Ik hou me aanbevolenquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:07 schreef PetervdK het volgende:
Gaaf! Echt old skool met die bijhorende PC!
En om op je laatste zin te antwoorden: you're welcome!
Mocht ik nog iets terugvinden (ga deze zomer de zolder uitmesten), dan hoor je t van me.
Het is dan ook van dezelfde publisher en dezelfde composer: Patrick Phelan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:20 schreef Willaaam het volgende:
Zo he, dat muziekje van ZOOL is echt een kloon van een deuntje uit Lotus 3. Dat moest ik ff kwijt.
Echt mooi als je zoiets in zo'n staat kan bezittenquote:
Ik ben bezig de hele zolder speelbaar te maken, een soort speelbaar minimuseum, voor mezelf dan. Ik kan daar uren zoet mee zijn. Ik heb alleen nog heel wat uren nodig het helemaal op orde te krijgen, al komt er al langzaam vorm in.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:33 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Echt mooi als je zoiets in zo'n staat kan bezitten
Misschien heb ik nog wel oude spullen staan van mijn pa, zal morgen even kijken
quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:05 schreef So_Surreal het volgende:
Is dit setje PC sneakers iets voor je ?
[ afbeelding ]
Veel geld waard, kan zo 300,- opbrengen bij een verzamelaar.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:27 schreef PetervdK het volgende:
Heb nog wel een originele IBM monitor stand met speakers (Model 9529001) voor je:
[ afbeelding ]
Dat ís me toch een anachronisme.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:17 schreef djkoelkast het volgende:
Ik hou me aanbevolenInmiddels ook de speakers uit de OP gevonden, die ga ik volgende week op het bureau er naast installeren bij de Commodore 128 die ik daar ga neerzetten, langzaam begint het allemaal vorm te krijgen.
Het probleem met CRT tv's en CRT monitors die composite weer kunnen geven is dat ze piepen als de hel en ik blijkbaar nog te goede oren heb en niet oud genoeg ben om het niet meer te horen. Ik kan daar dus echt niet tegen. Vandaar dat het via een converter naar een LCD zal gaan en de audio over aparte speakers gaat.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:26 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat ís me toch een anachronisme.
Destijds kwam je geluid uit de TV, of uit je monitor.
Heb er nog 1 liggen, geen idee of die het doet.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:09 schreef Khadgar het volgende:
Wat grappig, dit setje had ik ook maar dan van Trust
Speakers produceren nog een aardig leuk geluid volgens mijquote:
Dan heeft deze verzamelaar een mazzeltje...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:09 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Veel geld waard, kan zo 300,- opbrengen bij een verzamelaar.
Komt uit een SB16 met SCC-1 daughterboardquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Speakers produceren nog een aardig leuk geluid volgens mij
Zo te horen aan dat eerste muziekje (met die oude Roland GS soundset) zit er best veel bass in.
Ik heb hem nog nooit eerder gezien dus ik heb geen idee van een verzamelwaarde, maar 1 ding is zeker: ik ga hem nooit verkopen, die blijft mooi staan waar hij staat, al is hij 3000 euro waard.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:03 schreef PetervdK het volgende:
[..]
Dan heeft deze verzamelaar een mazzeltje...
Kan hem best maandenlang op MP zetten, wachtende op de verzamelaar die dat er voor betaalt, maar heb dan liever dat ie goed terecht komt...
Dubbelquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Komt uit een SB16 met SCC-1 daughterboard
[..]
Ik heb hem nog nooit eerder gezien dus ik heb geen idee van een verzamelwaarde, maar 1 ding is zeker: ik ga hem nooit verkopen, die blijft mooi staan waar hij staat, al is hij 3000 euro waard.
Hij is echt Tof!quote:
Er zijn ook dingen waar ik niks aan vind, maar oude computers en met name dit soort klassieke pc's en homecomputers (commodore, atari, amstrad, acorn etc.) vind ik echt zo tofquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:12 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Hij is echt Tof!. Je enthousiasme voor de oude apparatuur aanstekelijk en ik vind het ook nog erge bagger rotzooi ook nog
. maar toch aanstekelijk hoe enthousiast je ervoor bent
.
Level 11 van supaplex was mijn favoriet.
http://www.robvanderwoude.com/batchfiles.phpquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:16 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Er zijn ook dingen waar ik niks aan vind, maar oude computers en met name dit soort klassieke pc's en homecomputers (commodore, atari, amstrad, acorn etc.) vind ik echt zo tof![]()
Ik heb ook een 286 laptop bijvoorbeeld, loodzwaar, loeigroot, maar zo'n leuk ding haha, daar ga ik dan gewoon achter zitten oude DOS rommel doen
Ja bijvoorbeeld, of QBasic, autoexec.bat en config.sys prutsen, WP51quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:20 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
http://www.robvanderwoude.com/batchfiles.php
Batchfiles![]()
Echo "Dj Koelkast wenst u een prachtige dag toe"
Nooit gesnapt hoe je de geluidskaart installeerde op de 468 bij ons thuis.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:21 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld, of QBasic, autoexec.bat en config.sys prutsen, WP51
Ik zit met die 486 van mij ook met een geluidsconfigdingetje, maar niet in alle spellen. Moet ik binnenkort even helemaal gaan uitzoeken, die SB16 is niet bepaald gebruiksvriendelijk, al is het alleen al omdat er tig versies van zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:24 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Nooit gesnapt hoe je de geluidskaart installeerde op de 468 bij ons thuis.
of de videokaart. bij Tyrian 2000 was het in setup net zolang prutsen tot hij het deed.
Dungeon keeper 1 nog draaiende gekregen op een 468 op lage resolutie met Ctrl + T . Het liep zo traag dat een halfuur speel tijd een uurtje normale tijd was.![]()
https://www.google.nl/sea(...)bz7fUYfaC8veOKi3gLAP
Hopelijk lukt hetquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:26 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zit met die 486 van mij ook met een geluidsconfigdingetje, maar niet in alle spellen. Moet ik binnenkort even helemaal gaan uitzoeken, die SB16 is niet bepaald gebruiksvriendelijk, al is het alleen al omdat er tig versies van zijn.
Wat dat betreft doet de Soundblaster AWE64 Gold minder moeilijk, die zit in een andere pc en ik heb er nog een liggen, maar ik wil in deze echt heel graag die SCC-1 draaiend hebben, die klinkt authentieker dan die sampleset op de AWE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |