Dat is enkel een aan/uit switch om lampen aan of uit te zetten.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:27 schreef jpajs het volgende:
Vanmorgen, toeval ??, een mailtje van Conrad met "Belkin WeMo Switch Smart Home stekkerdoos voor Android en iOS"
Heb je er ervaring mee dan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:30 schreef mickeyD het volgende:
hue is fantastisch, en je koopt het in de applestore.
quote:Maar waarom is goedkoop meestal duurkoop bij ledverlichting? Dit heeft diverse redenen. Als eerste bestaan er veel soorten leds. Net als dat er veel merken gereedschappen bestaan, bestaan er ook veel merken leds. Aan de buitenkant van het lampje is het niet te zien wat voor een led er is ingebouwd. Maar het type led is zeer bepalend voor de kwaliteit van het lampje. Hierbij is de CRI (color rendering index) van de led zeer bepalend. DE CRI geeft aan hoe natuurgetrouw de lichtbron de kleuren kan weergeven. De CRI waarde wordt uitgedrukt in een waarde tussen 0 en 100. Hoe hoger hoe beter. Dit in vergelijking met het licht van de zon. Bij CRI 100 heb je dus het perfecte licht. Ter vergelijking, een gloeilamp heeft een CRI van 99 en een halogeenlamp ook. Een goede tl-buis zit tussen de 80 en de 90. Nou komt het! Een goede led zit in ieder geval boven de 80 (dit heb je altijd bij Cree leds). Maar de goedkopere leds zitten rond de 60 of nog lager. Wat is nu het nadeel van de lage CRI waarde? Met een lage CRI waarde worden de kleuren niet goed weergegeven. Vaak zie je bij slechte ledlampen dan een groene en/of gele gloed. Vervelender is nog dat wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat verlichting met een lage CRI waarde (onder de 80) van invloed is op de gemoedstoestand van mensen. Slecht licht brengt mensen uit hun doen. Kan zelfs tot depressiviteit leiden. In Nederland houden we CRI 80 aan voor een natuurgetrouwe weergave.
die merkloze zijn gewoon nog duurder dan de philips hahahaquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Op zich kan ik op http://www.applamp.nl/ leuke startpakketten vinden en voor 200 euro zou ik al een heel eind komen met vervangen van verlichting in huis maarja toch de drempel voor mij van het onbekende
Welke lampen heb jij? Geeft het voldoende licht?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:46 schreef mickeyD het volgende:
ja ik heb ze zelf en ben heeeeeel erg tevreden.
er was laatst een update, en nu gaan ze aan als ik thuiskom, en uit als ik weg ga.
hilarisch!
tevens is t leuk om mee te spelen met bijvoorbeeld de hue disco app.
(check youtube maar eens)
kost wat, maar dan heb je ook kwaliteit.
chinese leds of goedkope merken brengen zelfs gevaren mee..
[..]
Ik kom op 136,05 uit met 4 lampen, wifi basis en afstandsbedieningquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:51 schreef mickeyD het volgende:
[..]
die merkloze zijn gewoon nog duurder dan de philips hahaha
de hue startset kost in de applestore 199 euro en dat is dan inclusief 3 lampen en de wifi basis module
en losse lampen kosten 59 euro.
losse lampen zijn duurder en merkloos.. garantie tot de brievenbus?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik kom op 136,05 uit met 4 lampen, wifi basis en afstandsbediening
aha 600 lumen, die van bovenstaande site is 285 lumen dus dat verklaart misschien het verschilquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:52 schreef mickeyD het volgende:
geeft zeker zat licht!
600 lumen per lamp.
ik heb ze zelfs niet op wit staan, maar gelig anders is het te fel LOL
Ik zie losse lampen van 24,95 of kijk ik nou ergens verkeerd?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:53 schreef mickeyD het volgende:
[..]
losse lampen zijn duurder en merkloos.. garantie tot de brievenbus?
pindakaas ziet er nooit ranzig uitquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:58 schreef mickeyD het volgende:
ik ben geen philips fan boy of wat, maar ik heb in de keuken (helaas) chinese led verlichting in mn armatuur gestopt.
wat een bagger licht geeft dat zeg!
kleuren kloppen totaal niet meer, pindakaas ziet er ranzig uit, en niet de kleur die het moet zijn..
ik zat rechts te kijken, dat zijn 1 lamp startsets LOLquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
aha 600 lumen, die van bovenstaande site is 285 lumen dus dat verklaart misschien het verschil
[..]
Ik zie losse lampen van 24,95 of kijk ik nou ergens verkeerd?
geloof me, je herkent t niet meer!quote:
Die Apple meuk (en alle andere grote merken) wordt ook gewoon in Azie geproduceerd.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:46 schreef mickeyD het volgende:
chinese leds of goedkope merken brengen zelfs gevaren mee..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |