abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128615800
Hoi Fok! Ik kom vaak op deze website terecht, nooit iets gepost, maar nu toch echt een brandende vraag.

Mijn vriendin is Kazachstaanse en ze wilt in Nederland studeren. Nu heb ik haar duidelijk gemaakt: doe het niet voor mij! Straks gaat het uit en zit ze hier in d'r eentje :) Maar ze vind het een mooi land en ze houdt vol.

Prima. Haar budget is redelijk maar niet genoeg voor het volle tarief (6000-15000 jaarlijks). Wel voor het wettelijk tarief (~2000 jaarlijks). Iedereen die recht op stufi heeft, heeft ook recht op het wettelijk tarief. Daar hangt het dus vanaf.

De overheid is als vanouds onprofessioneel en onduidelijk op zijn website, want de uitleg is dubbelzinnig (source):

quote:
Voorwaarden voor studiefinanciering
Om studiefinanciering in Nederland te kunnen ontvangen moet u voldoen aan voorwaarden:

u voldoet aan de voorwaarden die gelden voor Nederlandse studenten;
u woont 5 jaar of langer aaneengesloten in Nederland;
u bent afkomstig uit:
* een lidstaat van de Europese Unie (EU);
* 1 van de landen van de Europese Economische Ruimte (EER);
* Zwitserland.
Da's geen Kazachstan, dus hieruit blijkt dat ze geen financiering krijgt. Maar later:

quote:
Verblijfsvergunning en studiefinanciering
Als u niet de Nederlandse nationaliteit bezit kunt u misschien toch studiefinanciering krijgen. U moet dan wel in Nederland wonen en 1 van de volgende verblijfsdocumenten bezitten:

type II Regulier onbepaalde tijd;
type III Asiel bepaalde tijd;
type IV Asiel onbepaalde tijd.
Dus verblijfsvergunning + lief kijken = toch stufi? Ik begrijp er niets van. Wie kan het me duidelijk maken?
~ Toon
pi_128615949
Zij woont toch geen 5 jaar aangesloten in Nederland? Dus heeft ze ook geen recht op studiefinanciering.
Edensnator over 'n out
pi_128615952
Krijgt ze niet, ze vraagt geen asiel aan, en het is ook geen regulier.

Gr. gr

Daarnaast, wat denk je nou zelf? Dat de Nederlandse overheid geld gaat geven aan Kazakken? :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_128615967
Wat is er onduidelijk aan die site? :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:13:33 #5
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128615978
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:08 schreef t_alfr het volgende:
Dus verblijfsvergunning + lief kijken = toch stufi?
:{
En het lijkt me toch vrij duidelijk wat er staat.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:14:38 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128616033
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:12 schreef Edensnator het volgende:
Zij woont toch geen 5 jaar aangesloten in Nederland? Dus heeft ze ook geen recht op studiefinanciering.
Dat is te kort door de bocht zoals je ook kunt lezen in de OP.....
pi_128616141
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:12 schreef AldoTheApache het volgende:
Krijgt ze niet, ze vraagt geen asiel aan, en het is ook geen regulier.

Gr. gr

Daarnaast, wat denk je nou zelf? Dat de Nederlandse overheid geld gaat geven aan Kazakken? :')
Wat is dan wel regulier?

En ja, ik denk dat de Nederlandse overheid het nut van een hoogopgeleide bevolking wel inziet :)
~ Toon
pi_128616159
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:17 schreef t_alfr het volgende:

[..]

Wat is dan wel regulier?

En ja, ik denk dat de Nederlandse overheid het nut van een hoogopgeleide bevolking wel inziet :)
Regulier =/= studentenvisum

Ja en dan gaan die mensen allemaal weer naar huis en betalen ze niets terug, goede investering man! :')
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:18:32 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128616185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:17 schreef t_alfr het volgende:

[..]

Wat is dan wel regulier?

