abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128670333
hallo wgr,

Ik werk als vakkenvuller bij een supermarkt en heb het volgende ervaren:

-Vrijdag
We moesten tot 22:30 doorwerken wat soms voorkomt en vrij laat is als je om 17:00 begint, het was gewoon een avond zoals altijd. Alleen hij liep wat uit, onder leiding van chef A
-Zaterdag
Ik moest weer werken maar dan met chef C. Ik was aan het werk en chef A (van gister) kwam langs, met de mededeling dat de eigenaar ontzettend boos was en dat we maar tot 21:30 betaald zouden krijgen.

Ik was zeer ontevreden met dit bericht maar (don't shoot the messenger) chef A kon hier weinig aan doen. Ik zat al te denken aan ontslag, want bij zo'n zaak wil je toch niet werken.
Chef B kwam echter langs toen ik aan het vullen was (hij heeft een hogere functie dan chef A). Ik vertelde hem het verhaal. Hij zei dat chef A ons al had moeten laten stoppen om 22:00 en dat daarom de eigenaar woedend was.

Ik zei dat dit wel zo mag zijn, maar hier hebben wij niks mee te maken en hij dient gewoon uit te betalen. Ook vertelde ik dat ik het zeer vervelend vond en al aan ontslag nemen dacht.
Chef B zei toen: ''Zet hoe je je voelt in een brief en ik en de eigenaar zullen er naar kijken''.

Nu is mijn vraag aan jullie:
Hebben jullie tips voor de brief? en klinkt dit als een overzichtelijk verhaal?
pi_128670673
Hou het netjes, hou het zakelijk. Ga niet zielig doen en ga niet dreigen.
pi_128671000
hier volgt de brief:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128671024
Ik twijfel of de laatste zin niet te dreigend klinkt...
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:44:32 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_128671066
1 tegenslag en je wilt meteen ontslag nemen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_128671127
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef karr-1 het volgende:
1 tegenslag en je wilt meteen ontslag nemen?
Wil jij onbetaald werken? Neem jij hier genoegen mee? Je wordt gewoon keihard genaaid.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:46:31 #7
152789 karr-1
pi_128671159
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:45 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Wil jij onbetaald werken? Neem jij hier genoegen mee? Je wordt gewoon keihard genaaid.
Als het een gewoonte zou worden, prima. Het is nu 1 keer gebeurd. En ja dat is vervelend en onterecht, maar om er nu meteen een drama van te gaan maken.
pi_128671251
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als het een gewoonte zou worden, prima. Het is nu 1 keer gebeurd. En ja dat is vervelend en onterecht, maar om er nu meteen een drama van te gaan maken.
Jij zou het dus gewoon slikken en je bek houden.
Nou of het nou 500x gebeurt of 1x, of ik ¤500 of ¤2 per uur verdien. Ik pik het niet als ze mij niet uitbetalen en dit laat ik ook merken.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:50:09 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128671292
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat!
Brief schrijven, aangeven dat je het niet eens bent met de gang van zaken en melden dat je voorgaan om 21.30 vertrekt, ook al is de boel nog niet af.
pi_128671314
Wat staat er in je contract over de uren die je normaal werkt (dwz tot hoe laat staat in je contract dat je op vrijdagavond moet werken) en wat staat er over overwerk?
Ik denk dat dit een gevalletje 'van een mug een olifant maken' is. Het is goed dat je verhaal gaat halen bij je baas, maar je toon is erg opgefokt en je baas zal daar waarschijnlijk niet van gecharmeerd zijn. Als je gewoon je verhaal gaat halen door er in een brief naar te vragen ("ik zou hier graag opheldering over willen hebben"), denk ik dat de kans nog groot is dat je je uurtje gewoon krijgt uitbetaalt.
pi_128671320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:48 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Nou of het nou 500x gebeurt of 1x, of ik ¤500 of ¤2 per uur verdien. Ik pik het niet als ze mij niet uitbetalen en dit laat ik ook merken.
Is dit pas de eerste keer dat het gebeurd? Hoe lang werk je hier al?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:52:03 #12
152789 karr-1
pi_128671371
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:48 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Niemand heeft het over slikken en je bek houden, dat maak jij er van. Je kunt er best een opmerking over maken, dat zou ik ook doen. Maar een brief maakt het meteen zwaar en dat lijkt me overbodig.
pi_128671582
Ter verduidelijking,
mijn baas vroeg nadat ik mijn verhaal aan hem vertelde om de brief.
pi_128671638
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef christiman het volgende:
Wat staat er in je contract over de uren die je normaal werkt (dwz tot hoe laat staat in je contract dat je op vrijdagavond moet werken) en wat staat er over overwerk?
Ik denk dat dit een gevalletje 'van een mug een olifant maken' is. Het is goed dat je verhaal gaat halen bij je baas, maar je toon is erg opgefokt en je baas zal daar waarschijnlijk niet van gecharmeerd zijn. Als je gewoon je verhaal gaat halen door er in een brief naar te vragen ("ik zou hier graag opheldering over willen hebben"), denk ik dat de kans nog groot is dat je je uurtje gewoon krijgt uitbetaalt.
Overwerk moet uitbetaald worden conform de CAO en over avonduren staat er niks.
Ik begrijp, maar er valt weinig verhaal te halen. De eigenaar zegt: '' tot half 10 betaal ik'' en hier reageer ik op en geen uiting aan wat ik hierover denk.
pi_128671663
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat!
Brief schrijven, aangeven dat je het niet eens bent met de gang van zaken en melden dat je voorgaan om 21.30 vertrekt, ook al is de boel nog niet af.
Ik zou wel vertrekken maar je hoort pas achteraf dat ze niet willen betalen, tijdens het vullen ga je er gewoon vanuit de je betaald krijgt (zoals het hoort).
pi_128671684
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef rene90 het volgende:

[..]

Is dit pas de eerste keer dat het gebeurd? Hoe lang werk je hier al?
Ik werk hier 9 maanden en het gebeurd wel vaker met een kwartier of 20 minuten. soms zelfs een half uur, maar bij een uur ontzegging trek ik toch echt de grens.
pi_128671713
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niemand heeft het over slikken en je bek houden, dat maak jij er van. Je kunt er best een opmerking over maken, dat zou ik ook doen. Maar een brief maakt het meteen zwaar en dat lijkt me overbodig.
Ik snap niet hoe je het licht kan opvatten en er met een opmerking klaar mee bent als zij zomaar besluiten jou niet uit te betalen.
Ik werk voor geld en niet voor de lol.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:25:07 #18
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_128672585
TS heeft gewoon groot gelijk! Prima brief.
pi_128672935
Je intentie is duidelijk, vind 't alleen opmerkelijk dat je ons hier om tips komt vragen, maar vervolgens wel alle commentaar afwijst...
Anyway, succes met je uurtje geld terugkrijgen! ;)
pi_128673032
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:35 schreef christiman het volgende:
Je intentie is duidelijk, vind 't alleen opmerkelijk dat je ons hier om tips komt vragen, maar vervolgens wel alle commentaar afwijst...
Anyway, succes met je uurtje geld terugkrijgen! ;)
Ik wijs alleen het idee af om er niks mee te doen. Verder heb ik de brief inmiddels gematigd en zo de tips toch in meeweging genomen. ook denk ik dat ik veel ongenuanceerder overkom dan dat ik in feite ben.
pi_128673059
Misschien in je brief iets meer to the point komen en aangeven wat je precies wilt. Zou dat dreigen met ontslag (tweemaal) er ook uit halen. Verder wel prima brief.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:27:47 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128674371
Persoonlijk zou ik naar de baas gaan en hem 1-op-1 zeggen dat ik gewoon betaald wil krijgen voor de uren die ik gewerkt heb.

Ooit iets soortgelijks gehad en gewoon mijn poen gekregen (de rest kreeg het enkele maanden later).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:51:39 #23
152789 karr-1
pi_128674969
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:01 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je het licht kan opvatten en er met een opmerking klaar mee bent als zij zomaar besluiten jou niet uit te betalen.
Ik werk voor geld en niet voor de lol.
Ik werk vaak zat een half uur langer door als het nodig is, dan ga ik ook niet zeuren om extra geld. Wat stel je je voor dat er gebeurt nadat je die brief gestuurd hebt?
  zondag 7 juli 2013 @ 01:39:54 #24
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128675745
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:27 schreef Hallmark het volgende:
Persoonlijk zou ik naar de baas gaan en hem 1-op-1 zeggen dat ik gewoon betaald wil krijgen voor de uren die ik gewerkt heb.

