Islamisten zijn politiek actieve, vaak fundamentalistische islamieten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:57 schreef MangoTree het volgende:
Wat is het verschil tussen islamieten en islamisten? Kan het niet vinden en lijkt gewoon hetzelfde te betekenen maar ik twijfel toch...
Dank!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Islamisten zijn politiek actieve, vaak fundamentalistische islamieten.
quote:
quote:An anti-Morsi activist's diary of the week the Egyptian leader lost power
Islamisten zijn moslims die op basis van islamitische / religieuze principes politiek bedrijven. In mijn ogen een betere omschrijving.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Islamisten zijn politiek actieve, vaak fundamentalistische islamieten.
Ja klopt.. Bij fundamentalistische islamieten is dat natuurlijk sowieso al het geval. Die zul je niet snel het liberalisme of het communisme zien prediken zodra ze de politiek ingaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Islamisten zijn moslims die op basis van islamitische / religieuze principes politiek bedrijven. In mijn ogen een betere omschrijving.
Bullshit.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:17 schreef Beathoven het volgende:
Tussen islamieten en islamisten zit geen verschil als in boerekool en boerenkool waarbij de laatste in beide gevallen juist is en islamieten meer een neerbuigende volksmond term is ivm de mieten die ze erin gebruiken. Islamisten zijn idd moslims die de islam pro actief promoten.
Zie mijn uitleg hierboven. Een Islamist is wezenlijk wat anders dan een Islamiet. Een Islamist is doorgaans een Islamiet, maar een Islamiet is doorgaans geen Islamist. Het woord Islamieten is ook alles behalve neerbuigend, het is simpelweg een ander (vrij gebruikelijk) woord voor moslims.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Onderstreep je eigen reactie maar want verder dan dit kom je niet.
Grappige is dat de mensen die onze revolutie door hebben gezet, de Amerikaanse regering als de vijand ziet omdat zij het een coup noemen en omdat zij zich aan de kant van Mubarak en Morsi hebben gevoegd.quote:
Het woord islamiet lijkt me zo'n typisch nederlandse uitvinding uit de jaren 60quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie mijn uitleg hierboven. Een Islamist is wezenlijk wat anders dan een Islamiet. Een Islamist is doorgaans een Islamiet, maar een Islamiet is doorgaans geen Islamist. Het woord Islamieten is ook alles behalve neerbuigend, het is simpelweg een ander woord voor moslims.
Het is inderdaad een verwarrende term. Ik gebruik zelf dan ook gewoon het woord moslim, immers, zo noemen moslims zichzelf ook. Maar ik denk dat achter het gebruik van het woord 'islamiet' geen 'kwade' bedoelingen zitten (in de zin dat men moslims over een kam wil scheren met islamisten).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het woord islamiet lijkt me zo'n typisch nederlandse uitvinding uit de jaren 60
of later want Ik heb moslims zich nooit zelf islamiet horen noemen net als dat ze zichzelf nooit Mohameddanen noemen. Zal wel een term zijn waar de Nederlanders zelf mee aankwamen. Deze extra termen verkloten t voor de onderscheiding tussen het vrij heldere 'moslim' tegenover 'islamist'
"Ook in Nederland (en andere Europese landen) zijn islamisten actief. Bekende personen zijn Mohammed Bouyeri en Samir Azzouz (en leden van de Hofstadgroep), die beiden in 2004 werden gearresteerd op verdenking van de moord op Theo van Gogh respectievelijk het voorbereiden van terroristische aanslagen."
Schutters bij de MB hoofdkwartier te Moqatam waren voornamelijk Palestijnen...quote:Breaking News from Egypt:
Egyptian engineer and Islamist political activist, Khairat El Shater; ex-Chairman of the Freedom and Justice Party and Islamist Politician, Saad El Katatni; and the previous Spiritual leader of the Muslim Brotherhood, Akef Bayoumi have been sentenced to 15 days in prison pending inquiry for being accused of killing protestors in Moqatam.
Egyptian Streets
Het nieuws gepresenteerd als een soort goedkope romcom maakt het ''toegankelijker''quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het niveau daar keldert met de dag.
En dat is dus hoe de Palestijnen zichzelf gehaat maken in de Arabische wereld. Ze zijn Koeweit uit gekickt omdat ze Saddam hielpen met de invasie. Irak uitgetrapt omdat ze de dictator steunden(onder Saddam Hoessein leefden ze in de beste wijken van Baghdad), en in Jordanië probeerden ze zelfs een staatsgreep te plegen en de koning af te zetten. In Syrië staan ze aan de kant van Bashar en nu in Egypte doen ze ook lastig.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Schutters bij de MB hoofdkwartier te Moqatam waren voornamelijk Palestijnen...
In de loop van de tijd meer details over deze zaak.
Hoe laag kun je gaan zeg. Wist niet dat ze ook in andere landen rotzooi trappen....quote:Op zondag 7 juli 2013 01:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is dus hoe de Palestijnen zichzelf gehaat maken in de Arabische wereld. Ze zijn Koeweit uit gekickt omdat ze Saddam hielpen met de invasie. Irak uitgetrapt omdat ze de dictator steunden(onder Saddam Hoessein leefden ze in de beste wijken van Baghdad), en in Jordanië probeerden ze zelfs een staatsgreep te plegen en de koning af te zetten. In Syrië staan ze aan de kant van Bashar en nu in Egypte doen ze ook lastig.
PSV ook dus dat past wel mooi bijelkaarquote:Op zondag 7 juli 2013 03:31 schreef PSV1990- het volgende:
Hebben die zionisten weer goed voor elkaar, weer een burgeroorlog veroorzaakt!
ZIONISME = KANKER
Ahh, Qatar weer. Als hij echt een held is roept hij op tot democratie in Qatar..quote:Op zondag 7 juli 2013 00:10 schreef Dance99Vv het volgende:
Fatwa voor steun Mursi
RIYAD -
Het volk van Egypte moet de afgezette Egyptische president Mohamed Mursi steunen. Dat heeft een invloedrijke moslimgeestelijke zaterdag gesteld in een fatwa.
Youssef al-Qaradawi liet in het religieuze decreet ook weten dat het leger zich niet meer moet bemoeien met de politiek in Egypte.
De in Egypte geboren en in Qatar gevestigde Qaradawi is een van de meest prominente soennitische geestelijken in het Midden-Oosten
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_steun_Mursi__.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |