quote:
Eerst wil ik zeggen dat ik het over het algemeen naar mijn zin heb om bij Jumbo te werken. Goede sfeer, aardige en vulploegleiders. Ook weet ik dat de vulploegleiders tevreden over mij zijn qua werktempo (en qua houding denk ik ook).
Positieve feiten, maar vandaag(6-7-2013) kreeg ik een vervelende mededeling van Chef A die even langskwam tijdens het werk. Wij zouden voor vrijdag (5-7-2013) maar tot 21:30 betaald krijgen omdat het helemaal niet de bedoeling was dat wij tot 22:30 zouden doorwerken. Wij waren hier niet van op de hoogte en de vrijdag was gewoon een vulavond zoals alle anderen, alleen hij liep wat uit. Dit bericht kwam dan ook als een donderslag bij heldere hemel en ik voelde me heel vervelend. Je werkt immers een avond keihard zoals altijd en opeens wordt je gewoon een uur op je salaris gekort. Als ik zo'n bericht hoor dan denk ik jammer genoeg aan ontslag nemen en of ik wel ergens wil werken waar achteraf besloten wordt dat je niet betaald wordt.
Je kunt het zowel qua wet als normaal gedrag niet maken om zomaar een uur te korten. In de CAO staat vermeld dat alle gewerkte uren dienen uitbetaald te worden in geld of tijd. En je kunt naar mijn mening niet achteraf mensen een uur salaris ontnemen terwijl ze dat uur gewoon hebben gewerkt.
Geachte heer/mevrouw X,
Op vrijdag 5 juli 2013 heb ik (evenals de rest van de vulploeg) op verzoek van chef A doorgewerkt tot 22:30 uur. Op zaterdag 6 juli 2013 heeft chef A ons medegedeeld dat u het niet eens bent met die gang van zaken en u het extra gewerkte uur niet wil uitbetalen.
Ik was echter niet op de hoogte van uw bezwaren, en heb netjes aan het verzoek van mijn chef voldaan. Ik verwacht dan ook dat u inziet dat het redelijk is om éénmalig dit extra uur wel uit te betalen. Het is mij nu duidelijk dat u het niet op prijs stelt dat er overgewerkt wordt zonder uw medeweten en het zal derhalve ook niet meer voorkomen.
Met vriendelijke groet,
X Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin