abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128615795
Mee eens Mutsaers, ze hebben ook duidelijkheid nodig en nekvel vastpakken (mits dat je dat goed uitvoert) kan ook geen kwaad. Een keer gelezen dat er zelfs hormonen vrijkomen bij deze actie.

T.S. laat het alleen een beetje overkomen dat ze geen flauw idee heeft waar ze mee bezig is, of interesseert het allemaal niet zo.
- Een DA onderzoek vind ze bij voorbaat onzin (zie ander topic)
- Sterilisatie/castratie stelt ze uit, vind ze te duur -> ontneemt ze plezier van de poes omdat deze niet meer naar buiten mag.
- Haar kat wil geen sporadisch stukje kip meer eten (waar ze gek op is), doet ze verder ook niets mee.
- Ze weet duidelijk niet hoe te handelen met de frustraties van haar poes.
- Ze heeft geen flauw idee wanneer een poes vruchtbaar is.
- etc..

En nu komt er iemand langs die roept 'disciplineren' en dat is het enige waar ze maar al te graag op hapt. Goedkoop, korte termijn oplossing en niet te veel werk.

Maar dat kan ik natuurlijk ook allemaal verkeerd zien als blijkt dat TS gewoon verstandig langs de D.A. gaat ;)
pi_128615923
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De dierenarts moet het dier behandelen. Jij moet met het dier leven. Of erger, het dier met jou.
Dus dan vind jij de behandeling van de dierenarts dus eigenlijk ook niet kunnen? Dus als hij het doet is het geen probleem, maar als jij het doet wel?

Hoe moet ik dat nou lezen?
quote:
Laten zien wie de baas is? Had een hond genomen.
Geen grenzen aan het gedrag van je kat stellen is vragen om problemen.
pi_128615961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mee eens Mutsaers, ze hebben ook duidelijkheid nodig en nekvel vastpakken (mits dat je dat goed uitvoert) kan ook geen kwaad. Een keer gelezen dat er zelfs hormonen vrijkomen bij deze actie.

Klopt. Schijnt te maken te hebben met dat moederpoezen hun kittens in het nekvel 'bijten' om ze zo te dragen o.i.d.
hee hallo
pi_128616019
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:03 schreef Bill_E het volgende:
Nee hoor, plantenspuit helpt prima.
Gefeliciteerd. Dan heb jij een methode gevonden die bij jouw kat wel werkt.
pi_128616056
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:13 schreef Scootermuisje het volgende:

[..]

Klopt. Schijnt te maken te hebben met dat moederpoezen hun kittens in het nekvel 'bijten' om ze zo te dragen o.i.d.
Klopt. Ook bij corrigerend gedrag past de moederpoes dat toe.
pi_128616190
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:04 schreef jogy het volgende:
Voordat men hier in F&F naar de hooivorken en fakkels gaan grijpen kan je ook lezen dat ze destijds voor het blok was gezet om een twee week oude kitten in huis te nemen omdat deze anders dood zou gaan. Dus geef haar ff een stuk ruimte voor fouten, oké?
Als je zo'n kleintje vindt, heb je meerdere opties, waarvan de voornaamste het asiel is dat dan een gastgezin regelt (met ervaring, vaak ook andere kittens en mogelijk zelfs een vervangende moederpoes). TS heeft gekozen om het diertje te houden, dan moet je er ook goed voor zorgen. Een jonge poes van zelf nog geen jaar oud een nestje laten krijgen én die kittens nog voor de wettelijke minimum leeftijd bij de moeder weghalen valt daar voor mij zeker niet onder. Castratie uitstellen omdat de dierenarts op vakantie is ook niet, dan ga je naar een andere dierenarts, helemaal als het normaal een buitenkat is, die vervolgens gestraft wordt omdat ze d'r energie binnen niet kwijt kan.

