abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128794963
Hallo fok leden, :W

Sinds Juni heb ik een bijbaantje gevonden ^O^ en ik wilde gelijk al mijn rechten benutten.
Eentje daarvan was vakantiegeld en ik heb heel veel opgezocht maar kwam niet tot een antwoord.
Ik heb gezien dat ik minimaal 8% vakantiegeld moet krijgen ook al ben ik een uitzendkracht.
Nadat heb ik het uitzendbureau gebeld en kwam ik de collega van de manager tegen ( de manager daar maakt de contracten, regels etc. etc.). Ik heb mijn verhaaltje verteld van ik heb via internet werkbriefjes gemaakt(dat kan tegenwoordig :')) en er stond geen optie voor 20% vakantiegeld? Ze zei van dat zal ik na vragen en nog geen 3 uur krijg ik een mail waarbij dit staat.

Beste _____

Ik vernam van mijn collega ____ dat je hebt aangegeven recht te hebben op 120% toeslag omdat het vakantie is. Dit is niet het geval. Je kunt dus gewoon 100% invullen op je werkbriefje.

Met vriendelijke groet,
____

}:|

en ja er staat 20 % omdat een werknemer van het uitzendbureau zei van je krijgt 20%(jammer genoeg telefonisch en werkt daar niet meer :( ) en mijn college die net als mij via uitzendbureau is gestuurd zei ook van ja ik heb ook te horen gekregen dat ik 20% krijg.

Ik heb hier op geantwoord met:

Beste ___

Na het terug lezen van mijn contract kwam ik dit tegen:
''Het uurloon wordt verhoogd met de wachtdagcompensatie en de reserveringen ten behoeve van kort verzuim, vakantietoeslag en vakantiedagen''.
Zou u misschien specifieker willen uitleggen waarom ik er geen recht op heb dit staat namelijk echt in mijn contract.

Met vriendelijke groet,
_________

Nou wat ik doen om mijn gelijk te krijgen iemand ideeën of ervaring met dit? :?
Laat maar horen :D
pi_128795033
Nee, krijg je niet.
pi_128795045
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:47 schreef Nimbus2001 het volgende:
Nee, krijg je niet.
pi_128795201
vakantie toeslag en vakantiegeld zijn 2 verschillende dingen.

vakantiegeld bouw je op over een jaar
toeslag krijg je als extra bovenop je salaris.
dus of ji jzet je verhaal niet duidelijk neer,
of uitzendbureau en jij hebben miscommunicatie.
pi_128795282
Ik heb echt geen flauw benul waar je het over hebt. 20% 8%???

Als je ergens werkt heb je recht op vakantiedagen en vakantietoeslag. Per volledige werkweek (van 40 uur) krijg je ongeveer 2 vakantiedagen per MAAND en vakantiegeld is 8% van je bruto salaris.

Je vakantiedagen kan je opnemen en je vakantiegeld wordt overgemaakt in mei of juni, en ook als je stopt met werken daar.
pi_128795315
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:55 schreef Jeroen128 het volgende:
Ik heb echt geen flauw benul waar je het over hebt.
pi_128795356
op internet staat dat ik 8% krijg

maar een werknemer van het uitzendbureau die niet meer werkt zei tegen mij 20% dat bedoelde ik
pi_128795400
waarom PM je me die info zet het lekker hier neer.

maar op de website staat iets wat doodnormaal is voor heel werkend nederland.

als je werkt krijg je over je bruto jaarloon 8% vakantiegeld , dit bedrag wat je over een jaar hebt "gespaard" wordt in Mei of in Juni uitbetaalt bij je loon.

het is niet zo dat je opeens in juni 8 - 20 % meer verdient ofzo
pi_128795443
Daarom heet het je reseveringen. Het wordt gereseveerd voor je. Op je loonstrook kan je je reserveringen zien. Vakantiedagen, vakantiegeld, kort verzuim etc.

Deze worden aan je uitbetaald als je werk daar klaar is. Je vakantiedagen kan je wel gelijk opnemen maar die bouw je niet zo heel snel op met een bijbaan.

Kort verzuim zijn reserveringen voor artsbezoek enzo, of trouwerijen.
pi_128795566
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:59 schreef kovenant het volgende:
waarom PM je me die info zet het lekker hier neer.

maar op de website staat iets wat doodnormaal is voor heel werkend nederland.

als je werkt krijg je over je bruto jaarloon 8% vakantiegeld , dit bedrag wat je over een jaar hebt "gespaard" wordt in Mei of in Juni uitbetaalt bij je loon.

het is niet zo dat je opeens in juni 8 - 20 % meer verdient ofzo
jah ik heb nu pas de quote button gevonden :') is mijn 1e topic

Okey ik snap het nu ongeveer na 1 jaar werken krijg ik het uitbetaald in Juni
bedankt ^O^
pi_128795567
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:58 schreef turkpowerCx het volgende:
op internet staat dat ik 8% krijg

maar een werknemer van het uitzendbureau die niet meer werkt zei tegen mij 20% dat bedoelde ik
Te zien aan de eerste reactie die je hebt gekregen, hebben zij niet door wat jij bedoelt. Daar gaat het over dat je geen 120% uitbetaalt krijgt 'omdat het vakantie is'. Terwijl jij het hebt over een 8% vakantietoeslag/vakantiegeld dat je het hele jaar opbouwt en in een bepaalde maand uitbetaalt krijgt (vaak mei, soms april of juni), of als je stopt met werken voor die organisatie.