Ooit iets soortgelijks gehad en gewoon mijn poen gekregen (de rest kreeg het enkele maanden later).
Dat ligt een beetje aan de baas natuurlijk, met sommige mensen kun je beter idd even op een rustig moment 1 op 1 je standpunt uitleggen, bij anderen zal een brief juist beter werken en aangezien TS z'n leidinggevende al zei "schrijf het eens op dan kijken we ernaar" vind ik deze aanpak niet verkeerd.
Hallon!
pi_128676288
Het is goed dat je moeite doet en achter je geld aan gaat, maar ik heb nou nooit echt het idee dat eigenaren van supermarkten veel moeite hoeven doen om nieuw personeel te vinden, dus dat dreigen met ontslag lijkt me nogal nutteloos.
  zondag 7 juli 2013 @ 02:44:05 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128676326
inhoudelijk reageren, zonder emotioneel gedoe
pi_128676334
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik werk vaak zat een half uur langer door als het nodig is, dan ga ik ook niet zeuren om extra geld. Wat stel je je voor dat er gebeurt nadat je die brief gestuurd hebt?
Bij supermarkten is het helaas 'normaal' dat personeel dat per uur betaald krijgt ( en dus geen vast maandslaris voor vaste taken) een kwartiertje moet helpen om de winkel op orde te krijgen. Waak zorgt de manager er voor dat het net niet over de grens gaat dat hij dat kwartiertje moet gaan betalen.
Los stelt het niet veel voor, maar als de manager het gebruikt om vaak onbetaald mensen voor hem te laten doorwerken moet je er gewoon voor waken. Hij huurt je per uur in, dan mag hij ook de gewerkte tijd betalen.

Ik zou TS een brief adviseren waarin hij aangeeft dat hij in de veronderstelling is dat chef A de leidinggevende is en dat uitspraken van de leidinggevende gewoon leidend zijn. Dus werken tot 22.30 uur is betaald krijgen tot 22.30 uur. Mocht de manager dat anders zien, dan moet hij maar vertellen dat de Chefs niets meer over werktijden te zeggen hebben. Waar moet TS anders vanuit gaan?

Wellicht kan de baas, als hij niet wil uitbetalen, tijd voor tijd geven, dus op een rustige dag een uurtje (betaald) eerder naar huis?
dag
pi_128677430
Tja, balen dat ze zo met je om gaan, maar bij de gemiddelde supermarkt liggen ze er echt niet wakker van als er mensen ontslag nemen. Ik denk dan ook niet dat zo'n brief hem ook maar iets doet, en dat die leidinggevende gewoon gezegd heeft dat je een brief moet schrijven om je de illusie te geven dat ze er ook nog daadwerkelijk over gaan nadenken/over gaan praten
pi_128678798
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij krijgt waarschijnlijk ook wat meer dan het minimum uurloon. Als je in de supermarkt staat, moet je dit soort dingen niet pikken. Supermarktbazen naaien je maar wat graag, walgelijk volk.

TS, ik zou je brief meer to the point maken. Simpel zeggen dat je het er niet mee eens bent en gewoon tot 22.30 betaald wilt krijgen, meer niet. Eerst maar eens zien hoe ze daarop reageren
  zondag 7 juli 2013 @ 10:38:21 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_128678891
Ik zou alles over 'ontslag' eruit halen, dat beperkt je eigen opties. Geven ze je geen gelijk en je neemt niet direct ontslag dan ben je niet meer geloofwaardig. Of misschien bedenk jij je of heb je nog ff geld nodig en zien zij het als ontslagbrief/roosteren ze je niet meer in etc.

Daarnaast komt het ook niet loyaal over. Waarom zouden ze moeite gaan doen voor iemand die zelf zo makkelijk opstapt. Je kunt je conclusies later altijd nog trekken als je er dan nog zo over denkt. Dat hoef je niet aan te kondigen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')