abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128730087
Dag allemaal

Ondanks dat ik t eigenlijk veel te druk heb op het moment hebben wij met 10 mensen uit de buurt een inzamelactie op touw gezet. In een dorpje verder op is een weduwnaar van 31 jaar uit huis gezet met zijn kids... 2 jaar terug, 6 maanden na de geboorte van de laatste dochter is de moeder van de kids overleden aan borstkanker.. Zij was net als haar moeder drager van het BRCA1-gen en heeft de strijd na 1 jaar en 2 maanden al verloren...
Blijven achter haar man en 4 kids van 8, 6, 4 en 2,5.. De man in kwestie had met de moeder vd kids een koophuis en heeft het 1,5 jaar lang alleen opgehoest door meer als 40u te gaan werken, 12 uurs diensten te draaien etc.. 6 maanden geleden is hij wegbezuinigd.. En kreeg hij WW van 70 procent. Door de geweldige economie heeft hij tot op heden nog geen nieuwe baan gevonden en loopt over 4 maanden zijn WW af... doordat hij nog maar 70% kreeg kon hij de hypotheek niet meer ophoesten en is hun huis onlangs met een executieverkoop verkocht... Restschuld 40.000 en beslag op alle roerende goederen die wat waard waren!!!!... Gelukkig heeft hij urgentie gekregen ivm executieverkoop en 4 kids, maar geld om opnieuw te starten was er niet. Hij gaat nu het schuldsaneringstraject van de gemeente in en zal moeten leven met een voedselbankpasje en een klein bedrag per week, want er blijft nu eenmaal weinig over als alle kosten eraf zijn.
We hebben hem al kunnen helpen aan bankstellen, tafel, kastjes, tv, ijskast en wasmachine. Ik heb de afzuigkap, kookplaat en koelkast van mijn oude huis (die hadden we opgeslagen voor het geval dat) beschikbaar gesteld.
De vader is supersterk.. Echt waar, ik zou niet weten wat ik moet als mijn vriend wegvalt, maar hij heeft 4 kids om voor te zorgen en slaat zich er keihard doorheen..voor de kids en voor zijn vrouw die maar 27 jaar heeft mogen worden..
Wij zijn altijd nog op zoek naar klein huishoudelijk goed en prullaria om het huis wat op te vrolijken.. Verf, gordijnen en vloerbedekking zijn we met zijn allen al bij elkaar aan het sparen... En een eventuele oppas voor de kinderen als de vader werk vind is ook al voor de helft vd prijs geregeld

Al met al ben ik supertrots op ons werk !!!... Toch wil ik graag nog wat meer doen voor dit gezin want ik heb echt heel erg met ze te doen.. wie heeft een idee voor goedkope dagjes uit? Hulp voor het opknappen van het huis is geregeld, zodra het geld bij elkaar gespaard is voor de nodige verf, vloer en gordijnen gaan we direct aan de gang.. Maar ik MOET dit gezin hier doorheen slepen, ik heb superveel respect voor de vader... Dit is echt een geval die in de schuldsanering zit waarvan ik vind dat ze alles zoiezo al kwijt moeten schelden... maar helaas, zullen ze toch niet doen...
Alle ideeën zijn welkom waarmee ik deze mensen een hart onder de riem kan steken. .helaas barst ik zelf ook weer niet van het geld, ik spaar wel mee voor de vloer verf en gordijnen, maar een dagje efteling bijv kan ik ook niet voor 5 personen ineens ophoesten..
Dus .... Heeft iemand een idee? of een tip voor een Goedkoop dagje weg waar ik nog niet aan gedacht heb??

Alvast bedankt!
<3
pi_128730906
Lullig verhaal inderdaad, maar Ik weet niet of dit past/ hoort in dit subforum.

Wat houdt FOK!kers Helpen FOK!kers niet in?
De volgende topics is FHF niet voor bedoeld:
- Goede doelen acties bijv. voor weeskinderfonds oid
- Geldinzamelacties
- alles wat ook maar enigszins iets commercieels in zich heeft
---bijv. dat je korting wil bieden bij je bedrijf, of reclame er voor terug wil, dat soort dingen
- hulpvragen voor mensen die je via via kent, of goede bedoelingen voor een weeskind ergens anders. Hoe goed en lief bedoeld ook, dit forum is puur bedoeld voor FOK!kers onderling.

Dat laatste punt dus.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_128733020
Geen levensverzekering op de hypotheek, dom.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 20:42:59 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_128733193
Helaas, niet op FOK!

De volgende topics is FHF niet voor bedoeld:
- Goede doelen acties bijv. voor weeskinderfonds oid
- Geldinzamelacties
- alles wat ook maar enigszins iets commercieels in zich heeft
---bijv. dat je korting wil bieden bij je bedrijf, of reclame er voor terug wil, dat soort dingen
- hulpvragen voor mensen die je via via kent, of goede bedoelingen voor een weeskind ergens anders. Hoe goed en lief bedoeld ook, dit forum is puur bedoeld voor FOK!kers onderling.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')