Denk het niet. Heb je het nieuws de laatste paar jaar wel gevolgd? Studeren wordt niet aantrekkelijker gemaakt, juist onaantrekkelijker. En maar goed ook, Nederland heeft veel te veel 'hoog' opgeleiden.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:19:04 #10
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_128616205
Als je met haar in bed beland. Moet je dan niet continue aan Borat denken? Ik heb t nu al. Moet je nagaan als je dr aan ligt te tikken. Ik zou spontaan alle Borat oneliners eruit gooien :')
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_128616213
Gelukkig krijgt ze geen stufie. Zou mooi worden als wij daarvoor moesten gaan betalen
pi_128616221
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:19 schreef _GdR_ het volgende:
Als je met haar in bed beland. Moet je dan niet continue aan Borat denken? Ik heb t nu al. Moet je nagaan als je dr aan ligt te tikken. Ik zou spontaan alle Borat oneliners eruit gooien :')
Yakshimaaaa!!
pi_128616260
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:20:26 #14
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_128616264
Zo raar is het toch niet? We geven toch ook miljarden aan huursubsidie voor Bulgaren e.d uit?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:20:36 #15
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_128616275
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:19 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Yakshimaaaa!!
precies :') _O-

hahaha ik zie t al helemaal voor me. _O-
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_128616307
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:20 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

precies :') _O-

hahaha ik zie t al helemaal voor me. _O-
:')

Maar TS, op haar verblijfsvergunning zou het moeten staan welk type het is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:22:16 #17
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128616337
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

:')

Maar TS, op haar verblijfsvergunning zou het moeten staan welk type het is.
Ik denk dat ze helemaal nog geen verblijfsvergunning heeft.
pi_128616374
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:18 schreef CherryOnTop het volgende:
Nederland heeft veel te veel 'hoog' opgeleiden.
te veel hoogopgeleiden bestaat niet.

Hier in Malta en in veel andere landen kampt men juist met een 'brain drain', reken maar dat ze overal in de wereld op verse breintjes jagen. De reden dat er op studeren wordt gekort is simpelweg een tekort aan geld, en de domme, domme publieke opinie :')
~ Toon
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:24:00 #19
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_128616399
http://www.ib-groep.nl/st(...)schema/natschema.asp

Zelfs met een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd (verblijf bij partner) komt zij in aanmerking voor studiefinanciering en het 'lage' collegetarief.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:24:22 #20
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_128616415
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:23 schreef t_alfr het volgende:

[..]

Hier in Malta en in veel andere landen kampt men juist met een 'brain drain', reken maar dat ze overal in de wereld op verse breintjes jagen. De reden dat er op studeren wordt gekort is simpelweg een tekort aan geld, en de domme, domme publieke opinie :')
Er wordt verkéérd gestuurd. Te veel vage nutteloze studies ipv studies waar de arbeidsmarkt om vraagt. We hebben teveel hoogopgeleiden waar je niets aan hebt
pi_128616436
quote:

[..]

Wat, zij woont in Kazachstan, wil in NL studeren terwijl jij in Malta woont? _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:22 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik denk dat ze helemaal nog geen verblijfsvergunning heeft.
En ook niet krijgt :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:26:07 #22
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128616483
quote:

[..]

Ik zeg niet dat dat de reden is :') Ik zeg alleen maar dat ze - zoals jij beweert - het nut van een hoogopgeleide bevolking blijkbaar juist niet inzien. En ik ook niet; vraag/aanbod is totaal niet meer op elkaar afgestemd op die manier. Maar goed, blijkbaar is iedereen dom behalve jij, maar ondertussen ben jij de enige die een duidelijke website niet begrijpt ;(
pi_128616536
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat, zij woont in Kazachstan, wil in NL studeren terwijl jij in Malta woont? _O-

[..]

En ook niet krijgt :)
Nee ik zit hier 7 maanden te lamballen, ga zo weer terug. Heb d'r ook ontmoet hier, op zo'n internationale school voor Engels waar je geen Engels leert.
~ Toon
pi_128616722
effe trouwen.
pi_128616778
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:26 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat dat de reden is :') Ik zeg alleen maar dat ze - zoals jij beweert - het nut van een hoogopgeleide bevolking blijkbaar juist niet inzien. En ik ook niet; vraag/aanbod is totaal niet meer op elkaar afgestemd op die manier. Maar goed, blijkbaar is iedereen dom behalve jij, maar ondertussen ben jij de enige die een duidelijke website niet begrijpt ;(
Ik vergeef je voor je cynisme, lijk je wel vaker te doen :')

Wat is volgens jou dan hoe het zit? Ik krijg ook hier weer verschillende antwoorden die logisch klinken.
~ Toon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')