abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2013 @ 18:18:11 #51
181126 MouzurX
Misschien?
pi_128728089
70% onder de 27 jaar? Das wel echt extreem.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_128728258
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als je naar de Rode Zee gaat zul je er weinig van merken.
Onlangs was ook in het nieuws dat veel Nederlanders een "all inclusive" reis boeken (bijv. Griekenland) en dat het voordeel voor de plaatselijke economie gering is om dat de hotelketens vaak in buitenlandse handen zijn.
Naar Caïro gaan of de piramides bezoeken, zou ik idd afraden
Jammer voor de locale bevolking die van het toerisme moet leven.

Ik zou zeggen: principieel niet naar moslimlanden op vakantie (al was het alleen maar voor je eigen veiligheid)
HHAHAHA!
Allah Al Watan Al Malik
pi_128728284
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik merk dat veel mensen hier, net als in die landen zelf trouwens, vaak enorm zwart-wit denken.

'Alle sharia-volgers moeten dood!'

'Alle morsi aanhangers moeten opgeknoopt worden!'

70% van het land is onder 27 jaar. Een heel groot deel kan niet eens lezen. Weten alleen maar wat ze te horen krijgen van TV en in de moskee. Ik denk dat Egypte een gigantische groep jongeren heeft die helemaal geen idee hebben wat ze nou eigenlijk willen.
Ik heb de indruk dat de dommeren zich eerder achter Morsi scharen, een beetje net zoals op fok. Al die rel-turkjes en uitkering-mocro's zitten hier te verkondigen hoe mooi de islam wel niet is en stiekem op een burgeroorlog te hopen, terwijl het hogeropgeleide segment van islamitische users een seculierdere, rationele inslag kent.

In feite pleit men voor natuurlijke selectie in Egypte als men het leger steunt. Niks mis mee toch.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128728338
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:23 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat de dommeren zich eerder achter Morsi scharen, een beetje net zoals op fok. Al die rel-turkjes en uitkering-mocro's zitten hier te verkondigen hoe mooi de islam wel niet is en stiekem op een burgeroorlog te hopen, terwijl het hogeropgeleide segment van islamitische users een seculierdere, rationele inslag kent.

In feite pleit men voor natuurlijke selectie in Egypte als men het leger steunt. Niks mis mee toch.
Was het maar zo zwart wit. Er zitten heul veul domme mensen onder de anti-Morsi gangers. Getuige de bijna 200 aanrandingen/verkrachtingen tijdens de protesten tegen Morsi.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128728438
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik merk dat veel mensen hier, net als in die landen zelf trouwens, vaak enorm zwart-wit denken.

'Alle sharia-volgers moeten dood!'

'Alle morsi aanhangers moeten opgeknoopt worden!'

70% van het land is onder 27 jaar. Een heel groot deel kan niet eens lezen. Weten alleen maar wat ze te horen krijgen van TV en in de moskee. Ik denk dat Egypte een gigantische groep jongeren heeft die helemaal geen idee hebben wat ze nou eigenlijk willen.
Inderdaad. Ik ben blij dat ik er niet geboren ben in ieder geval.
  maandag 8 juli 2013 @ 18:28:41 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128728470
quote:

[..]

Stel, al dat morsivolk verdwijnt van de ene op de andere dag. Denk je dat Egypte ineens uit het slop komt? Ik denk het niet. Iedereen heeft gewoon een rol in de samenleving en de economie. Bovendien zal er op den duur ook weer een tweedeling ontstaan in de overgebleven groep en begint het feest weer opnieuw. Er wonen er 80 miljoen + mensen in Egypte. als ongeveer de helft voor morsi is heb je het dus over 40 miljoen mensen. Wou je die gaan uitroeien? Wat denk je dat zo'n proces met het land doet. Ook binnen families en vriendengroepen bestaat die tweedeling. Hell, ik denk dat zelfs binnen het leger er makkelijk een tweedeling kan ontstaan.

