Hallo, Ik heb laatst mijn laptop op marktplaats te koop gezet voor 639 euro. nu werd er 650 euro op geboden door iemand uit nigeria en die wilt dat ik hem opstuur. Nu heb ik hier een beetje mijn twijfels bij en vraag me af of ik dit wel moet doen. dit is de email conversatie:
IK:
Voor 650 euro mag je hem hebben. wil je hem komen bekijken?
Ik doe er niets mee,dus als ik jou een plezier ermee kan doen is dat goed.
Laat maar even weten hoe of wat.
KOPER:
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 48 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.
hier is mijn Zoon zending adres
(...)
IK:
ok prima. als u het geld overgemaakt heeft stuur ik de laptop op.
Can we please continue in english? your dutch is not very good. The laptop is very new and nothing is wrong with it i can assure you. If you send me the money to my bank account today i can send it tomorrow, the post office is now close. my bank account number is (...) its on my own name: (...)
I just looked it up and it will cost ¤34,30 euro to send to Nigeria to your adress. If you send me 660 Euro i will send it to you ok?
let me know if you transfered the money.
KOPER:
Thanks i have gotten your mail and i will be going to my Bank tomorrow to make the payment and once the payment is been done you will receive an e-mail confirmation from my bank that the payment has been done and once you receive this e-mail let me know so that i can be able to know maybe i do not make any mistake Thanks alot and God Bless.
Moet ik dit wel doen? en waarom bied deze persoon meteen 650 euro? dit lijkt me te mooi om waar te zijn maar als hij/zij het geld over maakt kan er niks fout zijn toch? je hoort wel eens slechte verhalen over afrikaanse oplichters dus hier ben ik extra voorzichtig mee.
ps. ik weet echt niet of ik wel het goede subforum heb voor dit. wat heeft fok een slechte indeling..
ik kan geen spoilers lezen