abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer woensdag 10 juli 2013 @ 16:34:41 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128801145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:11 schreef Kroketvulling het volgende:
Dan is het goed. Van die adoptieouders die gelijk een Moeder Teresa-complex krijgen of kinderen adopteren omdat het hip is krijg ik jeuk. Zal gelukkig wel een minderheid zijn.

De pesterijen waren allemaal in de trant van nare opmerkingen en me uitschelden of belachelijk maken terwijl ik ergens nietsvermoedend over straat liep. Dus het had erger gekund. Maar goed, evengoed is het als kind en als onzekere tiener niet iets wat je graag erbij wilt hebben. Maar goed, olifantenhuid kweken en doorgaan met het leven he.
Beetje dankbaarheid kan ook geen kwaad hè. Zo zonder hongerbuikje achter je dure Apple laptop op de Nederlandsche interwebs.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:36:47 #27
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_128801224
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Beetje dankbaarheid kan ook geen kwaad hè. Zo zonder hongerbuikje achter je dure Apple laptop op de Nederlandsche interwebs.
Grapjas.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_128801508
Waarom perse een kind daar vandaan? Hier in Nederland of binnen Europa zijn ook genoeg kinderen die geen thuis hebben en in armoede leven. Lijkt mij toch het beste dat ze zo dicht mogelijk bij hun oorspronkelijke geboorteland blijven, in ieder geval met een soortgelijke cultuur en zoveel mogelijk gelijk-uitziende mensen.

Dat velen in bijv. Afrika en Z-Amerika niet veel hebben, hoeft niet meteen te betekenen dat ze niet gelukkig kunnen zijn/worden en hun leven daar kansloos is. Kijk je verder dan die zwarte traan-kindjes in bedelreclames, dan zie je een (over het algemeen gezien) heel vrolijk en optimistisch volk. Dat jij denkt dat een persoon het beste van het beste moet hebben om een goed leven te krijgen is geen realiteit.
pi_128805508
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Niet meer of minder dankbaar dan een niet-adoptiekind. In principe kan je het ook omdraaien. Zij moeten mij dankbaar zijn dat ik er was om hun kinderwens te vervullen. :P Niet dat ik het zo zie hoor, maar op die manier kan je het altijd voor jezelf rechtlullen.
pi_128805658
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:44 schreef Kola het volgende:
Waarom perse een kind daar vandaan? Hier in Nederland of binnen Europa zijn ook genoeg kinderen die geen thuis hebben en in armoede leven. Lijkt mij toch het beste dat ze zo dicht mogelijk bij hun oorspronkelijke geboorteland blijven, in ieder geval met een soortgelijke cultuur en zoveel mogelijk gelijk-uitziende mensen.

Dat velen in bijv. Afrika en Z-Amerika niet veel hebben, hoeft niet meteen te betekenen dat ze niet gelukkig kunnen zijn/worden en hun leven daar kansloos is. Kijk je verder dan die zwarte traan-kindjes in bedelreclames, dan zie je een (over het algemeen gezien) heel vrolijk en optimistisch volk. Dat jij denkt dat een persoon het beste van het beste moet hebben om een goed leven te krijgen is geen realiteit.
Dit
Swek
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:36:01 #31
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128805770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:03 schreef TomAdorson het volgende:
Ik heb een vraag. In de toekomst wil ik graag een kind adopteren omdat ik vind dat als ik later een goede baan en leuke vrouw heb, wil ik een kind dat anders kansloos zou zijn een kans geven om toch in een goede omgeving op te groeien. Ik denk dan ook dat ik een Afrikaanse of Caribische kind wil adopteren.

Maar loopt dat wel goed af? Groeien kinderen van een andere etnische achtergrond dan hun adoptie ouders goed of krijgen ze een soort psychologische trauma daarvan? Ken mensen hier wat voorbeelden daarover?
Voorbeelden zullen er van beiden kanten wel te vinden zijn. Maar ik denk dat als je een kind addopteert die uit een zeer slechte positie komt en waar de kansen op een goede toekomst klein zijn. Je alleen maar goed bezig bent.(Ga ik ervanuit dat je het goed opvoedt natuurlijk)
Touching from a distance ~
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:36:21 #32
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_128805780
quote:
zoveel mogelijk gelijk-uitziende mensen.

Waarom is dat belangrijk?
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_128806353
Pas op met de denkfout dat als je een baby adopteert, die geen problemen zal ondervinden daarvan!

Ik ben met 8 maanden geadopteerd en ben al-met-al 2 keer weggehaald bij mensen aan wie ik me net begon te hechten. (Eerst biomoeder, daarna vanuit het tehuis.) En ik heb hierdoor verschillende (psychische) problemen.

Ook op zo'n jonge leeftijd kun je dus schade oplopen door adoptie.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:38:38 #34
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_128810200

[ Bericht 100% gewijzigd door Poepje-miauw op 12-07-2013 19:39:53 ]
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
pi_128900605
Het gaat mis als je ze hun eigen indentiteit en cultuur ontneemt door ze nederlandse namen te geven en weg te houden van eigen cultuur. (Wat te vaak gebeurt met aziatische kinderen bv) Als je de oorspronkelijke naam blijft houden en ze betrekt in hun eigen cultuur, is de kans dat het misgaat veel kleiner.
pi_128902019
quote:

Iemand adopteert natuurlijk niet altijd omdat hij of zij denkt dat de kinderen niet genoeg hebben ofzo.
Je kunt ook interesse hebben in een bepaalde cultuur en kinderen tegenkomen die erg toe zijn aan liefde. Sowieso moet je er van uit gaan dat het beste wat je ze te bieden hebt, liefde en gezinsleven is.
Er zijn ook nog kinderen die in eigen land minder adoptie kans hebben, bv.

Overigens ben ik het niet eens met adopteren van kinderen die nog ouders hebben en ook niet zo van erg jonge babies. Er worden nu gewoon kinderen "gefokt" voor de buitenlanders (lees er wordt geld geboden aan zwangere meiden voor het afstaan van hun kind.)

Tegen kinderen uit een tehuis halen kun je nauwelijks iets hebben.
pi_128906001
Gelijk uitziende mensen lijkt me trouwens in Nederland niet zo´n probleem? Alle kleurtjes komen voor... Op school en sport zullen ze echt niet met alleen met blanke kinderen zijn, bv.
Ze kunnen makkelijk vrienden kiezen uit dezelfde cultuur...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')