Nee, jij pleegt immers contractbreuk, daar staat ook een vergoeding tegenover.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:07 schreef Koetjes_reep het volgende:
Is dit niet een beetje raar?
De leasemaatschappij ontvangt dan immers geld voor niet geleverde diensten... (Je betaalt voor een stuk afschrijving op de auto die in werkelijkheid nooit heeft plaatsgevonden, niet lopende verzekering, etc
Nee. De leasemaatschappij legt dat bij jou neer.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:32 schreef Koetjes_reep het volgende:
Wanneer de auto eerder word ingeleverd, is de werkelijke afschrijving minder dan de ingeschatte afschrijving (er word immers niet afgeschreven over de resterende 10 maanden). Is het in dit geval niet zo dat ik het verschil moet betalen tussen de werkelijke afschrijving en datgene wat ik in 50 termijnen werkelijk heb bijgedragen aan de afschrijving (+ een klein bedrag per onbetaalde termijn boete)?
Ik zou zoiets nooit tekenen. Bij vorige en huidige werkgever gaat auto gewoon in een pool voor volgende berijder. Bij huidige werkgever staan er van de 800 max 5 in de pool, te wachten op nieuwe berijder.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:32 schreef Koetjes_reep het volgende:
Dit staat inderdaad in de arbeidsovereenkomst, volgens mij is dit niet heel ongebruikelijk. De oude werkgever blijft anders met een ongebruikte leaseauto zitten.
Dat er sprake is van een afkoopsom kan ik begrijpen, de leasemaatschappij ontvangt een vast bedrag per betaald termijn waarin een deel is gereserveerd voor afschrijving.Maar dat betekend dat ik na 80 % van de contractperiode (50 maanden) toch al een behoorlijk deel van de totale ingeschatte afschrijving heb betaald?
Wanneer de auto eerder word ingeleverd, is de werkelijke afschrijving minder dan de ingeschatte afschrijving (er word immers niet afgeschreven over de resterende 10 maanden). Is het in dit geval niet zo dat ik het verschil moet betalen tussen de werkelijke afschrijving en datgene wat ik in 50 termijnen werkelijk heb bijgedragen aan de afschrijving (+ een klein bedrag per onbetaalde termijn boete)?
Je hebt geen overeenkomst met de leasemaatschappij, dat ligt bij je werkgever.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee. De leasemaatschappij legt dat bij jou neer.
Oh, ik heb geweigerd en alsnog een leaseauto gekregen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat kan. Dan krijg je geen leaseauto en moet je zelf je vervoer regelen.
In de meeste overeenkomsten tussen werkgever en leasemaatschappij is een staffel opgenomen, en dit vrijwel nooit neer op een volledige vergoeding. Bij ons is het na 42 vd 50 maanden slechts 1 maandquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:03 schreef _Arthur het volgende:
Ga maar uit van 10x het maandelijkse leasebedrag.
Nee hoor, het is een vereiste voor de werkzaamheden en staat ook in arbeids contract. Dit is bedrijfsrisico en niet mijn risicoquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat kan. Dan krijg je geen leaseauto en moet je zelf je vervoer regelen.
Dat zou dus zeker niet gunstig zijn (maandelijks termijn is 340), hoewel in het geval van een factor 50% er geen sprake is van een onoverkomelijke afwijkingquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:23 schreef JumpingJacky het volgende:
Grofwegis de afkoopsom: resterende lease-termijnen x factor, waarbij de factor varieert tussen de 50 en 100%,
Dat zou dan wel gunstig zijn (ook al zou het 3 maandtermijnen zijn). Helaas kan ik de overeenkomst niet inzienquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:43 schreef sanger het volgende:
In de meeste overeenkomsten tussen werkgever en leasemaatschappij is een staffel opgenomen, en dit vrijwel nooit neer op een volledige vergoeding. Bij ons is het na 42 vd 50 maanden slechts 1 maand
In mijn contract, en dat van vrijwel iedere consultant denk ik, staat een vergoeding voor vervoer genoemd. Daar kan je een auto voor leasen, of zelf iets voor regelen, maar mijn werkgever is niet verplicht een auto voor mij te regelen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:49 schreef jpjedi het volgende:
Nee hoor, het is een vereiste voor de werkzaamheden en staat ook in arbeids contract. Dit is bedrijfsrisico en niet mijn risico
Het is volgens mij niet ongebruikelijk dat er voorwaarden worden gesteld m.b.t. het meenemen van een leaseauto. Soms mag een auto tot een bepaalde cataloguswaarde kosteloos worden ingeleverd bij de werkgever. Helaas heb ik dat destijds niet bedongen. Beetje jammer op zijn minst, maar nu wel de realiteitquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:49 schreef jpjedi het volgende:
Nee hoor, het is een vereiste voor de werkzaamheden en staat ook in arbeids contract. Dit is bedrijfsrisico en niet mijn risico
Nope, lease is vereist vanwege firma uitstraling en specifieke auto eisen voor alle functies met auto. Dit is nu bij huidige werkgever en bij vorige ook zo. Zou wat zijn als jij met je panda uit 95 voor de deur staat bij een klant.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Northside het volgende:
[..]
In mijn contract, en dat van vrijwel iedere consultant denk ik, staat een vergoeding voor vervoer genoemd. Daar kan je een auto voor leasen, of zelf iets voor regelen, maar mijn werkgever is niet verplicht een auto voor mij te regelen.
Ja, er staat dat eventuele kosten bij vroegtijdige opzegging voor de werknemer zijn. Ik neem aan dat de afkoopsom hierbij hoort.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:35 schreef Kreator het volgende:
Weet je zeker dat je moet dokken dan? Bij veel bedrijven hoef je alleen maar te betalen als je boven het standaard leasebedrag zit. (je mag bv 600 leasen en je mag tot 125 euro extra aan accesoires kiezen, die dan gewoon van je salaris afgaan)
Ik heb contact opgenomen met de LM, ze gaan een berekening maken. Deze is blijkbaar erg ingewikkeld, want het duur een aantal werkdagenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:43 schreef sanger het volgende:
[..]
In de meeste overeenkomsten tussen werkgever en leasemaatschappij is een staffel opgenomen, en dit vrijwel nooit neer op een volledige vergoeding. Bij ons is het na 42 vd 50 maanden slechts 1 maand
Dat interesseert de meeste klanten geen hol. Wie ziet er nou wie met welke auto aan komt rijden. Het is voor jezelf. Die Panda is misschien onhandig als je tegelzetter bent. Je mag meestal ook onder je norm leasen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:59 schreef jpjedi het volgende:
Zou wat zijn als jij met je panda uit 95 voor de deur staat bij een klant.
fingers crossedquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:22 schreef noutie het volgende:
Ik verwacht (en hoop) dat TS met 1000 euro wel klaar is.
Kleinere bedrijven kunnen het zich gewoon niet veroorloven om met bijvoorbeeld twee auto's te blijven zitten. Voor een organisatie waarbij er 800 auto's rouleren is het natuurlijk anders.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:36 schreef jpjedi het volgende:
Ik zou zoiets nooit tekenen. Bij vorige en huidige werkgever gaat auto gewoon in een pool voor volgende berijder. Bij huidige werkgever staan er van de 800 max 5 in de pool, te wachten op nieuwe berijder.
Dan nog heb je daarbinnen speelruimte. Een collega van me ging weg en moest een zeer luxe uitgerustte leasebak overnemen, d.w.z. leren bekleding, 19" velgen, dakraam, dure lak, enzovoort.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:59 schreef jpjedi het volgende:
Nope, lease is vereist vanwege firma uitstraling en specifieke auto eisen voor alle functies met auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |