Dat iemand een WA verzekering moet hebben is niet zozeer voor de persoon zelf, maar meer voor de potentiele slachtoffers.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:24 schreef sturmpie het volgende:
[..]
waarom mensen verplichten verplichten een WA motorrijtuigenverzekering af te sluiten. men is toch zelf verantwoordelijk !
Ah, dus je overdrijft waarschijnlijk, zodat jouw argumenten sterker worden. Dat is jammer, vervuilt de discussie een beetjequote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
...word men mogelijk automatisch schuldig bevonden
bron is niet toegankelijk, politie&justitie geven geen openheid
de buurman is impotent en verslaafd aan cocaine & drank, hij bevredigt zijn vrouw met een voorbinddildo en omdat jopie iedere morgen met een banaan in zijn broek op de fiets stapt reageert de buurman zich regelmatig mondeling op jopie afquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is het verhaal van Jopie, ben ook wel benieuwd naar de kant van de buurman.
aanklagers & justitie naaien de verdachtequote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat je anders andere mensen naait. Voor je eigen schade hoef je je niet te verzekeren. Appels met peren vergelijk je hier.
en zo kan een verplichting om aanwezig te zijn gezien worden als een verzekering voor justitie dat de rechtspraak een juiste gang van zaken heeftquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat iemand een WA verzekering moet hebben is niet zozeer voor de persoon zelf, maar meer voor de potentiele slachtoffers.
dat Jopie niet aanwezig was had vooral gevolgen voor hemzelf.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:29 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en zo kan een verplichting om aanwezig te zijn gezien worden als een verzekering voor justitie dat de rechtspraak een juiste gang van zaken heeft
omdat jopie niet verplicht werdquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
dat Jopie niet aanwezig was had vooral gevolgen voor hemzelf.
Omg, dat is totaal niet vergelijkbaar, tevens is het iets wat je zelf gelooft maar niet is bewezen. En ja, dat gaf je net toe toen je geen bron kon vinden. Jammer hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:29 schreef sturmpie het volgende:
[..]
aanklagers & justitie naaien de verdachte
appel = peer
zoiets kan niet bewezen worden omdat een veroordeling door een rechter onomkeerbaar is als men geen gebruik maakt van hoger beroep...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omg, dat is totaal niet vergelijkbaar, tevens is het iets wat je zelf gelooft maar niet is bewezen. En ja, dat gaf je net toe toen je geen bron kon vinden. Jammer hoor.
Het is ook niet verplicht een brandverzekering af te sluiten, je kan ook vertrouwen hebben in de brandweer.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:31 schreef sturmpie het volgende:
[..]
omdat jopie niet verplicht werd
en vertrouwen heeft in justitie
Dan kan jopie in beroep gaan omdat hij het niet eens is met de uitspraak. Ook zal jopie niet kunnen worden veroordeeld als er niet genoeg bewijs is. Ik snap ook niet precies wat je wil, want tegen alle argumenten kom je met een slap excuus terug.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zoiets kan niet bewezen worden omdat een veroordeling door een rechter onomkeerbaar is als men geen gebruik maakt van hoger beroep...
ja dat is zo, daar hoort een hoop schade en leed bij, maar het is zoquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is ook niet verplicht een brandverzekering af te sluiten, je kan ook vertrouwen hebben in de brandweer.
Dat is dan wel de eigen schuld van de verdachte he?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:34 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja dat is zo, daar hoort een hoop schade en leed bij, maar het is zo
doch, gezien het om een rechtsgang gaat waarbij de rechter bepaald of er wel of geen brand is, is er nog steeds de vraag waarom de procedure zo is dat men een verdachte thuis kan laten zitten met het vertrouwen in de rechter welke door het niet aanwezig zijn van de verdachte een onjuist oordeel kan vellen
Nee, want hij is niet verplicht dus doet hij het niet, toch TS?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is dan wel de eigen schuld van de verdachte he?
nee, ik verwonder me dat niemand mijn punt steunt. rechtspraak is een serieuze aangelegenheid, en men dient beide partijen te verplichten om aanwezig te zijn, doet men dit niet dan oordeelt de rechter blind. en dat is niet wat we willen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan kan jopie in beroep gaan omdat hij het niet eens is met de uitspraak. Ook zal jopie niet kunnen worden veroordeeld als er niet genoeg bewijs is. Ik snap ook niet precies wat je wil, want tegen alle argumenten kom je met een slap excuus terug.
Dus de rechter moet Robert M. in de ogen kijken, wil hij een goede beslissing kunnen nemen? Wat een rechter liever wil maakt niet uit, het gaat erom of het met of zonder verdachte kan, en ja, dat kan. Als de verdachte wil dat de rechter 'blind' oordeelt, dan is dat zijn goed recht. Als hij dat niet wil kan hij immers gewoon naar de zitting komen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nee, ik verwonder me dat niemand mijn punt steunt. rechtspraak is een serieuze aangelegenheid, en men dient beide partijen te verplichten om aanwezig te zijn, doet men dit niet dan oordeelt de rechter blind. en dat is niet wat we willen.
we willen een rechter die 100% bewust is, vraag het aan een rechter, hoe oordeelt u het liefst, met alleen de aanklagende partij of met beide partijen.
ik weet het antwoord wel
niet als men de verdachte de kans geeft om niet aanwezig te zijn bij de rechtzaak.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is dan wel de eigen schuld van de verdachte he?
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, want hij is niet verplicht dus doet hij het niet, toch TS?
ik ken R.M nietquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dus de rechter moet Robert M. in de ogen kijken, wil hij een goede beslissing kunnen nemen? Wat een rechter liever wil maakt niet uit, het gaat erom of het met of zonder verdachte kan, en ja, dat kan. Als de verdachte wil dat de rechter 'blind' oordeelt, dan is dat zijn goed recht. Als hij dat niet wil kan hij immers gewoon naar de zitting komen.
Dus omdat hij wel de kans krijgt te verschijnen maar dit niet doet, is het niet zijn eigen schuld?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:40 schreef sturmpie het volgende:
[..]
niet als men de verdachte de kans geeft om niet aanwezig te zijn bij de rechtzaak.
het is niet zomaar een auto die naar de garage gaat waarbij de eigenaar thuis mag blijven.
Da's die kindermisbruiker uit Amsterdam.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik ken R.M niet
geen idee wat ie gedaan heeft, bij de zwaardere aanklachten men wel verplicht word om aanwezig te zijn, zodat de rechter de verdachte kan zien en spreken.
rechters zien dus graag serieverkrachters/moordenaars
daar lijkt het op
en jopie die niks misdaan heeft hoeft ie niet te zien, die geeft ie gewoon een strafblad omdat ie kutburen heeft
Beetje de linkse overheid: als we het niet verbieden, hoe stom het ook is, dan is het nooit iemand schuld omdat wij het niet verboden hebben.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus omdat hij wel de kans krijgt te verschijnen maar dit niet doet, is het niet zijn eigen schuld?
hij krijgt de kans om te komen, maar is het niet eens met de aanklacht, omdat hij het niet gedaan heeft. en dus blijft hij thuis.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus omdat hij wel de kans krijgt te verschijnen maar dit niet doet, is het niet zijn eigen schuld?
Dan ben je gewoon achterlijk als je zo denkt, sorry dat ik het zeg.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:48 schreef sturmpie het volgende:
[..]
hij krijgt de kans om te komen, maar is het niet eens met de aanklacht, omdat hij het niet gedaan heeft. en dus blijft hij thuis.
jopie leest dat en is het niet eens met de aanklacht, omdat hij het niet gedaan heeft. en besluit niet te gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:46 schreef bijdehand het volgende:
Jopie krijgt precies te horen/lezen waar hij van verdacht wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |