de VS op je dak hebt. Ga maar in de frontlinies staan. Hun liever dan ik. Hadden ze geen steun, dan blijft het nog riskant met die kernwapens. Stel dat Isra๋l niks te verliezen heeft op een dag, dan kun je erop rekenen dat ze op die knop drukken. Kortom je verliest meer dan je ooit zult winnen. Hopelijk lossen ze het een keer op met de dialoog, maar het grondjepik moet stoppen en Jeruzalem blijft discutabel omdat het een heilige stad is voor beide groepen.

Dit zegt meer dan duizend woorden: 'terrorism is war of the poor and war is terrorism of the rich'.

[ Bericht 43% gewijzigd door Jellereppe op 12-07-2013 03:49:50 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:07:05 #5
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128860216
Ze maken wel goed PR voor het land met 'de mensenrechtengroep B'Tselem'. Even een zaakje naar buiten brengen, maar ondertussen doorgaan met het bouwen van nederzettingen op Palestijns grondgebied en nomaden die sinds mensenheugenis in de Negev-woestijn wonen dwingen om te vertrekken.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 06:38:31 #6
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_128860424
Dat jongetje wilde een steen gooien naar een hond of een auto... lijkt me dat er IEMAND die jongen moet opvoeden, want de ouders doen het blijkbaar niet.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 06:51:28 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_128860450
Snap de ophef niet. jongen gooit steen, wordt door het leger opgepakt en met zijn vader aan de Palestijnse politie overgedragen, die ze na verhoor laten gaan.

Geen geweld in het filmpje, geen geschreeuw, ze raken het ventje geeneens aan.

Ik zeg niet dat Israel gelijk heeft in het hele Palestijnse conflict (verre van dat), maar dit lijkt me een beetje opgeblazen. En wat moet je dan doen? de steen teruggeven zodat het ventje weer kan gooien?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 06:56:47 #8
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 06:51 schreef Libris het volgende:
Snap de ophef niet. jongen gooit steen, wordt door het leger opgepakt en met zijn vader aan de Palestijnse politie overgedragen, die ze na verhoor laten gaan.

Ik zeg niet dat Israel gelijk heeft in het hele Palestijnse conflict (verre van dat), maar dit lijkt me een beetje opgeblazen. En wat moet je dan doen? de steen teruggeven zodat het ventje weer kan gooien?
Even streng aanspreken enkel?
Touching from a distance ~
pi_128860480
Opzich eigen schuld van dat ventje natuurlijk, maar de reactie is ietwat overdreven.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:41:08 #10
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_128860628
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 07:02 schreef DroogDok het volgende:
Opzich eigen schuld van dat ventje natuurlijk, maar de reactie is ietwat overdreven.
Zo'n ventje is niet oud genoeg om verantwoordelijk te kunnen zijn voor zijn daden, dat snap je toch zelf ook wel.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_128860649
Reactie is overdreven wellicht maar als de ouders zo'n jongetje niet normaal op kunnen voeden door niet te zeggen dat hij geen stenen naar een auto moet gooien vind ik het terecht dat ze er op worden aangesproken.
pi_128860655
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 06:56 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Even streng aanspreken enkel?
Net als we hier met marokkanen doen? Je ziet wat daarvan komt!
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:48:46 #13
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860669
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 07:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Net als we hier met marokkanen doen? Je ziet wat daarvan komt!
Gaat hier om een 5 jarig jochie die waarschijnlijk nauwelijks doorheeft waar die werkelijk mee bezig is.
Maar zeker niet bewust bezig omdat het Israeliers betreft dat hij een steen naar ze gooit, daar geloof ik niks van.
Touching from a distance ~
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juli 2013 @ 07:50:27 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_128860677
quote:

Dat dus. De title van dit bericht is pure sensatie.
'Me' is g้้n bezittelijk voornaamwoord
pi_128861000
quote:

Dit. Wat doet een vijfjarige trouwens alleen op straat om stenen te gooien naar het Isra๋lische leger? Vind dat eigenlijk erger.
pi_128861095
Terecht en geoorloofd dit want Holocaust...
PWBF
pi_128861123
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Dit. Wat doet een vijfjarige trouwens alleen op straat om stenen te gooien naar het Isra๋lische leger? Vind dat eigenlijk erger.
Wraak nemen voor het platbombarderen van zijn vriendjes die aan het schommelen waren? Of wraak nemen voor de moord van de EDF voor het doden van zijn oma die aan het breien was. Of wraak voor het vernietigen van een complete woonwijk. Ik noem maar eens een paar zeer plausibele aanleidingen. Israel is de agressor hier.
PWBF
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:41:58 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_128861169
In elk land zou een stenengooiend kind ter verantwoording worden geroepen, of ie nou 5 is of niet, maar omdat het nou toevallig Israeli's betreft lopen alle jodenhaters hier meteen weer te schuimbekken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:44:37 #19
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_128861198
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:41 schreef Hathor het volgende:
In elk land zou een stenengooiend kind ter verantwoording worden geroepen, of ie nou 5 is of niet, maar omdat het nou toevallig Israeli's betreft lopen alle jodenhaters hier meteen weer te schuimbekken.
Want als je tegen het 'humane' beleid van Isra๋l bent, ben je een jodenhater.

Yup. You heard it here first, folks. :|W
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:46:52 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_128861235
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:44 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Want als je tegen het 'humane' beleid van Isra๋l bent, ben je een jodenhater.

Yup. You heard it here first, folks. :|W
Wat is er zo inhumaan aan dat filmje dan? Word dat kind of enige wijze mishandeld of zo? Zeg het maar hoor, want ik zie het niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_128861262
Terechte arrestatie. Stenen gooien naar het leger of auto's? Schiet ze van mij maar neer. Uiteraard niet met echte kogels, maar rubberen kogels is effici๋nt genoeg.

Bewust handelen dient met bewust handelen teruggepakt worden.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:50:43 #22
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_128861290
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat is er zo inhumaan aan dat filmje dan? Word dat kind of enige wijze mishandeld of zo? Zeg het maar hoor, want ik zie het niet.
Okay, voor deze ene keer:

quote:
omdat het nou toevallig Israeli's betreft lopen alle jodenhaters hier meteen weer te schuimbekken.
Ik had het over dit, waarin jij een generaliserende uitspraak doet. Ik dacht, ik doe lekker mee.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:48 schreef Greyson het volgende:
Terechte arrestatie. Stenen gooien naar het leger of auto's? Schiet ze van mij maar neer. Uiteraard niet met echte kogels, maar rubberen kogels is effici๋nt genoeg.

Bewust handelen dient met bewust handelen teruggepakt worden.
En jij zou een 5-jarige bewust handelen aanrekenen :') Simpele ziel.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:53:46 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128861344
waar gaat het fout!

simpel knaapje van 5 jaar hoort niet alleen op straat ver van huis , zonder ouder of verzorger.

terug brengen was eigenlijk al voldoende
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_128861378
Op die leeftijd al stenen naar auto's gooien, uit wat voor verziekte kutfamilie kom je dan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128861401
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:56 schreef bijdehand het volgende:
Op die leeftijd al stenen naar auto's gooien, uit wat voor verziekte kutfamilie kom je dan.
Het is wel duidelijk aan welke kant jij had gestaan toen ons land bezet werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')