TS, ga naar een andere dierenarts en laat haar zsm helpen, en zorg ervoor dat ze zoveel mogelijk afleiding heeft door heel veel met haar te spelen.
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 12:28:41 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_128616578
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:04 schreef jogy het volgende:
Voordat men hier in F&F naar de hooivorken en fakkels gaan grijpen kan je ook lezen dat ze destijds voor het blok was gezet om een twee week oude kitten in huis te nemen omdat deze anders dood zou gaan. Dus geef haar ff een stuk ruimte voor fouten, oké?
Het is knap dat ze het beestje erdoorheen hebben gesleept. En wat gedaan is gedaan, kan niet terug. Dus laten we het gewoon over de huidige situatie hebben :Y

Ik zou de kat even na laten kijken door een DA, kijken of ze geen pijn heeft en daarom zo agressief is. Een gedragstherapeute vertelde laatst tijdens een workshop nog dat 80% van gedragsproblemen een gezondheidsprobleem bleek.

Jammer dat jullie zelf geen kitten gehouden hebben, misschien dat ze dat wel fijn had gevonden. Ze zal als jonge kat vast fijn gespeeld hebben met haar kittens. Nu heeft ze (denk ik?) niets meer en kan ook niet meer naar buiten.

Slaan en schreeuwen maakt je kat alleen maar bang. Hier is blazen eigenlijk altijd voldoende geweest.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:30:24 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128616635
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:18 schreef Holyme het volgende:

[..]

Als je zo'n kleintje vindt, heb je meerdere opties, waaronder naar het asiel die dan een gastgezin regelt (met ervaring en mogelijk zelfs een vervangende moederpoes). TS heeft gekozen om het diertje te houden, dan moet je er ook goed voor zorgen. Een jonge poes van zelf nog geen jaar oud een nestje laten krijgen én die kittens nog voor de wettelijke minimum leeftijd bij de moeder weghalen valt daar voor mij zeker niet onder. Castratie uitstellen omdat de dierenarts op vakantie is ook niet, dan ga je naar een andere dierenarts, helemaal als het normaal een buitenkat is, die vervolgens gestraft wordt omdat ze d'r energie binnen niet kwijt kan.

TS, ga naar een andere dierenarts en laat haar zsm helpen, en zorg ervoor dat ze zoveel mogelijk afleiding heeft door heel veel met haar te spelen.
Ik vind dat ze het nog niet eens zo verschrikkelijk doet, ze heeft een paar fouten begaan inderdaad en de kittens een week te vroeg weg laten gaan en ze weet nu niet wat ze met haar poes aan moet. Zoals ik het tussen de regels lees mag die poes over het algemeen wel naar buiten wat ook niet altijd het geval is bij die beestjes en wordt ze binnenkort gecastreerd en is dit probleem ook weer helemaal voorbij.

Maar TS, schiet op met de castratie en dan is het probleem voorbij en in de tussentijd moet jij haar maar vermaken door met het beestje te spelen. Sla wat kattenspeeltjes in en een laserlichtje en dan komt het helemaal goed.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:30:26 #84
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_128616637
Behalve dat de poes natuurlijk zo snel mogelijk gecastreerd moet worden is Feliway misschien ook een idee. Maar ja dat kost geld, en het castreren is al een probleem heb ik begrepen :')

Het zou trouwens vreemd zijn als je poes zich niet zou misdragen, ze heeft geen kans gehad om een kattenopvoeding te genieten omdat ze zo vroeg haar moederpoes kwijt was.
Die andere kittens die met 6 weken uit het nest getrokken zijn zullen overigens dezelfde gedragsproblemen krijgen hoogstwaarschijnlijk.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:32:13 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128616712
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef tonja het volgende:
Behalve dat de poes natuurlijk zo snel mogelijk gecastreerd moet worden is Feliway misschien ook een idee. Maar ja dat kost geld, en het castreren is al een probleem heb ik begrepen :')
Dan heb je het toch verkeerd begrepen. Het 'te veel geld' ging om een DA consult voor de zwangere poes. Castratie wordt dus wel gedaan.
Vrijheid
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:34:14 #86
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_128616793
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan heb je het toch verkeerd begrepen. Het 'te veel geld' ging om een DA consult voor de zwangere poes. Castratie wordt dus wel gedaan.
Ok my bad.

Heeft TS wel krabpalen en klimmogelijkheden voor de poes? Ook daar kan ze energie op kwijt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 12:46:11 #87
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_128617242
Een feliway stekker is inderdaad ook een goed idee :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:35:46 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128618917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dus dan vind jij de behandeling van de dierenarts dus eigenlijk ook niet kunnen? Dus als hij het doet is het geen probleem, maar als jij het doet wel?