Misschien had die collega het erover dat je +20% (dus 120%) krijgt op nationale vrijedagen (pasen, pinksteren etc)?

Wat doet dit trouwens in FHF, moet dit niet in WGR ofzo? :D
pi_128795855
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:04 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Te zien aan de eerste reactie die je hebt gekregen, hebben zij niet door wat jij bedoelt. Daar gaat het over dat je geen 120% uitbetaalt krijgt 'omdat het vakantie is'. Terwijl jij het hebt over een 8% vakantietoeslag/vakantiegeld dat je het hele jaar opbouwt en in een bepaalde maand uitbetaalt krijgt (vaak mei, soms april of juni), of als je stopt met werken voor die organisatie.

Misschien had die collega het erover dat je +20% (dus 120%) krijgt op nationale vrijedagen (pasen, pinksteren etc)?

Wat doet dit trouwens in FHF, moet dit niet in WGR ofzo? :D
dit bericht is nog duidelijk uitgelegd bedankt

Het is pas mijn 1e werk en alles is nog nieuw voor me.
Ik dacht van ik krijg bijv. 15,00 bruto en 8 % vakantie geld
15,00 :100 x 8 = 1,20
na 1 uur werken krijg ik 16,20 <-- dat dacht ik.

zoals ik het begrepen heb is bijvoorbeeld mijn bruto jaarsalaris 20.000 <-- daar de 8% van krijg ik uitbetaald in VOLGEND JAAR mei/juni

heb ik het goed ? :D
pi_128795920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef turkpowerCx het volgende:

[..]

dit bericht is nog duidelijk uitgelegd bedankt

Het is pas mijn 1e werk en alles is nog nieuw voor me.
Ik dacht van ik krijg bijv. 15,00 bruto en 8 % vakantie geld
15,00 :100 x 8 = 1,20
na 1 uur werken krijg ik 16,20 <-- dat dacht ik.

zoals ik het begrepen heb is bijvoorbeeld mijn bruto jaarsalaris 20.000 <-- daar de 8% van krijg ik uitbetaald in VOLGEND JAAR mei/juni

heb ik het goed ? :D
Klopt! Als je je eerste salarisstrookje krijgt moet je maar eens kijken wat daar op staat. Als het goed is staat er op wat je opbouwt aan vakantiegeld :)
pi_128796374
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:15 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Klopt! Als je je eerste salarisstrookje krijgt moet je maar eens kijken wat daar op staat. Als het goed is staat er op wat je opbouwt aan vakantiegeld :)
Dat zal ik doen heel erg bedankt nogmaals ! ;)
pi_128796901
Je hebt trouwens wel een grote mond voor iemand zonder verstand van zaken.

De kans is trouwens aanwezig dat vakantiegeld gewoon wekelijks/maandelijks wordt uitbetaald.
pi_128800695
net je eerste(?) bijbaantje en dan direct al om meer geld zeuren...
nej, jij red het wel
pi_128802296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:23 schreef loecje het volgende:
net je eerste(?) bijbaantje en dan direct al om meer geld zeuren...
nej, jij red het wel
Juist die mensen hebben het geld vaak het hardst nodig.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128804734
Ik weet het niet zeker maar zat het vakantiegeld niet bij het uurloon ingebouwd bij een uitzendbureau?
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:18:30 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128805275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef john2406 het volgende:
Ik weet het niet zeker maar zat het vakantiegeld niet bij het uurloon ingebouwd bij een uitzendbureau?
Nee hoor, hoeft niet, mijn zoon heeft in mei gewoon vakantiegeld gehad, en nu hij een dienstverband heeft bij het bedrijf waar hij ingeleend was heeft hij van het uitzendbureau de overige reserveringen (vakantiedagen enz.) ook ontvangen.

TR gedaan voor verkeerd subforum.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128805296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:03 schreef Messina het volgende:

[..]

Juist die mensen hebben het geld vaak het hardst nodig.
dat snap ik. maar lees je dan eerst in (of open een topic op FOK!) voordat je bij de manager gaat roepen dat je 120% hoort te krijgen. dat geeft geen goede indruk.
het werk is op uitzendbasis dus die indruk is belangrijk anders lig je er ook zo weer uit.

TS mag blij zijn dat hij werk heeft.
pi_128810360
TS, is je vraag voldoende beantwoord zo en kan dit topic op slot of moet ik je topic verplaatsen naar het subforum Werk, Geldzaken en Recht, waar je vraag veel beter past?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128815623
Als vakantietoeslag hetzelfde is als vakantiegeld krijg je niks maar is je uurloon verhoogd door oa je vakantiegeld er in op te nemen...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_128815870
Oh het is niet hetzelfde maar vakantietoeslag is de juiste term waar vaak vakantiegeld gezegd wordt _O-

Je krijgt dus niks extra's ^O^ :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')