abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128604287

Gezien ik nu toch aan het rondkijken ben om geheel over te stappen op led verlichting kwam ik wifi lampen tegen die je met je smartfoon in kan stellen qua kleur en programma's. Zelf instellen zodra je binnen een bepaalde straal van je woning komt je lampen al aanspringen

Iemand ervaring hiermee? Waar op te letten?

Zoiets zeg maar

Welke pakketten hebben jullie en waar kopen jullie de lampen?
pi_128610749
Had er nog niet echt van gehoord van dit systeem, maar ben zelf ook wel benieuwd geworden... ;)
pi_128610805
Vanmorgen, toeval ??, een mailtje van Conrad met "Belkin WeMo Switch Smart Home stekkerdoos voor Android en iOS"
Jeroentje.
pi_128610837
Ik zit nog steeds te twijfelen om de Lifx te kopen, maar net iets te duur...
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:30:43 #5
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_128610872
hue is fantastisch, en je koopt het in de applestore.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_128611156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:27 schreef jpajs het volgende:
Vanmorgen, toeval ??, een mailtje van Conrad met "Belkin WeMo Switch Smart Home stekkerdoos voor Android en iOS"
Dat is enkel een aan/uit switch om lampen aan of uit te zetten.
Ik ben echt in wifi leds geïnteresseerd omdat je een heel lichtplan kan maken

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:30 schreef mickeyD het volgende:
hue is fantastisch, en je koopt het in de applestore.
Heb je er ervaring mee dan?
pi_128611210
Op zich kan ik op http://www.applamp.nl/ leuke startpakketten vinden en voor 200 euro zou ik al een heel eind komen met vervangen van verlichting in huis maarja toch de drempel voor mij van het onbekende ;(
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:46:37 #8
131319 mickeyD
pi_128611227
ja ik heb ze zelf en ben heeeeeel erg tevreden.
er was laatst een update, en nu gaan ze aan als ik thuiskom, en uit als ik weg ga.
hilarisch!
tevens is t leuk om mee te spelen met bijvoorbeeld de hue disco app.
(check youtube maar eens)
kost wat, maar dan heb je ook kwaliteit.
chinese leds of goedkope merken brengen zelfs gevaren mee..

quote:
Maar waarom is goedkoop meestal duurkoop bij ledverlichting? Dit heeft diverse redenen. Als eerste bestaan er veel soorten leds. Net als dat er veel merken gereedschappen bestaan, bestaan er ook veel merken leds. Aan de buitenkant van het lampje is het niet te zien wat voor een led er is ingebouwd. Maar het type led is zeer bepalend voor de kwaliteit van het lampje. Hierbij is de CRI (color rendering index) van de led zeer bepalend. DE CRI geeft aan hoe natuurgetrouw de lichtbron de kleuren kan weergeven. De CRI waarde wordt uitgedrukt in een waarde tussen 0 en 100. Hoe hoger hoe beter. Dit in vergelijking met het licht van de zon. Bij CRI 100 heb je dus het perfecte licht. Ter vergelijking, een gloeilamp heeft een CRI van 99 en een halogeenlamp ook. Een goede tl-buis zit tussen de 80 en de 90. Nou komt het! Een goede led zit in ieder geval boven de 80 (dit heb je altijd bij Cree leds). Maar de goedkopere leds zitten rond de 60 of nog lager. Wat is nu het nadeel van de lage CRI waarde? Met een lage CRI waarde worden de kleuren niet goed weergegeven. Vaak zie je bij slechte ledlampen dan een groene en/of gele gloed. Vervelender is nog dat wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat verlichting met een lage CRI waarde (onder de 80) van invloed is op de gemoedstoestand van mensen. Slecht licht brengt mensen uit hun doen. Kan zelfs tot depressiviteit leiden. In Nederland houden we CRI 80 aan voor een natuurgetrouwe weergave.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:51:20 #9
131319 mickeyD
pi_128611342
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Op zich kan ik op http://www.applamp.nl/ leuke startpakketten vinden en voor 200 euro zou ik al een heel eind komen met vervangen van verlichting in huis maarja toch de drempel voor mij van het onbekende ;(
die merkloze zijn gewoon nog duurder dan de philips hahaha
de hue startset kost in de applestore 199 euro en dat is dan inclusief 3 lampen en de wifi basis module
en losse lampen kosten 59 euro.
pi_128611352
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:46 schreef mickeyD het volgende:
ja ik heb ze zelf en ben heeeeeel erg tevreden.
er was laatst een update, en nu gaan ze aan als ik thuiskom, en uit als ik weg ga.
hilarisch!
tevens is t leuk om mee te spelen met bijvoorbeeld de hue disco app.
(check youtube maar eens)
kost wat, maar dan heb je ook kwaliteit.

[..]

Welke lampen heb jij? Geeft het voldoende licht?
pi_128611377
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:51 schreef mickeyD het volgende:

[..]

die merkloze zijn gewoon nog duurder dan de philips hahaha
de hue startset kost in de applestore 199 euro en dat is dan inclusief 3 lampen en de wifi basis module
en losse lampen kosten 59 euro.
Ik kom op 136,05 uit met 4 lampen, wifi basis en afstandsbediening :?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:52:58 #12
131319 mickeyD
pi_128611379
geeft zeker zat licht!
600 lumen per lamp.
ik heb ze zelfs niet op wit staan, maar gelig anders is het te fel LOL
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:53:56 #13
131319 mickeyD
pi_128611409
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik kom op 136,05 uit met 4 lampen, wifi basis en afstandsbediening :?
losse lampen zijn duurder en merkloos.. garantie tot de brievenbus?
pi_128611481
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:52 schreef mickeyD het volgende:
geeft zeker zat licht!
600 lumen per lamp.
ik heb ze zelfs niet op wit staan, maar gelig anders is het te fel LOL
aha 600 lumen, die van bovenstaande site is 285 lumen dus dat verklaart misschien het verschil