Hoe moet ik dat nou lezen?

[..]

Geen grenzen aan het gedrag van je kat stellen is vragen om problemen.
Inderdaad, bij de dierenarts dient het een duidelijk doel: de kat in bedwang houden om iets te kunnen doen in het belang van zijn gezondheid. Ik neem aan dat je het verschil met dagelijkse omgang met je kat wel begrijpt.

Grenzen aan gedrag stellen is wat anders dan een beest laten voelen wie de baas is. Een hond zet je op zijn plaats. Bij een kat ga je subtieler te werk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_128620649
Mijn poes is bijna 2 jaartjes .
Ik had haar vanaf 2 maanden en was ook heel erg druk, blijven janken in de avond om binnen te mogen en ook bijten.
Katten houden eenmaal van stoeien, zolang je aangeeft dat t pijn doet leert de poes het wel.
mijn poes zit nog steeds te bijten maar zet geen kracht meer, ze houd me hand zeg maar vast met der bekje en loopt soms als een gek rond te springen :)
De drukte gaat wel over denk ik als ze wat ouder word.
Ik weet niet hoe oud je kat/poes is maar als ze nog in de eerste jaartjes zit dan is dit redelijk normaal.
Hoe actiever de kat hoe gezonder deze is.
Het is natuurlijk soms vervelend ma het is net als een mens te vergelijken.
Mensen die niet erg actief en gezond eten leven ook slechter.
Probeer wat geduld te hebben maar probeer je kat niet te veel bij ze velletje te pakken.
Katten voelen het ook aan dat ze fout zitten, een bepaalde kreet die je gebruikt zoals "psssst!" Is vaak meer dan genoeg .( wel met een hoge toon)

Uiteindelijk is ze toch een lekker schootpoes geworden met af en toe wat drukke buitjes ma dat is logisch.
Het is ook vertandig om dagelijks een uur te spelen met je poezen.
Haal een hangende muis op een stokje of een laserlamp, laat die kat lekker rennen om zo ze energie kwijt te raken.

[ Bericht 12% gewijzigd door RickJamez op 05-07-2013 14:29:10 ]
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:26:59 #90
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_128620755
Laat dat beest nou gewoon helpen. Tig dierenartsen hebben vaak speciale kortingsacties voor mensen met een kleine portemonnee. Wellicht heeft dat beestje zn prikjes ook niet eens gehad of een wormenkuur want dat kost allemaal geld en zal wel niet nodig zijn want tis een binnenkat. Dat het geld kost weet je vantevoren als je besluit een kat of welk ander huisdier dan ook, te nemen. Trouwens hier (A'dam) worden binnenkort 8000 katten gratis gecastreerd door de gemeente voor de mensen met weinig geld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_128622567
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:35 schreef Lienekien het volgende:
Inderdaad, bij de dierenarts dient het een duidelijk doel: de kat in bedwang houden om iets te kunnen doen in het belang van zijn gezondheid. Ik neem aan dat je het verschil met dagelijkse omgang met je kat wel begrijpt.
Dus bij een dierenarts mag hij 'mishandeld' worden?
Volgens mij denk jij echt dat ik dat beest dan aan het wurgen ben ofzo. Stevig in het nekvel pakken komt daar niet eens in de buurt van hoor...^^
quote:
Grenzen aan gedrag stellen is wat anders dan een beest laten voelen wie de baas is. Een hond zet je op zijn plaats. Bij een kat ga je subtieler te werk.
Ah, een definitiekwestie dus. Als jij grenzen aan het gedrag van bijvoorbeeld jouw (eventuele) kinderen stelt, dan ben jij niet de baas over ze?
Prima dat jij anders over die term denkt, maar we bedoelen beiden hetzelfde.
pi_128622923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:46 schreef senesta het volgende:
Een feliway stekker is inderdaad ook een goed idee :Y
Dus een natuurlijke behandeling met nekvel vastpakken is volgens jou een groot probleem, maar je kat behandelen met synthetisch spul is geen probleem.

Duidelijk.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:23:06 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128623011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dus bij een dierenarts mag hij 'mishandeld' worden?
Volgens mij denk jij echt dat ik dat beest dan aan het wurgen ben ofzo. Stevig in het nekvel pakken komt daar niet eens in de buurt van hoor...^^

[..]