Nee, ik vrees dat ze moeten leren samenwerken, of het land moeten splitsen. Een burgeroorlog is geen optie aangezien je aan het eind waarschijnlijk percentueel gezien weer 2 net zulke grote groepen hebt, terwijl het hele land dan compleet kapot is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_128728564
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Was het maar zo zwart wit. Er zitten heul veul domme mensen onder de anti-Morsi gangers. Getuige de bijna 200 aanrandingen/verkrachtingen tijdens de protesten tegen Morsi.
Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten. Echter, de morsisten :') zullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128728610
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Stel, al dat morsivolk verdwijnt van de ene op de andere dag. Denk je dat Egypte ineens uit het slop komt? Ik denk het niet. Iedereen heeft gewoon een rol in de samenleving en de economie. Bovendien zal er op den duur ook weer een tweedeling ontstaan in de overgebleven groep en begint het feest weer opnieuw. Er wonen er 80 miljoen + mensen in Egypte. als ongeveer de helft voor morsi is heb je het dus over 40 miljoen mensen. Wou je die gaan uitroeien? Wat denk je dat zo'n proces met het land doet. Ook binnen families en vriendengroepen bestaat die tweedeling. Hell, ik denk dat zelfs binnen het leger er makkelijk een tweedeling kan ontstaan.

Nee, ik vrees dat ze moeten leren samenwerken, of het land moeten splitsen. Een burgeroorlog is geen optie aangezien je aan het eind waarschijnlijk percentueel gezien weer 2 net zulke grote groepen hebt, terwijl het hele land dan compleet kapot is.
De morsisten zullen een burgeroorlog verliezen aangezien het leger over alle benodigde middelen (logistiek, financieel etc) beschikt om het shariavolk snel het zwijgen op te leggen.
pi_128728665
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:31 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten. Echter, de morsisten :') zullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
Toen ik in Egypte was jaren geleden was het juist zo'n soldaat die me heeft lastiggevallen. Van die jonge jochies van amper 19 die zich heel stoer voelen met een zo'n kalasjikov (of zoiets).
  maandag 8 juli 2013 @ 18:34:48 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128728677
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:32 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

De morsisten zullen een burgeroorlog verliezen aangezien het leger over alle benodigde middelen (logistiek, financieel etc) beschikt om het shariavolk snel het zwijgen op te leggen.
Ja? Snipers nemen in een dag positie in en schieten precies alle mensen met een morsi-sticker op hun trui dood?

Ik denk eerder dat je dan een situatie krijgt als Syrie waarin:

A) Er gigantische vluchtelingen stromen ontstaan
B) Het leger maar op de gok wijken gaat bombarderen/beschieten
C) Er gigantisch veel mensen omkomen die er niks mee te maken willen hebben.

vergeet niet dat je op zulke momenten mensen DWINGT een keuze te maken tussen beide kampen, terwijl veel mensen gewoon een baan willen en brood op de plank.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_128729639
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja? Snipers nemen in een dag positie in en schieten precies alle mensen met een morsi-sticker op hun trui dood?

Ik denk eerder dat je dan een situatie krijgt als Syrie waarin:

A) Er gigantische vluchtelingen stromen ontstaan
B) Het leger maar op de gok wijken gaat bombarderen/beschieten
C) Er gigantisch veel mensen omkomen die er niks mee te maken willen hebben.

vergeet niet dat je op zulke momenten mensen DWINGT een keuze te maken tussen beide kampen, terwijl veel mensen gewoon een baan willen en brood op de plank.
Laten wij hopen dat het niet zo ver zal komen. Maar als het gebeurt dan staat de uitkomst bij voorbaat vast.
pi_128729677
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echter, de morsisten :') zullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten Echter, de morsisten :') zullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
pi_128729685
quote:

[..]
terwijl het hogeropgeleide segment van islamitische users een seculierdere, rationele inslag kent.
:')

Oké oké, raad eens mijn opleidingsniveau!
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 8 juli 2013 @ 19:06:01 #64
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_128729686
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:44 schreef Slayage het volgende:
dit laatste gebeuren in egypte is eigenlijk grotendeels langs me heengegaan, vandaar mijn vragen:

-waarom waren de massa's aan het demonstreren tegen morsi?
-waarom heeft het leger een coup gepleegd? is het vergelijkbaar met toen mubarak eruit moest van het leger?
-waarom is het zo angstvallig stil in westen nav de coup?
1. De massa - grote meerderheid - was aan het demonstreren tegen Morsi omdat de MB het hele politiek kapot aan het maken was nadat het ontstaan was na de revolutie. De eerste stappen naar een dictatuur werden gemaakt en dat wouden ze voorkomen. Een paar weken terug werd ook de helft van met "Kafirs" en vijanden vergeleken en in zijn laatste speech als president dreigde hij de protesteerders met de dood.