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:53 schreef mickeyD het volgende:

[..]

losse lampen zijn duurder en merkloos.. garantie tot de brievenbus?
Ik zie losse lampen van 24,95 of kijk ik nou ergens verkeerd? :@
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:58:16 #15
131319 mickeyD
pi_128611504
ik ben geen philips fan boy of wat, maar ik heb in de keuken (helaas) chinese led verlichting in mn armatuur gestopt.
wat een bagger licht geeft dat zeg!
kleuren kloppen totaal niet meer, pindakaas ziet er ranzig uit, en niet de kleur die het moet zijn..
pi_128611522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:58 schreef mickeyD het volgende:
ik ben geen philips fan boy of wat, maar ik heb in de keuken (helaas) chinese led verlichting in mn armatuur gestopt.
wat een bagger licht geeft dat zeg!
kleuren kloppen totaal niet meer, pindakaas ziet er ranzig uit, en niet de kleur die het moet zijn..
pindakaas ziet er nooit ranzig uit :(
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:59:18 #17
131319 mickeyD
pi_128611528
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

aha 600 lumen, die van bovenstaande site is 285 lumen dus dat verklaart misschien het verschil

[..]

Ik zie losse lampen van 24,95 of kijk ik nou ergens verkeerd? :@
ik zat rechts te kijken, dat zijn 1 lamp startsets LOL
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:00:01 #18
131319 mickeyD
pi_128611543
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:59 schreef kovenant het volgende:

[..]

pindakaas ziet er nooit ranzig uit :(
geloof me, je herkent t niet meer!
pi_128613737
Hue is mijn werkgever in ieder geval erg enthousiast over...
pi_128782967
Iemand die misschien weet of ik met applamp wifibox http://www.applamp.nl/ ook een ambilight zou kunnen besturen/instellen?
pi_128874049
Heb zelf de hue lampen van Phillips, bevalt goed.

Het licht is mooi, natuurlijk en je kan verschillende kleuren instellen. Vind zelf de timer ideaal om mijn lampen sóchtends langzaam aan te laten gaan...soort van wakeuplight maar dan in je normale armaturen.

Nadelen :
- Alleen armatuur E27
- Je moet jezelf aanleren om de lampen via de telefoon/ipad aan te zetten
pi_128970499
AppLamp staat los van HUE

Nadelen:
RGB lamp kan geen warm wit en is decoratief bedoeld (RGBW staat wel geplanned hoorde ik)
Minder lichtsterke RGB lamp maar wel meer dan de helft goedkoper als een HUE
Lampen ook enkel E27, maar wel op te lossen met adapter
Minder opties als HUE voor timers etc., wel API voor zelf je ding te schrijven.

Voordelen AppLamp:
Dual White lampen te koop voor plekken waar je aangenaam, dimbaar en lichtsterk wit licht wil en niet perse kleur.
Ook met remote te bedienen!
Ledstrip compatibel
Inbouwspots 12W LED beschikbaar
Aan losse wifi ontvanger / controller kan eigenlijk elke wallwasher / spot /ledstrip naar keuze gekoppeld worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door latcho op 15-07-2013 14:38:16 (vergeten tip) ]
pi_129539357
Er zijn hier een paar rekenwonders op de site te vinden hoor.
Bij AppLamp kocht ik een Wifibox inclusief 1 lamp voor ¤ 64.95. Met hun staffelkorting op diezelfde pagina kost een pakket van totaal 3 lampen: ¤112,35
Ja en wat hebben we daar dan nog extra inbegrepen bij: AFSTANDSBEDIENING voor de momenten dat je telefoon gestolen is, in het toilet is gevallen, leeg is of gebruikt wordt als game console door je kind of partner.

Overigens over garantie gesproken: 21 dagen terug te sturen zonder opgaaf van reden en 1 jaar garantie.
Nog een kleine mededling voor de PHILIPS GEKKEN :
Ik heb van Philips een
* Haartrimmer met afbrokkelende opzetstukken en batterij die nog net 30 seconden haalt ( 2 jaar oud )
* Een prachtige 2011 waterkoker waar de temperatuursregelingsknopjes naar binnen zakken en nog slecht te gebruiken zijn. Overigens is deze vorige week onderaan bij de 220V contact gaan LEKKEN.
* Een "supersonic tandenborstel" die het na 1 jaar en enkele maanden opgaf ( mechanische koppeling intern stuk)
* Een 3-koppige scheermachine die er uitziet als Star Wars maar die een hekel heeft aan opgeladen worden, en dat lukt dus niet meer.

Dus bashertjes. Think twice.
Zag je trouwens de AppLamp inbouwspots al? Ik denk erover om die in de keuken te gaan gebruiken.
Kan ik het lekkende water van de Philips waterkoker beter zien :D
http://www.applamp.nl/afs(...)ownlight-inbouwspot/
pi_129545391
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:46 schreef mickeyD het volgende:
Die Apple meuk (en alle andere grote merken) wordt ook gewoon in Azie geproduceerd.

Beetje hetzelfde als bv 'Round-up' om onkruid te verwijderen: Als de naam Round-up erop staat kost het 28,- per 0,7liter, en merkloos (met exact hetzelfde gehalte aan werkzame stof) kost het 12,- per liter. Of bv de algverwijderaar van HG. 6,- per fles die merkloos bij de Lidl (of Aldi, weet ik veel) 2,- kost.

Maar goed, je bent een 'Belieber' of je vergelijkt zelf de specs voor je koopt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129573432
Van AppLamp kreeg ik uitslag op mijn hoofd... zou ze niet weer kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')