Ah, een definitiekwestie dus. Als jij grenzen aan het gedrag van bijvoorbeeld jouw (eventuele) kinderen stelt, dan ben jij niet de baas over ze?
Prima dat jij anders over die term denkt, maar we bedoelen beiden hetzelfde.
Ten aanzien van het nekvel: snap je nou echt het verschil niet tussen in bedwang houden voor een medische reden of beetgrijpen om te corrigeren? Echt niet?

En nee, ik ben niet de baas over mijn kat, ik pas me in het algemeen aan aan mijn kat.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:24:32 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128623079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dus een natuurlijke behandeling met nekvel vastpakken is volgens jou een groot probleem, maar je kat behandelen met synthetisch spul is geen probleem.

Duidelijk.
Oh, ok. Gaan we op dat niveau discussiëren.
pi_128623197
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Ten aanzien van het nekvel: snap je nou echt het verschil niet tussen in bedwang houden voor een medische reden of beetgrijpen om te corrigeren? Echt niet?
Heb je het zelf wel eens geprobeerd? Lichtelijk in de nekvel vastpakken? Een kat trekt zich daar dan niks van aan hoor, juist dán gaat hij irritant doen.
quote:
En nee, ik ben niet de baas over mijn kat, ik pas me in het algemeen aan aan mijn kat.
Dat is wel het meest domme wat je kan doen met een kat :{

Veel plezier met je ondergeurineerde tapijt dan.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:28:17 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128623246
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Dat vind ik dan weer het andere uiterste hoor :'). Mijn vriendin doet het ook, laat die poes wel eens op bed slapen en dan ligt mijn vriendin helemaal gekronkeld in bed omdat dat beest het nodig vind om precies zo te slapen dat mijn vriendin niet normaal kan liggen. Ik vind het een leuk beestje maar als ze op mijn plek ligt dan verliest ze het meteen. Ik ga me niet (te veel) aanpassen aan mijn huisdier.
Vrijheid
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:30:37 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128623345
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer het andere uiterste hoor :'). Mijn vriendin doet het ook, laat die poes wel eens op bed slapen en dan ligt mijn vriendin helemaal gekronkeld in bed omdat dat beest het nodig vind om precies zo te slapen dat mijn vriendin niet normaal kan liggen. Ik vind het een leuk beestje maar als ze op mijn plek ligt dan verliest ze het meteen. Ik ga me niet (te veel) aanpassen aan mijn huisdier.
Als jij vindt dat je kat niet op het bed mag, dan laat je de slaapkamerdeur dicht. Je laat hem niet open staan om vervolgens je kat in zijn nekvel te grijpen als hij toch op bed springt. Want hij moet maar leren dat het niet mag.

Dat is wat ik bedoel met aanpassen aan de kat.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:31:52 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128623404
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Heb je het zelf wel eens geprobeerd? Lichtelijk in de nekvel vastpakken? Een kat trekt zich daar dan niks van aan hoor, juist dán gaat hij irritant doen.

[..]

Dat is wel het meest domme wat je kan doen met een kat :{

Veel plezier met je ondergeurineerde tapijt dan.
Ja, ik heb wel in de gaten hoe jij discussies voert. Idiote conclusies trekken. Ik dank je feestelijk.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:32:35 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128623429
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als jij vindt dat je kat niet op het bed mag, dan laat je de slaapkamerdeur dicht. Je laat hem niet open staan om vervolgens je kat in zijn nekvel te grijpen als hij toch op bed springt. Want hij moet maar leren dat het niet mag.

Dat is wat ik bedoel met aanpassen aan de kat.
Beestje mag heus wel op bed als ik de deur open laat. Ik ben geen sadist :P. Maar als ze lekker uitgebreid kruislings over het bed ligt zodat ik niet meer normaal kan liggen dan schuift ze maar gewoon op, dat dus.
Vrijheid
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:33:52 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128623475
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Beestje mag heus wel op bed als ik de deur open laat. Ik ben geen sadist :P. Maar als ze lekker uitgebreid kruislings over het bed ligt zodat ik niet meer normaal kan liggen dan schuift ze maar gewoon op, dat dus.
Ja, duh. Maar dat is toch geen 'ik zal je even leren wie hier de baas is'-actie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')