Mubarak heeft vaak genoeg herhaald te kappen met het nemen van zoveel kinderen en onderstreepte dat het een tijdbom onder de Egyptische maatschappij is. Het is al lang bekend en ook onder Egyptenaren die beetje ingelezen zijn. Maar helaas is waarschuwen en informeren lang niet genoeg, komt veel meer bij kijken. Andere grotere problemen moet je oplossen en dan gaat er alsnog een paar generatie overheen voordat je echt de vruchten ervan kan plukken. Vrijwel onmogelijk denk ik dus, tenzij je voor rigoreuze maatregelen kiest zoals China dat bijv doet. Alleen lijkt me dat dat niet werkt in Egypte en je (heel veel) weerstand kan verwachten, ook vanuit conservatief-religieuze hoek.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Want ook Mubarak had toen er geld was kunnen investeren in dat kinderen naar school gaan en dat er voorbehoedsmiddelen worden gebruikt. Of voorlichten wat de risico's van het land zijn als er te veel kinderen worden geboren.
Dat is juist mijn punt. In China krijgen ze weinig kinderen ondanks dat het relatief een arm land is. Hetzelfde geldt voor Iran en Noord Korea. In SA krijgen ze relatief meer kinderen ondanks de olierijkdom.:)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
In China krijgen ze helemaal niet zo veel kinderen. Andere landen weet ik niet, maar Saudi-Arabie is dankzij de olie al schatrijk.
Niet heel gek, McCain (uit de USA) heeft een soortgelijke statement geuit vandaag.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:01 schreef Drifter__ het volgende:
"According to official correspondence from the Al Etihadia Palace on 01/07/2013, the Egyptian president asked the presidency of the United States, Turkey, Britain and others, to threat cutting off military aid to # Egypt"
![]()
![]()
![]()
![]()
https://twitter.com/AdlyMansoor
Stenen van die hoogte gooien is redelijk dodelijk, dus die reactie is begrijpelijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:52 schreef Drifter__ het volgende:
Kinderen bekogelen pro-Morsi's vanaf het dak. Bekijk de video hoe pro-Morsi's reageren.
Sidi Gaber - Alexandri
Zucht, cameravrouwen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:52 schreef Drifter__ het volgende:
Bekijk de video hoe pro-Morsi's reageren.
Heb je zelf toevallig ervaring met filmen in dit soort situaties?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:05 schreef Shawn het volgende:
[..]
Zucht, cameravrouwen.Op het moment suprme schreeuwen en stoppen met filmen.
Nee.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:17 schreef Beathoven het volgende:
Heb je zelf toevallig ervaring met filmen in dit soort situaties?
Die gast op 2:34 houdt een salafistisch-jihadistische vlag vast die Al-Qaida, Al-Shabab en Ansar al-Sharia etc. ook gebruikenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:52 schreef Drifter__ het volgende:
Kinderen bekogelen pro-Morsi's vanaf het dak. Bekijk de video hoe pro-Morsi's reageren.
Sidi Gaber - Alexandri
Ik hoef dat moment in ieder geval niet te zien. Kan min of meer wel raden wat er uiteindelijk met ze gebeurt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:05 schreef Shawn het volgende:
[..]
Zucht, cameravrouwen.Op het moment suprme schreeuwen en stoppen met filmen.
China als voorbeeld nemen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. In China krijgen ze weinig kinderen ondanks dat het relatief een arm land is. Hetzelfde geldt voor Iran en Noord Korea. In SA krijgen ze relatief meer kinderen ondanks de olierijkdom.:)
Dit is wel een mooi kaartje: http://www.indexmundi.com/map/?v=31
Zijn laatste speech op tv als president. Dat is de speech waarin hij de mensen met de dood bedreigd. De maximale stem-basis van de broederschap is 6 miljoen. Doe jij de verdere berekening van hoeveel de "oppositie" heeft.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:44 schreef Ataturko het volgende:
@Rakotto
Kan je die film posten waar hij "70% van de bevolking bedreigt?"
En is een coupe, ongeachte welke argumenten jij er bij schrijft. En een meerderheid van het volk staat voor meer dan 40 miljoen, dat is ook al incorrect.
Lekker beschaafd weer.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:52 schreef Drifter__ het volgende:
Sidi Gaber - Alexandri
Ziek ja. Ook nog ff op het hoofd meppen mochten ze die doodssmak overleefd hebben.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Lekker beschaafd weer.1-0 voor de proleet.
quote:
Nu nog even in je verhaal vermelden dat die mensen zojuist met stenen zijn bekogeld vanaf 't dak en bijna dood waren.quote:Booslim
Het niveau daar keldert met de dag.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:55 schreef Brum_brum het volgende:
Net de NOS gekeken. Ik ben blij dat ze nu ook van muziekjes gebruik maken om duidelijk te maken wanneer ik me verdrietig moet voelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |