SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil jij onbetaald werken? Neem jij hier genoegen mee? Je wordt gewoon keihard genaaid.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef karr-1 het volgende:
1 tegenslag en je wilt meteen ontslag nemen?
Als het een gewoonte zou worden, prima. Het is nu 1 keer gebeurd. En ja dat is vervelend en onterecht, maar om er nu meteen een drama van te gaan maken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:45 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Wil jij onbetaald werken? Neem jij hier genoegen mee? Je wordt gewoon keihard genaaid.
Jij zou het dus gewoon slikken en je bek houden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het een gewoonte zou worden, prima. Het is nu 1 keer gebeurd. En ja dat is vervelend en onterecht, maar om er nu meteen een drama van te gaan maken.
Dat!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het een gewoonte zou worden, prima. Het is nu 1 keer gebeurd. En ja dat is vervelend en onterecht, maar om er nu meteen een drama van te gaan maken.
Is dit pas de eerste keer dat het gebeurd? Hoe lang werk je hier al?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:48 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Jij zou het dus gewoon slikken en je bek houden.
Nou of het nou 500x gebeurt of 1x, of ik ¤500 of ¤2 per uur verdien. Ik pik het niet als ze mij niet uitbetalen en dit laat ik ook merken.
Niemand heeft het over slikken en je bek houden, dat maak jij er van. Je kunt er best een opmerking over maken, dat zou ik ook doen. Maar een brief maakt het meteen zwaar en dat lijkt me overbodig.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:48 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Jij zou het dus gewoon slikken en je bek houden.
Nou of het nou 500x gebeurt of 1x, of ik ¤500 of ¤2 per uur verdien. Ik pik het niet als ze mij niet uitbetalen en dit laat ik ook merken.
Overwerk moet uitbetaald worden conform de CAO en over avonduren staat er niks.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef christiman het volgende:
Wat staat er in je contract over de uren die je normaal werkt (dwz tot hoe laat staat in je contract dat je op vrijdagavond moet werken) en wat staat er over overwerk?
Ik denk dat dit een gevalletje 'van een mug een olifant maken' is. Het is goed dat je verhaal gaat halen bij je baas, maar je toon is erg opgefokt en je baas zal daar waarschijnlijk niet van gecharmeerd zijn. Als je gewoon je verhaal gaat halen door er in een brief naar te vragen ("ik zou hier graag opheldering over willen hebben"), denk ik dat de kans nog groot is dat je je uurtje gewoon krijgt uitbetaalt.
Ik zou wel vertrekken maar je hoort pas achteraf dat ze niet willen betalen, tijdens het vullen ga je er gewoon vanuit de je betaald krijgt (zoals het hoort).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat!
Brief schrijven, aangeven dat je het niet eens bent met de gang van zaken en melden dat je voorgaan om 21.30 vertrekt, ook al is de boel nog niet af.
Ik werk hier 9 maanden en het gebeurd wel vaker met een kwartier of 20 minuten. soms zelfs een half uur, maar bij een uur ontzegging trek ik toch echt de grens.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef rene90 het volgende:
[..]
Is dit pas de eerste keer dat het gebeurd? Hoe lang werk je hier al?
Ik snap niet hoe je het licht kan opvatten en er met een opmerking klaar mee bent als zij zomaar besluiten jou niet uit te betalen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niemand heeft het over slikken en je bek houden, dat maak jij er van. Je kunt er best een opmerking over maken, dat zou ik ook doen. Maar een brief maakt het meteen zwaar en dat lijkt me overbodig.
Ik wijs alleen het idee af om er niks mee te doen. Verder heb ik de brief inmiddels gematigd en zo de tips toch in meeweging genomen. ook denk ik dat ik veel ongenuanceerder overkom dan dat ik in feite ben.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:35 schreef christiman het volgende:
Je intentie is duidelijk, vind 't alleen opmerkelijk dat je ons hier om tips komt vragen, maar vervolgens wel alle commentaar afwijst...
Anyway, succes met je uurtje geld terugkrijgen!
Ik werk vaak zat een half uur langer door als het nodig is, dan ga ik ook niet zeuren om extra geld. Wat stel je je voor dat er gebeurt nadat je die brief gestuurd hebt?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:01 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je het licht kan opvatten en er met een opmerking klaar mee bent als zij zomaar besluiten jou niet uit te betalen.
Ik werk voor geld en niet voor de lol.
Dat ligt een beetje aan de baas natuurlijk, met sommige mensen kun je beter idd even op een rustig moment 1 op 1 je standpunt uitleggen, bij anderen zal een brief juist beter werken en aangezien TS z'n leidinggevende al zei "schrijf het eens op dan kijken we ernaar" vind ik deze aanpak niet verkeerd.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:27 schreef Hallmark het volgende:
Persoonlijk zou ik naar de baas gaan en hem 1-op-1 zeggen dat ik gewoon betaald wil krijgen voor de uren die ik gewerkt heb.
Ooit iets soortgelijks gehad en gewoon mijn poen gekregen (de rest kreeg het enkele maanden later).
Bij supermarkten is het helaas 'normaal' dat personeel dat per uur betaald krijgt ( en dus geen vast maandslaris voor vaste taken) een kwartiertje moet helpen om de winkel op orde te krijgen. Waak zorgt de manager er voor dat het net niet over de grens gaat dat hij dat kwartiertje moet gaan betalen.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik werk vaak zat een half uur langer door als het nodig is, dan ga ik ook niet zeuren om extra geld. Wat stel je je voor dat er gebeurt nadat je die brief gestuurd hebt?
Jij krijgt waarschijnlijk ook wat meer dan het minimum uurloon. Als je in de supermarkt staat, moet je dit soort dingen niet pikken. Supermarktbazen naaien je maar wat graag, walgelijk volk.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik werk vaak zat een half uur langer door als het nodig is, dan ga ik ook niet zeuren om extra geld. Wat stel je je voor dat er gebeurt nadat je die brief gestuurd hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |