quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:55 schreef Jeroen128 het volgende:
Ik heb echt geen flauw benul waar je het over hebt.
jah ik heb nu pas de quote button gevondenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:59 schreef kovenant het volgende:
waarom PM je me die info zet het lekker hier neer.
maar op de website staat iets wat doodnormaal is voor heel werkend nederland.
als je werkt krijg je over je bruto jaarloon 8% vakantiegeld , dit bedrag wat je over een jaar hebt "gespaard" wordt in Mei of in Juni uitbetaalt bij je loon.
het is niet zo dat je opeens in juni 8 - 20 % meer verdient ofzo
Te zien aan de eerste reactie die je hebt gekregen, hebben zij niet door wat jij bedoelt. Daar gaat het over dat je geen 120% uitbetaalt krijgt 'omdat het vakantie is'. Terwijl jij het hebt over een 8% vakantietoeslag/vakantiegeld dat je het hele jaar opbouwt en in een bepaalde maand uitbetaalt krijgt (vaak mei, soms april of juni), of als je stopt met werken voor die organisatie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:58 schreef turkpowerCx het volgende:
op internet staat dat ik 8% krijg
maar een werknemer van het uitzendbureau die niet meer werkt zei tegen mij 20% dat bedoelde ik
dit bericht is nog duidelijk uitgelegd bedanktquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Te zien aan de eerste reactie die je hebt gekregen, hebben zij niet door wat jij bedoelt. Daar gaat het over dat je geen 120% uitbetaalt krijgt 'omdat het vakantie is'. Terwijl jij het hebt over een 8% vakantietoeslag/vakantiegeld dat je het hele jaar opbouwt en in een bepaalde maand uitbetaalt krijgt (vaak mei, soms april of juni), of als je stopt met werken voor die organisatie.
Misschien had die collega het erover dat je +20% (dus 120%) krijgt op nationale vrijedagen (pasen, pinksteren etc)?
Wat doet dit trouwens in FHF, moet dit niet in WGR ofzo?
Klopt! Als je je eerste salarisstrookje krijgt moet je maar eens kijken wat daar op staat. Als het goed is staat er op wat je opbouwt aan vakantiegeldquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef turkpowerCx het volgende:
[..]
dit bericht is nog duidelijk uitgelegd bedankt
Het is pas mijn 1e werk en alles is nog nieuw voor me.
Ik dacht van ik krijg bijv. 15,00 bruto en 8 % vakantie geld
15,00 :100 x 8 = 1,20
na 1 uur werken krijg ik 16,20 <-- dat dacht ik.
zoals ik het begrepen heb is bijvoorbeeld mijn bruto jaarsalaris 20.000 <-- daar de 8% van krijg ik uitbetaald in VOLGEND JAAR mei/juni
heb ik het goed ?
Dat zal ik doen heel erg bedankt nogmaals !quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt! Als je je eerste salarisstrookje krijgt moet je maar eens kijken wat daar op staat. Als het goed is staat er op wat je opbouwt aan vakantiegeld
Juist die mensen hebben het geld vaak het hardst nodig.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:23 schreef loecje het volgende:
net je eerste(?) bijbaantje en dan direct al om meer geld zeuren...
nej, jij red het wel
Nee hoor, hoeft niet, mijn zoon heeft in mei gewoon vakantiegeld gehad, en nu hij een dienstverband heeft bij het bedrijf waar hij ingeleend was heeft hij van het uitzendbureau de overige reserveringen (vakantiedagen enz.) ook ontvangen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef john2406 het volgende:
Ik weet het niet zeker maar zat het vakantiegeld niet bij het uurloon ingebouwd bij een uitzendbureau?
dat snap ik. maar lees je dan eerst in (of open een topic op FOK!) voordat je bij de manager gaat roepen dat je 120% hoort te krijgen. dat geeft geen goede indruk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Juist die mensen hebben het geld vaak het hardst nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |