abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:07:56 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128775169
Het heeft er ook niks mee te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten :{ :r
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:11:59 #32
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128775366
Ben ik deels met je eens Vonk, maar niet helemaal. In dit geval zegt de aannemer groothandelsprijzen door te rekenen aan de klant. Als dat niet wordt gedaan, dan wordt je dus belazerd.

Ik zou dan ook exit zeggen. Dan moet mijn installateur gewoon zeggen, joh Gieliovd ik koop die materialen, doe er 10% bovenop en de rest is gewoon uren.

Das prima, dan heb je de keuze. Maar ga niet achter de rug om dingen doen. Toch?

Als ik jou binnen haal voor werk en ik vraag he Vonk, wat doe je met de materialen? Dan ga jij ook niet zeggen dat je de TU prijzen doorrekent en vervolgens meer doet.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:29:21 #33
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776275
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:13 schreef DroogDok het volgende:
Er zijn vast wel fokkers met toegang tot een technische unie account.
Klopt, ik kan er inloggen. Ik ga alleen niet mijn prijs vertellen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:33:56 #34
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776515
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Het heeft er ook niks mee te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten :{ :r
Dat sowieso. Andersom kom je ook tegen, klant vind je materiaal te duur, klant koopt zelf het spul via een webshop en vraagt of ik het wil installeren: mijn antwoord: Dacht het niet, installeer het zelf ook maar. exit klant.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:36:07 #35
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:11 schreef Gieliovd het volgende:
Ben ik deels met je eens Vonk, maar niet helemaal. In dit geval zegt de aannemer groothandelsprijzen door te rekenen aan de klant. Als dat niet wordt gedaan, dan wordt je dus belazerd.

Ik zou dan ook exit zeggen. Dan moet mijn installateur gewoon zeggen, joh Gieliovd ik koop die materialen, doe er 10% bovenop en de rest is gewoon uren.

Das prima, dan heb je de keuze. Maar ga niet achter de rug om dingen doen. Toch?

Als ik jou binnen haal voor werk en ik vraag he Vonk, wat doe je met de materialen? Dan ga jij ook niet zeggen dat je de TU prijzen doorrekent en vervolgens meer doet.
Die installateur is niet de slimste, 1. nooit zeggen dat je voor groothandelsprijzen levert, dan vernuek je jezelf. 2. ook nooit je winstmarge vertellen. Verder ga ik met Vonk mee.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:36:16 #36
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128776638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:11 schreef Gieliovd het volgende:
Ben ik deels met je eens Vonk, maar niet helemaal. In dit geval zegt de aannemer groothandelsprijzen door te rekenen aan de klant. Als dat niet wordt gedaan, dan wordt je dus belazerd.

Ik zou dan ook exit zeggen. Dan moet mijn installateur gewoon zeggen, joh Gieliovd ik koop die materialen, doe er 10% bovenop en de rest is gewoon uren.

Das prima, dan heb je de keuze. Maar ga niet achter de rug om dingen doen. Toch?

Als ik jou binnen haal voor werk en ik vraag he Vonk, wat doe je met de materialen? Dan ga jij ook niet zeggen dat je de TU prijzen doorrekent en vervolgens meer doet.
Nee, dat feit is inderdaad niet goed te praten.
Daar twijfel ik ook niet aan ! :)

Maar van een collega van mij hoor ik verhalen van mensen die aan hun huis installateur vragen om een offerte te maken om onderdelen van een cv ketel te vervangen/repareren of een pellet kachel willen laten plaatsen of een bepaald badkamermeubel willen bestellen/uitzoeken.

Daar wordt dan een offerte voor gemaakt; daar staan dan het merk en het type en dergelijke gegevens bij vermeld.

Vervolgens gaat de klanten aan het googlen en zoeken de goedkoopste aanbieder uit (of ze een product daar dan wel of niet kopen doet er niet toe) maar ze komen dan welijskoud met de melding "ja, maar bij webshop x, y en z kost product y maar zoveel!, waarom is hij bij jou x euro duurder"

En of dat in totaal nou ¤ 2,- of ¤ 200,- scheelt; dat maakt dan plots niet meer uit... nee, maar het moet wel allemaal het goedkoopst van het goedkoopst.

Dat jou relatief lage uurloon dan met de het kleine beetje winst op de materialen verrekend zit wat er dan is. Dat wil men dan niet inzien !

Fijn prima, bestel jij je badmeubel maar via de eerste de beste webwinkel maar kijk dan niet raar op als ik ¤ 70,- in het uur ga rekenen voor de montage :W want op het materiaal verdien je dan al helemaal niks meer.

Dan moet de klant dat er dan maar gewoon bij betalen ! :Y
pi_128776767
quote:
Het heeft er ook niks mee te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten
Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.

Natuurlijk mag hij wat verdienen op het materiaal, hij moet het immers bestellen, verwerken, etc maar het gaat in dit geval om marges van 60%-100%.

[ Bericht 19% gewijzigd door holzhausen op 09-07-2013 22:45:43 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:41:02 #38
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nee, dat feit is inderdaad niet goed te praten.
Daar heb ik verder ook geen twijfel over.

Maar van een -knip-

Dan moet de klant dat er dan maar gewoon bij betalen ! :Y
*aanvulling hierop: De klant beseft vaak ook niet dat de garanties ook via de installateur loopt.
Koopt je bij een webshop, dan zijn garanties en het verhalen van eventuele vergoedingen een drama.
Maarja, je wilde goedkoop, dus niet lopen miepen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:42:46 #39
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.
Zo transparant hoeft dat niet te zijn. Een installateur vraag een x bedrag voor een product, hoe die prijs is opgebouwd doet niet ter zake.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:45:09 #40
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128777087
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.
Ik keur de wijze van handelen in dit geval ook niet goed; zeker niet.
Maar door het achterhalen van de inkoop prijzen weet je feitelijk nog steeds niet hoeveel jou installateur als korting krijgt bij de TU :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:46:01 #41
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128777137
Het moet allemaal wel leuk een eerlijk blijven.

Ik kies er zelf voor mijn spullen online te kopen en zelf te installeren en neem het risico voor mezelf.

Bij het tegelen heb ik bewust bijvoorbeeld geen lijm gekocht, maar dat laten regelen door de tegelzetter. Hij zijn marge en zijn voorkeur materiaal. Ik op de andere dingen mijn voordeel.

Bij Arsenius in Schiedam haalde ik een emmertje Schönox kimband set voor 28,50. Bij Jan Groen was die ¤48,50. En dan bij de Bouwmaat waarschijnlijk ¤50 ex. Ja, dan gaan we weer... dubbeltje op de eerste rang of absurde prijzen?
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:51:21 #42
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128777466
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:41 schreef cvboer het volgende:

[..]

*aanvulling hierop: De klant beseft vaak ook niet dat de garanties ook via de installateur loopt.
Koopt je bij een webshop, dan zijn garanties en het verhalen van eventuele vergoedingen een drama.
Maarja, je wilde goedkoop, dus niet lopen miepen.
Die gaat ook weer niet altijd op. Heb keuken gekocht incl fornuis. Fornuis was op internet paar 100 euro goedkoper maar dacht, dat gun ik ze en dan heb ik alle garantiezooi via 1 toko lopen. Vervolgens doet ie het niet goed, zegt de keukenboer "hier heb je telnr van de importeur die lost het wel op". Toen had ik ook zoiets van "volgende keer bestel ik het wel via internet".
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:52:11 #43
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128777509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:46 schreef Gieliovd het volgende:
Het moet allemaal wel leuk een eerlijk blijven.

Ik kies er zelf voor mijn spullen online te kopen en zelf te installeren en neem het risico voor mezelf.

Bij het tegelen heb ik bewust bijvoorbeeld geen lijm gekocht, maar dat laten regelen door de tegelzetter. Hij zijn marge en zijn voorkeur materiaal. Ik op de andere dingen mijn voordeel.

Bij Arsenius in Schiedam haalde ik een emmertje Schönox kimband set voor 28,50. Bij Jan Groen was die ¤48,50. En dan bij de Bouwmaat waarschijnlijk ¤50 ex. Ja, dan gaan we weer... dubbeltje op de eerste rang of absurde prijzen?
Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.