2. Leger heeft geen coup gepleegd. En als je het een coup wilt noemen, dan hebben ze dat gedaan omdat hij zijn eigen volk ging bedreigen met de dood. In geen enkel democratische staat wordt een president toegelaten om zijn volk met moord te bedreigen, of niet? Ja, het is vergelijkbaar met Mubarak. Massa's gingen de straat op en hij werd gewaarschuwd. Dit was 3 maanden van tevoren al aangekondigd en men gaf aan wat hun eisen zijn. Daar werd niet naar geluisterd. Het leger heeft hem ook kansen en tijd gegeven en daar werd ook niet naar geluisterd.

3. Lees 2.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_128729742
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:06 schreef rakotto het volgende:

[..]

1. De massa - grote meerderheid - was aan het demonstreren tegen Morsi omdat de MB het hele politiek kapot aan het maken was nadat het ontstaan was na de revolutie. De eerste stappen naar een dictatuur werden gemaakt en dat wouden ze voorkomen. Een paar weken terug werd ook de helft van met "Kafirs" en vijanden vergeleken en in zijn laatste speech als president dreigde hij de protesteerders met de dood.

2. Leger heeft geen coup gepleegd. En als je het een coup wilt noemen, dan hebben ze dat gedaan omdat hij zijn eigen volk ging bedreigen met de dood. In geen enkel democratische staat wordt een president toegelaten om zijn volk met moord te bedreigen, of niet? Ja, het is vergelijkbaar met Mubarak. Massa's gingen de straat op en hij werd gewaarschuwd. Dit was 3 maanden van tevoren al aangekondigd en men gaf aan wat hun eisen zijn. Daar werd niet naar geluisterd. Het leger heeft hem ook kansen en tijd gegeven en daar werd ook niet naar geluisterd.

3. Lees 2.
Ik geloof er niks van dat Mursi de bevolking ging dreigen - graag een bron en een neutrale au
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_128729747
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:05 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

:')

Oké oké, raad eens mijn opleidingsniveau!
Gemiddeld genomen dan. ;)

Intellectuele, machtsgeile sociopaten zullen ook binnen de streng islamitische kringen aanwezig zijn. Puur om hun afwijkende aanleg een uitlaatklep te kunnen bieden.
pi_128729774
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:31 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Luister niet naar deze man. Hij is supporter van assad
pi_128729856
De MB heeft gewoon baat bij chaos. Dan kunnen ze steeds huilie huilie doen op Al Jazeera en medelijden wekken bij de bevolking. Zij zijn degenen die telkens oproepen tot geweld en telkens roepen als martelaar het loodje te willen leggen.

Waar zijn trouwens de kinderen die zogenaamd gestorven zijn? Of leven die weer?
  maandag 8 juli 2013 @ 19:12:05 #69
137562 rakotto
pi_128729865
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:07 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat Mursi de bevolking ging dreigen - graag een bron en een neutrale au
lol, say whut? Heb je zijn laatste speech niet gezien? :')

Aub.
pi_128729879
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Luister niet naar deze man. Hij is supporter van assad
Zijn getover met groepsgroottes maakten al duidelijk dat er iets niet klopte.
  maandag 8 juli 2013 @ 19:12:50 #71
137562 rakotto
pi_128729881
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:11 schreef Drifter__ het volgende:
De MB heeft gewoon baat bij chaos. Dan kunnen ze steeds huilie huilie doen op Al Jazeera en medelijden wekken bij de bevolking. Zij zijn degenen die telkens oproepen tot geweld en telkens roepen als martelaar het loodje te willen leggen.

Bleek volgens velen dat de foto's om Syrische kinderen ging die door Bashar en Co. waren vermoord.
pi_128729894
  maandag 8 juli 2013 @ 19:13:48 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128729908
Nu op AJE: Ooggetuige die meld dat de MB na het gebed het leger aanviel.
Ze heeft het over messen, vuurwapens en "bommen".
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_128729932
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:11 schreef Drifter__ het volgende:

O ja en de coup komt de oppositie niet goed uit...
pi_128729998
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:05 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten Echter, de morsisten :') zullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
Ik wist niet dat moslims het aanranden en verkrachten van vrouwen goedkeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')