Als je dan goedkoop wil, dan bedenk je ook zelf maar wat je nodig bent.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:52:57 #44
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128777558
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die gaat ook weer niet altijd op. Heb keuken gekocht incl fornuis. Fornuis was op internet paar 100 euro goedkoper maar dacht, dat gun ik ze en dan heb ik alle garantiezooi via 1 toko lopen. Vervolgens doet ie het niet goed, zegt de keukenboer "hier heb je telnr van de importeur die lost het wel op". Toen had ik ook zoiets van "volgende keer bestel ik het wel via internet".
Waardeloze keukenboer dan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_128777622
@cvboer: Hoe de prijs is opgebouwd doet inderdaad niet ter zake maar als zegt dat je het materiaal levert tegen inkoopsprijs dan moet je dat ook doen.

@Vonkenboer: Ik kan een aardige schatting maken maar 100% weet ik het inderdaad niet. Ik weet wel genoeg om verder geen opdrachten meer aan hun te geven.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:53:57 #46
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128777625
En het argument dat je bij de TU kwaliteit koopt die ze op internet niet verkopen is ook bull. Als je weet wat je moet hebben koop je als hobbybob professioneler spul dan een installateur gebruikt :P .
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:55:00 #47
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128777704
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.

Als je dan goedkoop wil, dan bedenk je ook zelf maar wat je nodig bent.
^O^ ja, dan ben je een prutser en help je elkaar naar de 8)7
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:55:45 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128777753
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Waardeloze keukenboer dan.
vond ik ook. Zeker voor een familiebedrijf die het moet hebben van de mond tot mond reclame.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:59:54 #49
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128777995
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

vond ik ook. Zeker voor een familiebedrijf die het moet hebben van de mond tot mond reclame.
Service is bij sommige ver te zoeken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 23:01:44 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128778114
Dit zijn van die discussies waar je heel wat topics mee kunt vol maken..

Het is als ..

apple vs samsung.
andriod vs ois
apple vs windows
call of duty vs battlefield
Volkswagen vs Opel

:)

Maar besef wel dat er menig installateur op deze manier naar de kloten gaat; die kunnen niet op tegen webshops die gehuisvest zijn in een bedrijfspandje ergens in Schubbekutteveen zit en een product daarom ook lekker goedkoop op de markt kan brengen.

Geen voorraad, geen aftersales en alles via postnl versturen :+
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:06:22 #51
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128778346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Dit zijn van die discussies waar je heel wat topics mee kunt vol maken..

Het is als ..

apple vs samsung.
andriod vs ois
apple vs windows
call of duty vs battlefield
Volkswagen vs Opel

:)

Maar besef wel dat er menig installateur op deze manier naar de kloten gaat; die kunnen niet op tegen webshops die gehuisvest zijn in een bedrijfspandje ergens in Schubbekutteveen zit en een product daarom ook lekker goedkoop op de markt kan brengen.

Geen voorraad, geen aftersales en alles via postnl versturen :+
Het zijn gewoon dozenschuivers. Ach, het is een beetje als het Agpo-Ferroli verhaal, mensen willen goedkoop, Agpo/webshops leveren goedkoop------------> goedkoop wordt uiteindelijk duurkoop.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_128779071
Als je het nou als installateur een beetje slim aanpakt kan je dat makkelijk voor zijn met je offerte, door er simpelweg een regel aan toe te voegen

"Indien u de materialen door ons laat leveren, krijgt u X procent korting op de prijs van de werkuren."

Want dat is in weze ook wat je doet, maar klanten willen korting zien, dus vermeld je het nog ff.
Sommige klanten betalen liever 200 Euro waar 25% vanaf gaat, dan 100 Euro zonder korting....

Plus voor jezelf het voordeel als installateur dat je weet met wat voor spullen je werkt, want je kiest het zelf uit. Niet af gaan wachten met wat voor rommel de klant aan komt zetten.

Ik doe heel wat anders, "iets met ICT" noem ik het altijd maar, hier geldt gewoon hetzelfde hoor. Klant gaat op internet winkelen en vindt het goedkoper... Vergeet de kwaliteit en dat wij er soms van tevoren ook nog werk aan hebben zodat we op lokatie minder hoeven te doen.
Ga je met het spul van de klant zelf aan de slag, blijkt niet te werken, moet nog extra werk aan gedaan worden, ben je een uur langer bezig. En de klant betaalt uiteindelijk meer!
Dus ik zeg het gewoon zoals het is....
pi_128785490
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.

Als je dan goedkoop wil, dan bedenk je ook zelf maar wat je nodig bent.
Waarom moet dat een probleem zijn? Als de klant liever zelf zijn materiaal koopt en daardoor denkt goedkoper uit te zijn prima toch. Of jij het nou verdient op het materiaal of op de uren maakt uiteindelijk toch niet uit?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128786074
Het ligt een beetje aan de installateur. Er zijn installateurs die hun spullen beter kunnen kopen bij de warmteservice omdat ze in hun eentje overal en nergens kopen en dus nergens een goed kortingscontract krijgen omdat er weinig omzet tegenover staat.

Een installateur die aangeeft tegen inkoopsprijzen te leveren zonder daarbij duidelijk prijzen aan te geven heb je niks aan, dat is niet te controleren. Goede leer voor de volgende keer dus om echt een offerte of duidelijke prijzen aan te vragen. Daarbij zijn er artikelen welke geen bruto prijzenstructuur hebben zoals knelfittingen.

Onze installateur heeft trouwens gewoon een factuur gestuurd met uren en een deel van het materiaal omdat ik zelf het sanitair heb geleverd. Maar dat is logisch als je bij een technische groothandel werkt. En zo kregen wij dus een factuur van 2500 euro voor x uren werk en een deel materiaal netjes uitgesplitst.
pi_128786745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.

Natuurlijk mag hij wat verdienen op het materiaal, hij moet het immers bestellen, verwerken, etc maar het gaat in dit geval om marges van 60%-100%.
Wat is er mis met marges van 60 tot 100%? Glas gaat van de fabriek tot de eindgebruiker zo'n 4 x over de kop
pi_128786851
Er is niets mis met een grote marge maar wel als je zegt dat je het tegen inkoopsprijs zal leveren. Daarnaast is hij niet de fabriek.....
pi_128789281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:53 schreef holzhausen het volgende:
: Hoe de prijs is opgebouwd doet inderdaad niet ter zake maar als zegt dat je het materiaal levert tegen inkoopsprijs dan moet je dat ook doen.

Hoe kom jij er bij dat hij het materiaal levert tegen inkoopsprijs?
Hij zei dat hij werkt met groothandelsprijzen niet dat jij de inkoopsprijs zal betalen. :?
pi_128789526
Jawel, want hij zei dat hij levert tegen groothandelsprijzen en hij daar niets aan verdiend. En dat is dus niet waar.
pi_128791023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:19 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Wat is er mis met marges van 60 tot 100%? Glas gaat van de fabriek tot de eindgebruiker zo'n 4 x over de kop
Nu de BTW op arbeid verlaagd is naar 6% (bij bestaande woningen) is het gunstiger om je marges puur op arbeid te halen en voor materialen de inkoopprijzen door te berekenen. Nou maakt dat voor kleine dingen niet zoveel uit, maar op een heel project kan dat flink schelen.
pi_128792584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Dr..Evil het volgende:

[..]

Nu de BTW op arbeid verlaagd is naar 6% (bij bestaande woningen) is het gunstiger om je marges puur op arbeid te halen en voor materialen de inkoopprijzen door te berekenen. Nou maakt dat voor kleine dingen niet zoveel uit, maar op een heel project kan dat flink schelen.
Tja zou kunnen. Ik gebruik fittingen en dergelijke alleen voor OEM doeleinden. Kan daarom ook direct bij de fabrikant bestellen ipv groothandel en dan zijn marges van 60 tot 100% op die onderdelen niet zo vreemd. Arbeid wordt weer anders gecalculeerd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')